Wat zouden jullie doen als jullie de staatsloterij winnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

La_Martina

Re: Wat zouden jullie doen als jullie de staatsloterij winne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:58

Groot huis met stallen etc.
Paar auto's.
Winkelen.
Vrienden wat geven.
En de rest op de bank zetten. Vork

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:00

Vrachtauto kopen
Binnenbak bouwen
Stapmolen
Ander huis
Meer paarden
vanalles!!!

ik vrees dat ik maar met een miljoenair moet trouwen haha Pling Boos! Bloos Clown Verdrietig

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:01

Groot huis kopen, of laten bouwen met binnen en buistenbak en 2 hele lieve paadjes komen;)

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:03

hm ben ik dan de enige die geen groot huis wilt..?
een huisje met veel stallen..stuk of 20. (valt nog best mee)
mijn oude pony terug kopen, spring paarden kopen.
alles voor het paard, stapmolen en dergelijke.
en KLEREN en SCHOENEN..en als ik over houdt...nog dingen die mijn moeder en zus willen,..en een beetje sparen.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:53

Een ijslander kopen, wat weggeven aan familie en goede doelen Nagelbijten / Gniffelen
En met wat ik overhou.. een huis/vakantie zoiets Haha!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:42

ik kan en mag hem nog niet winnen ben nog geen 18
dus gaat het naar mij ouders..
zal ten eerste een paard krijgen.
mij moeder en vader blijven nog een paar uurtjes werken.
en we zullen voor de rest niet veel veranderen

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:47

Ik zou eerst een heel mooi boerderijtje kopen en 2 leuke paardjes of zoiets!
Een paar leuke honden en nog meer diertjes! En voor de rest zal ik wat uitgeven
aan kleding en een deel gaat absoluut naar mn ouders en andere voor mij belangrijke
mensen! Maar het boerderijtje en paardjes gaan voor natuurlijk!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:10

Leuk huisje met wat grond en een stalletje, mijn paard weer terug kopen en mijn auot helemaal tunen, zowel optisch als motorisch

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:07

Grote vrijstaande villa, met stallen aan huis. Paard erbij kopen.. Auto, motor en boot kopen..

Geld aan mn zus en zwager geven.. Geld aan een goed doel geven..

Maar eerst een wereldreis maken Haha! .

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:10

Huisje, stalletje, garage, eigen bedrijfje, veel paarden en dan zien we wel

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:23

Goh, wat willen veel mensen hier een groot huis, veel paarden, mooie stallen enzovoorts. Ik moet er niet aan denken, haha. Bloos

Ik denk dat ik naar Afrika zou vertrekken om een kinderweeshuis op te richten en een fistelkliniek voor vrouwen te beginnen. Misschien dat ik mijn paarden zelfs wel zou verkopen om daar helemaal voor te kunnen gaan, maar dat zie ik dan wel weer. Of ik zou hier in Nederland samen met vriendlief een gezinshuis voor kinderen oprichten (op 'onze' manier), en er een liefdevol bedrijfje van maken. En alles wat ik over heb mag door mensen opgehaald worden die het ECHT nodig hebben... Lijkt me persoonlijk super! Haha!

*droomt verder*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:30

leuk huisje met veel stallen en grond, en binnenbak, niet te ver hier vandaan Tong uitsteken proberen het paard van mn tante over te kopen Knipoog en nog een belg ofzo er bij.. die loopband die ik al lang wil maar niet mag kopen, want die past dan wel in dat nieuwe huis Tong uitsteken .. en ehm geld naar goede doelen over storten, brooke fore hospital (of hoe je dat ook schrijft) krijgt veel geld..
huis moet wel minstens 6 kamers hebben voor iedere hond 1 kamer voor snachts en voor die loopband.. en ehm.. o ja een hele mooie arabier Tong uitsteken

en ik droom idd ook nog even verder Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:40

Als allereerste zou ik de auto kopen die ik al zooooo lang wil hebben! Natuurlijk in de meest luxe uitvoering Pling .
Verder kunnen mijn broers op een bedrag rekenen, evenals een paar vrienden waarvan ik weet dat ze het heel goed kunnen gebruiken.
Ook een aantal goede doelen krijgen een groter bedrag dan dat ze normaliter van me krijgen Clown .
*Pinda-Dipje, jouw plannen wil ik ook wel steunen hoor OK dan! , maar eeehhh...
Pinda_Dipje schreef:
....en een fistelkliniek voor vrouwen te beginnen.

