Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Welshcobfan schreef:Ik denk dat de JG over 100 jaar niet meer bestaat. Ze winnen niet heel veel zieltjes meer bij en ik denk dat je per generatie JG meer aanhang verliesd. Andere geloven winnen meer terrein en de meeste kerken lopen leeg. Nee ik denk dat dit geloof niet levensvatbaar meer is.
Welshcobfan schreef:Ik denk dat de JG over 100 jaar niet meer bestaat. Ze winnen niet heel veel zieltjes meer bij en ik denk dat je per generatie JG meer aanhang verliesd. Andere geloven winnen meer terrein en de meeste kerken lopen leeg. Nee ik denk dat dit geloof niet levensvatbaar meer is.
cloaca schreef:omdat wij in de bijbel geloven dus wij doen ook wat er in de bijbel staat. andere kerken laten homo´s toe en laten vrouwen preken en zulksoort dingen, terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat god dat niet goed vind. majah. ik heb er ook niet super veel verstand van
Welshcobfan schreef:De bijbel is ook zeker achterhaald, maar mensen moeten de bijbel niet letterlijk nemen, maar interpreteren in het huidige context. Dat heet: meegaan met je tijd
De bijbel is geen boek der waarheden: het is door mensenhanden geschreven en ooggetuigen zijn het minst onbetrouwbaar als bron. De bijbel is dus onbetrouwbaar. Vergelijk het met 'doorfluistertje' hoe vaker iets wordt verteld des te groter en spannender het verhaal word. Zo is het met de bijbel ook.
Snoevie schreef:jee dat is wel vervelend zeg,daar zou ik ook wel pissig om worden.
hoe konden je ouders al zien dat het getuigen waren,vanwege de boekjes ofzo?