supermarkt discrimineert scholieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malie

Re: supermarkt discrimineert scholieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:26

en wanneer is dat half uurtje dan? niet elke school heeft dezelfde lestijden+welke volwassen weten nou alle schooltijden uit hun hoofd

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:20

cp112 schreef:
maaitjuh schreef:
Ja inderdaad, als je ziet wat die kids kopen aan snoep, koeken en red-bull.
Niet gezond. Logisch dat je gedragsproblemen krijgt, ze zitten vol met suiker.

en dat noemen ze dan adhd.... Rolleyes

Precies. Be-lachelijk dus.

@Stephanie: Een ROC is wat anders dan een echte middelbare school vind ik.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:24

Ik vind het onterecht.
Tegenover onze school zijn er ook winkel. Eentje is de Aldi.
Je hoort er nooit iets over, wel worden wij gevraagd onze rugzakken aan het begin(voordat we door hjet hekje gaan) neer te leggen, iedereen doet dat gewoon, behalve bruggen Clown

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:27

Hier is het bij de C1000 de regel dat er max. 4 scholieren naar binnen mogen per keer. Jammer voor degenen die niks misdaan hebben, maar wel begrijpelijk.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:29

ninja2 schreef:
rommie schreef:
Als ze bij ons maar 3 leerlingen tegelijk binnen zouden laten wil ik niet weten watvoor omzet ze mis zouden lopen... Ik denk dat er aan de mensen van onze school per week minstens 2 keer zo veel verdiend wordt dan aan de buurtbewoners (ok, dat is misschien een beetje overdreven maar véél in ieder geval).

Nou ik denk dat wel mee valt. Wat geven jullie gemiddeld uit. Hooguit 5€ of zo en een huishouden denk wel tussen de 75€ en 100€. En dan moet je ook nog eens extra personeel hebben tijdens de schoolpauzes aan de kassa enz. en dan moet je nog eens de gejatte spullen eraf tellen.
Nou dan houden ze er echt niet veel aan over hoor>
Als ze er zoveel aan zouden verdienen lieten ze wel hele scholen binnen. De regels zijn er niet voor niets.

Dat doen ze bij ons dus ook, hele scholen binnenlaten Lachen Het gros van de mensen die ik in de supermarkt zie zijn bejaarden die alleen een bakje gehakt komen kopen. Die geven dus niet veel meer uit dan wij en zijn met veeeeel minder...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:31

Hmm, merk er hier zelf weinig van! wij moeten wel eens met groepen van 4 naar een supermarkt voor school (producten vergelijken) en daar wordt niet moeilijk over gedaan Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:31

Wij mochten ook op een gegeven moment niet meer naar de Bas in ons tussenuur. Gelukkig zijn ze het nu vergeten, en kunnen we nu weer iets lekker gaan halen! Lachen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:32

ik vind het belachelijk. Aan de ene kant snap ik wel dat volwassene niet staan te springen om een winel vol scholieren binnen te lopen. Maar dat ze bang zijn dat scholieren stelen vind ik grote onzin! Dat is net zoiets als turken stelen dus verboden voor turken in onze winkel..'
We worden nu gedwongen naar de bakker te gaan en bolletjes van 80 cent te kopen, die nog een droog op te moeten eten ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:37

gentille schreef:
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en welke stappen kunnen wij als scholieren hiertegen nemen?

't Is een vreselijk gewaagde oplossing hoor, maar... stel dat je met een paar (hooguit 2 of 3) eens een serieus gesprek aangaat met de filiaalmanager?
Dan kunnen jullie misschien afspraken maken over wat redelijk is en wat niet. Wat kunnen jullie bv doen om de overlast van medescholieren te beperken? En dit kun je dan ook met de docenten overleggen. Een mogelijke afspraak bijvoorbeeld zou kunnen zijn dat er maximaal een paar scholieren naar binnen mogen, en dat leerlingen die zich misdragen niet alleen in de supermarkt maar ook op school aangesproken worden.