... zou je me even kunnen uitleggen wat een "fistelkliniek" is Verward ?!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:06

Wij zouden een mooie boerderij -met veel ruimte voor de paarden- kopen (en mooi inrichten, ik zou wel graag een mini bioscoopje oa) ergens in Toscane (liefst redelijk in de buurt van Florence) en daar met de paarden naar toe verhuizen. Ook zou ik een gezellig vriendje zoeken voor Eclipse en eveneens passend (lees: een wat oudere merrie met genoeg respect om niet aan Scaal te gaan lopen frutten Haha! ) gezelschap voor Escala. Ook zouden er een veewagen, 1 of 2 auto's en 1 of 2 scooters moeten komen voor ons eigen gemak. Verder zouden we een (vakantie)huis kopen in Australie (mijn bf's vaderland) en misschien nog iets ergens in Nederland. En natuurlijk een mooie donatie aan mijn favoriete goede doelen Haha! . En oh ja... mooie reizen maken en lekker winkelen past dan vast ook in het budget. Natuurlijk zou ik ook mijn liefste vriendinnen willen betrekken in mijn plannen en vergaarde fortuin Haha! .

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:54

Als allereerste een mooi brief tikken dat ik per heden niet meer op mijn werk verschijn!!!! En dan even lekker gaan shoppen... Met mijn moeder ! om te wennen aan het idee dat dat zomaar kan! En dan even langs de dealer een mooi bolide uitzoeken... Tja en dan eens rustig kijken hoe nu verder.... Feestje geven! Verhuizen ja... vakantie, ach doe maar een rondreis ofzo!
En dan kijken hoe ik de dagen ga invullen... Wil wel wat blijven doen en niet alleen maar shoppen! Denk iets met paarden of honden... Stal of Asiel beginnen ofzo... Komt wel goed!

Maar ja, Keep on dreaming!!!!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:59

Ik zou een mooi huis, met paarden kopen. Auto erbij en de rest zie ik wel.
Mijn droom is om ooit een eigen bedrijf te beginnen in de paarden, dus daar kan ik het dan eventueel voor opzei zetten.
Maarja waarschijnlijk blijft het bij een droom!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:59

Ik zou een groot huis kopen met stallen en nog een gezelschapspaard erbij voor Omar Haha!

Verder een mooie auto kopen en ook geld aan mijn ouders/familie geven. Ik zou mijn huidige baan opzeggen maar wel iets gaan doen, misschien vrijwilligers werk ofzo.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:26

Als eerste zou ik een DNA test laten doen bij mijn paard, om te kijken wat haar papieren zijn Haha!.

Voor de rest zou ik graag de boerderij van mijn oom overnemen. En nog een veulentje van mijn merrie Schijnheilig .

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:51

Sterre schreef:
Als allereerste zou ik de auto kopen die ik al zooooo lang wil hebben! Natuurlijk in de meest luxe uitvoering Pling .
Verder kunnen mijn broers op een bedrag rekenen, evenals een paar vrienden waarvan ik weet dat ze het heel goed kunnen gebruiken.
Ook een aantal goede doelen krijgen een groter bedrag dan dat ze normaliter van me krijgen Clown .
*Pinda-Dipje, jouw plannen wil ik ook wel steunen hoor OK dan! , maar eeehhh...
Pinda_Dipje schreef:
....en een fistelkliniek voor vrouwen te beginnen.

... zou je me even kunnen uitleggen wat een "fistelkliniek" is Verward ?!

