jacimatho schreef:Ik ben zo brutaal geweest om even in je profiel te spieken en meid....jij bent absoluut niet lelijk!!!!!!
Volgens mij hebben wij haar ook gezien op de Elf Fantasy Fair 
Of ben ik nu
??
Ik ben inmiddels ruim 20 jaar verder na het pestgedrag, en ik moet toegeven, soms zijn er mensen (jaa echt waar
ook al zijn die de 25 of zelfs 30 al ruim gepasseerd
) die dan als 'grapje' mijn scheldnaam van vroeger noemen.
Dan gaat er altijd weer even een schok door me heen en voel ik me ineens weer een lelijk onzeker meisje van 11 met rare pluizige krullen (toen was daar ook niks voor op de markt), lelijke tanden en nog wat dingen die mijn jeugd beinvloed hebben (medicijnen die me sloom maakten) en dan gaat er heeeeeeeeel even door me heen:
"ik ben waardeloos"
Maar meestal dan herstel ik me wel weer snel en het ligt eraan bij wie, maar als ik zeg dat ik het niet echt een leuk grapje vond, dan vinden sommige mensen het maar raar.
"Jeetje, het is zo lang geleden, je gaat me niet vertellen dat je er nu nog mee zit he?"
Nee, tuurlijk zit ik er niet mee dat ik een kløtejeugd heb gehad joh 
Ik denk er niet teveel meer aan terug, maar ik merk wel soms nog dat bepaalde gedachten die je zelf krijgt nav. het pesten (en ook gewoon overige ervaringen in de afgelopen 33 jaar) er diep ingesleten zitten.
Zoals bijvoorbeeld dat ik weleens het idee heb dat mensen die om me geven, mij expres willen kwetsen met bepaald gedrag, maar dat bedoelen ze helemaal niet zo, dat zit in mijn eigen hoofd.
En alles, maar dan ook alles, zit in je eigen hoofd ben ik achter gekomen, echt waar 
Ingebeelde lelijkheid MAARRR ook ingebeelde knapheid, en van dat laatste heb ik tegenwoordig meer last
en het werkt echt!
Ik zie het ook op foto's terug, een half jaar geleden had ik een heel lelijk gebit en zat ik midden in de renovatiewerkzaamheden, en elke foto van mezelf zie ik dat ik onzeker ben en dus ook niet zo leuk op de foto sta.
Nu heb ik nog steeds een beugel, maar mijn tanden staan een stuk beter al, en je ziet echt verschil gewoon!
Ik straal nu echt op de foto en daardoor zie ik er meteen leuker uit 
Toen ik mezelf het liefst zo klein mogelijk wilde maken, praatte of keek ook bijna niemand naar me, en nu, ik ben nog steeds dezelfde ik, maar ik voel me gewoon zekerder en leuker, en nu krijg ik aanspraak etc.
Ik hoop dat je wat aan het advies hebt, en er ook wat mee gaat dóen