Wat vinden jullie nou van het scheldwoord.............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Re: Wat vinden jullie nou van het scheldwoord.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:29

Alytje schreef:
Idd, ik ben mijn vader aan kanker verloren en elke keer als ik iemand ermee hoor schelden doet dat pijn. Dan krijg ik echt zo'n raar gevoel door me heen, niet te beschrijven.

Dat heb ik dus ook, zo'n gevoel.. (ik ben mijn moeder eraan verloren, iets meer dan een half jaar geleden)
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 02-07-06 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:35

Dat vind ik écht een vreselijk woord,
als ik dat hoor, galmt dat aldoor na in mn hoofd..
Er zijn zoveel mensen die iemand hebben verloren met die ziekte!
Ik zeg het zelf nooit.. Maar ik denk ook niet dat ik het lef heb om er wat van te zeggen,
als iemand het zegt..

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:37

Ik vind het vreselijk als mensen dat zeggen, zelf gebruik ik het woord natuurlijk niet.

Mijn nichtje en tante van m'n moeder zijn eraan overleden.. Vind gewoon dat je dat woord echt niet kan gebruiken gewoon Boos!

xxx

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:41

Bij mij op school, in mijn vrienden groep en gewoon in de stad hoor je het echt veel, in bijna elke zin word het woord kanker wel een keer gebruikt.
Maar jongeren denken er niet over na, ze bedoelen het ook niet zo van dat ze je meteen kanker toewensen, bedoel ze roepen zovaak "noh die chick is kanker spang" het is zo standaard geworden en iedereen neemt het van elkaar over enzo.
Ik heb er niet zoveel moeite mee eigenlijk, gebruik het zelf ook soms.
En nu niet denken dat ik niet weet wat het inhoud want heb mijn vader aan kanker verloren.
Maar ik weet dat het niet echt zo bedoelt is als de meeste mensen denken en het kan me dus niet zoveel schelen.
Maar dat is mijn mening.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:45

Nouja, dan moesten ze der maar eens over na gaan denken........

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:47

Quote schreef:
Iriskee schreef:
Ja ik vind het echt vreselijk. K moet me soms echt inhouden maar dan denk ik: zulke mensen moesten zelf es kanker krijgen. Boos!

Nee, dat zelfs niet.
Dit wens je niemand toe.
Ik niet in ieder geval.

Hier ben ik het helemaal mee eens.! Je wenst het niemand toe om kanker te krijgen, en als je dat iemand wel toewenst weet je niet wat voor ***ziekte het is!!

Ik zal ook nooit het woord Kanker als scheldwoord gebruiken (heb er mensen aan verloren), en ik zeg er ook iets van als mensen het wel gebruiken!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:48

Kanker ..
een klein woordje..
Met een dom effect ..
Laat je huilen van schrik..
een woordje van 6 letterss groot..
voor de een scheldwoord ..
Voor de ander de dood......

Ik vind echt niet dat je met kanker mag schelden. Er zijn ook andere woorden! Ik ken heel veel mensen die aan kanker zijn overleden, en vind het echt erg!
Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat iemand tegen me zei dat hij hoopte dat ik het zou krijgen, ik was toen zooo boos!
En niks wat je er tegen kan doen.. Boos!

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:50

Het is een beetje het standaard scheldwoord in Den Haag. Op het moment dat het zo vaak wordt gebruikt verliest het zijn eigenlijke betekenis en is het net zoiets als gvd, klote en meer van dat soort woorden.

Ik denk dat je in de gaten moet houden hoe iemand het gebruikt, als het tegen een persoon is dan is het fout, maar gaat het over een kapotte fiest dan moet je er gewoon niets achter zoeken.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:51

Maar ik weet niet hoor.. Maar ik woon zelf in Almere, en dat ligt dicht bij walibi, maar in Almere is het echt een trend geworden omder mee te schelden !
Ik ben der tegen, mensen die het doen zijn zo egoistisch bezig..
Maarjaa, niks tegen te doen Knipoog

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:53

lexlover schreef:
Maar ik weet niet hoor.. Maar ik woon zelf in Almere, en dat ligt dicht bij walibi, maar in Almere is het echt een trend geworden omder mee te schelden !
Ik ben der tegen, mensen die het doen zijn zo egoistisch bezig..
Maarjaa, niks tegen te doen Knipoog

Ja denk het ook..Want hier int Noorden hoor je het niet echt veel Verward
Gelukkig maar.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:44

Alytje schreef:
tinkerzzzz schreef:
ik heb zelf kanker gehad en als je dat dan iemand hoord zeggen denk je daar wel even aan..
Maar ik moet toegeven, heb het woord zelf ook al eens gebruikt Bloos

goh vind het echt heel raar dat je hiermee kan schelden terwijl je zelf kanker hebt gehad... Verward
Ik dacht juist dat mensen die in hun omgeving nog nooit kanker hebben meegemaakt ermee schelden.

ik heb dit woord gebruikt VOORDAT ik kanker had!Is al een hele tijd geleden.
Toen wist ik niet eens wat het inhield.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:46

Ik heb nog nooit dat woord gebruikt als scheldwoord. Ik vind het echt verschrikkelijk.
Sommige vrienden van me zeggen het weleens. Als ze dit doen, krijgen ze meteen een paar dodelijke blikken naar zich toe of ik zeg er meteen iets van. Ik vind het echt niet kunnen. Je uit je maar op een andere manier! .

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:47

ja dat kan datn hea...
ik denk dat je het niet bewust zegt..

