Vroeger gepest, nu nog steeds?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A2013

Re: Vroeger gepest, nu nog steeds?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:53

Ten eerste wil ik zeggen dat je absoluut niet lelijk bent.. Dan lopen dr wel heeeel andere mensen op deze aardbol rond. En wie bepaald trouwens wat lelijk is..

Maargoed, in tegendeel tot bijna iedereen in dit topic ben ik nooit gepest. Ook nooit problemen gehad met mannen etc. Maar ook ik ben er in de loop der jaren achtergekomen dat alles voor een groot deel met zelfverzekerdheid te maken heb. Ik heb periodes gehad dat ik niet lekker in mijn vel zat, persoonlijke problemen etc. Hierdoor ga je ook een stukje onzekerheid uitstralen. En ik kon dit egt meteen merken in mn "populariteit" zeg maar.

Ik weet absoluut niet wat het is om gepest te worden. En het lijkt me ook zeker niet leuk om zulke opmerkingen te horen te krijgen. Maar wat weet een breezersletje van 15 nou helemaal van lelijk/ mooi zijn? En een jongen die jou niet wil omdat je uiterlijk hem niet aanstaat, is jou absoluut niet waard. Dr lopen ongeveer 2.5 mld mannen op deze wereld, wanneer geen daarvan jou wil.. mag je mij bellen en zal ik persoonlijk 1 voor je zoeken Knipoog

Wil alleen maar zeggen dat ik zeker weet dat het goed komt met jou OK dan!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:57

Het doet me echt goed al die verhalen en goedbedoelde adviezen...Lovers Misschien moet ik idd leren om erboven te staan en wat zelfverzekerder worden...iemand zei dat mijn kringetje van mensen/vrienden te klein was...tja, als je niet uitgaat dan ontmoet je ook niemand...dat is ook zo...maar moet je dan op zoek gaan naar iemand? Aan de ene kant wil ik best een vriendje, iemand waar je leuke dingen mee kan doen en lekker tegenaan kan liggen. Maar aan de andere kant vind ik het alleen zijn ook erg lekker, ik hoef met niemand rekening te houden en ik kan doen en laten wat ik wil. Geen verplichtingen enzo. Maar als ik stelletjes hand in hand zien lopen denk ik wel van 'had ik dat ook maar'...ik wil wel heel graag geloven dat er op elk potje een dekseltje past maar waar blijft die van mij dan? Moet ik dan misschien toch op zoek? Komt dat niet wanhopig over? Ik ben al 24....er zijn best momenten waarop ik denk dat er wat mis is met me...iedereen aan de man...behalve ik...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:20

mijn vriend heeft me toendertijd erg geholpen ja.. hij heeft echt 10.000 keer gezegd hoe mooi en geweldig hij me wel niet vond, en uik was echt gek van hem, dus dat heeft zeker geholpen om in mezelf te gaan geloven.

weet je wat ook goed helpt?

-draag kleding waarin je je echt zeker voelt. (dat werkt echt!!!)
-het gaat allemaal om uitstraling. je ziet de lelijkste mensen heel populair zijn, dat komt omdat ze de uitstraling hebben. soms zie je heel knappe mensen met zo'n geknakt ego, dat is gewoon zonde!!! dus: borst naar voren, kin omhoog en lekker recht uit je ogen kijken! kijk de wereld in!!!! echt hoor, kijk maar eens hoe veel mensen neerkijken als je ze aankijkt tijdens het lopen. je moet het jezelf gewoon aanleren. voor je gevoel ben je heel arrogant bezig dan, maar het helpt je om je vertrouwen uit te laten stralen!!!! (kijk, hier komt de kleding van pas. hier ben ik!! kijk mij!!!)
- het belangrijkste: blijf tegen je zeggen hoe stoer je wel niet bent. jeetje hoe vaak heb ik dat geroepen! ik ben gewoon STOER!!! echt hoor, wat je tegen jezelf blijft herhalen ga je geloven. (dus niet tegen jezelf zeggen dat je groen bent of zo, anders kijken mensen raar naar je als je dat zegt Knipoog )
echt, dit heeft mij allemaal zo goed geholpen.

alles draait om houding. niet om uiterlijk, HOUDING en UITSTRALING.

dus wat ga je doen morgen:

1.lekkere kleding aan. (I feel GOOD!)
2. lekker arrogant uit je snuffertje kijken, borst naar voren, kin omhoog, vooral níet naar de grond staren!
3. lekker zeggen dat je stoer bent.

