jonge moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: jonge moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:51

ALs je voor kinderen kiest NEEM je ze wel lijkt me! Wat een onzin, net of de ooievaar langs komt en ze je als cadeau geven en je ze daarom krijgt....

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:00

Kinderen NEEM je helaas niet, bij 1 op de 6 stellen is het niet zo makkelijk om zwanger te worden. Dus het is echt een geschek (dus krijgen) als je gewoon kinderen kan krijgen.

On topic: ik wil ook graag jong kinderen (ben nu 25) en daar zijn we hard mee bezig!
Laatst bijgewerkt door Dikkie81 op 01-09-06 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:01

Nee, zo wordt dat volgens mij helemaal niet bedoelt. Je kiest voor kinderen op het moment dat je ervoor klaar bent. Of je op dat moment ook zwanger word is natuurlijk altijd maar de vraag. Je hoort steeds vaker dat het niet gelijk wil lukken en er worden steeds meer kinderen geboren d.m.v. ivf. Dit zijn vaker oudere moeders, maar dat komt omdat die medische molen zo traag werkt in Nederland!

Een kind nemen vind ik meer van toepassing bij adopteren, maar ook daar gaat een hoop rompslomp aan vooraf en kies je bewust voor kinderen.

Dosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:07

Ik was 22 toen ik mijn dochter kreeg (ze is nu 9) en ben dolblij met haar........ Achteraf had ik wel beter een andere vader kunnen uitzoeken, maar wel met de wetenschap dat ik dan dezelfde dochter zou krijgen.........

Ik heb eigenlijk geen mening over de leeftijd voor het krijgen van kinderen, vind alleen wel dat jonge mensen soms denken een weloverwogen keuze maken, terwijl ze zelf nog eigenlijk kind zijn. Ken nl iemand die 14 is en zwanger en ik ben van mening dat je op die leeftijd nog echt wel zelf een kind bent

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:12

Dosi schreef:
Ik heb eigenlijk geen mening over de leeftijd voor het krijgen van kinderen, vind alleen wel dat jonge mensen soms denken een weloverwogen keuze maken, terwijl ze zelf nog eigenlijk kind zijn. Ken nl iemand die 14 is en zwanger en ik ben van mening dat je op die leeftijd nog echt wel zelf een kind bent

ik moet er niet aan denken om nu al zwanger te zijn zeg.
Seks op je 14 is al vroeg, laat staan zwanger worden en bevallen ..

Maar was dat bewust of ... ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:16

Mijn beste vriendin is dit jaar bevallen van een flinke zoon. Ze is 18 en gemakkelijk is het niet, maar ze is er toch blij mee. Ze is wel gestopt met school.

Mijn zus had haar eerste kindje op haar 21, boeboel is nu 7maand oud.

Een meisje van bij mij op school, 15 en zwanger, vorige maand is ze bevallen. Ik zag haar eergisteren op school en ze heeft zich helemaal van haar kindje afgekeerd. Ze heeft afgesproken dat haar mama het gaat adopteren en dat haar kind dus haar zus wordt. Dan vind ik persoonlijk dat ze maar wat beter had mogen opletten voor ze besliste seks te hebben...

Mijn mama was 16 toen ze haar eerste kindje kreeg... Ze heeft acht kinderen gekregen met volgende leeftijden nu: 26, 23, 21, een tweeling van 17 (ik en mijn zus), 9, 8 en 6. Mijn moeder wordt er bijna 42, en je zou eens moeten weten hoe fit ze is!

Zelf ben ik er nu 17, mijn vriend 20. Beiden afgestudeerd, vriend werkt vast, ik ben op zoek, maar ik zie mezelf écht geen kids hebben voor mijn 22... Eerst centen sparen, dan kindjes baren Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:17

Zelf ben ik op mijn 24 ste moeder geworden.
Ik vind het heerlijk om nu zo'n zelfstande (bijna 6 jaar) zoon te hebben rondlopen in huis.
En gezien mijn lichamelijk gesteldheid weet ik niet of ik (als ik nog geen kind zou hebben) nu aan kinderen zou gaan beginnen.

Gelukkig ben ik niet de enige 30er op het schoolplein. Hoewel de meesten wel ouder zijn.

