Jehovah's getuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Jehovah's getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:23

Ik denk dat de JG over 100 jaar niet meer bestaat. Ze winnen niet heel veel zieltjes meer bij en ik denk dat je per generatie JG meer aanhang verliesd. Andere geloven winnen meer terrein en de meeste kerken lopen leeg. Nee ik denk dat dit geloof niet levensvatbaar meer is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:24

er zijn dus ook anderen die aan de deur komen Lachen

en idd opdringen mag helemaal niet

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:25

Welshcobfan schreef:
Ik denk dat de JG over 100 jaar niet meer bestaat. Ze winnen niet heel veel zieltjes meer bij en ik denk dat je per generatie JG meer aanhang verliesd. Andere geloven winnen meer terrein en de meeste kerken lopen leeg. Nee ik denk dat dit geloof niet levensvatbaar meer is.

klopt ook wel denk ik,de maatschappij van tegenwoordig is er idd steeds minder in geintresseerd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:27

Stel oma is JG dan is de kans tegenwoordig erg klein dat haar kleindochter ook JG blijft en dus brokkeld alles langszaam af.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:30

heyhey
ik ben zelf ook als een van jehovahs getuigen opgevoed.
dat zieltjes winnen is niet waar, we proberen de mensen echt te helpen.
En de aantallen getuigen nemen niet af, maar nemen juist ieder jaar meer toe Lachen

en over dat opdringen... idd dat is geen goede manier, ik doe het zelf ook niet. als iemand niet wil luisteren dan ga ik weer verder, maar sommigen zijn wel wat aandringers daar erger ik me zelf ook aan Scheve mond
Laatst bijgewerkt door cloaca op 04-10-06 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Paulientje

Welshcobfan schreef:

Dat valt nog best wel mee. De echte katholieken zijn meer in gevaar. (dus de mensen die echt naar de kerk gaan en volgens de regels leven)
De leefregels van de Jehova´s zijn wel een stuk soepeler aan het worden. Maar dat kan bijna ook niet anders in de maatschappij zoals die nu is.

En ik denk dat dat juist wel goed is. Het is een mooi geloof als je je er wat in verdiept en alles met een korreltje zout neemt.
Idem met de Koran. Dat is ook echt interessant.
Maar omdat mensen nou eenmaal negatieve dingen blijven onthouden zien ze Jehova´s alleen als voet tussen deur mensen en Moslims als terroristen.
Zo gaan zowel de Leken als de gelovigen het geloof verwaarlozen. En zo veranderen geloven automatisch ook.

(ik geloof trouwens niks. Atheist met slechts een interesse in verschillende religies en levensvormen)

vuurneon

Helpen in de ogen van JG is zieltjes winnen in de ogen van een ongelovige Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:31

Elke kerk loopt leeg, waarom de JG kerk dan niet?

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:35

omdat wij in de bijbel geloven dus wij doen ook wat er in de bijbel staat. andere kerken laten homo´s toe en laten vrouwen preken en zulksoort dingen, terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat god dat niet goed vind. majah. ik heb er ook niet super veel verstand van Tong uitsteken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:37

iem die ik ken is bezig met dat geloof maar ik vindt t allemaal n beetje raar:S sorry..

hij mag niet alleen met vrouwen zijn enzo en weet ik t allemaal heel raar en de wereld vegaat over weet ik t en dan vergaat iedereen behalve als je bij hun hoort ik vindt dat niet kunnen lijkt op hersenspoelen kan best dat niet ieder zo is maar wat ikver van gehoord heb vindt ik t raar

even als de pinkster gemeente dat heet niets maar dan ook niks meer met geloven in te maken imo

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:38

mja dat vind ik ook weer fout,je moet ieder accepteren hoe hij is(homo,vrouw Knipoog )

en mogen vrouwen niet prediken?
dan moeten ze mijn tante de gemeenschap uitgooien Haha!

en hersenspoelen,dat slaat nergens op..........alleen omdat je het zelf niks vind,wat natuurlijk wel gewoon kan........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:40

hersenspoelen is het niet,maar wel manipuleren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:45

oke,maar het is een handjevol die zo doen.........

