Ouders beginnen gezinshuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CD28

Re: Ouders beginnen gezinshuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:47

absque_dubio schreef:
sorry hoor, maar ik ben 'zo'n soort kind'.. Nagelbijten / Gniffelen
ik word dus heel gezellig uit huis geplaatst, en ik zit hier met tranen in mn ogen. dat mensen durfen dat soort dingen te zeggen.. sorry maar dat vind ik niet normaal. kan je nagaan hoe weining ze ervan af weten. Verdrietig Nagelbijten / Gniffelen

Ik woon hier toch en zie nu hoe onze buurt veranderd is. Daar heb ik toch niet om gevraagd? Sorry hoor maar als ze vandaag verhuizen zou ik erg blij zijn. In sommige buurten kun je dit soort kinderen gewoon niet plaatsen.
Dan klinkt misschien wel hard en ik begrijp ook best dat er goede opvang moet zijn. Maar het kan gewoon niet overal. En bij ons past dat gewoon niet...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:00

Dit soort kinderen? Dit soort kinderen kunnen toevallig ook gewoon heel normale kinderen zijn waar jij niks aan merkt...

Ik werk zelf dus residenteel met "dit soort" kinderen en ik vind gezinshuizen echt een superinitiatief! Wij krijgen om het weekend kinderen uit een gezinshuis te logeren zodat de gezinshuisouders dan een weekendje vrij zijn.

Er zit bijv. bij mij op de groep een meisje dat allebei haar ouders in korte tijd verloren is, ze is 12 jaar. Met het meisje zelf is niks aan de hand, maar zij heeft wel behoefte aan een liefdevol gezin wat ze zou kunnen krijgen in een gezinshuis.

Ik vind het top van je ouders en ik denk dat het jou ook erg mee gaat vallen als het eenmaal zo ver is. Als je veel bij je ouders komt zal je toch ook een band met deze kinderen krijgen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:11

er zitten wel van "dit soort" kinderen bij maar niet allemaal natuurlijk ook andere gevallen.
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld en ik zou het ook heel moeilijk hebben als dat bij mij thuis gebeurd. Ik woon ook op kamers en heb het daar al best moeilijk mee soms... ik mis doordeweeks gewoon veel dingen in het gezin. En het is gewoon nog een beetje jouw huis, jouw hond enz. Als ik jou was zou ik het er wel even met je ouders over hebben... vooral hoe jij je voelt en dat ze jou gevoelens niet over het hoofd zien als ze de andere kinderen in huis hebben (die vast allemaal wat naars o.i.d hebben meegemaakt).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:12

CD28 schreef:
absque_dubio schreef:
sorry hoor, maar ik ben 'zo'n soort kind'.. Nagelbijten / Gniffelen
ik word dus heel gezellig uit huis geplaatst, en ik zit hier met tranen in mn ogen. dat mensen durfen dat soort dingen te zeggen.. sorry maar dat vind ik niet normaal. kan je nagaan hoe weining ze ervan af weten. Verdrietig Nagelbijten / Gniffelen

Ik woon hier toch en zie nu hoe onze buurt veranderd is. Daar heb ik toch niet om gevraagd? Sorry hoor maar als ze vandaag verhuizen zou ik erg blij zijn. In sommige buurten kun je dit soort kinderen gewoon niet plaatsen.
Dan klinkt misschien wel hard en ik begrijp ook best dat er goede opvang moet zijn. Maar het kan gewoon niet overal. En bij ons past dat gewoon niet...

vind je het niet lomp om zoiets te zeggen tegen iemand die ook in de situatie zit niet meer thuis te kunnen wonen?
je scheert al die kinderen gewoon over 1 kam. natuurlijk zitten er kinderen bij die regelmatig door het lint gaan en dingen doen die echt niet kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
en daarnaast weet jij helemaal niks over de achtergrond van die kinderen. sommige hebben zoveel meegemaakt!
wees maar blij dat jij in een gewone gezinssituatie bent opgegroeid! en gun andere kinderen dat ook aub.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:18

[/quote]

vind je het niet lomp om zoiets te zeggen tegen iemand die ook in de situatie zit niet meer thuis te kunnen wonen?
je scheert al die kinderen gewoon over 1 kam. natuurlijk zitten er kinderen bij die regelmatig door het lint gaan en dingen doen die echt niet kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
en daarnaast weet jij helemaal niks over de achtergrond van die kinderen. sommige hebben zoveel meegemaakt!
wees maar blij dat jij in een gewone gezinssituatie bent opgegroeid! en gun andere kinderen dat ook aub.
[/quote]