Ik vind een 13 of 14 jarige te jong om een kindje te krijgen. Zelf zitten ze in hun puberteit. Ik denk (kan het mis hebben) dat de opvoeding van het kindje dan voornamelijk terecht gaat komen bij opa en oma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:26

Maya schreef:
Mijn moeder was 23 toen ze mijn broer kreeg, 25 toen ze mij kreeg, en 32 toen ze mijn jongere broer kreeg. Voor mijn oudere broer en mezelf dus gewoon qua leeftijd. Mijn vader is 3 jaar ouder dan mijn moeder. Ik vind het fijn dat ik zulke jonge ouders heb. Ik ben nu 21, mijn broer is 23. Mijn ouders zijn 46 en 49. Mijn vader heeft een vriend van 48, en die heeft een zoontje van nu 6 jaar. Dát vind ik maf. Zo 'oud' zijn bij je eerste kind.

Ik heb voorlopig nog geen concrete plannen, maar zou op zich wel bijtijds kinderen willen krijgen. Het is toch fijner als je ouders niet zo oud zijn, omdat je elkaar dan beter begrijpt / nader tot elkaar staat. Plus je kan langer van elkaar genieten, en je ouders zijn ook jong opa en oma, en mijn kinderen zullen dan een fitte opa en oma hebben, en dat is ook heel veel waard.

Zo tot tussen de 20-25 jaar vind ik persoonlijk een normale leeftijd om kinderen te krijgen. Richting de 30 vind ik het gewoon al oudere ouders.

Wat is daar maf aan, wie weet speelt er een midische achtergrond. Dat was bij mijn ouders ook zo, mijn vader is 5 jaar ziek geweest. Ik ben nu 17 en pa is 62. Ik heb er geen problemen mee. Hij heeft geen vaste baan meer maar is nu heel de dag thuis, zorg voor z'n koeien en de rest buiten. Ik vind het wel prima zo.

Ik zou trouwens pas kids willen als alles financieel haalbaar is, ik een eigen huis en vaste baan heb.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:32

Citaat:
Ik zou trouwens pas kids willen als alles financieel haalbaar is, ik een eigen huis en vaste baan heb.

Ik ook Lachen maar vooral het idee hebben dat ik gedaan heb wat ik wilde doen Lachen

Citaat:
Kinderen NEEM je helaas niet, bij 1 op de 6 stellen is het niet zo makkelijk om zwanger te worden. Dus het is echt een geschek (dus krijgen) als je gewoon kinderen kan krijgen.

Oké nemen is misschien niet de goede benaming, maar kiezen wel. En als je ergens voor kiest, neem je het ook (als het lukt)

Overigens snap ik echt niets van meiden van 15,16,17 die bewust zwanger worden. Wel wéér respect voor de jonge meiden dat áls ze het onbedoeld worden, dat ze dan de consequenties voor zichzelf nemen.

maar dan nog, een kindje moet je ten alle tijden kunnen verzorgen en onderhouden, met liefde kom je misscien ver. Maar niet ver genoeg. maar da's mijn mening Knipoog

Dosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:32

RobinCera schreef:
Dosi schreef:

ik moet er niet aan denken om nu al zwanger te zijn zeg.
Seks op je 14 is al vroeg, laat staan zwanger worden en bevallen ..

Maar was dat bewust of ... ?

Nee was niet bewust, maar ze was er erg blij mee.......... Maar ben zo bang dat ze zich vergist. Het is nl geen baby born die je weg kunt leggen als je er even geen zin in hebt en te moe bent. En ken helaas gevallen waarin meiden zwanger zijn geworden en de vader verdween en ze zich nu op hun hoofd krabben en inzien dat ze zich verkeken hebben.

Dosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:38

chipieke schreef:
Mijn beste vriendin is dit jaar bevallen van een flinke zoon. Ze is 18 en gemakkelijk is het niet, maar ze is er toch blij mee. Ze is wel gestopt met school.

Mijn zus had haar eerste kindje op haar 21, boeboel is nu 7maand oud.