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:47

ik zei preken, niet prediken Tong uitsteken een preek in de kerk
en alles wat we doen enzo komt uit de bijbel...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:50

het is NIET omdat ik t er niet mee eens ben zo is mijn ervaring sorry ik ben hier niet om te veroordelen ..laat ik t anders zeggen zo is mijn interpretatie ervan en ik vindt t niet kloppen

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:51

cloaca schreef:
omdat wij in de bijbel geloven dus wij doen ook wat er in de bijbel staat. andere kerken laten homo´s toe en laten vrouwen preken en zulksoort dingen, terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat god dat niet goed vind. majah. ik heb er ook niet super veel verstand van Tong uitsteken

Misschien wordt het eens tijd voor een *update* in de bijbel....

Ik heb zelf niks tegen gelovigen!
Maar soms vind ik dat sommige uitspraken erg achterhaald zijn.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:00

oke...
een update in de bijbel lijkt me niet zo´n goed idee, want dan zal er veel verdraaid worden... maarja. Ik begrijp best dat jullie het vreemd vinden enzo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:03

De bijbel is ook zeker achterhaald, maar mensen moeten de bijbel niet letterlijk nemen, maar interpreteren in het huidige context. Dat heet: meegaan met je tijd Nagelbijten / Gniffelen

De bijbel is geen boek der waarheden: het is door mensenhanden geschreven en ooggetuigen zijn het minst onbetrouwbaar als bron. De bijbel is dus onbetrouwbaar. Vergelijk het met 'doorfluistertje' hoe vaker iets wordt verteld des te groter en spannender het verhaal word. Zo is het met de bijbel ook.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:28

Welshcobfan schreef:
De bijbel is ook zeker achterhaald, maar mensen moeten de bijbel niet letterlijk nemen, maar interpreteren in het huidige context. Dat heet: meegaan met je tijd Nagelbijten / Gniffelen

De bijbel is geen boek der waarheden: het is door mensenhanden geschreven en ooggetuigen zijn het minst onbetrouwbaar als bron. De bijbel is dus onbetrouwbaar. Vergelijk het met 'doorfluistertje' hoe vaker iets wordt verteld des te groter en spannender het verhaal word. Zo is het met de bijbel ook.

Precies er staan goede en leerzame dingen in maar of het nou echt werkelijk is gebeurd en waar is?
Als ik een kind van 2 een sprookjesboek voorlees en vertel dat het waar gebeurd is tja...
Die gelooft het ook hoor.
Wat als de bijbel gewoon één groot sprookjesboek is en gewoon zo bijzonder is omdat er allemaal dingen in staan die naar het goede verwijzen?
Toen ik met de bijbel begon leek het voor mij ook alleen maar kletskoek en sprookjestime.
Ik dacht ´wie heeft dát nou verzonnen!!? Adam en Eva jaja alsof ik dat nou geloof...´
Ben nog niet eens verder gekomen met lezen omdat ik het zo vreselijk slecht vond geschreven en dat ik het toch zo een flauwekul vondt.
Nee dan geloof ik liever nog in Roodkapje en de zeven dwergen.
(nee ik heb de sprookjes extra doorelkaar gegooid)

I don´t believe in the bible neither the church, I believe in god and Jesus is my messias.®

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 21:41

ik ken wel verhalen uit de bijbel,ik heb de bijbel alleen nog nooit gelezen,dat hoeft voor mij ook echt niet

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:42

Snoevie schreef:
jee dat is wel vervelend zeg,daar zou ik ook wel pissig om worden.
hoe konden je ouders al zien dat het getuigen waren,vanwege de boekjes ofzo?

ja...en jehova getuigen zijn meestal helemaal in t zwart...en het was zondag en ze belden overal aan...zegt genoeg voor mn ouders...

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:52

Ik heb in principe niets tegen die mensen. Ik vind het knap dat ze zo sterk staan in hun geloof, maar dat neemt niet weg dat ik het behoorlijk irritant vinden als ze langs komen. Bij ons komen ze niet echt heel regelmatig, soms zie je ze een jaar niet, dan zie je ze in een half jaar 2x. Ik ben bij voorbaat niet geinteresseerd, maar vaak proberen ze je dan toch aan de praat te houden. Wij hebben hier wel een keer gehad dat ze de voet tussen de deur zetten. Ik vind het prima dat ze hun eigen geloof hebben, maar ik vind niet dat ze andere mensen daar mee lastig moeten vallen als die dat niet willen. Daarbij heb ik wel altijd het gevoel dat ze aan het zieltjes winnen zijn. Ik weet er niet zoveel van af, maar is het niet zo dat zij geloven dat je zoveel mensen bekeerd moet hebben voor je in de hemel komt?

