STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:19

idd, ze zal toch al gauw 500-800 euro betalen aan aflossing voor de hypotheek.
de paarden kosten, ook al heb je ze goedkoop staan, toch al snel 100-200 euro per maand per paard,
haar man werkt dus dan neem ik aan dat ze ook een auto hebben, dat kost ook nog wel het nodige,
met een eigen huis betaal je ook onroerendgoedbel, waterschapsbel., gas, electriciteit, water, onderhoud, kleding, lijkt me bijna onmogelijk

ook al leefden veel mensen zo toen ik klein was (ben nu 25), vader werkte, moeder thuis met de kinderen, geeneen die naar de creche ging of bso, maar met de euro is alles veel duurder geworden.

en stel dat je man een ander treft, wat doe je dan? geen werkervaring, dan zal het heel lastig zijn om een baan te krijgen en in dat ritme te komen....
voor een beetje meer luxe zou ik graag de handen uit de mouwen steken....

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:21

IKbenEllen schreef:
Hallo Jeske, waar leef je dan van, een uitkering? Of alleen het salaris van je partner?

Ik weet ook wel iets leukers als werken, maar ja, de rekeningen moeten toch betaald worden.
Geloof geen bal van verhaal TS.

als ze een uitkering zou krijgen zou dat er wel bij staan in de eerste post neem ik aan....er staat alleen het salaris van haar man en iets van de belasting (damn, elke maand zo'n bedrag terug van de belasting! wij betalen alleen maar véél!)

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:23

jeske333 schreef:
Waarom MOET iedereen perse werken??

Misschien kan ze het wel niet door omstandigheden.. Misschien is ze wel gewoon huisvrouw.. wat maakt het uit??

Als ze daarvoor kiest, wie zijn wij dan om te oordelen? En waarom zou je niet afhankelijk zijn van je partner??

Het is maar net waarvan je gelukkig wordt.. en ik wordt dat iig niet van werken!! Ik kan wel wat leukers verzinnen..

Het is niet normaal om jezelf afhankelijk te maken van je partner. Je doet je relatie daar geen plezier mee. En dan na, twintig jaar, valt ze in een gat omdat manlief misschien wel een nieuwe vriendin heeft? Zoveel mensen om mij heen zie ik op die manier uit elkaar gaan.
Het is niet gezond om je afhankelijk te maken van je partner.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:23

En dan ook nog over opscheppen.... maar voorlopig zit ze volkomen onder de plak bij haar schoonfamilie! haar man werkt( 1200 euro is denk ik nog onder het minimumloon) schoonouders verstrekken de hypotheek.... lekkere vrijheid! Not.....

teren op de zak van je schoonfamilie noem ik dat. Een schop onder je kont! en zoek zelf een baan
Laatst bijgewerkt door Frantic op 08-09-06 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:24

Vind jíj...

magriet

Op de een of andere manier willen mijn berichten hier niet terecht komen
TS kun je niet wat tips geven? ik zou wel wat minder uit willen geven maar heb bijna geen idee waar ik op kan bezuinigen, misschien kun je wat tips geven?

050206051012

21, niet werken en vertellen hoe steenrijk ze emotioneel is en een boek moet schrijven? Waarom moet je een boek schrijven? Je hebt het geld toch niet nodig? En daarbij vind ik je verhaal niet echt aansprekend, zijn mensen die het met minder moeten doen.

Ga gewoon lekker werken, wordt je nooit slechter van Knipoog

Anoniem

Dan was vroeger niemand gezond in de relatie

En misschien doet ze er wel vrijwilligers werk bij.
Daat word je innerlijker denk ik rijker van, dan van het meeste gewone werk.
Maar meestal kan het niet omdat de meeste het geld wel nodig hebben

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:27

ik vind als je de kans heb om NIET te werken, grijp hem!!!
mijn vriend werkt al heel wat jaren en heeft een tijdje zonder gezeten,
hij kreeg een uitkering van het C.W.I en die betaalde hem 75 euro per dag!!
dat is nog meer dan dat hij zou werken....

niet normaal toch??

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:28

Ik vind dat iedereen wel flink tekeer gaat tegen de ts. het feit dat ze ervan rond kan komen vind ik eerder knap, dat ze 3 paarden heeft daar heeft ze dan mazzel mee (en wil niet zeggen dat ze slecht verzorgd worden), waarschijnlijk kan ze ze goedkoop stallen. Ik weet wel dat ik in mijn eentje een hypotheek van 135.000 euro draag van een netto loon van ongeveer 1300 euro, en ik heb een auto, een kat en hopelijk komt er binnenkort een paard bij. mijn vaste lasten liggen vrij hoog, maar ondanks dat houd ik toch geld over om te sparen, heel breed heb ik het niet, maar onmogelijk zoals iedereen zegt is het niet, je kunt alleen niet 6 keer per week stappen of iedere week honderden euro's uitgeven aan kleding o.i.d. Dat is dus een keuze die je maakt.

