Wie heeft er rijles/examen gedaan in automaat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kippie17

Re: Wie heeft er rijles/examen gedaan in automaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:04

Super! Hoop dat je snel je papiertje op zak hebt!

Bloos! Ben jij van die ruitersportzaak?! Clown Welke wijk zit je?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:22

Kippie ik pm je even Haha! Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 20:10

Ben vanmiddag dus wezen rijden met een automaat.
WAT EEN OPLUCHTING !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeetje ik had verwacht dat het scheelde, maar het rijdt zoooooooo heerlijk. Kan het iedereen aanraden Haha!

Natuurlijk zijn er wel een aantal dingen waar we nog aan moeten werken, maar heb er alle vertrouwen in dat ik zo zeker dat papiertje kan halen Ja

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:12

succes

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:07

Top, Alwiene!! Ja Dat is dus duidelijk. Haha! Dan veel succes en op naar het examen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:28

Ik vind het niet zo slim als ik eerlijk mag zijn. De omschakeling van automaat naar schakel is erg groot helemaal als je het schakelen nog niet onder de knie hebt. Ik heb gelest en geslaagt in een schakelauto met 20 lessen dus kan zeggen dat ik het wel snel onder de knie had. Maar omdat wij thuis alleen autos met automaat hebben en ik wel wou rijden ben ik daar in gaan rijden. Van schakel naar automaat is niet zo moeilijk maar na een tijdje drufde ik niet meer in een schakelbak te rijden omdat ik bang was dat ik het niet meer kon. wel x gedaan maar was weer erg moeilijk! ik heb vanaf januari mijn rijbewijs en heb nu paar x in schakelbak tusse door gereden van vriende of kennise en elke keer heb ik er moeite mee. Het is natuurlijk handig dat je dan straks rijbewijs hebt ook al is het automaat maar als je dan wil gaan schakelen is de stap nog groter helemaal als je het nog niet onder de knie hebt gehad (is mijn ervaring)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:31

Breitling schreef:
Ik vind het niet zo slim als ik eerlijk mag zijn. De omschakeling van automaat naar schakel is erg groot helemaal als je het schakelen nog niet onder de knie hebt. Ik heb gelest en geslaagt in een schakelauto met 20 lessen dus kan zeggen dat ik het wel snel onder de knie had. Maar omdat wij thuis alleen autos met automaat hebben en ik wel wou rijden ben ik daar in gaan rijden. Van schakel naar automaat is niet zo moeilijk maar na een tijdje drufde ik niet meer in een schakelbak te rijden omdat ik bang was dat ik het niet meer kon. wel x gedaan maar was weer erg moeilijk! ik heb vanaf januari mijn rijbewijs en heb nu paar x in schakelbak tusse door gereden van vriende of kennise en elke keer heb ik er moeite mee. Het is natuurlijk handig dat je dan straks rijbewijs hebt ook al is het automaat maar als je dan wil gaan schakelen is de stap nog groter helemaal als je het nog niet onder de knie hebt gehad (is mijn ervaring)

zo dacht ik eerst ook breitling maar bij haar ligt het anders..

Succes met het halen van je 'papiertje' (het is nu een pasje volgens mij)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:32

Breitling, lees even de uitleg van de TS in dit topic. Dan snap je misschien waarom het bij haar niet zo simpel ligt als bij jou. Lachen

Alwiene, fijn te horen dat het zo goed is bevallen! Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:35

Breitling schreef:
ik heb vanaf januari mijn rijbewijs en heb nu paar x in schakelbak tusse door gereden van vriende of kennise en elke keer heb ik er moeite mee.

Conclusie: er moeten gewoon meer automaten komen! Go jij! Go jij! Probleem opgelost. (Ik ben voor Ja Ik vind schakelen zo'n ongelofelijk zinloze, overbodige en onnuttige bezigheid. Ik zal die echt, echt, echt niet missen.)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:38

Mijn vader was tientallen jaren geleden voor het eerst in de States en daar maakte hij kennis met 'de automaat'. Sindsdien heeft hij nooit meer iets anders gewild. Af en toe stapt hij nog wel eens van zijn geloof en rijdt-ie in mijn schakelauto (om te checken of alles nog werkt of voor een testritje na een reparatie) maar van harte gaat het niet. Knipoog

Mij maakt het niet uit, ik rijd in allebei prettig. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen de voorkeur hebben voor een automaat. Er is IMO niets 'onsportiefs' aan automaat rijden, ieder z'n voorkeur. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:41

Als je sportief wilt zijn moet je gaan fietsen! Ja Ieder moet vooral doen wat 'ie niet laten kan, maar ik vind het 'sportief' zijn toch zo'n grappig argument Haha!

(Net als het 'vervelings'-argument. Men vindt het rijden zonder schakelen zo saai. Maar ik schakel vooral veel op kruispunten, of op een echte stadsweg met bussen, fietsen, dubbelgeparkeerde auto's, spelende kinderen... op een stuk van hooguit 2 km schakel je dan zo een tiental keren. Echt, dat stuk weg is niet saai, nooit. Wat wel redelijk saai kan zijn, is een recht stuk autoweg of provinciale weg. Maar ja, wat heb je daar te schakelen?)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:53

Shadow0 schreef:
Breitling schreef:
ik heb vanaf januari mijn rijbewijs en heb nu paar x in schakelbak tusse door gereden van vriende of kennise en elke keer heb ik er moeite mee.

Conclusie: er moeten gewoon meer automaten komen! Go jij! Go jij! Probleem opgelost. (Ik ben voor Ja Ik vind schakelen zo'n ongelofelijk zinloze, overbodige en onnuttige bezigheid. Ik zal die echt, echt, echt niet missen.)