Als jullie vanuit school laten zien dat jullie serieus mee willen werken, dan kan er misschien best iets geregeld worden, ik ken verschillende supermarkten waar dat wel lijkt te werken.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:48

Nou toen ik op de Middelbare schoolzat was het in de pauze het drukst dan was het kei druk in de supermarkt. In tussenuren enzo valt dat reuze mee dat is gewoon normaal.
Bij ons winkelden voornamelijk ouderen rond dat tijdstip en die kunnen toch best dat halfuurtje mijden ipv zeuren dat het te druk is enzo. Maar ja dat zal wel aan mij liggen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:25

o0marije0o schreef:
ik vind het belachelijk. Aan de ene kant snap ik wel dat volwassene niet staan te springen om een winel vol scholieren binnen te lopen. Maar dat ze bang zijn dat scholieren stelen vind ik grote onzin! Dat is net zoiets als turken stelen dus verboden voor turken in onze winkel..'
We worden nu gedwongen naar de bakker te gaan en bolletjes van 80 cent te kopen, die nog een droog op te moeten eten ook.

hahhahahahh, sjonge jonge, jullie worden gedwongen? wat dacht je van zelf brood meenemen? waarom moet je perse in dat ene half uurtje of uurtje de supermarkt in?

toch ook zonde van je pauze, ga lekker buiten een frisse neus halen, ook beter voor de grijze massa Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:30

Ik snap de supermarkt volkomen. Zelf hadden wij dat ook, ieder tussenuur werd er wel wat gejat uit die supermarkt. Da's toch erg? Er werd steeds op school gewaarschuwd maar ze bleven maar doorgaan. Toen zette de supermarkt de stop erop. Leerlingen mochten alleen of met z'n 2en naar binnen. Meer niet. En ik begreep en begrijp dat volkomen.

Nu kunnen sommige mensen wel boos gaan doen tegen de supermarkten. Maar het zijn je EIGEN vrienden en klasgenoten die het voor je verpesten hoor niet de baas van de supermarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:33

baroen schreef:
o0marije0o schreef:

hahhahahahh, sjonge jonge, jullie worden gedwongen? wat dacht je van zelf brood meenemen? waarom moet je perse in dat ene half uurtje of uurtje de supermarkt in?

toch ook zonde van je pauze, ga lekker buiten een frisse neus halen, ook beter voor de grijze massa Haha! Haha!

Bij de bakker kun je vaak ook superlekkere dingen kopen juist! En daarnaast, als je weet dat je de supermarkt niet in kunt, dan kun je inderdaad eten meenemen van thuis Knipoog

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:36

Bij ons mogen ze ook niet naar binnen, niet alleen vanwege het stelen, maar ook vanwege de rijen bij de kassa.
Hele rijen met alleen maar kinderen die 2 croissantjes en een blikje cola af rekenen, één voor één, langzaam aan (pinnen, of al hun geld uit tellen en er dan achter komen dat ze toch niet genoeg hebben en vervolgens alle vriendjes achter zich gaan vragen of ze 10 cent kunnen lenen)
Je kan toch ook brood mee naar school nemen?

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:27

Tsja, ik zit zelf ook op school en de C1000 zit recht tegenover onze school.

Ze balen volgens mij wel van ons. Ik bedoel, er komt ineens een invasie van leerlingen, hinderen de mensen die boodschappen aan het doen zijn, schreeuwen, en weet ik 't. Ik snap best als ze geen leerlingen meer toelaten.

Bij ons hebben ze het zo gedaan dat er nou 2 kassa's zijn tijdens de pauze die alleen zijn voor de mensen die niet op school zijn. Dus die hoeven dan niet tussen de drukke leerlingen in de rij te gaan staan.

NaDiNeLoVe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:14

bij ons in het dorp mochten er altijd maar 4 leerlingen in, als er weer iemand uitging, mocht er weer iemand in, belachelijk vind ik het.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:15

rommie schreef:

Als ze bij ons maar 3 leerlingen tegelijk binnen zouden laten wil ik niet weten watvoor omzet ze mis zouden lopen... Ik denk dat er aan de mensen van onze school per week minstens 2 keer zo veel verdiend wordt dan aan de buurtbewoners (ok, dat is misschien een beetje overdreven maar véél in ieder geval).