Zoveel meegemaakt hebben is niet een reden om van alles te mogen en te doen...wat vaak wel gebeurd. Natuurlijk moet je niet iedereen over één kam scheren maar je hoeft over de "ratdraaiers" ook niet altijd poes lief en aardig te zijn. Ik ken van allebei de kanten verhalen ... allebei gezinnen die ook pleegkinderen in huis namen. Met het ene kind ging alles super en die paste zich zelf helemaal aan. Met het andere kind liep het totaal uit de hand en het hele gezin draaide ineens om dit kind.
Wat ik me kan voorstellen (in de positie van degene die dit topic startte) is dat zij hier ook bang voor is. Dat de thuissituatie alleen maar draait om deze kinderen.... ik zou dat ook erg moeilijk vinden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:36

natuurlijk praat dat hun gedrag niet goed, daar ben ik het helemaal mee eens. en ik zal ook echt niet zeggen dat die kinderen poeslief zijn en nooit iets doen. er zitten ook crimineeltjes bij die hierin zullen blijven hangen en nooit een normale baan zullen hebben.
maar er zijn ook kinderen bij die door dingen die ze hebben meegemaakt zijn zoals ze nu zijn. en die kinderen moeten ook een kans krijgen om te zien dat het ook anders kan.
in hun eigen gezinssituatie hebben de meeste juist het verkeerde voorbeeld gehad. het is dan fijn dat er mensen zijn die deze kinderen op willen vangen zodat ze in een normale gezinssituatie kunnen leven en daar kunnen zien hoe het wel hoort.

ben trouwens wel benieuwd in wat voor soort buurt jij leeft en waarom die kinderen daar niet thuishoren. en in wat voor buurt ze volgens jou dan wel geplaats zouden kunnen worden.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:12

Het is geen vrijbrief voor hun gedrag, maar wel de reden.

Stel je voor: jij leeft in een gezin waarin je ouders je in elkaar slaan wanneer je iets in hun ogen verkeerd doet. Jij wordt dan opgegroeit met het idee dat het normaal is om mensen te slaan wanneer ze jou iets doen dat je niet leuk vind. Deze kinderen kan je dat niet afleren, je kunt alleen gedragsalternatieven bieden en ervoor proberen te zorgen dat het kind inziet dat het alternatief beter is.

2e voorbeeld: kind ziet zijn moeder dagelijk met een joint in haar hand en een spuit in haar arm. Kind wordt wat ouder en komt erachter wat mama nou eigenlijk al die tijd deed. Kind denkt goh, laat ik dat ook eens proberen, mams deed het toch ook dus het zal wel goed zijn.

Kortom... waar je mee opgroeit blijft in je zitten, net als dat ik normaal vind om dingen uit te praten bij een ruzie kan een ander het normaal vinden om diegene gewoon in elkaar te slaan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:40

flair schreef:
Het is geen vrijbrief voor hun gedrag, maar wel de reden.

Stel je voor: jij leeft in een gezin waarin je ouders je in elkaar slaan wanneer je iets in hun ogen verkeerd doet. Jij wordt dan opgegroeit met het idee dat het normaal is om mensen te slaan wanneer ze jou iets doen dat je niet leuk vind. Deze kinderen kan je dat niet afleren, je kunt alleen gedragsalternatieven bieden en ervoor proberen te zorgen dat het kind inziet dat het alternatief beter is.

2e voorbeeld: kind ziet zijn moeder dagelijk met een joint in haar hand en een spuit in haar arm. Kind wordt wat ouder en komt erachter wat mama nou eigenlijk al die tijd deed. Kind denkt goh, laat ik dat ook eens proberen, mams deed het toch ook dus het zal wel goed zijn.

Kortom... waar je mee opgroeit blijft in je zitten, net als dat ik normaal vind om dingen uit te praten bij een ruzie kan een ander het normaal vinden om diegene gewoon in elkaar te slaan.

precies Ja

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:47

Valt wel mee hoor!!! wij wonen in een nette wijk en mijn buren hebben 11 kinderen in huis,waarvan 3 van haar zelf en de rest pleegkinderen,mijn zo0ontje is daar niet weg te slaan!! Haha!
Zij is er voor geboren al die regelingen ,al dat geduld,al die kinderen hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt ,maar nu in een liefdevol thuis!!!!Ik wil niet zeggen dat iedereen te helpen is maar vaak wel,met een boel liefde.
Het lijkt mij voor jou idd wel een hele omschakeling!!!Maar petje af voor je ouders ,dat die zoiets tog willen proberen,ik wens je veel succes!!