Ik vind het schakelen dus enorm fijn, zelf de controle hebben over je auto. Zelf bepalen tot hoeveel toeren je wilt gaan. Nee in een automaat ben ik niet op mijn gemak..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 00:03

Tsja, dat kan, al denk ik dat ik dat nooit helemaal zal begrijpen. Lachen Ik vind die controle dus helemaal niet zo interessant en richt mijn aandacht stukken liever op andere zaken (verkeer, sturen en snelheid). Maar goed, zo rijd ik ook paard: ik heb nooit de behoefte gehad om het paard precies te vertellen welke spier waarvoor gebruikt wordt of welke hoef het op moet tillen - ik ben dan ook helemaal niet geschikt voor hogere dressuur Clown Laat mij maar lekker de grote lijnen in de gaten houden, de details mogen auto, paard, computer of anderen lekker zelf regelen. Ik delegeer liever Haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 00:21

Net wat je zegt shadow, dat automaat rijden saai zou zijn daar kan ik ook niks van maken hoor. :S

Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen waar die fijner in rijdt. Maar de verhalen dat een automaat minder sportief zijn zijn behoorlijk achterhaald.
Maar ach de een vind dit fijn de ander dat, de een wil een paard met pit, terwijl ik me alleen prettig voel op een zeer rustig dier. Gelukkig maar, zo is er voor ieder wat Haha!

Heb trouwens vanavond al even op Marktplaats lopen spieken naar automaat auto's en het valt me alles mee. Koekblikjes heb je echt keus zat al voor 500 euro. Maar ook de ruimere modellen wat ik graag wil zijn goed betaalbaar te vinden.
Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het van mij een heeel oud model mag zijn als het maar ruimte heeft en het goed doet Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:26

Heel oud model automaat kan je beter niet doen, die zijn toch minder goed dan de nieuwere (lees: slecht schakelen zodat je in een stuiterende auto zit), en slurpen daarbij een hoeveelheid brandstof dat wil je niet weten Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:06

Yvonniej schreef:
Ik vind het schakelen dus enorm fijn, zelf de controle hebben over je auto. Zelf bepalen tot hoeveel toeren je wilt gaan. Nee in een automaat ben ik niet op mijn gemak..

Weetje, dat heb ik ook..
ik heb enorm veel moeite gehad met lessen en al dat schakelen enzo, maar nu ik het onder de knie heb, ik zou niet anders willen. Ik ben een enorme controlfreak Knipoog en ik vind het idd fijn om alles zelf in de hand te hebben wat betreft toerenteller enzo..

TS: super dat het zo goed ging, heel veel succes!!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:50

@ Yessi, daar heb je inderdaad wel gelijk in. Gelukkig heeft mijn vriendin vrij veel kennis van auto's en denk dat als het niet lekker schakelt zij dat snel genoeg merkt met een proefrit Ja (Nou ja dat hopen we dan maar Tong uitsteken )

Ik mag dus vrijdag weer, dan gaan we kijken hoe de bijzondere verrichtingen gaan. Ik moet trouwens van mijn instructeur zo snel mogelijk mijn theorie gaan halen, want als de bijzondere verrichtingen goed gaan wil hij een tussentijdsetoets aan gaan vragen om te zien hoe ik het onder druk doe.
Nou twijfel ik eraan of ik bij een TTT het gevoel het dat ik onder druk sta, maar vooruit hij zal het wel weten Haha!

Echt gaaf, ik heb nu ontzettend veel zin om vrijdag weer te mogen rijden en dat terwijl ik de afgelopen tijd alleen maar tegen rijlessen opzag!!

Ik wil trouwens sowieso iedereen bedanken voor het reageren, vind het heel leuk, en meer reacties en ervaringen zijn altijd welkom!!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:59

Ik heb 2 dagen geleden mijn rijbewijs gehaald gelukkig in een keer geslaagd en heb 30/32 lessen gehad en zelfs tot aan de laatste les toe ging het super slecht ik heb geloof ik misschien maar 4 lessen gereden waarvan mijn instructeur zei als je zo rijd dan haal je het wel. Ik zag er enorm tegenop afgelopen maandag omdat het de laatste keren zo slecht ging (ook teveel tegelijk verkeerd inschatten van situaties, te druk bezig met schakelen kijken en sturen tegelijk) maar ineens ging het weer en heb ik een super examen gereden, niks ging fout op de snelweh lukte het prima heb drukke situaties gehad hier in de stad maar ik wist gewoon ineens wat ik moest doen en hij zei meteen toen we uit de auto stapten je bent geslaagd! Rijd nu vandaag voor het eerst zelf in de auto van mijn vriend en dat is een automaat. Maar ik kan niet zeggen dat ik het makkelijker vind. Ik zit nu de hele tijd te denken aan het schakelen en doe het bijna automatisch en zet constant mn voet op de plek waar het koppelingspedaal hoort te zitten maar ja het zit er niet Haha! .Maar goed ik rijd evengoed lekker hoor. Maar misschien helpt het jou wél!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:17

Alwiene schreef:
@ Yessi, daar heb je inderdaad wel gelijk in. Gelukkig heeft mijn vriendin vrij veel kennis van auto's en denk dat als het niet lekker schakelt zij dat snel genoeg merkt met een proefrit Ja (Nou ja dat hopen we dan maar Tong uitsteken )

Moet goedkomen dan Haha! Wat ik bij ons met de oudste van de twee auto's (jaartje of 6 oud nu) merk, is dat er wat troep in de tank zit, waardoor als het benzinepeil onder een bepaald punt (ergens onder 1/8) komt, de auto stukke minder snel wil optrekken en dus heel af en toe hapert met schakelen. Simpel op te lossen door alles te laten reinigen, ofwel gewoon voor een standaard laagje benzine zorgen Knipoog