slaapkamer restylen iemand ideetjes??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

Re: slaapkamer restylen iemand ideetjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:04

Een spiegel aan de kast of muur met vitrage ervoor. Natuurlijk wel open, dan, he.

babseflaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:07

ik heb nu zelf gewoon wit met een rode muur en rode meubels me zus heeft zwart witte strepen met rose en zilver mij lijkt het ook wel mooi met wit roze strepen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:10

ik heb mijn slaapkamer 3 kleuren groen
De kozijnen appelgroen. De vensterbank mint groen en de rest heel licht groen (bijna wit)
Op deze foto zie je de appel kleur en de mint kleur (het beste te zien bij de schaduwen van de paardjes)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CVDATLGS

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 22:07

ik ga mischien voor een paarse muur maar dan de rest nog Tong uitsteken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:19

weet er iemand dit:
kun je gewoon over behangpapier schilderen, of moet dat papier eraf?
probleem is dat ik niet weet welke muur eronder zit, dus ook niet weet of die beschilderbaar is

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:47

Ik schilder altijd gewoon over mn behang heen, gaat ook een stuk sneller. Heb het nu al meerder keren gedaan dus Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:11

Ik heb mijn slaapkamers bij mijn ouders een beetje kasteel-stijl. Ik ben er nog steeds helemaal gek op. Haha!
Gewoon witte muren, een spiegel op de muur en een groot schilderij in bruin-tinten van een roos. Een nep-kristallen kroonluchter, een beetje een hemel-achtig bed (alleen is nu helaas de hemel eraf.. maar het wás een hemel-achtig bed Clown ) Lange donkerpaarse gordijnen, die met licht erop vanaf een bepaalde kant een beetje een blauw of roze gloed krijgen. En een witte lange soort tafel tegen de muur, met fotolijstjes en tv etc erop. En hier en daar wat kaarsen. Lovers Oh en 2 glazen nachtkastjes (eigenlijk bijzettafeltjes) met leuke lampjes en kaarsjes enzo.

Verder ga ik dit nog even volgen... Mijn appartement wil ik wat gezelliger maken, dus kan wel wat tips gebruiken. Cool
Ik vind zelf dat barok echt geweldig.. Het staat alleen niet bij de inrichting, en om alles nieuw te kopen... Nagelbijten / Gniffelen

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:18

jaa...., ik heb me kamer paars met rose. Echt barbie kleur paars met rose, maar tis zoo leuk. Het hangt ook vol met foto's en prularia, zodat het echt mijn kamertje is. Met foto's werken vind ik soweizo heel leuk omdat het dan echt jou plekje is.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 23:21

Koblenz schreef:
jaa...., ik heb me kamer paars met rose. Echt barbie kleur paars met rose, maar tis zoo leuk. Het hangt ook vol met foto's en prularia, zodat het echt mijn kamertje is. Met foto's werken vind ik soweizo heel leuk omdat het dan echt jou plekje is.

kun je heel mischien een fototje maken ben wel benieuwd!!

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:16

hahah ik ga even een poging wagen. Was net aan het opruimen dus zal het eerst even netjes maken en dan komen de fotos eraan

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:50

Mijn kamer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lachen

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:02

okeej hier komen ze hoor

Afbeelding

nou mijn bed, spreekt vrij voor zich Tong uitsteken Je ziet het slecht, maar die kastjes onder me bed waren eers groen. Die hebben we paars geverfd, net als de kastjes in me bureau, zodat ik het bed gewoon nog kon gebruiken.

Afbeelding

schilderij is door mn opa gemaakt. Het is niet echt heel erg mooi, maar het heeft wel veel betekenis voor me. Daaromheen heb ik gewoon fototjes geplakt. En jaa die bekers. Heb er eigenlijk nog veel meer Bloos Maar ze paste niet allemaal. Ben der stiekem best een beetje trots op.

Afbeelding
nou dit spreekt voor zich. is gewoon de andere kant van mn kamer

Afbeelding
me bureau met 2 fotolijstje waarin ik allemaal fototjes heb geplakt. soort colagetje

Afbeelding
en dit kastje ben ik helemaal verliefd op Ja kwam me moeder ineens mee aanzetten en was geloof ik niet eens zo heel erg duur.