Kijk we hebben allemaal wat,en als niemand het probeert en niet gelooft in die kinderen,waar belanden we dan?
Je moet gewoon snel aan de bel trekken kan een kind zich niet aanpassen en heeft het problemen er is genoeg hulp,als je de juiste wegen maar kent.
Des al niet te min snap ik al het bovenstaande heeeeeeeel goed ,toevallig dat ik en buurvrouw heb die het geweldig doet!!!!!!!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:54

Boos! sommige stukjes hierboven pffffffffffffffffff het spijt me voor de kinderen die opgegroeit zijn zonder een fijn thuis,dat ze zulke teksten voor hun kiezen krijgen

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:33

Zal dan maar even de situatie hier omschrijven. Sorry TS het hoort niet echt bij je vraag maar dan snappen misschien mijn mede-bokkers waarom ik niet echt blij ben met dit gezin...

Pleegmoeder en pleegvader zijn hier vorig jaar komen wonen met 3 eigen kinderen en ik geloof 6 pleegkinderen. Pleegmoeder (vol tattoo's en piercings, met hoofd in de rode menie gevallen) is ongeveer begin 30. Pleegvader (loopt altijd in trainingspak, ontzettende bierbuik vol tattoo's) is iets ouder denk ik. Hun woning staat vlak bij mijn paardenbak. Als ik aan het rijden ben zeg ik ALTIJD vriendelijk goedendag. Pleegvader negeert me volledig, heeft niet het fatsoen zich voor te stellen of iets te zeggen. Pleegmoeder heeft zich wel aan me voorgesteld maar alleen omdat ik toevallig op mijn paard zat en zij erlangs liep.
Pleegvader heeft pleegmoeder bedreigt, ook een pleegkind is bedreigt, daarom heeft pleegmoeder vader eruit gezet. Vader bedreigt nog steeds en er lopen dus inmiddels een stuk of 6 honden waaronder 2 van die pitbulltypes voor haar veiligheid.
Pleegmoeder is inmiddels een relatie begonnen met pleegkind (!) van ongeveer een jaartje of 18.
Kan iemand me vertellen waar hier die stabiele basis is voor de kinderen die dit zo ontzettend hard nodig hebben??

Pleegkinderen gebruiken mijn paardenbak als asbak. Op mijn vriendelijke verzoek dit niet meer te doen krijg ik een grote bek. Het gezin heeft recht van overweg van onze weg. Inmiddels hebben we diverse malen moeten verzoeken de rotzooi op te ruimen en geen auto's midden op onze weg te plaatsen.
De honden ontsnappen regelmatig en lopen dan in onze tuin. Ik hoef zelf geen hond maar ik wil zeker geen hond van de buren in mijn tuin. Als dit 1 keertje gebeurd maakt me dat niets uit maar dit gebeurd zo vaak... Ook lopen die beesten rustig mijn huis binnen. De kippen van andere buren zijn inmiddels afgeslacht door deze lieve hondjes...
Hun terrein voor huis staat inmiddels vol caravans... Niet echt het uitzicht waar ik op gehoopt had...
En zo kan ik nog een hele tijd door gaan...

Met al het respect... natuurlijk gun ik deze kinderen een goed tehuis maar zoals hier is volgens mij geen normale situatie. Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom hier kinderen geplaatst worden...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:47

Beter dat je dit hebt uitgelegt!!aar zon gezin zou ook met eigen kinderen een probleem veroorzaken.
En het ligt in deze aan de ouders die geen goed voorbeeld geven ,maar heeft niks met pleegkinderen te maken.
Ik snap niet dat het zo makkelijk is een kind te krijgen als je soms ziet wat de ouders wel niet allemaal nalaten,en zon kind laten stikken ............

