Het is toch gebeurd.. ik ben ontslagen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:27

Jeetje, wat ontzettend banketstaaf voor je, dat had ik echt niet verwacht!
Kan me voorstellen dat je nu ontzettend gedesilussioneerd ben wat betreft Divoza.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:33

stef schreef:
euhm, ten eerste stinkmodder natuurlijk, maar met een contract van een half jaar mag je maar max 1 mnd proeftijd hebben!

Dat is waar ook! Dus dat hele contract is vernietigbaar/ nietig!!!!!!!!!!!!!!!
Heel veel succes in ieder geval!!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:35

Aanvechten. Al is het maar om ze keihard terug te pakken! Sterkte!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:11

Jeetje wat een klojo's zeg... Boos!

Heel veel sterkte hoor! Ik zou zelf ook geneigd zijn om ze aan te vechten, maar als je er niets mee op schiet dan zou ik er toch nog goed over nadenken.

blondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:16

he honeybee als ik jou was zou ik dit niet zo spelen dit komt heel onprofessioneel over.
en denk je dat je nu nog serieus genomen wordt,
iemand die zijn hele hebben en houden zo tentoonstelt aan de buitenwereld?

is dit geen zaak tussen jou en het bedrijf waar je mee in conflict bent?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:53

blondy schreef:
he honeybee als ik jou was zou ik dit niet zo spelen dit komt heel onprofessioneel over.
en denk je dat je nu nog serieus genomen wordt,
iemand die zijn hele hebben en houden zo tentoonstelt aan de buitenwereld?

is dit geen zaak tussen jou en het bedrijf waar je mee in conflict bent?

Pardon? Waar slaat dit op? Bokt is een forum waar iedereen met zijn sores naartoe mag komen, en het maakt in dit geval niet uit of je onprofessioneel over komt of niet, of onprofessioneel bent of niet. Het bedrijf is in deze heel erg onprofessioneel bezig geweest, en die hebben een naam te verliezen. Honeybee is alleen de baan van haar dromen kwijt.

Ik zou haast denken dat je aandeelhouder bent in die tent. Of werk je toevallig op de P&O afdeling van Divoza? Heb jij soms die fout gemaakt?

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:36

ja ,ze kunnen zeggen kom maar weer in dienst
maar je geeft aan dat je dat niet wilt dus,dan neem je ontslag.
zij van je af zonder veel procedures, zit allemaal raar in elkaar nietwaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:39

En Honeybee heeft dan geen recht op een uitkering omdat ze zelf ontslag heeft genomen? Ze zou gek zijn als ze het zo speelt....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:47

Als ze dan toch weer aangenomen wordt, blijven zitten tot je wat anders hebt. Niet gelijk daarna ontslag nemen.
Maar zelf zou ik tot een schade vergoeding gaan.
Het is een lange weg maar als iedereen denk van ; ach laat maar het kost te veel tijd en geld; wordt het wel erg makkelijk allemaal voor de werkgevers .

is het ook niet zo dat ze je pas mogen ontslaan als je weer aan het werk bent? Ook bij proeftijd?

Ik zou er ook zeker werk van gaan maken, veel succes ermee.

En bovendien vind ik het helemaal niet verkeerd om dit hier zo neer te zetten, iedereen mag van mij weten dat je zo bedrogen wordt.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:16

Heb je geen rechtsbijstandverzekering??
misschien dat die je kunnen helpen, zou in ieder geval
een stuk goedkoper zijn dan zelf een advocaat inschakelen.

warren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:52

Ik vind het heel erg voor je (zachtjes uitgedrukt) en snap het niet van je werkgever. Of je nu van je paard valt (zou Divoza-of-all-bosses wel moeten kunnen begrijpen trouwens, ze WILLEN zelfs graag dat je een paard hebt of op z'n minst rijdt!!!!!!!!) of de griep hebt, een werkgever zou zich coulanter moeten opstellen. Lijkt me op z'n minst NETJES. Afgezien nog van de correctheid van de lengte van de proeftijd, denk ik dat de werkgever fout zit.
Maar JIJ zit ermee!!!!!!! Sterkte, en als je hulp of steun nodig bent, hoor ik het..........

