Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dosi schreef:Ik heb eigenlijk geen mening over de leeftijd voor het krijgen van kinderen, vind alleen wel dat jonge mensen soms denken een weloverwogen keuze maken, terwijl ze zelf nog eigenlijk kind zijn. Ken nl iemand die 14 is en zwanger en ik ben van mening dat je op die leeftijd nog echt wel zelf een kind bent
Maya schreef:Mijn moeder was 23 toen ze mijn broer kreeg, 25 toen ze mij kreeg, en 32 toen ze mijn jongere broer kreeg. Voor mijn oudere broer en mezelf dus gewoon qua leeftijd. Mijn vader is 3 jaar ouder dan mijn moeder. Ik vind het fijn dat ik zulke jonge ouders heb. Ik ben nu 21, mijn broer is 23. Mijn ouders zijn 46 en 49. Mijn vader heeft een vriend van 48, en die heeft een zoontje van nu 6 jaar. Dát vind ik maf. Zo 'oud' zijn bij je eerste kind.
Ik heb voorlopig nog geen concrete plannen, maar zou op zich wel bijtijds kinderen willen krijgen. Het is toch fijner als je ouders niet zo oud zijn, omdat je elkaar dan beter begrijpt / nader tot elkaar staat. Plus je kan langer van elkaar genieten, en je ouders zijn ook jong opa en oma, en mijn kinderen zullen dan een fitte opa en oma hebben, en dat is ook heel veel waard.
Zo tot tussen de 20-25 jaar vind ik persoonlijk een normale leeftijd om kinderen te krijgen. Richting de 30 vind ik het gewoon al oudere ouders.
Citaat:Ik zou trouwens pas kids willen als alles financieel haalbaar is, ik een eigen huis en vaste baan heb.
Citaat:Kinderen NEEM je helaas niet, bij 1 op de 6 stellen is het niet zo makkelijk om zwanger te worden. Dus het is echt een geschek (dus krijgen) als je gewoon kinderen kan krijgen.
RobinCera schreef:Dosi schreef:Ik heb eigenlijk geen mening over de leeftijd voor het krijgen van kinderen, vind alleen wel dat jonge mensen soms denken een weloverwogen keuze maken, terwijl ze zelf nog eigenlijk kind zijn. Ken nl iemand die 14 is en zwanger en ik ben van mening dat je op die leeftijd nog echt wel zelf een kind bent
ik moet er niet aan denken om nu al zwanger te zijn zeg.
Seks op je 14 is al vroeg, laat staan zwanger worden en bevallen ..
Maar was dat bewust of ... ?
chipieke schreef:Mijn beste vriendin is dit jaar bevallen van een flinke zoon. Ze is 18 en gemakkelijk is het niet, maar ze is er toch blij mee. Ze is wel gestopt met school.
Mijn zus had haar eerste kindje op haar 21, boeboel is nu 7maand oud.
Een meisje van bij mij op school, 15 en zwanger, vorige maand is ze bevallen. Ik zag haar eergisteren op school en ze heeft zich helemaal van haar kindje afgekeerd. Ze heeft afgesproken dat haar mama het gaat adopteren en dat haar kind dus haar zus wordt. Dan vind ik persoonlijk dat ze maar wat beter had mogen opletten voor ze besliste seks te hebben...
Mijn mama was 16 toen ze haar eerste kindje kreeg... Ze heeft acht kinderen gekregen met volgende leeftijden nu: 26, 23, 21, een tweeling van 17 (ik en mijn zus), 9, 8 en 6. Mijn moeder wordt er bijna 42, en je zou eens moeten weten hoe fit ze is!
Zelf ben ik er nu 17, mijn vriend 20. Beiden afgestudeerd, vriend werkt vast, ik ben op zoek, maar ik zie mezelf écht geen kids hebben voor mijn 22... Eerst centen sparen, dan kindjes baren
Citaat:Zelf ben ik er nu 17, mijn vriend 20. Beiden afgestudeerd,