Ik heb een beetje een prularia kamer, maar ben erg gehecht aan me spulletjes Bloos en kan ook nooit iets weg gooien. Tis wel echt mijn kamertje en dat vind ik wel heel leuk. Hoop dat je er iets aan hebt..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:04

muislover, wat heb je een leuke kamer zeg Lachen ik heb nu eenkamer met bordaux en grijs/wit achtig. Een muur helemaal vol met foto's die kris kras door elkaar hangen, met een halve cm. ruimte ertussen. Ziet er leuk uit Knipoog Ik krijg waarschijnlijk eeneigen kamer dus die word bruin met creme Knipoog veel accesoires (of hoe je het schrijven mag)

Koblenz; dat kastje kun je kopen bij Xenos, ik dacht zoals jij al zei, niet zo duur Knipoog

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:10

Een kamer met een thema vind ik mooi. Ik zou zelf wel een strand/zee-kamer willen, dus met kleuren die daarbij passen (blauwgrijs, zandgeel, het groen van helmgras) of een kamer in herfstkleuren. Dan moet je alles een beetje bij elkaar zoeken (wel oppassen dat het niet te druk wordt natuurlijk) en ook je posters/decoraties erop aanpassen. Bij een 'zeekamer' bijv een mobile met schelpen of meeuwtjes en bij een 'herfstkamer' veel met bladeren en posters in de juiste kleuren.

Ik denk dat je gewoon moet beginnen met kijken naar welke kleuren je mooi vindt (en evt welke spullen je al hebt), en van daaruit moet werken. Dat lijkt mij het handigst.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:15

tip; maak een sfeerbord/moodbord. Je hebt hiervoor nodig;
-een stapel tijdschriften/folders
-een stuk karton/groot vel papier
-stukjes behang
-kleuren staaltjes
-eventueel een stukje tapijt
-lijm
-schaar
en maken maar!
Je knipt dingen uit die je leuk vind, zoekt de juiste kleuren, dit plak je op dat stuk karton/vel papier. Kijk of het naar wens is. Als dit al niet naar wens is, moet je nagaan hoe het dan is als je hele kamer zo is.

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:30

Farouche schreef:
Koblenz; dat kastje kun je kopen bij Xenos, ik dacht zoals jij al zei, niet zo duur Knipoog

klopt de xenos. Ik kon der even niet op komen. Zat maar met de ethos in me hoofd maar maar dan kun je lang zoeken.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:53

Ik vindt het altijd wel sfeervol met allemaal foto's.
Ik vindt zelf donkerroze met wit erg mooi en dan met wat moderne, lichte meubels en een 'ouderwets' bed zeg maar. Clown

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:55

Toen ik nog thuis woonde was mijn kamer een grote kleurenbende.. Plafon geel, muren roze, felblauwe tapijt. Lime green kledingkast. Heel gezellig vind ik dat.

Nu in mijn eigen huisje heb ik elke kamer een bepaalde thema kleur. Maar mijn slaapkamer heb ik gewoon rustig zwart wit gedaan. Dat schijnt beter te zijn voor je nachtrust.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 01:04

Farouche schreef:
tip; maak een sfeerbord/moodbord. Je hebt hiervoor nodig;
-een stapel tijdschriften/folders
-een stuk karton/groot vel papier
-stukjes behang
-kleuren staaltjes
-eventueel een stukje tapijt
-lijm
-schaar
en maken maar!
Je knipt dingen uit die je leuk vind, zoekt de juiste kleuren, dit plak je op dat stuk karton/vel papier. Kijk of het naar wens is. Als dit al niet naar wens is, moet je nagaan hoe het dan is als je hele kamer zo is.

n mood bord maken kan ik wel moeten we bij iedere opdracht voor school zo ongeveer Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:04

ik heb toevallig een sectorwerktstuk* gemaakt met als hoofdvraag; Waar moet je op letten als je een kamer inricht Knipoog

*werkstuk die je maakt en met voldoende moet afsluiten, anders mag je geen examen doen.

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 01:29

Ik wil ook mijn kamer helemaal restylen.
Heb deze week mijn kamer écht opgeruimd, een vuilniszak vol met oude troep weggegooid.
Verder heb ik nu boven mij bureau 2 × 2 planken in een rechte hoek, en daarop allemaal spulletjes, ziet er mooi uit. Lachen

Enne ik ben nu van plan om mooie teksten uit te printen op fotopapier, lijstje erom en ophangen maar ! Haha!

Ik wil eventueel wel foto's maken, om het te verduidelijken?!

xx

helenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 01:32

Mijn kamer is knalroze Tong uitsteken

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:25

Zo even posten hoor.
Ik ga mijn kamer ook weer is doen, dus tips zijn welkom ! Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:51

mickyy_ schreef:
Ik wil ook mijn kamer helemaal restylen.
Heb deze week mijn kamer écht opgeruimd, een vuilniszak vol met oude troep weggegooid.
Verder heb ik nu boven mij bureau 2 × 2 planken in een rechte hoek, en daarop allemaal spulletjes, ziet er mooi uit. Lachen

Enne ik ben nu van plan om mooie teksten uit te printen op fotopapier, lijstje erom en ophangen maar ! Haha!

Ik wil eventueel wel foto's maken, om het te verduidelijken?!

xx

uhh.. hoe bedoel je?
_
|

^^ zo?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:59

Ik heb bruin met creme en hout.
Zal zo is fotoos maken en proberen te plaatsen!