Dun persoon uitschelden minder erg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

angelfire

Re: Dun persoon uitschelden minder erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:32

Ik vind dat het net zo erg is, schelden is schelden.
Als het je niet aanstaat kijk je maar lekker de andere kant op.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:33

Inderdaad. Maar ik moet zeggen, mensen hebben tegenwoordig bar weinig respect voor elkaar.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:46

Djilan schreef:
Ik ben ook 1.80 en 57 a 58 kg. Ik kan de hele dag door eten en mensen vragen steevast waar het allemaal blijft..
Gelukkig hoor ik maar zelden dat ik te mager ben oid, maar dat was een paar jaar terug wel anders. Vanwege dat dun zijn stond ik trouwens wel laatst in de Vriendin Knipoog

Mensen vragen inderdaad altijd waar het eten blijft haha, ik hoor altijd 'ik snap niet dat jij zo dun blijft' als ik weer eens een broodje frikadel naar binnen werk oid.
Helaas hoor ik wel vaak dat ik mager ben, en die uitstekende heupbotten zijn natuurlijk helemáál een duidelijke aanwijzing voor anorexia Slapen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:58

Owww hoe vaak heb ik al niet de vraag 'Eet jij wel genoeg?' gehoord. Ik ben net 1,60m 'groot' en weeg nu rond de 42/43kg. Ik mag niet klagen, want ik ben dun. Zo'n opmerking kreeg ik vaak van vriendinnen die juist wilden afvallen (en dat terwijl ik hen juist steunde). Ik weet dat afvallen moeilijk is, maar aankomen is voor mij óók moeilijk. Probeer maar eens leuke broeken te vinden in maat 32. Meeste merken pas ik nog eens niet .
Of het grapje: 'Ben jij Anna?' 'Wie?' 'Ja, Anorexia' Erg grappig zulke opmerkingen, daardoor voel je je ook niet gekwetst door ofzo Rolleyes.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:04

Ik vind dat inderdaad vaak zo krom! Nu ben ik tevreden met m'n figuur, hoewel ik net 3 kilo ben afgevallen en die er wel weer bijmogen. Dus ik trek me er ook niets van aan, hoor mensen ook nooit over anorexia, alleen dat ze jaloers zijn op m'n figuur. Mijn vader is ook zo dun en met m'n schildklier is niks mis, ik hoor gewoon zo Haha!.

Waar ik me wel druk over kan maken zijn van die opmerkingen op Bokt als: mannen houden niet van gratenpakhuizen, die willen iets om vast te pakken. Zou je eens anders om moeten zeggen... Ik vraag me dan af wat mensen met zo'n opmerking willen bereiken? Net als dat je niet mag zeggen dat je dikke mensen lelijk vind (want dan worden ze gekwetst, ze kunnen er niks aan doen etc.), maar je mag best zeggen dat dun lelijk is...

Ik eet trouwens ook alles wat los en vast zit Haha!.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:26

Ik weet er ook alles van.
Ben 1.68 en weeg 46 kilo.
Mensne maken vaak zat opmerkingen zoals idd anorexiapatient en ook vaak graspriet of levend skelet.
Ik eet echt de hele dag dor en heb altijd honger maar hoeveel ik ook eet ik kom geen gram aan.
Het is dus niet minder erg, je word net zo erg beledigt als iemand die te dik is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:27

Laatst was er ook wel een topic op bokt.
Daar werd gevraagd wat je leeftijd, gewicht en lengte was.
Ik was ook een anorexia volgens iemand. Ik ga er niet eens op in. Ga daar zeker mijn energie niet in steken. Raar vooroordeel.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:05

..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:13

Ik heb dit zelf ook gehad ik was echt een schrielkippetje zo noemde ik mezelf altijd en mijn buurvrouw noemde mij garnaal, maar dan in een leuke zin.

