Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cp112 schreef:maaitjuh schreef:Ja inderdaad, als je ziet wat die kids kopen aan snoep, koeken en red-bull.
Niet gezond. Logisch dat je gedragsproblemen krijgt, ze zitten vol met suiker.
en dat noemen ze dan adhd....
ninja2 schreef:rommie schreef:Als ze bij ons maar 3 leerlingen tegelijk binnen zouden laten wil ik niet weten watvoor omzet ze mis zouden lopen... Ik denk dat er aan de mensen van onze school per week minstens 2 keer zo veel verdiend wordt dan aan de buurtbewoners (ok, dat is misschien een beetje overdreven maar véél in ieder geval).
Nou ik denk dat wel mee valt. Wat geven jullie gemiddeld uit. Hooguit 5€ of zo en een huishouden denk wel tussen de 75€ en 100€. En dan moet je ook nog eens extra personeel hebben tijdens de schoolpauzes aan de kassa enz. en dan moet je nog eens de gejatte spullen eraf tellen.
Nou dan houden ze er echt niet veel aan over hoor>
Als ze er zoveel aan zouden verdienen lieten ze wel hele scholen binnen. De regels zijn er niet voor niets.
gentille schreef:zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en welke stappen kunnen wij als scholieren hiertegen nemen?
o0marije0o schreef:ik vind het belachelijk. Aan de ene kant snap ik wel dat volwassene niet staan te springen om een winel vol scholieren binnen te lopen. Maar dat ze bang zijn dat scholieren stelen vind ik grote onzin! Dat is net zoiets als turken stelen dus verboden voor turken in onze winkel..'
We worden nu gedwongen naar de bakker te gaan en bolletjes van 80 cent te kopen, die nog een droog op te moeten eten ook.
baroen schreef:o0marije0o schreef:ik vind het belachelijk. Aan de ene kant snap ik wel dat volwassene niet staan te springen om een winel vol scholieren binnen te lopen. Maar dat ze bang zijn dat scholieren stelen vind ik grote onzin! Dat is net zoiets als turken stelen dus verboden voor turken in onze winkel..'
We worden nu gedwongen naar de bakker te gaan en bolletjes van 80 cent te kopen, die nog een droog op te moeten eten ook.
hahhahahahh, sjonge jonge, jullie worden gedwongen? wat dacht je van zelf brood meenemen? waarom moet je perse in dat ene half uurtje of uurtje de supermarkt in?
toch ook zonde van je pauze, ga lekker buiten een frisse neus halen, ook beter voor de grijze massa![]()
rommie schreef:
Als ze bij ons maar 3 leerlingen tegelijk binnen zouden laten wil ik niet weten watvoor omzet ze mis zouden lopen... Ik denk dat er aan de mensen van onze school per week minstens 2 keer zo veel verdiend wordt dan aan de buurtbewoners (ok, dat is misschien een beetje overdreven maar véél in ieder geval).
Stephanie100 schreef:Nou toen ik op de Middelbare schoolzat was het in de pauze het drukst dan was het kei druk in de supermarkt. In tussenuren enzo valt dat reuze mee dat is gewoon normaal.
Bij ons winkelden voornamelijk ouderen rond dat tijdstip en die kunnen toch best dat halfuurtje mijden ipv zeuren dat het te druk is enzo. Maar ja dat zal wel aan mij liggen.
ladymagic schreef:Bij ons mogen ze ook niet naar binnen, niet alleen vanwege het stelen, maar ook vanwege de rijen bij de kassa.
Hele rijen met alleen maar kinderen die 2 croissantjes en een blikje cola af rekenen, één voor één, langzaam aan (pinnen, of al hun geld uit tellen en er dan achter komen dat ze toch niet genoeg hebben en vervolgens alle vriendjes achter zich gaan vragen of ze 10 cent kunnen lenen)
Je kan toch ook brood mee naar school nemen?
Charos schreef:Als die scholieren nou zo slim waren om ná schooltijd iets te halen voor de volgende dag.
daantjuhhh schreef:Charos schreef:Als die scholieren nou zo slim waren om ná schooltijd iets te halen voor de volgende dag.
Maar dan zijn de croisantjes niet vers meer
daantjuhhh schreef:Charos schreef:Als die scholieren nou zo slim waren om ná schooltijd iets te halen voor de volgende dag.
Maar dan zijn de croissantjes niet vers meer