GIRLPOWERRRRRR

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:41

Tips van milo zijn volgens mij er handig Ja

Gelukkig ben ik zelf nooit écht gepest. Wel eens een x treiteren, maar daar bleef het altijd wel bij.. Vind het altijd weer erg zo verhaal als ik dat lees.. Nu hier toevallig op bokt, maar ook wel eens in tijdschriften. Vaak sta je gewoon machteloos tegen over, kunnen je ouders weinig doen, die zijn tenslotte geen 24/7 bij je.. En als sommige kinderen worden aangesproken word het alleen maar erger, of stopt het niet! Ik herken wel een klein stukje in je verhaal.. Ik ben namelijk niet 1 tje met maatje 36 en dat word wel 'geeïsd' door sommige mensen. Ik kreeg wel eens naar me hoofd van, dikke of bolle, erg vervelend. Heb nog steeds idd dat ik ergens loop, en zie mensen even kijken of hoor ze fluisteren, dan denk ik meteen dat het over mij gaat en negatief is. Een broodje halen op school bijv. ook zoiets, bij jezelf denken van, 'ohh daar heb je die dikke weer, haalt zeker iedere dag zo'n broodje'. Het is al stukken minder geworden, door mn lieve vriend, die altijd weer even zegt hoe leuk k wel niet ben Knipoog Hoop dat je het een plekje kan geven, en dat je een leuke vriend krijgt die je af en toe even kan helpen herrineren, hoe leuk je wel niet bent! OK dan!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:56

Shalimar, stop met je negatieve zelfbeeld, doe dat jezelf niet meer aan. Ik vind het zo erg om zulke berichten te lezen en natuurlijk iedereen herkent wel wat in jouw verhaal. Het gaat erom hoe je er zelf mee om gaat. Geef niemand meer het recht om je te kwetsen, ik weet dat dat niet makkelijk is, laat het niet meer toe, daar hebben ze het recht niet toe. En is het niet eens genoeg geweest ?
Zorg dat je er goed verzorgd uitziet, hoofd omhoog, je bent een vrouw van de wereld, concentreer je op je kwaliteiten, de dingen waar je in uitstraalt.
Jij bent jij en je bent zeker de moeite, vegeet dat niet. Dus morgen wakker worden met : Kom maar op, hier ben ik, ik ben een vrouw, ik ben Shalimar en ik kan de wereld aan. Succes, ik weet dat je het kan en .... hij komt dan ook wel vanzelf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 23:43

Ik ben Marlies maar ik snap wat je bedoelt...Nagelbijten / Gniffelen

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:24

Ik heb vroeger 1 hele grote fout begaan: Ik heb het opgekropt. Dat is iets wat je nooit moet doen. Ik heb 2x een woedeuitbarsting gehad met bijna fatale gevolgen voor diegene die me uitschold (en nee, dit is niet om stoer over te komen. Ben er niet bepaalt trots op). De directie van school vond dat er iets mis met me was dus ben ik in therapie geweest waar het tegenovergestelde waar was.

Dus als ze iets negatiefs over je zeggen....... nog een grotere kop terug opzetten (tegenwoordig moet je wel uitkijken daarmee) maar ik zou er niet mee blijven zitten en zeker het er met iemand over hebben. Ik denk dat wanneer je de positieve aandacht van een jongen hebt, je daarop in moet spelen en vertrouwen opbouwen. Niet elke jongen is hetzelfde

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:42

ik ben zelf gelukkig nòòit gepest, lijkt me echt verschrikkelijk.

èn denk er ook maar aan, 9 van de 10 mensen die pesten doen het omdat ze van binnen zelf zo ontzettend onzeker zijn. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:42

Ik ben nooit echt gepest, maar 'plagen' etc. wel.
Begon ongeveer in groep 7/8, dus ik was opzich wel blij dat ik naar de 1e ging, kon ik overnieuw beginnen enzo. Lachen
Alleen werd het daar alleen maar erger, ik ben ook heel stil en onzeker,kreeg een beetje last van acne dus een 'perfect' iemand om te 'pakken'. Knipoog
Nu zit ik in de 2e, ben dit jaar nog maar 2 dagen naar school geweest.
De 1e dag mijn boeken wezen ophalen, en ongeveer een week geleden een ochtend op school geweest.
Kan niet goed tegen drukte (school van zon 2300-2500 kids) en aangezien ik een beetje afwijk van de standaard mode word ik nogal vaak nagekeken/nageroepen en dat ben ik zat en heb er geen zin meer in.. 'Durf' niet goed meer naar school etc.

