Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:54

In groep 4 na sinterklaas of in groep 5 ervoor, mn beste vriendinnetje was het verteld dus toen moest mijn ma ook Knipoog
En toen ze klaar was met haar verhaal was ik heel teleurgesteld, maar! je had de kerstman ook nog.
Dus ik vroeg: en de kerstman dan? Zegt m'n ma 'nee tuurlijk niet, dat wist je toch wel?'

Dat waren 2 klappen Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:16

Bij ons is dat zo grappig gegaan Haha! Haha!

Mijn broer kwam erachter. al vrij jong. Dus hij deed met Sinterklaas altijd vrij belachelijk. En hij moest ook huilen toen mijn moeder bevestigde dat Sinterklaas werkelijk niet bestond. later heeft ze het mij en mijn tweeling zus maar verteldt *LOL* voordat mijn broer het perongeluk zou verlinken.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:27

Maaaike schreef:
Ik was zó bang voor Sinterklaas & Zwarte Piet. Ik vond het maar niets dat ze 's nachts in je huis konden komen Vork . Weken at ik slecht, sliep ik slecht en was ik écht bang, op straat en in huis zag ik overal een sint en piet in. Gillen en huilen was het, doodsbang was ik ervoor Pling . Ik was geloof ik 5 of 6 toen mijn moeder het verteld heeft om die reden. Zeker om het voor mn broertjes en zusje wel leuk te houden.

Mijn broertjes zaten in groep 5 of 6 toen het ze verteld is. Ze geloofden het niet. Want Sinterklaas had echt een sleutel van elk huis. Ze waren alles aan het beargumenteren en dachten dat we een geintje met ze uithaalden. Zij waren echt boos dat ze het wisten. Ze waren vrij oud en geloofden er dus nog heilig in Cool

Tong uitsteken ik zelf kroop ook het liefst onder de tafel als zwarte piet kwam..... vreselijk getver, alleen de kado's vond ik leuk maar was blij toen ik hoor de dat hij niet echt was pffff
Dus mijn dochter heeft dit niet vna mij geeerfd Haha!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:29

Tinkerloos schreef:
Mijn dochter van 9 gelooft ook nog.
Ze twijfeld wel heel erg,maar ik laat haar deze viering nog maar in de waan..Daarna vertel ik het wel..of ik zeg het als ze me vraagt of ie nou wel of niet echt is..

Zeggen haar klasgenoten dan niks tegen haar?

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:30

In groep 4 kwam ik er achter, nog wel van een klas genootje destijds... Ik hem helemaal voor gek uit gemaakt omdat hij wel zou bestaan! Tot dat ik thuis kwam en het aan mijn ouders vroeg.... Het bleef even stil en dat was al genoeg. Ik mis die goede oude tijd nog steeds, dat familie telkens naar zwarte pieten wijzen vanachter het raam en ik ze telkens maar niet kon zien Tong uitsteken Zucht!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:14

Hmm, ik weet niet meer precies..geloof in groep 3.
Ik weet nog wel dat ik aan ons pap vroeg of sinterklaas wel bestond enzo, omdat dat nooit allemaal kon enzo Haha!. En toen zei die maar gelijk van nee &blabla Koe

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:16

Ik geloof dat ik toen in groep 5 zat.
Ik kwam erachter doordat een meisje in mijn klas dat tegen me had verteld.
Dus ik boos naar mijn moeder Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:20

mijn zusje liep op een avond naar beneden om de zwarte piet te betrappen bij de schoorsteen, stond mn moeder net de pakjes in te pakken dus toen was het ook over voor ons Clown
volgens mij was er op een basischool waar ik ook op heb gezeten een meisje die in groep 8 nog steeds geloofde Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:22

Meeste kids komen er zelf wel achter joh Lachen

(En ik weet niet of je meer kinderen hebt @TS, maar anders wordt het daarna lekker "jullie geheimpje" voor de kleintjes die nog wel geloven, vinden ze prachtig!)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:24

me moeder heeft het gezegd tegen me toen ik in groep 5 zat.
alleen helaas was ik daarna nog heilig van overtuigd dat ze een geintje maakte. Bloos Ach gut Sigaar

maar ben nou 21 dus een stuk wijzer en geloof er ook al heel lang niet meer in hoor Haha! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:26

kom je alweer tegen ketaki Tong uitsteken
ik denk dat als mijn ouders toen hadden gezegd dat ze de pieten holpen ofzo we het wel hadden geloofd..
en idd mn broer was ook ouder en speelde heel goed mee, die heeft niets tegen ons gezegd Lachen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 02:27

Mijn moeder vertelde mij toen ik een jaartje of 8 was dat ze mij een "grote mensen" geheim moest vertellen Haha! Eerst geloofde ik het niet, want ik zette altijd mijn schoentje waar dan echt de volgende ochtend iets in zat en de appel voor het paard was ook echt weg. En er werd op pakjesavond ook echt door een piet aangeklopt. Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:29

ik was geloof ik een jaar of 7 - 8... ik had al wel twijfels, maar geloofde er wel in als het mij uitkwam... Haha! Ik sliep toen elk weekend bij mijn oma, en die heeft het uiteindelijk (na overleg met mijn ouders) verteld... ik geloofde het niet, dus toen we bij de Edah waren zei ik "Dan moet je een chocoladeletter kopen, en die in mijn schoen doen vanavond.. dan geloof ik je!!!" Toen de volgende ochtend daadwerkelijk de gekochte chocoladeletter in mijn schoen zat was het toch wel jammer... Verdrietig