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:00

ik zou er toch achteraan gan wat het telefoonnr. van de baas is, en overleggen, wat dit is vreselijk banketstaaf! was die brief van die chagerijn (man) die daar rondloopt? dat is zo'n oetlul! desnoods gaan we met zn allen staken! hihi

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:20

Jeetje zeg!
Dit klopt voor geen meter wat ze hier doen.
Je zou tegen zeker van een bedrijf dat de paardensport kent een andere reactie verwachten.
Succes met je keuze wat je nu verder wilt ondernemen.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:41

Wat een zooi maken ze ervan! Ik als net een reactie "het had ook bij de super om de hoek kunnen gebeuren". Dat is natuurlijk wel zo, maar het is nu bij Divoza, een zaak waar ze kunnen verwachten dat je paardrijdt, en waar ze kunnen verwachten dat je er een keer afzeilt en je ziek moet melden. Willen ze dat voorkomen dan zouden ze iets in het contract moeten opnemen dat je geen "gevaarlijke" sporten mage beoefenen ofzo (hoewel, stel je voor dat je onderweg naar ze toe op fiets wordt aangereden...)

Maar idd lijkt me er niets van kloppenl. Ze mogen je niet eens ontslaan als je ziek bent. En helemaal als je vrijdags hoort dat er niets aan de hand is en dan 's maandags een ontslag brief krijgt. er zit daar echt iets goed mis denk ik....
Vind jammer dat Naz er niet doorheen kan prikken. Kan me voorstellen dat het voor haar dubbel is als haar winkel zo te grabbel wordt gegooid, maar kan ze zich dan niet voorstellen hoe het voelt om op zo'n manier ontslagen te worden? Ze rijdt zelf ook paard, en die is ook niet al te makkelijk, het had haar dus ook kunnen gebeuren...

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:22

wat een gemene streek!
vooral omdat ze je ook nog voorliegen (over bereikbaarheid)
ik zou het niet pikken
maar ja wie ben ik Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 13:14

Ik vind wel dat je er werk van moet maken je staat volledig in je recht en je mag daarom dat recht ook halen vind ik. Ik denk ook dat het voor zo'n bedrijf een goede leer is om hun zaakjes in orde te maken. Ik zou weer de baan aannemen en opzoek gaan naar een nieuwe baan. Ik vind het een behoorlijke streek vooral overdat liegen van je bereikbaarheid ik debk gewoon dat ze niet durfden te bellen en maar even een kort briefje hebben opgesteld Want dan waren ze er immers van af geen jankende, schreeuwende en scheldende mensen aan de telefoon dan is zo'n briefje toch veel makkelijker. Vind het echt laag van Divoza hoor had ik niet van ze verwacht

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 16:02

Ik heb eigenlijk helemaaaaal geen zin om me met deze discussie te bemoeien maar ik kan het toch niet laten.
Er is wel degelijk diverse malen 'sochtends en 's middags naar Honeybee gebeld om het persoonlijk mede te delen.
Helaas nam er niemand op.
Ik kan het weten want ik was nl.in hetzelfde kantoor aanwezig als degene die beldde.
Jullie horen hier natuurlijk maar 1 kant van het verhaal, beetje naief om dit allemaal maar gelijk te geloven.
Ik heb gesproken.[/code][/list]

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 16:19

dione schreef:
Er is wel degelijk diverse malen 'sochtends en 's middags naar Honeybee gebeld om het persoonlijk mede te delen.
Helaas nam er niemand op. Jullie horen hier natuurlijk maar 1 kant van het verhaal, beetje naief om dit allemaal maar gelijk te geloven.

Eeeeh... sorry.. (niets persoonlijks overigens Knipoog ) maar volgens mij heb je niet alles gelezen. Knipoog Ik heb namelijk niet één keer beweerd (en dat zou ik ook nooit doen) dat er niet gebeld is. Ik heb alleen gezegd dat de telefoon hier (zowel mobiel als thuis, terwijl er op een mobiel toch op zijn minst moet staan dat je een oproep gemist zou moeten hebben) niet is over gegaan en dat terwijl er hier de hele dag drie mensen aanwezig zijn geweest.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 16:28

tja echt sneu voor je!!!
heel veel beterschap nog (of ben je al weer beter?)!!
of je het aan moet vechten moet je helemaal zelf beslissen vind ik, ik weet nniet precies hoe er met jou gehandeld is, en of dit de enige reden is voor ej ontslag, wat ik wel aanneem!!

nou heel veel succes als je een andere baan moet gaan zoeken!!

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 16:34

Ik bedoel er ook niets persoonlijk mee Knipoog , ik vind alleen dat sommige mensen hier wel erg overtrokken reageren zonder het naadje van de kous te weten en direct woorden in de mond nemen als: Divoza liegt enz.

Beetje jammer, dit had bij elk bedrijf kunnen gebeuren.
En omdat Divoza een winkel is waar ruitersportartikelen e.d worden verkocht moet er opeens op een andere manier met bepaalde situaties worden omgegaan als dat je werkt in bv.de plaatselijke supermarkt Verward

Dan heb ik het dus over de talloze reactie's als: JUIST bij een bedrijf als Divoza.... en Je verwacht toch dat ze het bij Diovza wel zouden begrijpen..