Maar wat ik wel erg vond was, dat ik een uitvaartverzekering afsloot(ja je wordt volwassen Tong uitsteken en dan moeten sommige dingen) dat ze vroegen waarom ik zo weinig woog, nou toen voelde ik mij wel gekwetst.
Ben toen ook heel boos geworden en heb ook gevraagd of ze ook vroegen aan ''dikke'' mensen waarom ze zo zwaar waren, echt belachelijk

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 01:31

"dik" klinkt gewoon lomper denk ik! ik ben altijd gepest op de middelbare als botje, skeletje, grassprietje anoriaxia patient.. wanneer krijg je is bolimia Boos! slaat helemaal nergens op) ik ben zeker net zo erg gekwetst (denk ik) als iemand die zwaarder is. maar nu ik 18 ben. ben ik wat dikker geworden oftewel nog steeds maatje 34 ben 1.70 en weeg 54 kilo. maar schelden doet pijn of je nu dik bent of dun. en sinds wanneer zegt je gewicht iets over jezelf!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:05

Hier iemand die niet kan eten wat ze wilt.
Dit vaak wel doet. Gevolg; mollig.
Ik ben niet echt vet zegmaar, maar wel echt wat dikker.

Enne, ik vind uitschelden dik/dun even erg! Natuurlijk zou ik nu liever wat dunner zijn, maar ik kan me erg goed inleven dat dat ook niet alles is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:07

Warom zou iemand die dun is minder "schade" overhouden aan uitschelden dan een dik persoon.
dat is klink klare onzin.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:10

Ik vind het ook wel onzin. Mensen hebben mij in mijn 'jongere' periode ( Clown ) ook uitgescholden. Dit vond ik echt vreselijk. Ik dnek dat het gewoon voor beide soorten mensen zeg maar even erg is.
Groetje,s mij

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:15

Ik word al jaren regelmatig boos om dergelijke dingen. Ik ben jarenlang ver onder gewicht geweest, werd altijd (gras)spriet genoemd. Heb toen een tijdje op goed gewicht gezeten, maar nu weer ieta afgevallen en wat ik ook doe, ik kom niet meer op m'n streefgewicht.
En dan zijn er dus mensen die je dun noemen, als zijnde een compliment... maar na al die jaren gezeik zie ik dat echt niet meer zo. Zeg dan 'wat ben jij mooi slank' oid, maar niet 'wat ben jij dun zeg'.
Soms probeer ik het uit te leggen, maar ik zovaak neiging om te gaan roepen dat ik hun toch ook niet voor dikke koe uitscheld ofzo.. waarom is dat wel een belediging en zeuren over hoe dun iemand is niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:24

Schelden is schelden, dus het maakt niet uit of dat is omdat je dik, dun, lelijk of wat dan ook bent, allemaal is het even erg en even respectloos! Tja en wanneer ben je dik, dun of lelijk??? Diegene die iemand uitscheld is dat zeker niet ofzow?! Schijnheilig T is allemaal iig heeel erg krom en je wordt er niet gelukkig van...

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:12

Dun of Dik uitschelden blijft uitschelden ik kan er zo boos om worden vooral op straat ik ben juist het tegenovergestelde van jullie op straat hoor je dan weleens van die opmerkingen dan besteed ik er geen aandacht aan maar ik kan me gewoon bijna niet inhouden ik word zo boos!
Soms denk ik wel eens laatst is die regeling in gegaan dat jongens niet meer mogen fluiten of sexistische dingen mogen doen naar vrouwen, dan denk ik soms wel eens waarom alleen daarvoor. waar gaat dit naartoe we zijn allemaal mensen!!! ik wacht nog steeds op een goed tv programma of een soort wet/regeling over mensenrechten! want zei ontnemen mij bijna het recht van gelukkig zijn ik ga niet graag meer over straat gewoon door mensen die onzeker over zichzelf zijn en anderen daarom moeten kleineren!!!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:23

maakt niet uit of je dik of dun bent, schelden doet pijn! Gelukkig kon ikzelf het wel makkelijk van me afzetten, omdat ik wist dat ik er niks aan kon doen. Maar dat heeft wel een tijdje geduurd.
Momenteel ben ik 1.70m en 54 kilo!! Hier ben ik trots op dat ik dat eindelijk heb bereikt! Vroeger was ik echt een botje met een velletje.... mijn bijnaam was dan ook teleks..... draai maar om, dan weet je wat ze eigenlijk bedoelden.
En dan wordt er inderdaad gezegt van eet es wat meer.... eeehhhh, hoeveel eet jij? zoveel? nou ik eet minstens 3x zoveel!!! en dan kijken ze je raar aan....
En dan zegt iemand van 62 kilo en 1.70 lang....ik wou dat ik wat kilo's kwijt was.... Nou, dan breekt m'n klomp.... ik zou willen dat ik dat gewicht had!!
Ik denk dat niemand tevreden is met zijn gewicht ofzo....