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:51

CD28,
ik snap dat je dan een andere kijk heb op die kinderen. Maar ik vind dat je dan niet alle kinderen zo kan beoordelen. Lachen Zoals ik, ik moet binnenkort uit huis omdat het thuis niet goed gaat;
moeder slaat me, maar je zal mij nooit zien slaan, dat vind ik gewoon té erg
ik heb veel spijbelgedrag, vooal omdat ik het op school te makkelijk vind en dan niet meer de moeite waard vind om te gaan.
ik kan niet goed tegen regels, en dat is vooral omdat mijn moeder super strenge regels heeft, opeens. terwijl ik daarvoor echt nog nooit regels heb gehad. als ik dan 5 minuutjes te laat kom maar echt mn best heb gedaan om op tijd te komen, heb ik weer een maand huisarrest etc.
ik vind het niet erg om naar regels te luisteren, doe dat graag zodat ik duidelijkheid heb, maar als ik per ongeluk iets te laat kom en dan al dat gezeik krijg, dan heb ik er ook geen zin meer in.
verder ben ik mn hele jeugd overal heen en weer geslingert. dan woonde ik bij mn opa en oma, bij mn tante, vriendin van mn moeder, pleeggezin. en dat serieus elke dag bij een ander. elke x geen duidelijkheid.
verder heeft mijn moeder verschillende vrienden gehad die haar geslagen hebben etc. drugs/drankverslaafde, mensen die van alles beloofde waar niks van terecht kwam. daardoor heb ik geen vertrouwen meer in mensen.
zo heb ik allemaal dingen bij elkaar, wat het voor mij gewoon niet meer mogelijk houd om thuis te kunnen wonen.
maar als ik ergens anders kom te wonen ga ik op zoek naar een paardje om te rijden, en ga zeker mn best doen daar. dus over mij kan je niet zeggen dat ik dan 'zo'n kind' ben, en hoop ook dat jullie inzien dat er ook andere kinderen zijn. Lachen

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:45

Ik denk dat het grote probleem is dat je verschillende soorten pleegkinderen hebt.

- Er zijn er genoeg waar de ouders het probleem zijn. De kinderen kunnen er niets aan doen en passen zich goed aan in het pleeggezin. Van dit soort kinderen hoor je verder niets. Die zijn nog om te vormen en krijgen een goede toekomst.
- Er zijn ook kinderen die zo vaak bij verschillende mensen en instanties hebben gezeten, dat ze geen vertrouwen meer hebben. Overal andere regels en nergens mag je lang blijven. Ze gebruiken de pleegouders (die gaan immers toch weer weg) en stellen hun eigen regels. Dit zijn geen slechte kinderen maar wel zeer moeilijk om mee om te gaan.
- Dan heb je nog de categorie "kansloze gevallen". Jongeren die net zo zijn (geworden) als hun ouders. Crimineel en niet meer te veranderen. Ondanks een geweldig pleeggezin komen ze niet verder in het leven. Vertonen probleemgedrag en kunnen een gezinsleven niet meer aan.

Hoe jonger een kind is hoe beter. Dan is hij/zij nog te veranderen. Een puber is al gevormd door wat hij heeft meegemaakt. Daarnaast is de pubertijd voor gewone kinderen al moeilijk genoeg.

Ik zie ook wel eens pleegouders die doorslaan en een dozijn kinderen op gaan vangen. Dat vind ik dus niet goed. Er is te weinig begeleiding voor het individuele kind. En vaak ook een gebrek aan ruimte.

CD28 misschien kan je eens contact opnemen met pleegzorg?
En grote kans dat deze ouders het doen voor de vergoeding. Pleegouders krijgen per kind een zeer riante vergoeding. Als je dit niet in het kind stopt kan je best winst maken.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:52

ik ben denk ik een kruizing tussen het eerste en het tweede. Clown

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:53

Naja !mijn buurvrouw heeft 11kinderen waarvan 8 pleegkinderen.
Ze heeft 2 huizen omdat het anders niet past(slaapruimte), per dag per kind krijgt zij 8 euro.
De kinderen lopen in merkkleding,krijgen ieder apart aandacht en hebben nog contact met de ouders.
2 van de kinderen mogen nu worden geadopteerd dus dat gaat ze doen(vervalt de vergoeding)
Alsje zulke dingen de lucht in gooit dat ze het doen voor vergoedingen vindt ik schandalig!!!!!!!
Haar man heeft een eigen bedrijf en werk 18 uur per dag bijna omdat ze het anders niet kunnen doen!!!!!!!!!!!!!!!
2 huizen een grote bus tig bezoekregelingen in een maand,denk je dat dat niks kost!,1 kind is per dag al 8 euro kwijt aan voedingsmiddelen.
Ik heb zelf en zoon maaar voor 8 euro per dag kan je het niet doen dus vindt dit een belachelijke uitlating!!!
Misschien zijn er mensen die het doen maar ik snap het niet er valt niks aan over te houden ,en bij deze ben je uitgenodigt eens langs te komen te kijken hoe goed het dit gezin afgaat!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 17-10-06 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:56

