stelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:40

Vroeger heb ik wel eens snoepjes bij de jamin gejat!
Maar ik zou het tegenwoordig niet eens durven om te jatten. Ik zou veel te bang zijn om gepakt te worden. Ook erger ik mij eraan sinds ik in een winkel werk hoeveel er wel niet gejat word. Niet alleen make-up enz, maar ook gewoon het vreten uit de snoepbakken. Andere mensen rekenen het braaf af en dan staat er zo´n asociaal persoon gewoon te jatten.

Bij mij in de winkel hoef je het niet te proberen, er zijn al meerdere bij ons gepakt en als we zien dat je snoepjes eet uit onze bakken, rekenen we dat doodleuk voor je af hoor.

Ik hoop dat jij en je vriendin het leren dat het niet stoer of leuk is om te jatten, maar juist zielig.

ckaatjj

Re: stelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:41

ja, weet je wat..
Laat maar k ga dr wel s een x met haar over praten maar hier heb ik geen mening meer

p.s waarom begint iedereen over drugs?
is drugs nu opeens dezelfde "kick" als stelen
(waar jullie blijkbaar niets vanaf weten!)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:45

ckaatjj schreef:
ja, weet je wat..
Laat maar k ga dr wel s een x met haar over praten maar hier heb ik geen mening meer

Tja er zijn hier genoeg mensen die van een hoop dingen verstand hebben (wil niet zeggen dat ik het ben) Maar ik heb genoeg mensen gezien in mijn omgeving die zijn gepakt door stelen, want uit de hand is gelopen na het onschuldig stelen van snoepjes!
Ik heb ook een "vriend" van mij zichzelf de problemen in zien werken door middel van drugs.

Het gaf volgens hun allebei een kick, en het is verslavend. Dus ik snap best dat bokkers er een vergelijking in maken.

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:50

Schimmelig schreef:
Je verlagen tot stelen is wel heel zielig

Misschien kun je het uit haar hoofd praten?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:43

Het maakt niet uit wat je steelt, of het nu iets is van 20ct bij een winkel of iets kleins bij iemand thuis...je hoort het gewoon niet te doen.

Vaak begint het met wat kleins en als je daar geen voldoening meer uit haalt dan worden de dingen vanzelf groter. Niet alleen gewone mensen maar ook hardwerkende winkeliers hebben daaronder flink te lijden. Dat zijn nl wel de mensen die bikkelhard werken om alles rond te krijgen en wat doet je vriendin? Zonder te betalen wegnemen.

Als 1 van mijn vrienden mij dit zou vertellen ging ik echt wel kijken wat er aan hulp mogelijk is. Zouden zij dit weigeren? Dan zou ik er voor zorgen dat ze een stok achter de deur hadden. Of je laat je helpen of ik vertel het je ouders of in de ergste gevallen doe je aangifte.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:44

ckaatjj schreef:
ja, weet je wat..

Volgens mij ben jij zelf degene die over drugs begon?

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:52

uhm nee iemand anders en nu heeft opeens iedereen het erover:S

Maar zoals ik net al zei.. Ik hou erover op want aan jullie heb ik niks
jullie willen het gewoon niet begrijpen:

Stelen=slecht (i know)
stelen= kick (jullie snappen het gewoon niet! ik weet het niet goed
maar het is niet zo dat ik ALLES wat ik zie steel hoor!
af en toe! Het ging om mijn vriendin! misschien zeg ik er
wel helemaal niets meer van)

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:57

[/quote]

Wat mij tegen de borst stootte was dat jij stelen vergelijkt met paardrijden - dat de kick hetzelfde is en het dus niet erg is ofzo. Volgens die logica is drugs nemen ook niet slecht, de kick die je ervan krijgt is toch hetzelfde als die van paardrijden?

Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk en ik vind het goed van je dat je je vriendin wil helpen, maar de post waar die gequote reactie van mij op was vond en vind ik op zijn minst vreemd. Snap je uberhaupt wel dat stelen (vooral voor de kick!!) altijd fout is, al zijn het de kleinste spullen?[/quote]

Waarom vond je mijn reactie op zijn minst vreemd?

