Blowen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blow je wel eens?

Nee maar wil het wel gaan doen
28 (5%)
Nee
301 (56%)
Ja maar ben ermee gestopt
86 (16%)
Ja
114 (21%)
Gestopt maar wil wel weer gaan blowen
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 530

marije86

Re: Blowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 01:43

Ik doe het af en toe,puur omdat ik het lekker vind en ontspannen raak en de lachkick is natuurlijk ook leuk

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 01:45

katiavl schreef:
beseffen jullie dan niet dat het drugs is. En dat het gevolgen kan hebben voor je lichaam.
Ik kan me toch niet voorstellen dat je dat nodig hebt om je te amuseren, over dingen denken of slapen.

Ik besef mij (nu) goed dat het drugs is en gevolgen heeft voor je lichaam, maar in de tijd dat ik blowde (10 jaar geleden) was hier veel minder over bekend...

Jij kan je het misschien niet voorstellen, maar ik wel degelijk. Het werkt beter dan de meeste slaapmiddelen (en ja, dat weet ik uit ervaring), en slapeloosheid is echt om gek van te worden. Ik heb het nooit nodig gehad om me te amuseren, net als alcohol, maar het is wel een prettige bijkomstigheid. Ik zou die troep nu niet meer aanraken, maar ik kan me er ook niet erg druk om maken als mensen het wel gebruiken. Ik zie liever dat, dan mensen die xtc, coke etc gebruiken.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 01:49

Ik ben nu 40 jaar oud en heb in het verleden wel eens geblowt omdat ik toen nog rookte. Misschien alles bij elkaar op zn hoogst 20 keer maar ik denk eerder een keer of tien of 15. Verslavend is het niet althans niet lichamelijk. Je lichaam vraagt er nooit om. Geestelijk als je het bijv. doet om uit je nare omgeving te ontsnappen of om je even beter te voelen is het wel verslavend, maar dat zit dus tussen je oren! Slecht is het niet als je toch al rookt dan! Niets slechter als teveel alcohol drinken. Het versterkt de emoties die je daarvoor al had. Voelde je je rot dan voel je je nog rotter, was je vrolijk dan wordt je vrolijker net als bij alcohol. Het kan een keer een hele ontspanning geven bij mensen die normaal niet kunnen ontspannen en dat kan heel prettig zijn maar ook beangstigend.
Een lachkik kreeg ik meestal wel en was altijd verbaasd over de manier waarop mijn hersenen werkten op zo'n moment. Je ziet dingen die je echt normaal niet ziet maar er wel echt zijn. Ik kreeg altijd meer het idee dat ik minder afgestompt was op zo'n moment dan normaal, je hoort meer ziet meer en voelt meer. Heel apart, ik heb het ook gecheckt de volgende dag en er ging dan een wereld voor me open. Echt heel apart en ik zou het zo weer eens doen als de gelegenheid zich voordoet al is het misschien nu al tien jaar geleden. Maar wel alles met mate net als alcohol dan is er niets aan de hand. En die overdreven schade aan je lichaam slaat nergens op, dan moet je het wel heel bont maken ! Maar dan zijn er wel meer slechte dingen die mensen doen. En ach ja, af en toe iets doen wat niet supergezond is maakt het leven wel een stuk leuker als je het kan verkroppen ! Dan maar een week korter leven op mijn 70ste daar zit ik tegen die tijd echt niet meer mee en geniet nu des te meer !

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 02:47

Ik heb het nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Heb er totaal geen behoefte aan. Een aantal vriendinnen van mij wilden het weleens proberen (bij n vriend thuis) en hadden toen een paar trekjes gehad. " 't Was maar voor 1x" jaja Rolleyes keer daarna, weer een paar trekjes en elke x daarna weer....

zo komt de verslaving dus....

Nee ik zal het never nooit doen en ben er fel tegen. Heb genoeg lol en ontspanning zonder dat spul...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 05:18

MoonChloe schreef:
Nee, maar ik wou je (en anderen) herinneren aan de feit hoe weining mensen bewust zijn van de feit dat alcohol wel HARD-drugs is Lachen

En wat dacht je van de ritalin die tegenwoordig maar aan elk lastig kind wordt voorgeschreven Scheve mond

Ik blow hooguit ongeveer 2x per jaar wat hasj omdat ik het lekker vind.
Ik heb genoeg mensen eraan onderdoor zien gaan of verder af zien zakken naar hardere drugs, dus ik vind het niet zo onschuldig als het lijkt.
Ik heb 3 jr met een dagelijkse blower samengewoond en dat zou ik zeker niet meer willen

Maar voor mezelf die paar keer per jaar zie ik geen kwaad in.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 06:37

Ik steek heel af en toe wel eens een blowtje op, maar de laatste was vorig jaar zomer, dus niet vaak. Ach, af en toe vind ik het wel leuk maar het moet geen gewoonte worden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:42

Faelivrin schreef:
Ik heb het nooit gedaan, en dat blijft ook zo.