Wauw dat vind ik knap van je ouders!! Het lijkt me twee kanten hebben!! Er zitten mensen aan jouw spullen in jouw vertrouwde omgeving enzenz. Soms lijkt het mss dat ze alle aandacht opeisen! Maar vergeet niet, jij bent al j hele leven bij je ouders, hun eigen kind, dus je hebt echt wel een speciaal plekje hoor! Niemand zal voor getrokken worden maar dan nog!! Maar het lijkt me ook wel gezellig met zijn alle, en volgens mij kun je er een hoop van leren!! Laat je nog eens horen hoe het is ermee? Succes!!

btw @ brendalevita: het is echt bijna niet te lezen wat jij daar neer zet!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:03

Niine@ hopelijk is het nu iets overzichtelijker!!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:06

Ik vind het erg knap van je ouders dat ze deze beslissing genomen hebben.. En ik snap jouw gevoel precies...

Ik ben inmiddels zo'n 10 jaar uit huis, maar vind het nog steeds heerlijk om eens een weekendje naar huis te gaan en vertroetelt te worden door mijn ouders, ondanks dat ik stikgelukkig ben met mijn hubbie en mijn dochter.. Je blijft altijd het kind van je ouders en dit zal niet veranderen. Je hoeft ook niet bang te zijn dat ze meer van hun pleegkinderen zullen gaan houden dan dat ze van jou doen.. Jij bent hun eigen kind en daar kan niks en niemand wat aan veranderen..

Wij hebben ook getwijfeld of we een pleeggezin wilde worden, maar ik durf het nog niet aan.. Ik heb het gevoel dat ik nog niet in staat ben om pleegkinderen goed te begeleiden. Dus hebben wij ons nu maar opgegeven voor logeergezin. Ik ben benieuwd hoe dat gaat... we zullen het zien..

Ik wens je veel sterkte hoor.. het zal best wel eens tegenvallen, maar probeer je daar maar van af te leiden en anders kom je hier even van je af banketstaaf.. kan ook helpen Haha!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:56

brendalevita schreef:
Naja !mijn buurvrouw heeft 11kinderen waarvan 8 pleegkinderen.
Ze heeft 2 huizen omdat het anders niet past(slaapruimte), per dag per kind krijgt zij 8 euro.
De kinderen lopen in merkkleding,krijgen ieder apart aandacht en hebben nog contact met de ouders.
2 van de kinderen mogen nu worden geadopteerd dus dat gaat ze doen(vervalt de vergoeding)
Alsje zulke dingen de lucht in gooit dat ze het doen voor vergoedingen vindt ik schandalig!!!!!!!
Haar man heeft een eigen bedrijf en werk 18 uur per dag bijna omdat ze het anders niet kunnen doen!!!!!!!!!!!!!!!
2 huizen een grote bus tig bezoekregelingen in een maand,denk je dat dat niks kost!,1 kind is per dag al 8 euro kwijt aan voedingsmiddelen.
Ik heb zelf en zoon maaar voor 8 euro per dag kan je het niet doen dus vindt dit een belachelijke uitlating!!!
Misschien zijn er mensen die het doen maar ik snap het niet er valt niks aan over te houden ,en bij deze ben je uitgenodigt eens langs te komen te kijken hoe goed het dit gezin afgaat!!!!!!!

Ik reageerde op het verhaal van DC. De bedragen die je voor pleegzorg krijgt zijn best goed hoor.

1/8 jaar 433 pm 14.24 per dag
9/11 jaar 437 pm 14.37 per dag
12/15 jaar 478 pm 15.70 per dag
16/17 jaar 530 pm 17.44 per dag
18 en ouder 535 pm 17.60 per dag

Dus jouw verhaal klopt niet dit zijn de echte cijfers van pleegzorg Nederland. Reken maar uit hoeveel je ontvangt bij 11 kinderen! In het geval van DC (waar mijn verhaal ook over gaat) zou het best kunnen dat DIE ouder het doen voor het geld. Er zijn namelijk ook slechte pleegouders, helaas wel. En die stoppen al het geld niet in de kinderen. In dat geval kan je dus wel winst maken.