Haha, tuurlijk. In Afrika zijn er grote problemen rondom bevallingen; De benodigde kennis en wetenschappen zoals wij die hier in het westen kennen ontbreken daar, waardoor er zeer regelmatig complicaties optreden die niet alleen voor het kind schadelijk zijn maar evengoed voor de moeder. Daarnaast speelt cultuur een zeer belangrijke rol; Zo moeten in sommige gebieden zeer jonge vrouwen - of eigenlijk meisjes van een jaar of 9/10 - de klus in hun eentje klaren, om zichzelf 'sterker te maken'. Ze worden alleen gelaten of aan een boom vastgebonden om de bevalling makkelijker te maken (dit wederom omdat de nodige kennis ontbreekt). Het lijdt tot enorme uitputting, schade en vooral door het laatste - de opgelopen schade - is het de partner meestal alleen om het kind te doen doordat de vrouw gefaald zou hebben. Zij wordt veelal achtergelaten en moet maar zien hoe ze zich redt; Als ze haar wel willen helpen is hulp (zoals artsen e.d.) erg ver te zoeken waardoor deze vaak te laat komt. Doordat veel vrouwen uitscheuren, blijft de ontlasting zelfs maanden later 'gewoon' lopen; Met schaamte en verbanningen tot gevolg.
En daar komt de 'missie' van de fistelkliniek; Voorlichting geven, er doormiddel van operaties voor zorgen dat de urinebuis en kringspier van deze vrouwen weer op normale wijze kan functioneren zodat veel schaamte/pijn gespaard blijft, vaardigheden aanleren waardoor de vrouwen beter voor zichzelf kunnen zorgen en minder afhankelijk zijn van hun partner, en daarnaast zorgt een fistelkliniek voor enkele (goede) artsen die gratis hulp verlenen aan de mensen die dat nodig hebben. Ja

De vader van een vriend van mij is een jaar geleden naar een vergelijkbare kliniek geweest en was erg onder de indruk van het vele goede werk dat daar verricht wordt, en de vele gelukkige gezichten van moeders en kinderen. Er is ook wel eens een documentaire over geweest bij Oprah, dat gaf ook een erg goed beeld en voor mij persoonlijk is het toch wel een droom geworden om ooit even eens zo'n kliniek te mogen openen. *droomt verder*

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:58

1) Geld voor een goed doel
2) Een hele mooie reis maken met mijn vriend
3) Een leuk bedragje voor mijn familie
3) Een huis(je) kopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:01

Eeehm niet heel veel denk ik. Wat apart zetten om op vakantie te gaan volgend jaar zomer. Ligt aan het bedrag wat ik gewonnen heb maar dan zou ik naar een huis gaan kijken. Verder sparen voor de oude dag want van de AOW moet je het tegen de tijd dat ik 65 ben ook niet hebben. Hmm ja en als ik echt veel gewonnen zou hebben, zou ik er 1 of 2 paarden bijkopen. Een goede fokmerrie erbij, het liefst de moeder van Lotje, en een fijn dressuurpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:55

Ik zou wel een nieuw huis willen bouwen. En als ik niet meer zoveel hoefde te werken zou ik wat meer voor mijn omgeving/familie willen doen. Verder heb ik eigenlijk alles wat mijn hartje begeert.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:52

Laptop kopen, nieuwe kleren, de rest op de bank zetten.

Over 1,5 beetje leuk op kamers als ik ga studeren en zien we daarna wel verder Lachen

En keertje lekker op vakantie naar Bali ofzo Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:53

Wat zou ik doen..

Het liefste wat ik op het moment wil is naar Denemarken een vriend opzoeken.
Maar Denemarken is duur, dus daar zou ik het voor gebruiken.

* Een nieuwe auto + trailer kopen
* Mijn EB rijbewijs halen
* 'Emigreren' naar Friesland
* Een aantal stallen bouwen
* Nog een paardje erbij
* Hele nieuwe garderobe voor mezelf aanschaffen
* Mijn paard helemaal in het nieuw steken qua tuig ed

En alles wat er over zet ik een deel van op de bank en een ander deel besteed ik aan mijn familie..
Mijn ouders, broers + vriendinnen en hun kinderen..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:51

De buren aan weerskanten uitkopen en nog meer uitbreiden Haha!