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:45

Dalijk zit er iemand van 7 jaar op bokt die nog geloofd en dit leest Scheve mond

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:18

mwah, voor iemand die niet bestaat heeft ie anders wel veel invloed.......hij laat ons ieder jaar weer massaal kadootjes kopen voor onze kinderen ter ere van zijn verjaardag Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:21

Ik was heel jong toen ik erachter kwam, een jaar of vier/vijf, het is nog steeds een bekend verhaal binnen onze familie. Midden in de zomer kwam ik de huiskamer binnenrennen: mam, mam, Sinterklaas bestaat niet. Dus mijn moeder heel begripvol navragen waarom niet. Ik uitleggen hoe en wat, en vervolgens zeg ik: maar we hebben het er niet meer over hoor, want tegen de tijd dat het sinterklaas is, ben ik al lang weer vergeten dat hij niet echt is Haha!
Ik was een vroegwijze kleuter... Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:52

Een 3ling hebben, dat is leuk. Een weet het, de andere 2 willen het niet geloven. Haha!

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:04

Ik was een jaar of 5.
Ik mocht nooit naar beneden als iedereen die dag naar beneden ging.
Dus ik was nieuwschierig waarom dat dan niet mocht.
En ja hoor..waren ze cadeautjes aan het neerleggen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik helemaal huilen omdat Sinterklaas niet bestond. Ach gut

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:06

Tot mn ouders het vertelde Bloos!
Was best laat, rond een jaar of 8. Maar dat komt omdat ik nog een jonger broertje en zusje hebt. Dus dan konden ze me het wel eerder vertellen maar dan moest ik nep doen en daar ben je zo jong nog niet goed in.
Maar ze hebben het toen maar verteld omdat ik het anders van vriendinnetjes zou horen ofzo.

En uiteindelijk moest ik nog nep doen, want tsja, mn broertje & zusje geloofde nog wel. Dat vond ik altijd nog het stomst, moest ik mee gaan zingen, moest ik net doen of alles van sinterklaas was en hun maar geloven Knipoog

Ik was trouwens wel boos hoor Scheve mond Sinterklaas die niet bestond, schande.
Mijn zusje was zelfs zo boos dat ze huilend naar dr kamer is gegaan, helemaal boos en maar mokken Vork

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:09

Ik weet eigelijk niet hoe oud ik toen was Haha!.
Weet alleen dat een meisje op school het vertelde en ik en andere meisjes uit mijn klas heel hard zeiden.Dat hij natuurlijk wel bestond maar misschien dat sinterklaas haar niet lief vond en geen cadeaus bracht en daarom der ouders zeiden dat hij nep was Clown .

Arm kind Ach gut

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:13

Ik weet eigelijk niet meer hoe oud ik was.
Maar mijn oudere broer geloofde niet meer [ was het eerste jaar dat mijn moeder het verteld had.]

Voor mij was sinterklaas dus nog gewoon echt en bij ons kwam sinterklaas ook altijd thuis Ja
Hij kwam dat jaar dus weer, en toen zei mn broer zo droog tegen mn moeder 'Nou maar goed dat sinterklaas toch gekomen is, hoefde jij niet al die kadotjes voor ons te kopen *LOL* .

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:14

Ik kan me niet meer herinneren hoe oud ik was toen ik niet meer in de Sint geloofde.
Mijn moeder kwam erachter toen ze bij de intocht van Sinterklaas zag dat de Sint aan kwam rijden op haar favoriete schimmel van de manege... aaah.. Ach gut
We vieren het wel nog trouw elk jaar, mijn zus en ik zijn 23 en 26 nu Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:12

Mijn dochter was 10 jaar toen haar vertelde dat hij nep was,maar ze geloofde mij niet. Ik heb erg veel moeite moeten doen om haar te laten merken dat hij echt niet bestaat(1 jaar).Maar zij geloofd in heel veel dingen, zoals een film bv zij kan niet het onderscheid van nep of echt maken.Pietje Bel bv die bestaat echt volgens haar,ik hoorde een keer van iemand dat meer kinderen dat hebben. Ze kunnen niet het onderscheid maken tussen film en werkelijkheid.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:00

Ik was er ook echt bang voor. Vooral op de dagen voor pakjesavond, ik kreeg geen hap meer door m'n keel. Tot op 5 dec., ik was toen 8 ofzo. Ik zat te JANKEN op de trap omdat ik zo bang was Lips are sealed
Toen zei m'n moeder.. KOM OP JOH, SINTERKLAAS BESTAAT HELEMAAL NIET! *LOL*
Wat een opluchting was dat zeg. Tong uitsteken

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:21

Was zelf 6 jaar ton een klasgenootje mij vertelde dat Sinterklaas niet bestond. In eerste instantie geloofde ik haar niet echt. Dus ik ben het thuis aan mijn moeder gaan vragen.
Mijn moeder zei toen helaas hetzelfde, Sinterklaas bestaat niet.

Ik vind het wel leuk dat mijn zoontje van 6 nu nog gelooft in Sinterklaas.