(Hele tijd terug kwamen ze hier een keer aan de deur toen mijn ouders er niet waren, m'n broer doet open, die man zegt iets van: We komen het Licht brengen. M'n broer: Mooi, zet maar in de tuin. En doet de deur dicht Vork Je had ze moeten zien kijken.)

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:04

Mijn moeder heeft ook niet zo'n geweldige ervaringen met Jehova's getuigen, toen ze zo'n 21 jaar gelededen
zwanger was van mij kwamen ze ongevraagd in de achtertuin (geen hek). Ze kwamen m'n moeder wel eens even
vertellen dat ze verkeerd bezig was en in de hel zou belanden als ze niet zou veranderen Clown
Moet zeggen dat ik zelf niet echt slechte ervaringen heb met ze, een klasgenootje op de basisschool was JG en ik
heb haar en haar familie altijd heel aardig gevonden.
Mijn familie is van oorsprong katholiek maar heeft zich altijd tegen de kerk verzet, daarom was ik ook het
enige "ongelovige" meisje van mijn school. Niet altijd even leuk hoor...
Wat denk je trouwens dat de katholieke en andere christelijke misionarissen 100 jaar geleden in Afrika deden? die hadden wel meer dan een voet tussen de deur geloof ik Knipoog

Ik moet zeggen, ik geloof zelf ook nergens in, wil mezelf ook geen atheist noemen, ondanks dat ik echt niet in
god geloof. Ik houd niet van hokjes Cool
Ik ben wel heel geinteresseerd in de achtergrond van religie, het is iets wat bij de mens hoort denk ik.
Heb een hoop bestudeerd en uiteindelijk komt het meeste op hetzelfde neer, dus zal ook veel wel wel uit
dezelfde bron komen. Mensen geloven graag in iets waar ze zich aan vast kunnen houden.

Een goede vriend van mijn broer is moslim, ik heb zelf een jaar lang in Utah bij de latter day saints gewoond
(mormonen) heb een tijd interesse gehad voor wicca en ook een beetje boeddhisme. Wat denk ik? de echte
gelovigen hebben wel goede bedoelingen, het zijn de slechten die kwade praat in de wereld brengen...

Ik heb ook respect voor elk geloof en zal met interesse luisteren, maar niemand moet me iets opdringen want ik
heb nou eenmaal een heel nuchtere kijk op religie in het algemeen. Ik kan er gewoon niet in geloven.

Waarom? Omdat ik religie het toppunt van menselijk egoïsme vind (let op, mijn mening), klinkt tegenstrijdig met wat ik hierboven schrijf he Knipoog maar schijnbaar kunnen mensen alleen een goed leven lijden als ze weten dat ze daardoor
niet in de hel of soortgelijke plaats belanden.
Ik geloof niet in god, allah of wie dan ook en ook denk ik dat er niks is na de dood, maar ik wil toch een goed leven
leiden, wat zijn dan de maatstaven voor goed of kwaad denk je dan? ja, daar kan ik nog wel 10 pagina's over
volmaken Bloos Ik denk dat ieder daar zijn eigen mening over heeft...

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:07

Wij zijn van huis uit ook niet gelovig, maar mijn moeder is vroeger wel altijd als een Jehovah opgegroeid. Het is destijds grotendeels haar keuze geweest [en die van me oma] om uit het geloof te stappen, omdat mijn oma ging scheiden van haar ex-man. Reden hij mishandelde haar. Toen keerde de gemeente haar de rug toe en zoiets neem ik ze wel kwalijk. Dat was destijds, ik weet niet hoe dat tegenwoordig tegenaan wordt gekeken.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:10

Ik vind het ook niet fijn als ze aan de deur komen. Als je zegt dat je geen intresse hebt dan blijven ze gewoon staan. En dan gaan ze ook nog van die vragen stellen waar je eigenlijk geen antwoord op kan geven. Het lieft wil ik dan gewoon de deur dicht gooien maar omdat ik ook niet onbeleeft wil zijn doe ik dat maar ook niet.