Idem hier Lachen

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:43

Ik heb het nog nooit gedaan en ben van plan het ook nooit te gaan doen, ik hoef die troep niet hoor Knipoog

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:00

Ik heb vroeger geblowt. Daar werd ik zo onstabiel van dat als ik niet stopte zei mijn huisarts dat ze me op zouden sluiten. |Ik ben toen onmiddeloijk gestopt en heb het nooit meer gedaan.
Ik heb wel een kennis die is verslaafd aan blowen, het gevolg, hij is lui, heeft nergens zin in en doet maar wat in het leven. En destijds had ik een vriend die is er helemaal van doorgedraaid. Heeft psychosos en zo.Nee voor mij nooit meer.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:06

Heb een poos geblowt maar nu ben ik er helemaal mee gestopt . Mischien neem ik nog wel eens een hijs maar zeker niet meer elk weekend.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:12

Heb het 3x gedaan en dat vind ik meer dan genoeg! Vind het niet leuk, en wil me ouders ook niet teleurstellen daarin. Als mensen willen blowen moeten ze zelf weten, maar al word het aangebode aan mij, dan wijs ik het af!!!!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:27

Ik heb nog nooit geblowd en ben het ook niet van plan. Verbaas me echt over mensen die "gewoon" ff blowen. Net als alcohol en andere drugs enzo is het gewoon niet goed voor je. Daarbij heb ik het ook niet nodig. Als ik wil ontspannen of lachen wil heb ik daar geen drugs voor nodig hoor! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:29

xMarit schreef:
Ik heb nog nooit geblowd en ben het ook niet van plan. Verbaas me echt over mensen die "gewoon" ff blowen. Net als alcohol en andere drugs enzo is het gewoon niet goed voor je. Daarbij heb ik het ook niet nodig. Als ik wil ontspannen of lachen wil heb ik daar geen drugs voor nodig hoor! Clown

Jij drinkt ook niet als je uitgaat "gewoon" een mixdrankje ofzo?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:35

Nouks schreef:
xMarit schreef:

Jij drinkt ook niet als je uitgaat "gewoon" een mixdrankje ofzo?

Nee, om eerlijk te zijn vind ik het niet echt lekker. Knipoog Ik ga ook weinig uit. Daarom staat het ook wel wat verder van me af, maar ik ben ook wel op feesten geweest waar mensen wiet meehadden ed. Ben naar huis gegaan. Kreeg van de geur die door het hele huis hing zo'n erge hoofdpijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:06

Denk dat er een groot verschil is tussen het gebruik zo nu en dan om een keer goed te kunnen slapen en te ontspannen als de spanningen een keer te hoog oplopen of gewoon voor de lol.
Zelf zou ik het nooit voor de lol gebruiken, maar zoals eerder in dit topic werd vermeld slapeloosheid is iets waar je niet op zit te wachten, je piept wel anders als je daarmee te kampen hebt..

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:16

Nee ik heb nog nooit geblowd, rook wel eens heel soms.
Ik denk ook niet dat ik eens zou gaan blowen, zie er de fun niet van in
En het lijkt me ook erg smerig Lachen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:56

Nee, nooit gedaan ook.... en kom nog wel uit Amsterdam! Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:10

Het stinkt Clown Heb het nog niet gedaan en zal het ook nooit doen!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:16

Nee nog nooit, het lijkt me ook absoluut niet lekker. Voel me wel prima zonder dus zie niet in waarom ik het zou uitproberen Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:59

Ja, af en toe rook ik wel eens wat met mn vriend mee, wiet en hash. Weet eigenlijk niet wat ik lekkerder vind. En soms koop ik zelf een voorgedraaide, kan namelijk niet draaien Clown

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:03

Citaat:
Ik zou die troep nu niet meer aanraken, maar ik kan me er ook niet erg druk om maken als mensen het wel gebruiken. Ik zie liever dat, dan mensen die xtc, coke etc gebruiken.

waarom? omdat het een softdrugs is? De schade kan vaak net zo groot zijn hoor Lachen

Ik heb zo ongeveer alles uitgeprobeerd maar blowen doe ik nooit meer, vies, ranzig, geen leuk effect, 1 keer maar nooit meer Lachen

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:06

Ik blow ook, niet vaak maar zo af en toe, gewoon voor de lol en de pret!!!
Misschien geen slimme reden om het te doen maar als je het 1 of 2 keer in het jaar doet kan het weinig kwaad doen!!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:08

M'n zusje had met sinterklaas space-pepernoten gebakken Haha! Er zat inderdaad een typisch smaakje aan, maar ik zocht er in eerste instantie niks achter. Ik werd een beetje licht in m'n hoofd, maar ik dacht dat dat aan de wijn lag. Ik weet niet hoeveel ze erin had gedaan, maar ik had maar een stuk of zes, zeven van die pepernoten gehad. Het effect was dus niet maximaal, denk ik Knipoog Ik kreeg later wel ontzettend de slappe lach, zal er vast mee te maken hebben gehad Haha!
Binnenkort bakt ze een keer space-tulband of zo. Ik wacht wel op een uitnodiging. Ben wel benieuwd wat er verder gebeurt Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:17

ik ben nu 23 en heb nooit geblowd of andere soorten drugs gebruikt... alcohol drink ik zo af en toe( lees 2x per maand 2 glaasjes met uitgaan ofzo) wel eens een glaasje omdat ik het lekker vind..
ik heb er de behoefte niet aan, heb vroeger veel mensen in mijn vriendenkring gehad die elke dag minimaal 4 joints rookten, kreeg al koppijn van de lucht en de reactie/uiterlijk etc van hen die na het roken van de bende is niet mijn ding....

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:31

Ik heb het nooit gedaan, en ik ben ook niet van plan het te gaan doen!