nostalgie - kleefhandje/rups op raam, hoe heet die ??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:39

Ik heb 'm al op internet gevonden en gedownload: www.commanderkeen.com echt briljant! zit gelijk weer te stressen over die enge beesten, maar gelukkig zijn ze niet zo eng als tegenwoordig ook hele kleine files eigenlijk , spelletje is net zo oud als mijn zusje
Wij hadden pc's, dus geen speciale spelletjes computers. Een 386, 486. Geloof dat de 486 de eerste met kleurenbeeldscherm was, Keen was altijd in kleur . Heb niet eens 1 leveluit kunnen spelen, is nog best lastig ook. En met die pogo bleef hij maar pogo-en

Rommie: mijn moeder had een supermooie pop voor me gemaakt, met zo'n echt hoofd (geen zand erin hoor), maar dat was geloof ik ook gelijk de laatste. De moeder van mijn 'vriendje' van school maakte heel veel poppen. Ook echt supermooi, met bewegende armen en benen enzo. Dat waren wel mijn twee favoriete poppen, maar ik wilde natuurlijk zo'n pop die de ogen dicht kon doen , maar dat had mijn buurmeisje in overvloed. Die had ook zo'n nep heel lelijk plastic gasfornuis. Ik in m'n hum natuurlijk. Vond het zo gek dat ik dat niet kreeg van mijn paps en mams (ik had als enige moderne speelgoed een onwijs gave poppenwagen, was net een echte kinderwagen, heb m nog jaren gehad, geloof dat mams 'm nu wel weggegeven heeft), met ijzeren frame en van die verende wielen. Nu vind ik dat plastic speelgoed trouwens echt lelijk, zou mijn kind echt nooit fisherprice geven verder ben ik absoluut niet alternatief ofzo, maar dat houten speelgoed en stoffen poppen... dat is zó ongelofelijk mooi eigenlijk

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:54

Laui! schreef:
Ik heb 'm al op internet gevonden en gedownload: www.commanderkeen.com echt briljant! zit gelijk weer te stressen over die enge beesten, maar gelukkig zijn ze niet zo eng als tegenwoordig ook hele kleine files eigenlijk , spelletje is net zo oud als mijn zusje
Wij hadden pc's, dus geen speciale spelletjes computers. Een 386, 486. Geloof dat de 486 de eerste met kleurenbeeldscherm was, Keen was altijd in kleur . Heb niet eens 1 leveluit kunnen spelen, is nog best lastig ook. En met die pogo bleef hij maar pogo-en

Rommie: mijn moeder had een supermooie pop voor me gemaakt, met zo'n echt hoofd (geen zand erin hoor), maar dat was geloof ik ook gelijk de laatste. De moeder van mijn 'vriendje' van school maakte heel veel poppen. Ook echt supermooi, met bewegende armen en benen enzo. Dat waren wel mijn twee favoriete poppen, maar ik wilde natuurlijk zo'n pop die de ogen dicht kon doen , maar dat had mijn buurmeisje in overvloed. Die had ook zo'n nep heel lelijk plastic gasfornuis. Ik in m'n hum natuurlijk. Vond het zo gek dat ik dat niet kreeg van mijn paps en mams (ik had als enige moderne speelgoed een onwijs gave poppenwagen, was net een echte kinderwagen, heb m nog jaren gehad, geloof dat mams 'm nu wel weggegeven heeft), met ijzeren frame en van die verende wielen. Nu vind ik dat plastic speelgoed trouwens echt lelijk, zou mijn kind echt nooit fisherprice geven verder ben ik absoluut niet alternatief ofzo, maar dat houten speelgoed en stoffen poppen... dat is zó ongelofelijk mooi eigenlijk

Ohja, die fornuisjes! Ook zoiets Zooooooooo niet sofisch en daarom zó leuk! Maarja, allemaal verboden terrein voor mij.. Ik had een heel mooi houten oventje wat mn oom voor me gemaakt heeft maar dat was lang zo leuk niet... Een kinderwagen had ik ook maar dan natuurlijk weer geen Baby Born, luiers verschonen van baby's die er niks in deden was geen klap aan dus ik verwisselde de baby in de kinderwagen al snel voor mijn kat.. Die at tenminste van zijn pap

(Menn, kom ik erg verwend over? )

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:58

Ik had idd zo'n houten zelf geknutselde geval. Wel superlief hoor, mijn moeder heeft dat zelf gemaakt voor Sinterklaas. Ik was er ook helemaal blij mee, met zo'n emaillen pannensetje erbij. mams heeft het vast nog wel ergens liggen, dat soort dingen gooit ze gelukkig niet weg.
Maar toch wilde ik dolgraag playmobil (ging ik kopen van m'n zakgeld), fisherprice en andere plastic zooi. Nu snap ik precies waarom dat er dus NIET in kwam bij mijn ouders
Zo'n plasbaby... ja, dat had een vriendinnetje van mij dus wél. Stikjaloers natuurlijk, want het was echt supergaaf, je stopte er een fles in en er kwam aan de onderkant iets uit. Net echt...
Ben niet echt iets tekort gekomen hoor. Ik vermaakte me prima tot aan m'n knieën in de sloot (daar waren rubber paardrijlaarzen een uitkomst voor, als iemand dan een golfje maakte liep het wel voor, maar dan nog), kikkervisjes vangen, en ook stekelbaarsjes in pap zn vijver dumpen, zat het vervolgens stikvol met stekelbaarsjes

highwaykind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:01

Ik voel me even wat antiek maar.. wat is "sofisch" ?

