Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Prima"]
[quote="Sjuimpje schreef:If you has the money the sky is the limit.
Dus zijn we het erover eens dat kinderen "nemen'' een keuze is? Je neemt ze dus

lis schreef:Eigenlijk hebben alle periodes wel hun moeilijke aspecten, denk ik.
Ik ben nog niet zo'n vergevorderde moeder (nu 3,5 jaar) maar mijn ervaringen; De babyperiode was stressen omdat ze een huilbaby was. Met 1 jaar krijgen ze een eigen wil. Ook erg lastig. Met 2 jaar de peuterpuberteit, duurt zo tot 4 jaar geloof ik. En grenzen verkennen.
Het opvoeden begint nu echt en als je niet op één lijn zit met je partner heb je echt een probleem
Mijn vriend is heel streng opgevoed en ik juist niet. Ik ben nogal verwend. Ik wil haar juist niet verwennen, hij juist wel omdat hij nooit iets kreeg of mocht. Dat geeft nogal wat strijd!
Ben beniewd wat er nog allemaal gaat komen!
Hoe oud ben jij, Pmarena?

pmarena schreef:22 .
Heb zelf altijd niks eraan gevonden , baby's en peuters , yek !
Al toen ik zelf een peuter was vond ik het maar niks hoor die baby's , ben ook de jongste van de familie dus heb er eigenlijk nooit echt mee te maken gehad.
Nu om me heen komen er steeds meer kleintjes en ik vind het wel leuk , baal er alleen ontzettend van dat ik er een beetje bang voor ben...
Niet echt bang hoor , maar ik snap een babietje niet , kan er niks mee , ken de belevingswereld niet.
Dat vind ik heel jammer dat ik niet gewoon leuk ermee om kan gaan , ik ben het niet gewend he...
Komt ik iemand tegen met een hond die ik nog nooit gezien heb , dan ben ik in 30 seconden dikke vrienden met dat beestje , ik weet hoe zo'n dier werkt en wat het leuk vindt , wat het eng vindt , wat het kan en wil....
Kom ik iemand tegen met een babietje dan wil ik ook wel wat doen om dat kleintje te laten voelen dat het goed is , maar ik krijg de kriebels , weet niet wat ik ermee aan moet...
En dan kijkt dat kleintje je aan , wat moet je dan ?
Terugkijken , of juist niet ?
Een aaitje over z'n bolletje of een streeltje over een wangetje geven ?
Of vinden de ouders dat dan weer niks dat je aan hun kind zit ?
Brrrr....ik kan er niks mee , voel me zo opgelaten dan , niet leuk....
Roos"]
[quote="Prima"][quote="Sjuimpje schreef:If you has the money the sky is the limit.
Dus zijn we het erover eens dat kinderen "nemen'' een keuze is? Je neemt ze dus
Citaat:Ik kan me er nu al zorgen over maken dat ik later zelf kinderen heb en bijvoorbeeld het kindje een truitje aan probeer te trekken en vervolgens zijn armpje forceer/ontzet.
*
ze huilde dag en nacht was alleen stil als ze aan de borst lag, drama's toen ze tien maanden was is het huilen minder geworden nu is de oudste 5 en een schat maar wel pittig
. inmiddels is er ook een 2e en kan ik met baby's omgaan alleen zeggen andere baby's me niet zoveel.
Mijn vriend wil dit ook en we praten er vaak over. We zijn nog heel jong (Ik 19 en hij 18) We hebben het nu al moeilijk om een pup op te voeden laat staan een kind

.