Vreemdgaan : opbiechten of niet ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:45

vertellen anders had je maar niet vreemd moeten gaan...
als me vriend vreemd zou gaan zou ik willen dat hij het vertelt en niet dat je verder met hem gaat en ondertussen vreemd gaat met iemand anders.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:46

SuperPepeijn"]
[quote="Pregini schreef:
Als je gevoelens bij een ander zijn vind ik dat veel erger dan als je banketstaaf bij iemand anders is. Mijn hart kan je breken maar me k*t niet Haha!
maar je gevoelens kan je niet sturen, je piemel of dat gaatje wel. gaat weer om vertrouwen.
[/quote]

In mijn geval kan ik mijn gevoelens wel sturen. Als ik wil kan ik mezelf blootgeven aan anderen. Maar ik weet dat ik dit ook niet kan doen. Als ik mij hiervoor blootgeef, dan stuur ik mijn gevoelens toch al de verkeerde kant op. Voor mij zijn gevoelens en sex 2 verschillende dingen. Sex kan ik altijd krijgen, maar me blootgeven aan een jongen is voor mij toch wat zwaarder.

Maar maakt verder niet uit, we denken er allebei verschillend over Haha!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:48

Als iemand vreemdgaat moet dat gezegd worden... het is dan niet meteen over en uit wat mij betreft, maar er moet wel gepraat worden binnen de relatie waarom de partner vreemd gaat.

Voor mij is vreemdgaan niet perse sex met iemand hebben of zoenen... je kunt ook zo van je partner vervreemden dat je de aandacht die je zo hard nodig hebt op sommige moment gaat zoeken bij iemand anders. Als je dan iemand vindt die je die aandacht geeft en je trekt er heel veel mee op zonder dat er ook maar iets gebeurt, dan ben je IMO al vreemd aan het gaan met die persoon. Je bent tenslotte ook aan het vervreemden van je partner en zoekt aandacht bij een vreemde...

Zoooo dat was mijn overweging voor vandaag. Nu weekend Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:49

Maarten schreef:
Voor mij is vreemdgaan niet perse sex met iemand hebben of zoenen... je kunt ook zo van je partner vervreemden dat je de aandacht die je zo hard nodig hebt op sommige moment gaat zoeken bij iemand anders. Als je dan iemand vindt die je die aandacht geeft en je trekt er heel veel mee op zonder dat er ook maar iets gebeurt, dan ben je IMO al vreemd aan het gaan met die persoon. Je bent tenslotte ook aan het vervreemden van je partner en zoekt aandacht bij een vreemde...

Mooi gezegd!!!
Dit is iets wat je op internet vaak hoort en tegenkomt.
Het is zo makkelijk om je ziel open en bloot te leggen voor iemand op internet, je blijft anoniem.
Maar belangrijke dingen moeten altijd in een relatie besproken worden.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:52

Pregini schreef:
Maar maakt verder niet uit, we denken er allebei verschillend over Haha!
no worries, mensen verschillen. had ik maar zo'n gevoelensknopje. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:01

Nou Maarten, dat is een leuke gedachte, maar dat zou betekenen dat je geen vrienden zou mogen hebben buiten je relatie?? Dat lijkt mij wel een hele saaie wereld.
Denk maar eens aan de overlap die mensen hebben, binnen een relatie is dat meestal geen 100%, de overgebleven procentjes vul je aan bij je vrienden, je familie of waar dan ook. Het een sluit het ander namelijk niet uit.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:05

good point lov. je beschaamd het vertrouwen van een ander immers niet als je vriendschap/aandacht/tijd ook bij een ander zoekt.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:07

SuperPepeijn schreef:
good point lov. je beschaamd het vertrouwen van een ander immers niet als je vriendschap/aandacht/tijd ook bij een ander zoekt.

Maar wel belangrijk op welke manier je het doet.
Zit een groot verschil tussen...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:09

hoe ik daar over denk kan je op pag.2 lezen. om weer wat typwerk te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:09

Kent iemand deze uitspraak:
"Vriendschap is liefde zonder vleugels" ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 17:34

Als je een relatie hebt waarin je echt helemaal gek bent van elkaar ,
waarin je allebei het gevoel hebt dat je helemaal bij elkaar hoort enz.
maar het werkt op een bepaald moment niet lekker.

Als je dan in een vlaag van verstandverbijstering toegeeft aan de avances van iemand die er op dat moment WEL voor je is ...
tja ik kan dat toch wel begrijpen.....(wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben ofzo)

Als je dat hebt gedaan en je komt dan tot de ontdekking van oliebol waar ben ik mee bezig , dit wil ik nooit meer , er is er maar 1 die ik wil en dat is hij/zij waarmee ik een relatie heb , dan kan zoiets je relatie juist sterker maken , je leert er dan van.