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:01

ckaatjj schreef:
Schimmelig schreef:

nou,, het is niet verlagen tot stelen, ik snap wel waarom ze het doet.
Het geeft een enorme kick, daar weet ik zelf ook alles van, maar jullie denken dus niet dat er iets anders aan te doen is dan dat ze eigenlijk gewoon een keer door de mand moet vallen?

Grrr.. daar word ik echt link van,
je blijft mt je poten van ander mans spullen af.. KLAAR!
kick.. dat vind ik echt het domste argument ooit, gaa bungyjumpen weet ik veel..

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:04

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:15

ik vroeger ook weleens snoepjes uit winkel ofzo maar niet een fiets stelen ofzo
ik ben het met xxmijxx eens!
je moet gewoon van iemand anders spullen afblijven klaar !

Mayra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:30

Schimmelig schreef:

ckaatjj schreef:
nou,,
het is niet verlagen tot stelen
, ik snap wel waarom ze het doet.
Het geeft een enorme kick, daar weet ik zelf ook alles van, maar jullie denken dus niet dat er iets anders aan te doen is dan dat ze eigenlijk gewoon een keer door de mand moet vallen?

*zie het dik gedrukte stukje*. Wat noem jij het dan wel? Als je steelt ben je gewoon een dief, klaar. Als je steelt heb je jezelf dus verlaagd naar het niveau van een dief. je kunt mij niet wijsmaken dat stelen niet jezelf verlagen is .

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:43

ckaatjj schreef:
uhm nee iemand anders en nu heeft opeens iedereen het erover:S

Maar zoals ik net al zei.. Ik hou erover op want aan jullie heb ik niks
jullie willen het gewoon niet begrijpen:

Stelen=slecht (i know)
stelen= kick (jullie snappen het gewoon niet! ik weet het niet goed
maar het is niet zo dat ik ALLES wat ik zie steel hoor!
af en toe! Het ging om mijn vriendin! misschien zeg ik er
wel helemaal niets meer van)

dus als je er een kick van krijgt, is dat voor jou genoeg reden om iets te doen waarvan je weet dat het slecht is???

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:55

Citaat:
Okee even iets duidelijk maken, ik steel geen grote dure dingen en ja idd ik steel van andere mensen dat geef ik toen en ja idd ik zou het erg vinden als mensen iets van mij stelen, maar het ligt eraan wat als ze me sleutelhanger,ring,armband,make-up van die kleine spulletjes stelen, zou ik dat niet zoo heeel erg vinden, ja tuurlijk niet leuk!

Heb het idee dat je er zelf vrij licht over denkt..
Alsof je wel kleine maar geen grote dingen mag stelen..
Niet af en toe stelen.. neey Nooit stelen!
Meid denk us na!

Leo3hoekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:04

Ok, dus je wilt je vriendin helpen.

het begin is er al, je beseft dat stelen slecht is, maar je bent er nog steeds van overtuigd dat stelen mag, omdat je er een kick van krijgt, toch!?

laat ik het anders zeggen, je kunt je vriendin niet helpen met haar verslaving als je zelf hetzelfde doet! misschien kun je voorstellen er samen mee te stoppen.

Ik zal even een hele overdreven vergelijking maken, stel je voor, een man krijg er een kick van om jou te verkrachten en vind dat dat reden genoeg is om het maar te doen. (ik neem aan dat jij dit niet leuk zou vinden)

In principe vind jij dat ook, want als je er een kick van krijgt mag het, je krijgt er een kick van omdat het niet mag, en omdat je niet gepakt wordt toch!? zolang je niet gepakt wordt zal de drang om die kick te krijgen blijven.

ik heb btw zelf nog nooit iets gestolen (alleen per ongeluk een tijdschrift, ik dacht dat het een gratis blaadje was...) maar ik heb er wel veel over gelezen en op tv over gezien.

ik onderschat de kick die je er van krijgt niet, maar daarvoor is het nog niet acceptabel.
jij maakt je zorgen over je vriendin, heel goed, maar moet je je niet ook zorgen maken over jezelf en die andere vriendinnen die stelen?

het begint altijd als iets onschuldigs, met alle verslavingen, 1 biertje, 1 sigaretje, 1 pilletje, een ook 1 klein dingetje stelen.

probeer te beseffen waar jullie mee bezig zijn, alleen dan kan je je vriendin en jezelf helpen.