Die ochtend dat ik er was, kwam ik ook kinderen van vorig jaar uit mijn klas tegen.Ik had 'Korn' op m'n tshirt staan, en ze riepen dus ook meteen 'kipkorn' en 'k*tgothic'.. Rolleyes
M'n hele dag was meteen verpest door die kids, van zulke dingen word ik heel erg onzeker en nog stiller dan ik al ben.
Ik negeer het altijd omdat ik niet goed weet wat ik moet doen/zeggen, maar 'van binnen' word ik ontzettend boos en wil ik ze het liefste allemaal zo graag een paar klappen verkopen.. Clown
En dan kom ik ook altijd zo lekker 'agressief' thuis, ik zeik dan op alles op iedereen en je krijgt de lelijkste woorden naar je hoofd gesmeten. Bloos
Het stomme is dat ik dit ook alleen heb bij mijn ouders en zus..

Als ik het teruglees is het een heel wazig verhaal geworden..Maar heb er zo'n 20 minuten overgetypt (wist niet goed wat ik moest neerzetten Clown ) dus ik ga het niet weghalen. Clown

En ook ik heb trouwens in je profiel gespiekt, en je bent helemaal niet lelijk! Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:59

praten blijft moeilijk maar ik begrijp wat je bedoelt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:27

jacimatho schreef:
Ik ben zo brutaal geweest om even in je profiel te spieken en meid....jij bent absoluut niet lelijk!!!!!!

Volgens mij hebben wij haar ook gezien op de Elf Fantasy Fair Lachen

Of ben ik nu Blond ??

Ik ben inmiddels ruim 20 jaar verder na het pestgedrag, en ik moet toegeven, soms zijn er mensen (jaa echt waar Scheve mond ook al zijn die de 25 of zelfs 30 al ruim gepasseerd Verward ) die dan als 'grapje' mijn scheldnaam van vroeger noemen.
Dan gaat er altijd weer even een schok door me heen en voel ik me ineens weer een lelijk onzeker meisje van 11 met rare pluizige krullen (toen was daar ook niks voor op de markt), lelijke tanden en nog wat dingen die mijn jeugd beinvloed hebben (medicijnen die me sloom maakten) en dan gaat er heeeeeeeeel even door me heen:
"ik ben waardeloos"
Maar meestal dan herstel ik me wel weer snel en het ligt eraan bij wie, maar als ik zeg dat ik het niet echt een leuk grapje vond, dan vinden sommige mensen het maar raar.
"Jeetje, het is zo lang geleden, je gaat me niet vertellen dat je er nu nog mee zit he?"
Nee, tuurlijk zit ik er niet mee dat ik een kløtejeugd heb gehad joh Koe

Ik denk er niet teveel meer aan terug, maar ik merk wel soms nog dat bepaalde gedachten die je zelf krijgt nav. het pesten (en ook gewoon overige ervaringen in de afgelopen 33 jaar) er diep ingesleten zitten.
Zoals bijvoorbeeld dat ik weleens het idee heb dat mensen die om me geven, mij expres willen kwetsen met bepaald gedrag, maar dat bedoelen ze helemaal niet zo, dat zit in mijn eigen hoofd.

En alles, maar dan ook alles, zit in je eigen hoofd ben ik achter gekomen, echt waar Ja
Ingebeelde lelijkheid MAARRR ook ingebeelde knapheid, en van dat laatste heb ik tegenwoordig meer last Haha! Haha! en het werkt echt!

Ik zie het ook op foto's terug, een half jaar geleden had ik een heel lelijk gebit en zat ik midden in de renovatiewerkzaamheden, en elke foto van mezelf zie ik dat ik onzeker ben en dus ook niet zo leuk op de foto sta.
Nu heb ik nog steeds een beugel, maar mijn tanden staan een stuk beter al, en je ziet echt verschil gewoon!
Ik straal nu echt op de foto en daardoor zie ik er meteen leuker uit Ja

Toen ik mezelf het liefst zo klein mogelijk wilde maken, praatte of keek ook bijna niemand naar me, en nu, ik ben nog steeds dezelfde ik, maar ik voel me gewoon zekerder en leuker, en nu krijg ik aanspraak etc.

Ik hoop dat je wat aan het advies hebt, en er ook wat mee gaat dóen Lachen