Alleen als er veel eerlijkheid en vertrouwen is dan kan een relatie dit aan denk ik. En er sterker uit komen.

Van een Xander vind ik het eigenlijk ontzettend goed als hij dit nu ineens opgebiecht heeft :

Hoe ontzettend veel moet je wel niet van iemand houden om dat te doen , eerlijk te zijn , terwijl je het risico loopt om alles wat je liefhebt kwijt te raken ?

Ik heb er heel veel respect voor ..... de fout is nu eenmaal gemaakt ....
en hij wil vechten voor haar.

Fouten zijn om van te leren , een tweede kans zal ik denk ik altijd geven als de relatie het vechten waard is en er een les geleerd is.
Maar het vertrouwen en oonbevangene moet idd opnieuw opgebouwd worden , daar moet diegene heel veel voor doen anders wordt het nooit meer wat.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:35

maar misschien was hij wel bang dat ze erachter zou komen nadat ze getrouwd waren? met alle consequenties van dien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:40

SuperPepeijn schreef:
maar misschien was hij wel bang dat ze erachter zou komen nadat ze getrouwd waren? met alle consequenties van dien Lachen

Volgens mij was dat voor meneertje Xander een groter risico.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:09

Pipo schreef:
Als mijn partner vreemd zou gaan is het wegwezen, als hij niet het respect naar mij toe heeft, en ik zo onbelangrijk voor hem ben, dat ie vreemdgaat, is de relatie voor mij de moeite niet meer waard. Kun je zeggen wacht maar tot het je overkomt, nou dat is me gebeurd, en hij kon direct vertrekken, ik wil er geen woorden meer aan vuil maken, wegwezen.
En de woorden, maar ik hou zo veel van je!!, helaas had je over na moeten denken toen je je plassertje ergens anders in hing. Nee ik vind het echt niet kunnen.
Maar als ik om mij heen kijk, lijkt het steeds meer een gewoonte te worden om vreemd te gaan, het gebeurd zo verschrikkelijk veel. Zowel vrouwen als mannen.

Helemaal mee eens!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 18:19

Tuurlijk zal dat ook wel een overweging zijn.
Maar dan kun je gewoon zo egoistisch zijn om te denken , laat ik er nog maar van profiteren zolang ze het niet weet...

Ik denk toch eerder aan wat ik zou voelen , ik zou degene van wie ik hou niet meer recht in de ogen aan kunnen kijken en constant een schuldgevoel hebben , wil niks verborgen houden voor hem..... da's
het ergste .

Maar als ik hoor hoe ontzettend veel mensen zeggen oprotten als hij/zij vreemdgaat...tja als een relatie beter werkt als je verzwijgt dan als dat je eerlijk bent...? Zou ik niet willen.

Ik moet m'n fouten op kunnen biechten zonder dat ik meteen gelyncht
wordt , wees eerlijk en we vinden samen wel uit hoe we verder gaan , en of dat de moeite waard is.

Zoals ik hier boven al schreef : het kan je relatie veel sterker en waardevoller maken , je twijfels wegnemen , je leren hoeveel je relatie je eigenlijk waard is , wat je voor het vreemdgaan nooit besefte.

Diegene die vreemd gaat mist wat in de relatie , komt iets te kort bij zijn of haar partner.
Die heeft indirect ook "schuld" .

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:20

Ik zal het zeggen. Ik kan ten eerste al helemaal niks verzwijgen voor iemand ik kan het gewoon niet, dus alles word netjes verteld.

Als mijn vriend vreemd zou gaan zou ik echt zijn poten breken en z'n leven zuur maken!! Dan zou hij maar niet moeten zeggen je bent de enige...vreemd gaan is al fout maar liegen nog meer.

Ik heb zelf al een paar keer er voor gestaan om vreemd te gaan af en toe denk ik dan net zoals een paar andere hierzo, ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen....ff rust ff terug in me oude patroon. Maar ik heb nou eenmaal voor een vriend gekozen en niet voor vrij zijn....ik wil hem niet kwijt hou ziels veel van um. Dan zou ik bijv 1 dag vreemd kunnen gaan met een leuke gozer maar dan ben ik wel voor eeuwig me vriend kwijt...nee geen behoefte aan!!! Dan ben ik nog liever helemaal vrij dan dat ik vreemd ga

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:24

Tja ik ben zelf vreemd gegaan waarom ? tja was spannend was een leuke gozer.Ik had er daarna heel veel spijt van maar mij vriend vond het niet erg.
amper 2 maanden later ging ik weer vreemd dat heb ik niet verteld en uiteindelijk ben ik nog een keer vreemd gegaan.
Dat was met Mike inmiddels ben ik alweer 4.5 jaar keurig en braaf ik loer wel naar andere leuke mannen maar verder niets.
Toen het uit was biegte mijn ex op dat hij ook wel eens vreemd ging alleen had hij het nooit verteld.
tja jammer.

