Wat ga je stemmen en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:18

Merilyn schreef:
LiNdA1986 schreef:
Denk Wilders, maar ik weet het nog niet. Heb nog niet alle punten gelezen of me er echt in verdiept.

Weet iemand misschien een site waar je dit op kan vinden?

www.groepwilders.nl

En nou staat mijn besluit vast. Het wordt Wilders.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:34

Heb het even snel doorgelezen op zijn site, en Wilders is inderdaad ook niet verkeerd!

Hm, je hebt me aan het denken gezet........................... Haha! Haha! Haha! Haha!

Het probleem vind ik bij Groenlinks en D66 dat ook hun dingen beloven over de natuur en dieren, maar ik zie daar altijd zo bar weinig in veranderen! Op de een of andere manier heb ik het idee dat ze meer doen aan hun andere standpunten dan voor de dieren! Verward

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:00

Zoals het nu lijkt stem ik op de SP. Maar ik wil me er nog wel wat verder in verdiepen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:08

Hmm, ik heb me er absoluut niet in verdiept, daarom ga ik altijs naar http://www.stemwijzer.nl dan zie je aan de hand van een aantal vragen welke partij het beste bij je past..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:17

Maartje1990 schreef:
Ik zou in ieder geval nooit op de 'grote' partijen als CDA PVDA D66 VVD (LPF) stemmen want dáár wéten we al van dat het toch niet goedloopt.

D'66 zal blij zijn dat het nog als 'grote' partij gezien wordt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:18

Iig niet groen links of nog zo'n overdreven linkse partij
Die brengen nederland na 1 jaar in de goot.

Voor de rest moet ik nog even kijken.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:21

Een stem naar D66 of LPF is een verloren stem, die halen de Kamer niet meer... Haha! (HOOP IK)
Vind het heel vreemd te lezen dat er zoveel zijn die hun stem laten bepalen door de stemwijzer. Die vragen zijn zó opgesteld dat je bij de meest vreemde partijen uit kunt komen en je nooit een antwoord hebt van: ja, dat vind ik... Maar meer van: dat zou kunnen, maar dat kan ook wel. Zo ben ik een keer bij de LPF uitgekomen en was ik voor de Europese Grondwet... Ziek How wrong can you be... Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:23

PvdA of SP, maar ik moet me er nog verder in verdiepen Ja

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:27

Groen links of PVDD, moet me er wel nog verder in verdiepen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:24

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen.. Ik ben meer rechts georienteerd dan links, maar ik wil alsnog van alle partijen wel even het programma lezen! (ook de linkse)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:33

Ik hoop dat de mensen die een linkse partij overwegen NIET pvda zullen stemmen. Doe dan tenminste Groen links!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:37

Hoewel ik absoluut niet christelijk ben stem ik al vele jaren op de Christen Unie.
Als ik alle complete partijprogamma's naast elkaar leg (dus niet alleen luister naar het populistische geblaat) ligt hun progamma het dichts bij mijn eigen ideeën.
Het is tevens een van de weinige partijen die consequent zijn eigen koers blijft varen en niet constant van mening veranderd omdat ze daar wel eens net wat populairder zouden kunnen worden.
Tevens is het een partij die verder denkt dan alleen de Randstad en dat is iets wat ik als Veluwenaar heel erg belangrijk vind.
Wat heb ik aan dingen als gratis openbaar vervoer als hier het openbaar vervoer al 10 jaar geleden is opgedoekt???
Waarom extra belasting betalen voor m'n 4x4 terwijl ik hem in de winter echt nodig heb omdat hier, wederom wegens bezuinigingen, niet meer gestrooid wordt???
Ook hebben ze een realistische kijk op bijv. agrarisch gebied en wild beheer.
Nee, voor mij geen "Randstadpartij" maar een partij met een heldere en nuchtere kijk op heel Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:40

Dat klinkt niet eens zo slecht.
Zal hun programma dan ook eens goed bekijken Ja

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:50

www.groepwilders.nl
[/quote]
[/quote]

OK dan! dat word ook mijn stem

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:54

Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen, weet echt niet op wie ik moet gaan stemmen.
Heb een beetje op die site van Wilders zitten kijken, maar wordt er niet veel wijzer van!
Ik heb mezelf dan ook nooit verdiept in zulke dingen Bloos

Een ding is zeker, ik stem NIET op CDA!!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:06

Tot nu toe hebben wilders en CU mijn voorkeur, maar ik heb nog niet alles helemaal doorgespit Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:22

Ik heb de site van Wilders ook eens doorgelezen, dat spreekt me inderdaad ook wel aan Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:05

runningkawa schreef:
Iig niet groen links of nog zo'n overdreven linkse partij
Die brengen nederland na 1 jaar in de goot.