Wat betreft de mensen die werken en nog thuis wonen en hun hele salaris erdoorheen jassen vind ik weinig bewonderenswaardig en weinig toevoegend. Bovendien ga je daar echt spijt van krijgen als je eenmaal op jezelf moet, gewoon dom dus (en ik spreek uit ervaring, dus ja ik heb recht van spreken).

Citaat:
Werkervaring zal wel nihil zijn, aangezien ze 21 is.

Hier neem ik persoonlijk aanstoot aan, ik ben zelf net 2 weken 21, en heb ruim 3 jaar werkervaring (fulltime kantoor) en bovendien werk ik al vanaf m'n 12e dus waar je het vandaan haalt dat iemand op die leeftijd geen werkervaring kan hebben, geen idee. Bovendien vind ik het aardig bot overkomen.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat ze ook zou moeten gaan werken, als je kunt moet je werken (dat is nou eenmaal mijn onbescheiden mening).

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:29

nou,
ik heb zelf ook 3 paarden een prive auto 3 katten maar ik zou dat never nooit kunnen betalen met alleen het salaris van mijn vriend we wonen heel klein dus aan kosten van het huis hebben we ook weinig maar alsnog kunnen we het niet bekostigen en ik zou ook niet eens afhankelijk willen zijn van mijn vriend....
1 van mijn paarden gaat op dit moment kliniek in en uit ik zou het geld niet eens aan mijn vriend durven vragen.... (en geloof me ik zit nu al met rekeningen)
ik ben blij dat ik me eigen centjes verdien en me paarden zelf betaal want stel je voor dat het over gaat tussen mij en hem kan ik mijn paarden zelf nog altijd blijven betalen

dus ik kan alleen maar zeggen:
JE BENT STEENRIJK MET JE GELUK EN LIEFDE NIET STEENRIJK MET GELD

mevrouwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:30

Hallo Iedereen,
Let Op! Hier komt mijn kostenplaatje. Ook hier blijkt dat veel mensen mij niet geloven.
Wij hebben een huis van 156000,-. Wij kregen een hypotheek van 100.000,- en
hebben een lening van 56.000,- bij mijn schoonouders. Hier betalen we helemaal
niet aan af! We hebben op die ton een aflossinsvrije hypotheek. We rijden auto van
de zaak en rijden dieook privé. Brandstof is voor de baas (er wordt van Bart zijn bruto
loon eerst 250,00 van af getrokken).
Hierbij het lijstje van kosten:
MAANDELIJKSE UITGAVEN
() € 0334.06 hypotheek deel 1
() € 0267.75 hypotheek deel 2
() € 0262.50 stalling 3 paarden
() € 0150.00 boodschappen
() € 0100.00 afbetaling schoonvader
() € 0095.51 servicekosten
() € 0050.00 visa
() € 0044.42 gemeente zeewolde
() € 0042.93 upc
() € 0035.00 afbetaling mijn vader
() € 0025.00 kpn bart
() € 0020.00 klaverblad verzekeringen
() € 0016.17 hydron
() € 0015.00 kpn gab
() € 0010.00 debetrente
---------
€ 1468.34 TOTAAL MAANDELIJKSE UITGAVEN

MAANDELIJKSE INKOMSTEN
() € 1200.00 salaris
() € 0050.00 bijrijdster paard 1
() € 0050.00 bijrijdster paard 2
() € 0211.00 belasting
() € 0010.00 dolf aflossing

---------
€ 1541.00 TOTAAL MAANDELIJKSE INKOMSTEN

De rest sparen we. Daarnaast komt er ook nog geld binnen van mijn lesgeven.
Voor wat betreft mijn opleiding en zo. Ik heb paardenhouderij gestudeerd maar
heb een handicap waardoor werken voor mij niet meer mogelijk is. Ik maak me
dus niet afhankelijk van een man, ik BEN afhankelijk van anderen. Juist DAAROM
ben ik zo trots op hoe we rondkomen. En nee; ik verveel me niet de hele dag. Ik
sta rond 8 uur op, ga een uur met de hond lopen, lekker ontbijten, post doornemen,
vervolgens even Internetten, huishouden doen en dan ga ik naar de paarden. Ik
rijd er twee (de derde is een Shetlander) en ga vervolgens naar huis. Ik kook,
we eten samen en hebben dan de avond samen of we gaan ergens naar toe.
Klinkt dit als een lui verwend varken? Snappen jullie dat het soms best moeilijk is
dat mensen je al gauw voor lui verslijten, omdat je een handicap hebt? Voor meer
vragen, kom maar op Lachen.

mevrouwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:33

Ik werk inderdaad daarnaast nog als Vrijwilliger voor de Dieranambulance!

mevrouwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:33

En ik moet misschien toevoegen dat mijn man een 4-weken salaris heeft.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:34

Dat is erg goed van je daar heb ik respect voor.
Ik vind het alleen nog al wat om zo je hele privé gebeuren het internet op te mikken!