Ik ga wel over de rooie als mijn vriend nu zou vertellen dat ie vreemd ging maar 'm zo op straat zetten? ligt eraan hoe wat en waar etc.
Zelf zou ik nu niet meer vreemd gaan ik heb het al eens ooit gedaan weet hoe het is de spanning is er vanaf maar zeg nooit nooit je weet nooit wat de toekomst brengt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:57

En toch...... Als mijn vriend mij zou vertellen dat hij vreemdgegaan is, dan gaat de relatie kapot. En stel nou, dat het bij 1x is gebleven, en dat ik het nooit te weten zou komen als hij het niet zou vertellen, en verder gelukkig met hem kan zjin.... Kijk, wat niet weet, wat niet deert. Zou hij het vertellen, zou dat het einde van de relatie betekenen, want zoals iemand al eerder zei, het zou nooit meer hetzelfde zijn. HEt vertrouwen is kapot, gewoon weg. Hoe kun je nu met iemand verder die je zou MOETEN vertrouwen maar die je niet KUNT vertrouwen? Dat werkt toch niet? En er zijn er velen die het toch proberen na het vreemdgaan, en dan toch zal uiteindelijk het schip stranden. omdat de bedrogene geen vertrouwen meer heeft en uiteindelijk de liefde zal verdwijnen, of omdat degene die bedrogen heeft niet meer tegen het wantrouwen van de ander kan (waaruit controle kan ontstaan en dat is natuurlijk ontzettend benauwend). Tsja, je zult je ook maar af moeten vragen of je vriend niet bij die ander zit, als je er zelf niet bent. Of als je aan het vrijen bent, jezelf gaan vergelijken met die ander. Echt vreselijk moet dat zijn. Daarom; vertel niets, maar zorg ervoor dat het nooit zal uitlekken, of de relatie gaat gewoon meteen uit. er tussen in gebeurt maar zelden.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:53

Ik zou het ook boven alles vertellen. Ik KAN er niet mee rond blijven lopen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:55

Jurga schreef:
Ik zou het ook boven alles vertellen. Ik KAN er niet mee rond blijven lopen.

Ik KAN niet eens vreemdgaan... heb ik trouwens ook helemaal geen behoefte aan! Lovers

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:03

Het is een keer gebeurd en ik heb het niet verteld, aangezien die relatie toch al aan een zijden draadje hing en het niet lang daarna ook uit is gegaan om andere redenen.
Maar op het moment zou ik het echt niet in mijn hoofd halen om vreemd te gaan, helemaal geen behoefte aan!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:04

Hehe grapjas. Maar ik weet wel dat het af en toe TE makkelijk is om vreemd te gaan.... Ik wil en zal (waarschijnlijk) nooit vreemdgaan, maar iik zeg nooit nooit. Wie weet wat voor situaties er nog voor gaan komen. Ik hoop alleen van harte dat het absoluut niet gebeurd. Ik zou me eeuwig schuldig voelen tegenover mijn vriend, maar het dus wel vertellen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:05

te makkelijk? Hoe bedoel je dat? Ik kan wel nooit zeggen want ik weet het absoluut zeker!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:15

Tja, hoe bedoel ik te makkelijk? Eigenlijk dat er gewoon kansen genoeg zijn om vreemd te gaan. Vooral met een medium als internet.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:43

Ik vind dat je het moet vertellen.
En of ik het zou uitmaken als mijn vriend vreemd gaat.......ik weet het niet.
Het ligt er denk ik aan hoe het gebeurd is, en waarom. Als ie verliefd is op een ander, of meerdere keren is vreemdgegaan mag ie vertrekken.
En ik denk idd dat de relatie daarna anders is.......maar anders is niet altijd slechter. Als hij het mij eerlijk zou vertellen, zou ik wel boos zijn. Maar als hij mij duidelijk kan maken dat het eenmalig was en hij echt alleen om mij geeft zou ik het hem kunnen vergeven.
Daarintegen als hij het niet zou vertellen en ik erachter zou komen zou ie kunnen vertrekken. Ik vind eerlijkheid heel belangrijk in een relatie, bovendien vind ik als je zo'n fout maakt je er ook moet voor durfen uitkomen.