Nou ik denk dat wel mee valt. Wat geven jullie gemiddeld uit. Hooguit 5€ of zo en een huishouden denk wel tussen de 75€ en 100€. En dan moet je ook nog eens extra personeel hebben tijdens de schoolpauzes aan de kassa enz. en dan moet je nog eens de gejatte spullen eraf tellen.
Nou dan houden ze er echt niet veel aan over hoor>
Als ze er zoveel aan zouden verdienen lieten ze wel hele scholen binnen. De regels zijn er niet voor niets.
[/quote]

Dat doen ze bij ons dus ook, hele scholen binnenlaten Lachen Het gros van de mensen die ik in de supermarkt zie zijn bejaarden die alleen een bakje gehakt komen kopen. Die geven dus niet veel meer uit dan wij en zijn met veeeeel minder...
[/quote]

Ja misschien komt ie 1x een bal gehakt halen en een andere keer in de week doet ie wel voor 50€ boodschappen.
Ik snap echt niet waarom jullie hier je eigen zo benadeeld voelen. Neem gewoon brood mee van thuis en het probleem is opgelost.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:23

Stephanie100 schreef:
Nou toen ik op de Middelbare schoolzat was het in de pauze het drukst dan was het kei druk in de supermarkt. In tussenuren enzo valt dat reuze mee dat is gewoon normaal.
Bij ons winkelden voornamelijk ouderen rond dat tijdstip en die kunnen toch best dat halfuurtje mijden ipv zeuren dat het te druk is enzo. Maar ja dat zal wel aan mij liggen.

Nou, ik maak vaak genoeg 70 tot 80 urige werkweken en dan ben ik blij als ik tussendoor even 10 minuten de tijd heb om door de supermarkt te rennen zodat ik onder andere mijn brood en beleg kan kopen die ik meeneem naar mijn werk. En dan is het niet leuk als je die kuddes scholieren voor je neus hebt staan. Meeste mensen die werken hebben iets minder vrije tijd als de gemiddelde scholier. Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:26

Als die scholieren nou zo slim waren om ná schooltijd iets te halen voor de volgende dag.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:54

ladymagic schreef:
Bij ons mogen ze ook niet naar binnen, niet alleen vanwege het stelen, maar ook vanwege de rijen bij de kassa.
Hele rijen met alleen maar kinderen die 2 croissantjes en een blikje cola af rekenen, één voor één, langzaam aan (pinnen, of al hun geld uit tellen en er dan achter komen dat ze toch niet genoeg hebben en vervolgens alle vriendjes achter zich gaan vragen of ze 10 cent kunnen lenen)
Je kan toch ook brood mee naar school nemen?

En aangezien dat allemaal lage margeproducten zijn verdient die supermarkt nog geen dubbeltje per leerling en kost het onder aan de streep alleen maar geld, zelfs zonder dat er gejat wordt.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 00:10

Grappig dat is juist mijn werk.
Het probleem is alleen dat degene die niets hebben gedaan er de dupe van zijn. Heel erg jammer, Maar voor degene die daar toezicht op houd is het onmogelijk om te zien wie er wel of niet "lief"zijn in de winkel.
Daarnaast kom ik het dagelijks tegen dat ik een hele grote b*k krijg van de jeugd wanneer ik ze vraag om iets te doen of iets juist niet te doen.
Bij ons mogen ze nog wel binnen maar het is toch van de zotte dat daar speciaal iemand moet worden aangenomen om dit probleem in de hand te houden. Als het zo door blijft gaan en ze blijven zo bezig zijn ze bij ons ook genoodzaakt de deur voor de jeugd te sluiten op dat soort tijdstippen. Gelukkig hebben we ook veel medewerking van de school zelf en worden de vervelende personen op het matje geroepen. Dit scheelt ook weer voor de andere die wel gewoon netjes door de winkel wandelen. En daarnaast wordt er ook veel troep uit de winkel gewoon op straat gegooit en daarvan krijgt niet alleen de (school)jeugd de schult maar die dragen daar ook hun steentje in bij

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 00:52

Charos schreef:
Als die scholieren nou zo slim waren om ná schooltijd iets te halen voor de volgende dag.

Maar dan zijn de croissantjes niet vers meer Clown
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 22-09-06 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 00:53

daantjuhhh schreef:
Charos schreef:

Maar dan zijn de croisantjes niet vers meer Clown

Ja en dan vergeten ze het de volgende dag ook mee te nemen Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:06

daantjuhhh schreef:
Charos schreef:

Maar dan zijn de croissantjes niet vers meer Clown

Maar dat is een enkeling, 99% haalt chips en cola of red bull. Bovendien zijn de croissantjes uit de supermarkt lang niet zo lekker als bij de bakker.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:26

Wij mogen in pauzes en tussenuren de school niet uit? Je kan gewoon brood meenemen of iets kopen in de kantine of automaat, wat iedereen dan ook doet. Lachen
Dus ook geen problemen met supermarkten hier. Knipoog