halloween en hekserij??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meissie100

Re: halloween en hekserij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:11

hahaha das leuk jha

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:05

Ik had graag willen komen.. Heb het nog nooit meegemaakt, ben er wel erg in verdiept om het zo maar te zeggen [...] .

Woon in Rotterdam, dus afstand iets te groot. Verdrietig .

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:04

@ meisje 100

ik kijk zeker charmed! vind ik erg leuk! en jullie hebben dus ook boek of shadows... en daar staan allemaal spreuken in? maar ik weet niet of dit kan misschien kijk ik wel iets te veel charmed haha.. maar bestaan er ook demonen enz..???
en kan iedereen zo'n spreuk maken en uitspreken of moet je daar echt "heks" voor zijn??
ik vraag veel haha, maar ben hier erg geintereseerd in

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:45

en dan nog 1 vraag... moet je ook als je zo'n spreuk maakt iets in zo'n pot maken of koken?? varkenspoot met poeder ofzo??

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:55

Zijn jullie sirieus of over een verkleedpartijtje? Tong uitsteken
Voor Wicca wil ik wel mee. Maar niet als verkleedpartijtje. Lachen

Satanisten en/of Anti-christ; mogen ook mee?
Heb nog wel een aantal belangstellenden, zijn geen bokkers. Problemen? Haha!
Laatst bijgewerkt door Picassox op 13-10-06 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:05

Maar voor mensen die wel echt wicca, heks of anders bovenstaande zijn:
Wat heeft jullie er toe aangezet zo te worden? Daar in te geloven?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:13

Ilindra schreef:
TS, als je dan zo graag mensen wil uitnodigen doe het dan op een wiccasite en niet hier waar de meesten geen flauw idee hebben waar je het over hebt....
Vind dit bijzonder obeschoft gedrag.

Maar het lijkt me ook een meeting voor mensen die het al zijn. En niet voor die zich binnen 5 min. bekeren. Clown

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:36

ik zou dan wel graag weten waar het is!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:47

Merry meet Lachen
Ik kan helaas niet komen, vind mezelf er te jong voor en ik heb de mogelijkheden niet echt. Heb mijn centjes helaas hard nodig om mijn nieuwe camera af te betalen Haha!
Maar erg jammer dat ik het moet missen. Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:01

Ik wil ook graag weten waar het is in verband met vervoer. Haha!
Friends kunnen ook mee? Haha!

En is er al een datum bekend? Lachen
Wat verwacht je precies te gaan doen? Tijden?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:22

Het lijkt me echt gezellig om samhain eens in grote groep te vieren, maar het is te ver voor mij...

R_ChiChi schreef:
Satanisten en/of Anti-christ; mogen ook mee?
Heb nog wel een aantal belangstellenden, zijn geen bokkers. Problemen? Haha!

Vieren satanisten dan samhain?
Niet aanvallend bedoeld ofzo hoor... maar ben niet helemaal thuis in het satanisme.

Wiccans geloven in een god en een godin. Heksen over het algemeen niet. Wicca is een religie, hekserij meer een levenswijze.
Welja, dit is zo wat hoe ik het zie.

ff wat duidelijkheid over die speuken (dat is toch altijd het eerste waar aan gedacht wordt bij heks zijn hé, best grappig Haha! )
Spreuken zijn iets persoonlijk. Er zijn geen vaste spreuken (om ff naar charmed terug te grijpen) zoals een liefdesspreuk of een waarheidsspreuk ofzo... Algemene regel in de wicca is "Als het niemand schaadt, doe wat je wil". Dit geldt dus ook voor spreuken. Voor de rest geld er ook: "
Houdt de wet van drie in ere,
Driemaal zullen Uw daden wederkeren,
Leer de wet en leer het goed,
Dat wat je zaait, je ook oogsten moet."

Vertaald: Alles wat je doet komt drie maal zo hard bij je terug. Doe je goed, krijg je dit 3 maal zo hard bij je terug... Doe je kwaad,... Juist ja...

Nuja, wat zijn spreuken dan wel? Ik kan het zelf niet zo goed uitleggen maar dit is een stukje van http://www.circewicca.nl/spreuken.html

Citaat:
Wat zijn spreuken?
Een spreuk is een korte tekst die uitdrukt wat je langs occulte weg wilt bereiken. Daarmee bedoelen we dat spreuken niet werken volgens de wet van oorzaak en gevolg. Als je uit school komt en je vindt een briefje van je vader waarop staat: "Vergeet niet de auto te wassen", dan heeft hij wel een tekst geschreven waarmee hij iets wil bereiken, maar het is geen spreuk. Bij een spreuk horen bepaalde magische handelingen, waarmee je een kracht opwekt, die ervoor zorgt dat de gewenste situatie die je in de spreuk uitdrukt werkelijkheid wordt

DianneF schreef:
en dan nog 1 vraag... moet je ook als je zo'n spreuk maakt iets in zo'n pot maken of koken?? varkenspoot met poeder ofzo??