Schimmelig

Ziektekostenverzekering zie ik er niet bij staan? Of kijk ik nu niet goed Wow!

Citaat:
€ 0010.00 debetrente
Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 08-09-06 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Wij leven op het salaris van mij partner.. Geen uitkering.. We hebben ook een koophuis van een ton, en er komt gemiddeld 2300 euro binnen per maand.. soms kom ik net wat tekort, maar vaak komen we ook net rond.. en soms houden we iets over..

Ik vind het overigens een beetje qru om te zeggen dat manlief een andere vriendin op zal zoeken.. hoeveel vrouwen zijn er nou wel eerlijk en zijn net zo erg..? Nee, ik denk dat het met normen en waarden te maken heeft..

Mijn vent weet dat ik een lichamelijke last heb, en wil voor mij zorgen.. ten alle tijden.. daar tegenover doe ik het huishouden en regel ik alles... hij is er immers alleen in de weekenden..

Dus wie is nou afhankelijk van wie??

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:35

€ 150 aan boodschappen kwijt per maand! Jullie eten alleen droog brood met sober beleg? Ik vraag me af of dit wel een reëel lijstje is. De zorgverzekeringpremie mis ik ook.

EDIT: jullie hebben geen gas-water-licht kosten?
Laatst bijgewerkt door Ann op 08-09-06 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:36

Sjemig, dat is dapper Knipoog
Om hier alleen een boek over te schrijven? Ik weet het niet... ik leef ook een vrij luxe leven, althans dara bedoel ik mee heb een paard, pc, gsm en auto en rook wat ook veel kost. Kom ook rond van €30 per week momenteel en daar moet ik ALLES van betalen, boodschappen, tanken, katten eten geven, roken etc. Geen schulden, ik heb dan wel geen hypotheek, maar wel een huur en andere vaste lasten.
Kijk, ik denk dat je idd ontzettend creatief moet zijn om van zo weinig rond te komen en dat zijn jullie en om men daar wat wegwijs in te maken kan geen kwaad denk ik, gezien de ene lening na de andere wordt afgesloten voor een nieuwe tv?! Media stimuleert dat nog eens ook, om voor de meest bizarre dingen een lening af te sluiten..dus als je daar een boek over wilt schrijven, hoe creatoef rondkomen van minimum en toch luxe kunnen veroorloven, ach waarom niet..
Heb jij je paarden op een landje staan soms, dat je er 3 kan houden van dat geld?
Ik betala nl samen met mn zusje €272,50 in de maand voor 1 paard..zonder ijzers, VA, lekkers en rest wat je nodig hebt.

Edit, zie net je lijstje met uitgaves..maar mis er een aantal dingen op nl? Jullie beide zorgverzekeringen? Of is dat 20euro voor 1 persoon van die klaverblad(ken die niet nl). Gas water en licht?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:36

en jij betaald geen gas, licht, water.
Voor gas en licht betaal ik al 130 in de maand??
En boodschappen 37.50 per week (150 p.mnd) wat eten jullie dan de hele week....en wat eten die katten dan en de hond....
mijn hond eet al voor € 50,- in de maand aan brok..

Ik vind het nog steeds knap hoor...

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:37

kijk nu klinkt het allemaal anders nu je ook verteld over je handicap maar ik niet terug lees uit je lijstje is je ziekenfonds
die is tegenwoordig ook heel hoog
waar staat die dan????

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:38

Ik vind het knap als je zo kan leven.
Maar goed, je hebt ook de mazzel dat je geld kon lenen van je schoonouders, en een lease auto hebt.
Wij hebben een hypotheek van 220000 euro, en 2 auto's, dus alleen daar al aan zijn we net zoveel kwijt als wat jullie aan inkomen hebben. Knipoog

stoltur

en wat krijgen je parden te eten??? vind 262,50 erg weinig voor stalling inclusief voer, en de da en hoefsmid????

Trieske_

tuurlijk en de ziekenfonds nog die is bij mij voor 2 man al over de € 200 per maand.... leg uit..

mevrouwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:39

Ja sorry, ziektekosten zitten ook bij Bart zijn salaris in (hij verdient 2000,00 bruto). We hebben daar een collectieve zorgeverzekering. De NUON betalen wij niet, voordat iemand daarover begint. Wij doen alleen boodschappen bij Lidl en hebben altijd iets lekkers in huis, geen enkel probleem. Ik let alleen op de koopjes en haal gratis fruit bij de groenteboer. Ik vraag of ze nog wat over hebben voor de paarden en meestal krijg ik zakken mee. Vaak zit daar ook nog wat goed fruit tussen. Scheelt ook een hoop. En bij de Lidl krijg je op zaterdagmiddag gratis brood, omdat ze het anders weg moeten gooien. Paarden zijn trekpaarden, ze krijgen onbeperkt hooi, stro en een kilo brok per dag. Daarnaast staan ze de hele dag op het land.