Een meisje van bij mij op school, 15 en zwanger, vorige maand is ze bevallen. Ik zag haar eergisteren op school en ze heeft zich helemaal van haar kindje afgekeerd. Ze heeft afgesproken dat haar mama het gaat adopteren en dat haar kind dus haar zus wordt. Dan vind ik persoonlijk dat ze maar wat beter had mogen opletten voor ze besliste seks te hebben...

Mijn mama was 16 toen ze haar eerste kindje kreeg... Ze heeft acht kinderen gekregen met volgende leeftijden nu: 26, 23, 21, een tweeling van 17 (ik en mijn zus), 9, 8 en 6. Mijn moeder wordt er bijna 42, en je zou eens moeten weten hoe fit ze is!

Zelf ben ik er nu 17, mijn vriend 20. Beiden afgestudeerd, vriend werkt vast, ik ben op zoek, maar ik zie mezelf écht geen kids hebben voor mijn 22... Eerst centen sparen, dan kindjes baren Knipoog

Verschrikkelijk dat het meisje zich van der kind heeft afgekeerd......... En helaas is ook dit kindje de dupe.......... Bij mijn buurmeisje was dat ook zo...... Welliswaar al 18, maar leeft om s'nachts te werken en zich door mannen te laten betalen en het kind is bij haar moeder. Ik kwam er ook alleen voor te staan met mijn dochter (toen ze 7 maanden oud was) en ik heb gevochten als een leeuwin voor ons leven. En ik heb ervoor proberen te zorgen dat door mijn keuze zij niet de klos zou worden. Helaas kan dat nooit voor 100%, maar ik vind dat het best gelukt is tot nu toe.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:46

Citaat:
Zelf ben ik er nu 17, mijn vriend 20. Beiden afgestudeerd,

Afstuderen is niet klaar zijn met je middelbare school he...

Mijn moeder was 21 toen ze mij kreeg en 23 toen ze mijn broertje kreeg. Eind jaren 70/ begin jaren 80 was dat een heel normale leeftijd, nu zou dat bestempeld worden als jonge moeder.
Mijn halfbroertje is 14 en mijn halfzusje 13, mijn moeder was bij hun geboorte dus 36 resp. 37 en dat was begin jaren 90 ook weer een redelijk normale leeftijd om kids te krijgen Haha!

Ik had graag jong moeder geworden, maar ben inmiddels 27 en weer single. Aangezien ik een uitdagende leuke baan heb, ben ik voorlopig nog even niet toe aan kinderen. Zeg ik voor het eerst in 10 jaar eigenlijk Knipoog

M.i. kunnen mensen helemaal zelf bepalen tegenwoordig wanneer en hoeveel kinderen ze graag hebben. Mits de fysiek meewerkt natuurlijk, maar laten we het even algemeen houden. Een normale leeftijd om kids te krijgen ligt volgens mij tussen 20 en 40..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:59

Mijn moeder was 28 toen ze er al 4 had Haha!
De eerste op 21 en de laatste op 28 Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:04

ik denk ook niet dat je lichaam er ECHT voor klaar is, wanneer je voor je 16e zwanger raakt. Kijk eens na bij jezelf, hoeveel verander je nog tot die leeftijd.Dan mag je wel ongestelt ect zijn, maar je lichaam is nog lang niet uitgegroeit. (ben 35 en groei helaas nog steeds, alleen de verkeerde kant op Clown ) Denk waneeer je je eht helemaal voor elkaar heb. Huisje, studie, financienen, partner ect. dat je dan kan zeggen ik ben klaar om aan een gezin te beginnen. Maar goed dat vind ik. Wat een ander vind moet hij/zij weten.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:22

ik was 18 toen ik bewust zwanger raakte van mijn man.
Hij was toen 29.
ik was net 19 toen ik beviel van me oudste dochter.
Precies 19 maanden later was ik bevallen van mijn zoon toen ik 21 was.

IK ben nu 26 en heb 3 kinderen. De jongste is net 1 geworden Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:29

Ik was 16 jaar toen mijn zoontje geboren werd, inmiddels ben ik 18 en mijn zoontje word over 1,5 maand alweer 2 jaar oud Haha!