Niettemin vind ik het vervelend voor je.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 19:34

bah wat sneu voor je zeg. Ik zou het er niet bij laten zitten als je echt zeker weet dat het niet kan wat ze hebben gedaan.
Niet alleen voor je zelf maar ook voor toekomstige werknemers

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 21:03

Dit is inderdaad heel l*llig!! Boos!
Ik zou het zeker aanvechten, al is het maar voor het gevoel achteraf!

Zwabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 23:19

Wel of niet gebeld zijn is totaal niet relevant. Het gaat om de vraag of het contract en het ontslag rechtsgeldig zijn. Dat is geen gevoelskwestie maar puur zakelijk. Uitzoeken dus en je recht halen als je tekortgedaan bent.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 23:48

dione schreef:
Beetje jammer, dit had bij elk bedrijf kunnen gebeuren.
En omdat Divoza een winkel is waar ruitersportartikelen e.d worden verkocht moet er opeens op een andere manier met bepaalde situaties worden omgegaan als dat je werkt in bv.de plaatselijke supermarkt Verward

Dan heb ik het dus over de talloze reactie's als: JUIST bij een bedrijf als Divoza.... en Je verwacht toch dat ze het bij Diovza wel zouden begrijpen..

Niettemin vind ik het vervelend voor je.

Nou, daar Divoza toch van zijn/haar personeel verwacht dat die regelmatig omgaat met paarden, is het juist vreemd dat ze iemand ontslaan vanwege iets wat per ongeluk is gebeurd tijdens die omgang met paarden...

Dat is vreemd en voor een plaatselijke bakker die niets met paarden heeft dom maar nog begrijpelijk. Vanuit Divoza is het niet te verkopen. Ik denk dat ze dat pleidooi voor een rechter ook zeker gaan verliezen.

Bovendien, als Divoza werkelijk Honeybee in dienst had willen houden, hadden die 6 dagen absentie er geen fluit toe gedaan....
Sorry Honeybee, maar ik vermoed dat je om een vage reden 'gewipt' bent en dat het dus niet aan je val van je paard heeft gelegen. en dan wordt er gewoon zo flauw omheen gedraaid....wat dus volgens de meeste bokkers onrechtmatig is.
Welnu, Divoza niet netjes, jij toch ook niet meer?!
Sue them, for all there worth...

En niet om dat het Divoza, paarden handel, is...mijn reactie zou ook zo zijn als het een plaatselijke grutter betrof. Divoza heeft onredelijk gehandeld, door iemand na een ongeluk te ontslaan. Een beetje mens had er begrip voor kunnen opbrengen. Dat doen ze kennelijk niet, dan vind ik dat je ze mag aanpakken!
En kom zeg, het is Divoza maar.... die hele toko draait bij onze gratie! Beetje respect voor ons mensen bitte, ze zitten daar in Leek niet op een hippische troon hoor..... het is MAAR een onderneming zoals zo velen....Een dergelijke manier van ontslaan is voor geen enkele onderneming gepast, ook niet voor Divoza.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 07:08

Ok, Honeybee gaat niet accoord met het ontslag, even hypothetisch. Divoza wordt gedwongen om haar in dienst te houden en doet dat dus ook. Aan het eind van de proefperiode, of zomaar tussendoor bij een perongeluk vast contract door verkeerde proeftijd, blijkt dat ze toch niet functioneert zoals het de bedoeling was. Dan kan Divoza volgens mij om een andere reden nog steeds ontslag aanvragen en krijgen. Schiet je dus uiteindelijk niks mee op. Verder zijn de werkverhoudingen ws zo verstoord dat je het niet meer naar je zin hebt.

Verder ben je, als ik het goed begrijp, tamelijk heftig geweest aan de telefoon toen je gebeld werd over je ontslag. Dat zal de verhouding er ook al niet beter op gemaakt hebben.

Als het nou je droom was om bij Divoza te werken, en die is in duigen gevallen, door waarschijnlijk fouten van beide kanten. Vind je het dan echt belangrijk om ze aan te klagen en er een flinke schadevergoeding uit te slepen? Komt op mij een beetje vreemd over. Je hebt het geprobeerd en het is niet gelukt. Jammer dan, op naar de volgend baan. Zoals Dees al zei, als je echt bevallen was bij divoza had die 6 dagen geen moer uitgemaakt.
Wat ik zelf wel zou doen is een afspraak maken met de baas van het spul en de boel eens rustig doorpraten. Dan heb jij meer duidelijkheid, en hij ook.