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:47

Ik hoor het elke dag op school.
Gebruik het zelf niet.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:31

Nu krijg ik misschien half bokt over me heen, maar goed...
Ik krijg zelf persoonlijk vaak de kriebels van mensen die zich heel erg druk maken om het gebruik van het woord kanker. En dan heb ik het dus niet over het feit dat je je er aan kan irriteren, of het feit dat je er eens wat van zegt. Maar vooral als men er echt van overstuur raakt.
Ik snap niet waarom iedereen (en dan bedoel ik de mensheid in het algemeen) bijna alles zo persoonlijk opvat en op zichzelf betrekt.

Mijn vader is overleden aan kanker, mijn oma, mijn tante en nog meer kennissen en vrienden. Ik heb zelfs een ex-vriendje die kanker heeft gehad (en gelukkig is genezen). Toch gebruik ik het woord kanker wel eens. Het is meer een soort stopwoordje geworden. Net zoals appelflap voor mensen een soort stopwoordje is. Ik snap ook niet dat mensen zich daar over kunnen opwinden, maar er zijn wel degelijk mensen die dat doen. En dan heb ik het nog niet over woorden als poedersuiker, jezus, paasei, etc.

Oké, als iemand meerdere malen achter elkaar bv het woord kanker herhaalt zou ik het ook irritant en vervelend vinden en ik vind dat dat niet kan. Maar af en toe dat het er eens uitfloept... Ik denk dat je op een bepaald moment moet accepteren dat dit 'normaal' (tja, wat is normaal, maar goed dat is een ander verhaal) wordt. Ik denk dat er vroeger met het woord appelflap hetzelfde was, maar tegenwoordig is dat ook 'geaccepteerd'.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:48

Het idee van scheldwoorden is toch juist dat ze kwetsend zijn, anders zouden het toch geen scheldwoorden zijn? Schelden staat zoiezo niet intelligent, maar ik maak mezelf er ook vaak genoeg schuldig aan. Met kanker kwets je misschien de mensen die kanker gehad hebben of iemand verloren hebben, maar met godver of jesus kwets je een grote groep gelovigen. Bovendien zijn er aan de paasei, tyfus en de pest een stuk meer mensen doodgegaan dan aan kanker.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:53

Zwaar triest, als je dat doet.
Ze hebben geen idee hoeveel mensen ze kwetsen.

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:31

Hier hoor je het ook dagelijks, maar het is idd meer een ''stop' woordje ofzo? Want ik denk dat ze helemaal niet doorhebben wat ze zeggen, .. Ze(de mensen die dat woord gebruiken) zeggen het echt in elke zin; kankerlekker, kankertof, enz. enz.

Ik kan er niet tegen, maar begrijp wel als je in een ''vriendengroep'' of iets zit je het gaat overnemen. Net als dat ze allemaal küt zeggen.. Dat gaat nou eenmaal zo..

Hoop dat er binnenkort een 'minder kwetsend' woord bedacht wordt, of gewoon helemaal niet meer schelden. Maar dat zal wel moeilijk gaan.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:37

Kanker. Bij verreweg het ergste scheldwoord..

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:41

Ik vind het echt te erg dat het zo veel gebruikt wordt. Ik ben mijn moeder en broer verloren aan die *piep* ziekte en voor mensen die dat woord er zomaar 100 x op een dag uitgooien en het iedereen toewensen zonder erbij na te denken kan ik weinig respect opbrengen. Heb ik weer dat ik in rotterdam woon, echt vreselijk. Gelukkig zegt haast nooit iemand het tegen mij, maar als het wel gebeurd dan ga ik echt uit mn dak

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:41

Kanker zou jij mij nooit mee horen schelden dat vind ik te ver gaan.
Ik scheld zelf ook wel eens maar dat komt omdat het gewoon een gewoonte is.

Debsterdeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:04

als iemand met kanker scheld, daar word ik helemaal naar van. ik zou daar echt nooit mee schelden...en als iemand die ik ken het zegt, dan zeg ik er zeker wel wat van, kan er echt boos om worden.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:06

Ik gebruik het woord ook weleens, zonder er bij na te denken, maar bedoel het op een totaal andere manier dan de ziekte kanker Lachen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:07

ik zeg het zelf bijna nooit, heel af en toe floept het er welleens uit maar dat komt ook omdat ik het tigduizend keer hoor in mijn omgeving.
verder is het woord niet gebonden aan de ziekte, en de mensen die zeggen dat mensen die kanker zeggen niet weten wat de ziekte is vind ik ook nogal kortzichtig aangezien ik ook 2 familieleden ben kwijtgeraakt eraan en net nog terug ben van een begrafenis.
ook zeggen mijn vriendinnen het ook welleens en die zijn beide een ouder verloren aan kanker, dus die weten zeker wel wat het is.

maar kom op, jullie zeggen ook heus wel eens 'paasei of tyfus' en dat is eigenlijk net zo erg.. maar denk je dan aan een ziekte? ik niet in ieder geval.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:12

Karoliefje_ schreef:
Ik hoor jou ook wel eens g*dverdomme zeg of iets waar daar op lijkt.

Moet dat wel kunnen? Je schelt toch met god, Geen enkel scheldwoord is acceptabel in mijn ogen, Ookal scheld ik ook. het is zo'n gewoonte

nee maar okee,, als er iemand k u t zegt,, naja oke... Knipoog

Idd,, ik vind kanker niets om mee te scheldenl...
Mijn moeder is er aan overleden...
Ik kan er echt kwaad om worden ik zeg er meesal wel wat van Bloos