Ik ben de jongste moeder op het kinderdagverblijf waar mijn zoontje naar toe gaat. De ouders van de kinderen uit de groep van mijn zoon doen normaal tegen me, we praten ook altijd wat bij dus dat is wel gezellig. De ouders van kinderen buiten de groep negeren me en kijken me stom aan, maar dat maakt me niet uit.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:25

mijn moeder was 19 toen ze mijn zus kreeg die 24 wordt in november, 5jaar later mij (ben 19) en 3 jaar later mijn broer die 16 is.
mijn zus was geen ongelukje Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:26

Ik ben 20 als mijn zoon/dochter word geboren.
We hebben er niet bewust voor gekozen maar zijn er ontzettend blij mee Lachen Ik zie er wel voordelen in om jong moeder te worden inmiddels Haha!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:39

ik ben zelf ook een jonge moeder. ik ben nu 23 en heb een meisje van 5 en een ventje van 10 maanden Haha!
het is wel raar om als 23-jarige tussen al die 'oudere' moeders te staan als ik de oudste van school ga halen.
heb af en toe echt het idee dat ze je dan niet serieus nemen. of als het schoolreis is dat je dan expres niet word 'uitgelood' om mee te mogen ofzo, omdat je nog jong bent.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:58

Ik ben 18 en zwanger.
Welliswaar niet geplant maar O-zo-welkom! Lovers
We wouden al wel vroeg aan kinderen beginnen (over één á twee jaartjes) maar het lot had iets anders in gedachten.
Wij hebben het geluk dat we samenwonen,een eigen huis hebben en goed verdienend zijn,dat geeft een veilig gevoel.
Ik wordt wel raar aangekeken,ik woon in een echt ouderwets dorp dus 'dat hoort niet'.
Sommigen vragen heel serieus: 'oh,laat je het dan niet weghalen?' Boos!

Ik vind een kindje wel een geschenk,en ik ga het niet weg laten halen omdat het mij nu toevallig even niet uitkomt Lachen

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:01

Als je weloverwogen de keuze maakt om aan kinderen te beginnen (voor zover mogelijk), prima toch? Maar 14 jaar vind ik echt te jong, hoor, dan ben je echt zelf nog een kind.......

Ik ben volgens vele van jullie een 'oude' moeder (grappig, want zo voel ik me helemaal niet en ik zie er zeker niet oud uit, haha); ik ben 35 en nu is mijn dochtertje bijna anderhalf. Ik kan zeggen dat ik me nu mentaal veel sterker voel, dan hoe ik me in mijn 20er jaren voelde en bovendien moest ik mijn 'wilde haren' nog kwijt en leidde ik in die tijd gewoon een heel ander leven (relaties/uitgaan/carriere in de in de muziekbizz/verre reizen). Nu heb ik alle tijd voor mijn meisje, ben voor haar gestopt met werken en wel weer een studie begonnen, maar ik doe niets gehaasts of geplands, hoor. Mijn vriend werkt zelfs een dag in de week thuis, zodat ook hij er ook meer voor haar kan zijn. Dus zo kan het ook, als je ouder bent, hoor.

Ik moest dit even kwijt, omdat ik hier en daar las, dat oudere moeders alles zo plannen of maar met hun carriere bezig zijn. Deze oudere mama dus niet....

Geniet van jullie kindjes, het is een geweldige ervaring....

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:09

mn schoonvader is vandaag 50 geworden, hij heeft een zoon van 2,5 maand. Maar het is wel zn 5e Clown

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:25

tja ik wil als het kan en ik de juiste partner vind graag kinderen voordat ik 30 ben. ben nu 22 en vind mezelf nog wat te jong maar als ik 26 of 27 ben zou ik het toch wel leuk vinden.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:31

Mijn moeder was ook jong.. Ze was 18 toen ze mijn broer kreeg (was niet gepland, maar wel zeer welkom) en toen besloten ze dat ik er ook maar gelijk achter aan kon, dus mijn moeder werd bijna 20 toen ze mij kreeg.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:49

Ik ben nu 25 en verwacht over 3,5 maand de eerste. Tja of dat nou echt jong is... ikzelf vind van niet, maar als ik de gemiddelde vrouw bekijk die in de wachtkamer van de verloskundige zit zijn die toch een heel stuk ouder.