Maar het blijft een feit.... schelden doet pijn! Schelden kan je eigendunk gigantisch laten dalen tot ver onder nul...

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:24

Vreselijk zulk soort mensen.
Pas ook liep ik met een vriendin samen met een pak negerzoenen in onze handen.
Staan daar een paar meisjes te roepen anorexia meisjes!
Ehm anorexia en negerzoene?
En ook van die mensen vragen ze hoe heet je?
Dus ik zeg Aranxa en dan isset hu wat anorexia hahaahah.
En ook afgelopen maandag ik werk als cassiere bij de c1000.
Is er zo'n klant gaat ze aan me vragen ja eet jij wel genoeg je bent zo slank en schraal.
Dus is zo ja.
Zegt ze ja je moet wel goed voor jezelf zorgen en blabalal en dan in het bij zijn van andere mensen.
Nou je raad wel hoe je je dan voelt.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:21

ik ben zelf ook heel dun en mager... ik ben 16 1.66 en ik weeg 42 kilo... dus ik krijg het eigenlijk dubbelop ik krijg te horen: kleintje... en anorexia lijer... en dat soort dingen en het slaat echt nergens op..!! Boos! ik eet echt heel veel meestal wel het dubbele of het driedubbele van andere mensen..!!

en als ze dan anorexia kind ofzow zeggen denk ik echt van 'wat weet jij er nou van?'
het kwetst mij altijd wel heel erg ook al vind ik mezelf helemaal niet dun, we hebben namelijk nog een dunner kind in de klas zitten, maar die laten ze met rust..!! Verward dan denk ik echt: 'waarom moeten jullie mij hebben?'

ik snap niet dat mensen ook maar durfen te oordelen over iemands gewicht... het is alleen je eigen schuld als je veel eet en aan blijft komen of je vinger in je keel steekt, maar niet iedereen die dik of dun is doet zulke dingen..!! Boos! sommige mensen kunnen er gewoon niets aan doen..
bemoei je dan met je eigen zaken...!!!

zo ik heb gesproken Vork

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 00:46

Ik vind het beide niet kunnen en uitgemaakt worden voor anorexia patient is misschien wel erger dan uitgemaakt worden voor vetzak, er wordt gewoon gezegt dat je een ziekte hebt die je niet hebt.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:04

Het valt me op dat je tegenwoordig buiten het "normale beeld" valt als je dun bent. Ik moet steeds aanhoren vn nou je mag wel eens aankomen etc. Een aantal jaar geleden was dat juist andersom. Als ik in het zwembad ben zie je eigenlijk alleen maar mensen met vetkwabben over hun bikini broekje.
Ik denk dat het beide niet leuk is om uitgescholden te worden over je uiterlijk.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:37

dat is waar je ziet steeds meer dikke mensen die over jou slankheid gaan zeuren...ze zijn gewoon jaloers..!!! Tong uitsteken

je moet tegenwoordig ook een bmi van 20 hebben, maar als je dat hebt ben je ook gewoon dikker dan hoort..!!
het lijkt wel of de mensheid alleen maar dikke mensen wil..!!
en als je een beetje dun bent val je buiten de boot...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:12

Inderdaad, dat BMI slaat werkelijk nergens op. Een keer zo'n ding gedaan en hij zei dat ik direct hulp moest zoeken omdat ik ernstig ondergewicht had. Nou en zo dun ben ik nou ook weer niet hoor...

Ze maken er veel te veel poespas omheen, over dik en dun zijn.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:30

ik vind het alletwee niet erg, zolang je er niks aan kan doen. het word regelmatig naar mij geroepen. Boejund, ik lig er niet van wakker, gewoon negeren of zeggen dat ze dik zijn Tong uitsteken Sorry, nee gewoon iets terug zeggen.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:17

Citaat:
je moet tegenwoordig ook een bmi van 20 hebben, maar als je dat hebt ben je ook gewoon dikker dan hoort..!!

vind jij mensen met bmi 20 dik?????
ik zit nu op bmi 17.5 (24 jaar, 50/51 kilo, 170 cm)maar moet eigenlijk dus naar bmi 20, maar eet nu al zoveel zonder aan te komen dus voor mij lijkt bmi 18/19 wel genoeg, maar voor andere mensen is bmi 20 juist weer te weinig....