Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Misschien tijd voor ander werk Quellian?
Want zoals jij dit nu omschrijft komt het botter over, dan het botste woord plat limburgs of fries
runningkawa schreef:Maar hoe jij erover spreekt vraag ik me af of de telefoon beantwoorden wel zo'n goed beroep voor je is.
Als je de klanten zo behandeld, als je er hier over schrijft, vertikte ik ook maar enigsinds 1 woord netjes te spreken.
Ik heb eens zo'n belmiep aan de telefoon gehad, met zwaar Amsterdams accent.
Zonder dat ook maar een beetje te verbergen.
Denk je dan dat ik probeer ABN te spreken?
runningkawa schreef:Zoals ik al zei, hoop ik anders dan wat je hier vertelt over de mensen aan de telefoon...
En een woord anders uitspreken is gewoon fatsoenlijk.
Het word anders als iemand een onbekend plat woord tegen je zegt en dat niet wel veranderen.
creool schreef:Ik heb wel de mening dat iedere nederlander ABN moet kunnen spreken maar daar moet je van 0 jaar mee begonnen zijn...
Cer schreef:Ik neem de telefoon aan en ik vind dan dus dat ik ABN hoor te kunnen spreken. Je zult zeker nog wel horen dat ik uit Den Haag kom, maar ik probeer er echt goed op te letten...
Quellian schreef:Cer schreef:Ik neem de telefoon aan en ik vind dan dus dat ik ABN hoor te kunnen spreken. Je zult zeker nog wel horen dat ik uit Den Haag kom, maar ik probeer er echt goed op te letten...
Juistem, dát bedoel ik! En ik vind het onfatsoenlijk als mensen dat niet doen, maar de meningen zijn daarover nogal verdeeld hierro
runningkawa schreef:Net als die SNS bank reclame
Geen 1 plat woord, maar je hoort goed dat ze uit limburg komt
Cer schreef:Met een accent is nog wel te overzien, maar ik krijg mensen uit het gehele land aan de telefoon, en als die dan zo plat praten dat ik ze niet kan verstaan, dan denk ik 'probeer even je best te doen zeg'.
Quellian schreef:Cer schreef:Met een accent is nog wel te overzien, maar ik krijg mensen uit het gehele land aan de telefoon, en als die dan zo plat praten dat ik ze niet kan verstaan, dan denk ik 'probeer even je best te doen zeg'.
Yup, maar Runningkawa vindt dat je dat niet mag denken, want dan ben JIJ degene die onfatsoenlijk en bot is.