Er gaat meestal wel een ritueel gepaard met een spreuk maar verwacht geen grote gebeurtenissen zoals bij charmed als het laatste missende ingrediënt wordt toegevoegd Haha!. Geen flits en 'poef' dus. Dat ritueel kan vanalles zijn. Het kan een gebaar zijn, het kan iets verbranden zijn maar het kan ook het maken van een olie ofzo zijn ja...

Nog wat interessante sites:
http://www.samhain.dds.nl/html/wiw.html
http://groups.msn.com/prideofthewitch/w ... serij.msnw

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:15

Satanisten en Anti-Christen vieren het geloof ik niet nee. Maar een vriend van mij zou wel mee willen; want ik heb niet zo'n zin om er alleen heen te gaan. Bloos

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:04

Amaris, goede sites trouwens! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:15

Hi!
Wat is je intentie van de avond/nacht, wat ben je van plan? En waar wil je de bijeenkomst houden? Als het een beetje in de buurt is wil ik misschien wel komen Lachen

Ik vind het trouwens heel wat om jezelf als "heks" te bestempelen. (Ik weet even niet meer wie dit schreef) Maar ik ben van mening dat je dit pas kán doen na járenlange training(en) en studie(s).

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:22

Samhain is overigens niet alleen voorbehouden aan heksen of wicca.
Er zijn veel meer paganistische stromingen ( bv. natuurreligies ) die de jaarfeesten vieren en lang niet allemaal hebben te maken met hekserij of raakvlakken daarvan.

Persoonlijk vier ik de jaarfeesten liever met mensen die ik ken en vertrouw, zeker omdat Samhain een van de krachtigste momenten van het jaar is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:57

Op de vraag hoe iemand besluit het heksen pad te volgen dat gebeurde bij mij op deze manier.Ik was op een keltisch festival en ontmoete daar 3 heken, ik kreeg daar het blad elf fanthasy in handen.Daar stond een verhaal in over Susan Smit die is ook heks en na het lezen van dat verhaal was ik geraakt als het ware.Ik ben toen boeken gaan kopen en heb me er helemaal in gestort, heb verschillende cusussen gedaan om er achter te komen welk pad voor mij geschikt was om te bewandelen.Ik vind wel dat je je zelf heks kan noemen daar heb je geen jaren studie voor nodig, je bent gewoon een beginnende heks.Hoe moet je je anders dan noemen als je je bezig houd met de hekserij,en die vraag over die spreuken. Spreuken kan je ook zelf maken en ze werken door middel van gedachtenkracht.Je kan daar hulp middelen bij gebruiken zoals kaarsen of een djembee.Zoals het er op de series uit ziet zo doen wij het niet.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:59

Ik denk dat je echt heks bent, als je je zo ook voelt en gedraagd. Het maakt niet uit hoelang je studies hebt gedaan. Want iemand die 5 jaar studeerd ervoor en er niets voor voelt is geen heks.

Ik denk dat je dat alleen zelf aan kunt geven.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:49

je wordt toch ook pas ingewijd, een jaar en een dag na je eerste cirkel? Of heb ik het nu weer fout Bloos

meissie100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 12:52

het zal in hoorn noord holland gehouden worden . het gaat over serieuse spiritualiteid, alle stromingen toegestaan. vrienden mogen mee

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:04

Je maakt inderdaad eerst alle jaar feesten mee en pas wordt je ingewijd, wat je ook goed zelf kan doen als de tijd daar is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:45

Het is wel weer duidelijk dat ik er te weinig van af weet...Clown
Ik heb alleen de boeken van Cate Tiernan (spelling?) gelezen van die serie en daar hadden ze het ook over de Samhein (spelling?) en Yule enzo...ik moet me er echt maar eens in verdiepen...ik vind het zo interessant!! Haha!

Afijn, veel plezier daar!!! Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:46

leuk misschien weer een heks in wording?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:49

marleen_usar schreef:
leuk misschien weer een heks in wording?

Haha...misschien wel ja....geen idee of er hier in de buurt cirkels worden gehouden...

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:01

Shalimar schreef:
Het is wel weer duidelijk dat ik er te weinig van af weet...Clown
Ik heb alleen de boeken van Cate Tiernan (spelling?) gelezen van die serie en daar hadden ze het ook over de Samhein (spelling?) en Yule enzo...ik moet me er echt maar eens in verdiepen...ik vind het zo interessant!! Haha!

Afijn, veel plezier daar!!! Ja

De boeken van Tiernan zijn heel leuk ja! Maar ook heel erg overdreven. Er bestaat niet zoiets als heksenboodschappen, clans,...
Samhain, Yule en andere jaarfeesten bestaan dan weer wel. Een fijne boek om mee te beginnen is Bezems en pentagrammen van Minerva.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:13

Jazeker. Ja Ben ik ook mee begonnen.