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:07

Leo3hoekje: Helemaal mee eens

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:13

leo!

luister ik ben nog jong en ik wil gewoon doen waar ik zin in heb en die 1 biertje enzo hebben we ook al gehad! daar zijn we nu verder mee gegaan. het probleem is dus dat me vriendin is blijven hangen (beetje raar maar zo is het wel) bij het stelen.
En ik hoef me geen zorgen te maken over mezelf. ik red me prima. voor mij is het geen drang om te stelen. als zij iets ziet staan kijkt ze eerst of er poortjes in de winkel staan en daarna halen we de beveiliging eraf.

snappen jullie nu een beetje het gaat dus totaal niet over mij nu!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:16

ik vind dat niet normaal. de meeste mensen stelen dan ook nog van die dingetjes van een paar euro die je soms niet eens nodig hebt... en wat heb je aan een gestolen fiets je kan er haast niet op fietsen als ze hem herkenen... En gestolen snoep lijkt me eigenlijk niet meer zo lekker (qua gedachten)....

Leo3hoekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:16

Nee, maar jij snapt mij niet, zolang jíj het normaal vind om te stelen, kun je het haar niet afpraten....

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:18

Maar nu zeg je dat het niet over jou gaat..
je kunt denk ik moeilijk iemand helpen als je zelf precies hetzelfde doet..

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:23

ik weeet dat stelen niet mag dat weet ik hartstikke goed! ik ben niet helemaal achterlijk. Wat denk je dan wat de kick is..

(wie heeft het over een fiets gehad? heb ik in ieder geval niet gedaan!:P)

ik ben er niet verslaafd aan!

Leo3hoekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:23

dit is echt frustrerend, je wilt geholpen worden, maar niet luisteren...???

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:25

Leo3hoekje schreef:
dit is echt frustrerend, je wilt geholpen worden, maar niet luisteren...???

haha wilde net zeggen.. zeeer frustrerend!

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:28

ckaatjj schreef:
Waarom vond je mijn reactie op zijn minst vreemd?

ckaatjj schreef:
kijk iedereen zegt dat het dom is, maar waarom vinden jullie dat ZO dom, ik bedoel jullie doen toch ook wel iets voor de kick? missschien geeft paardrijden jullie wel een kick weet ik veel maar ja..

Lees het zelf nog maar eens goed na. Je begint het topic met de vraag hoe je je vriendin kan helpen en daar heb ik ook in mijn eerste post op geantwoordt. Maar verder schreef je dat je zelf ook steelt voor "de lol". Daar reageerden veel mensen negatief op. Toen plaatste je deze post, waarin je stelen notabene met paardrijden vergelijkt en waaruit blijkt dat je niet snapt waarom de rest stelen fout en dom vinden! Dus volgens jou is je vriendin verkeerd bezig omdat ze "verslaafd" is, niet omdat ze steelt, want volgens jou is jouw vorm van stelen niet erg??? Dat vind ik vreemd!
Laatst bijgewerkt door Nouska op 05-06-06 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:30

ik wil geholpen worden met me vriendin ik hoef geen oliebol te horen over mij!
Wat denk je dat andere vriendinnen denken? hun willen niet meer met ons omgaan omdat we dingen doen die hun niet aanstaan. ik ga niet kiezen tussen vriendschap of een eigen wil. mijn keuze staat vast. die andere vriendin heeft precies hetzelfde. daarom respecteren wij elkaar

dit klinkt vast vreemd maar het is echt zo.! ik wou gewoon wat advies voor me vriendin ik weet wat ik nu allemaal zou kunnen doen.

okee als je het zo bij elkaar optelt klinkt het inderdaad vreemd ik moet het toegeven!. ik praat ons gedrag niet goed nee.. alleen het probleem is wat ik al zo vaak heb gezegd dat zij er niet mee kan stoppen. ik wel!