Ik vraag mij af hoeveel echte aandacht voor het individu er nog is als je 11! pleegkinderen hebt. En 2 huizen met een huishouding die je moet laten draaien. Heel nobel van je buurvrouw maar zoveel kinderen met 2 volwassenen lijkt mij heel erg veel.

Goed lezen mijn verhaal gaat niet over pleegouders in het algemeen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:09

Ik wilde ook even reageren op de vergoeding die wordt gegeven, maar die is idd prima! Vooral noodopvang (waar wij mee begonnen) geeft zo'n vergoeding dat je gerust een kinderkamer kan inrichten (rondje ikea dan, niet rondje dure merken). Ze zorgen ervoor dat je over het algemeen echt geen verlies draait, je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar het niet de bedoeling dat alleen mensen met relatief hoge inkomsten hieraan kunnen beginnen!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:22

flowerxxx Nee ik snap je reactie best LEES 3 kinderen zijn van haarzelf alle drie volwassen,dus die helpen mee.
Daarbij vader en moeder,moeder die de hele dag thuis is plus de dochters die helpen.(stagaires voor hulp huishoudig)
Zij had nooit zoveel kinderen gehad als er geen nood bij de organisatie was,en 2 adopteert ze nu.
Dan lijven er 6 over waarvan 2 zeker zijn na de uitspraak december ook te mogen blijven,die neemt ze dan ook ter adoptie.
Dan blijven er 4 over 2 kleintjes )0 tot 1 en twee van 6 en 4 die hoogst waarscheinlijk ,naar een ander gezin moeten omdat dit een crisis plek is.
Dan blijven er alleen adoptie over straks en tjah kan me voorstellen ,dat iemand twijfels heeft met bedoelingen en tekort komingen.
Maar geloof me,als ik het niet met eigen ogen had meegemaakt.had ik het zelf ook niet gelooft.
Het kan gewoon ook goed zijn!!! 1 woonkamer met zoveel kinderen en het gaat prima!!iedereen weet zijn plek ,alles en iedereen helpt elkaar das toch schitterend,als je weet uit wat voor gezinnen ze komen!!

En ik geloof gerust dat mensen er misbruik van maken,die alles achter de hand houden,maar das hier echt niet het geval tenminste daar ben ik van overtuigt

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:29

Ik geloof direct dat je hier, net zoals bij alle andere dingen, mensen hebt die het echt doen voor de kinderen en mensen die het doen voor het geld...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:33

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:38

Citaat:
maar het is best heftig als je je vroegere thuis ineens moet delen met mensen die je niet kent. En ik hoor haar ook nergens zeggen dat ze het absoluut niet wil hebben, maar slechts dat ze het best vervelend vind. En natuurlijk is het je huis niet meer als je zelfstandig bent, maar ergens blijft het toch een beetje je thuis.

Misschien klinkt dit nu heel kinderachtig en mag ik het met mijn 41 jaar helemaal niet zeggen, maar ik heb dat gevoel wel degelijk gekend en het was absoluut niet leuk! Mijn ouders hadden een hele hechte band met hun buren, twee jonge stellen die daar pas zijn komen wonen toen ik al een aantal jaren de deur uit was. En wanneer ik ook kwam, met of zonder mijn gezin, er was er altijd wel één daar. En ze liepen allemaal in en uit, onaangekondigd, vielen aan tafel, pakten zelf hun koffie en rookten hun sigaretje. Terwijl ik een eind verder woonde en echt 'op visite' kwam, omdat ik het gevoel kreeg dat ons huis zeker niet meer mijn huis was. Mijn ouders pasten vaak op hun kinderen, een paar babyfoons op de kast was heel normaal en als ik een keer oppas vroeg, keken ze eerst of het wel uitkwam in 'de buurt'. Ik ben enig kind en voelde me totaal niet meer in het plaatje daar passen. En mijn moeder zei ook nog openlijk dat ze een van de buurvrouwtjes als haar eigen dochter beschouwde. Dat heeft me héél veel pijn gedaan, noem het jaloezie, dan is het dan maar, maar je ouderlijk huis is in je leven iets waar je niet van de ene dag op de andere afscheid van neemt voor mijn gevoel.

Gelukkig ligt dit al weer wat jaren achter me, maar ik moest er heftig aan denken toen ik dit las. Knap van je ouders dat ze dit gaan doen, maar vertel ze wel eerlijk hoe moeilijk dit voor jou is.