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:18

Antroposofisch, Vrije schools, Rudolf Steiners... Een manier van leven zegmaar. Alles moet zo natuurlijk en biologisch dynamisch mogelijk, speelgoed dus ook.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:15

Mijn vriendinnetje heeft ook een keer bij mij thuis zo'n slijmding tegen het plafond aan gegooid,
het was een walgelijk vieze vette vlek..
we hebben 100 pogingen gedaan om die vlek eraf te krijgen.. (afwasmiddel t/m tandpasta), maar hij zit er nog steeds!

Mijnviera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:13

horselover21 schreef:
Mijn vriendinnetje heeft ook een keer bij mij thuis zo'n slijmding tegen het plafond aan gegooid,
het was een walgelijk vieze vette vlek..
we hebben 100 pogingen gedaan om die vlek eraf te krijgen.. (afwasmiddel t/m tandpasta), maar hij zit er nog steeds!

je krijgt het ook niet weg,
zelfs als je je plafond opnieuw wit komt ie er weer doorheen.
Bij ons zitten die afdrukken ook overal,
en zijn echt niet weg te krijgen.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:26

rommie schreef:
Antroposofisch, Vrije schools, Rudolf Steiners... Een manier van leven zegmaar. Alles moet zo natuurlijk en biologisch dynamisch mogelijk, speelgoed dus ook.

Niet mijn manier, geloof ik.

Wat gaaf Laui, die Commander Keen. Dat speelde ik uuuuren lang. Heerlijk!
En inderdaad Prince of Persia.
Na weken spelen kwam ik bij Prince of Persia in de laatste level en toen kon ik daar niet uit komen. En toen was het alsnog Game Over. Uiteindelijk kwam ik erachter dat je gewoon de afgrond in moest lopen en dat er dan steentjes onder zijn voeten verschenen. En dan moest je nog een keer met een dikke sultan vechten en daarna had je hem uitgespeeld.
Geen idee eigenlijk hoever ik toen met Commander Keen gekomen ben. Thuis maar weer eens een spelletje spelen...

karton

Re: nostalgie - kleefhandje/rups op raam, hoe heet die ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:33

(topic verder niet gelezen.. Weet niet waar het ondertussen overgaat)

Maar op de kermis heb je die dingen ook nog steeds. Geloof ik teminste. Met ballen rollen ofzo, voor 10 punten Vork

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 11:49

Herinner me ineens ook weer het "kgwk" geluidje als die prince na een mislukte sprong weer eens midden in de scherpe spiezen belandde...

Daarna kwam DOOM, maar die durfde ik nooit zo goed dus dan moet er iemand anders naast me zitten die of liep of schoot, met zijn tweeen waren we minder snel dood Lachen

Ik heb op Ebay inmiddels ook handjes gevonden, daar heten ze wall crawlers.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:43

Justy schreef:
Van die plakhandjes heb ik jarenlang een vieze vlek op mijn plafond gehad Clown Was mijn moeder erg blij mee Haha!

Die plopdingen waren best link, als je die tegen je hoofd kreeg Nagelbijten / Gniffelen

ja velen met jou, die vieze vlek.. Haha..
Ik ook Haha!

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:54

Ik had ze vroeger ook altijd! Heb er een lol mee gehad! haha! En ook ik heb thuis heel wat vieze vlekken achter gelaten door de o zo leuke kleefhandjes haha! Tong uitsteken

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:29

Ik ben gek op alles wat kleeft en slijmerig is! Clown
(nee niet zo ver door denken..!)

Vooral die potjes met slijm enzo.. als ik dat zie staan MOET ik het gewoon weer hebben van mezelf!
En Silly Putty, ook zoiets gaafs, en kneedgum..!! Bloos
Ik blijf gewoon een beetje kind! Vingers aflikken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:41

Ik ben 'maar' 16 jaar maar ik ken alle speelgoed wel. En Commander Keen, geweldig. Ook bij mij speelde mijn broer en mocht ik alleen maar kijken want ik ging steeds dood Tong uitsteken

(laui!; de url doet het niet (meer) )
Edit even gegoogled: www.commander-keen.com

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 17:03

Ik heb hier silly putty voor me staan.
Effen met glitters ( groen en roodbruin) en 2 die van kleur veranderen ( paars -> roze als warm en oranje ->geel als warm), het stuitert en als je er een balletje van rolt kan je er lekker mee tegen de muur aan gooien Haha!. Silly putty rocks, ( ik ben trouwens 26 ...)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:20

Haha, geeft niks hoor highwaykind Clown

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:21

whahahh ik dacht dat ik erg was!!! Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:47

Aaaah geweldig. Haha! Ik kwam iedere kermis weer thuis met die handjes, m'n moeder vond het vreselijk *LOL*

En die Mega-slimy's in dat spookbakje; die wilde ik zó ontzettend graag!! Kwam er alleen niet in bij m'n ouders. Clown
Super jaloers natuurlijk op al die klasgenootjes die voor sinterklaas wél zo'n bakje kregen. Scheve mond

Tamagotchi's waren ook geniaal! Die mocht ik dan weer wel, na heel veel zeuren, ik mocht alleen nooit meer nieuwe batterijen Scheve mond

Loloballen kon ik nooit mee overweg, net als de pogo-sticks. Nagelbijten / Gniffelen

Stelten lopen, was ook zoiets, of hoepelen *LOL*
Ik was alleen eigenlijk overal slecht in, ik speelde liever met mijn houten stokpaarden die mijn vader had gemaakt. Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:51

Leo_ke: jij mocht eigenlijk ook niets he?? Knipoog
Met dat slijmgedoe waren mijn ouders ook niet echt blij, maar ik vind het nog steeds leuk!

En over Tamagotchi's.. op een gegeven moment had ik er 11 (!!) aan mijn sleutelbos, en allemaal piepen om aandacht! Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:31

11 tama, jemig.. Ik dacht dat ik erg was Knipoog