Voor de rest moet ik nog even kijken.

juist bij de CDA gaat het iedere keer mis. in hoeveel tijd is het kabinet nu wéér gevallen? en wéér waar het CDA inzat? Van groenlinks kun je hiet niet weten. Die hebben namelijk nog nooit in het kabinet gezeten. zoiets zou dus juist goed zijn. misschien komen (sommige) we nog voor een verrassing te staan!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:35

MAar linkse partijen werken ons zo diep in de schulden met al dat uitgeven van geld dat we niet eens hebben, dat er daarna des te harder bezuinigd moet worden! Ze zijn spilziek!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:43

Desiree schreef:
MAar linkse partijen werken ons zo diep in de schulden met al dat uitgeven van geld dat we niet eens hebben, dat er daarna des te harder bezuinigd moet worden! Ze zijn spilziek!

Een opvallende conclusie. Vooral omdat het PvdA een hele tijd met de VVD heeft geregeerd en ze samen het budget hebben opgesteld. Ook hebben de linkse partijen enige tijd geleden een alternatieve begroting voorgesteld die volgens de SER beter zou zijn voor de economie en zonder dat er meer bezuinigd moest worden.

Het mogen jouw keuzes niet zijn waar de linkse partijen het geld aan besteden, maar dat ze Nederland enorm diep in de schulden willen steken of spilziek zijn, veel extremer dan de andere partijen, is echt overdreven.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:44

Hoogstwaarschijnlijk SP. Ja

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:56

1e keer landelijk stemmen voor mij.
het wordt partij voor de dieren.
ik vind de rest allemaal niet echt boeiende onderwerpen hebben, en dieren zijn nog altijd in het nadeel, vandaar mijn keuze!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:30

Shadow0 schreef:
Een opvallende conclusie. Vooral omdat het PvdA een hele tijd met de VVD heeft geregeerd en ze samen het budget hebben opgesteld. Ook hebben de linkse partijen enige tijd geleden een alternatieve begroting voorgesteld die volgens de SER beter zou zijn voor de economie en zonder dat er meer bezuinigd moest worden.

Het mogen jouw keuzes niet zijn waar de linkse partijen het geld aan besteden, maar dat ze Nederland enorm diep in de schulden willen steken of spilziek zijn, veel extremer dan de andere partijen, is echt overdreven.

We zullen het maar niet meer over paars hebben want ze spreken niet voor niets over de "puinhopen van paars'. De vvd deed zoveel concessies dat ze heel veel stemmen verloren. Hetzelfde gold ook voor pvda..
BarbaLala schreef:
1e keer landelijk stemmen voor mij.
het wordt partij voor de dieren.
ik vind de rest allemaal niet echt boeiende onderwerpen hebben, en dieren zijn nog altijd in het nadeel, vandaar mijn keuze!

Dat is mijn 2e keuze.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:51

Desiree schreef:
We zullen het maar niet meer over paars hebben want ze spreken niet voor niets over de "puinhopen van paars'. De vvd deed zoveel concessies dat ze heel veel stemmen verloren. Hetzelfde gold ook voor pvda..

Ik denk dat we het wel over paars moeten hebben, want het wordt altijd geschetst als PvdA-actie, maar de VVD had daar ook een aandeel in. En de VVD had ook een aandeel in de kabinetten die nu een aantal keer achter elkaar ingestort zijn. En in een heleboel regelingen van de afgelopen jaren waar men niet zo enthousiast over is.

Iedereen moet zelf kiezen, maar niet alleen op basis van het mooiste verhaal maar OOK op basis van wat er de afgelopen jaren daadwerkelijk is gedaan.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:20

Desiree schreef:

Het is natuurlijk de essentie van politiek, maar: hoeveel van wat hij aankaart, zal ook daadwerkelijk tot uitvoer gebracht kunnen worden? Zelfs al komt hij in de Kamer, dan nog heeft hij te maken met de andere partijen. Buiten dat heb ik het idee dat Nederland dit figuur niet bijster serieus neemt.

Het zou overigens mijn keus niet zijn Lachen