Kiespijn-----> bang voor de tandarts..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:50

@Ierepier, klopt, ik heb er ook bijna een half jaar over gedaan voordat ik bloed liet prikken
maar voor inentingen ben ik dan weer niet bang, komt denk ik omdat je daar bijna niks van voelt en zo weer over is en niet op zo'n vervelende plaats zit. In je tandvlees en in de binnenkant van je elleboog wel

Debsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:16

jeske333 schreef:
Ik ga ook niet naar de tandarts..

Reden hiervoor is dat ik een keer GOED van een jong paard ben gevallen, en hierdoor mijn kiezen zijn gebroken. Inmiddels zijn we een paar jaar verder, maar ik ga dus echt niet he!!!!

Ten eerste omdat ik me dood schaam voor hoe het er nu uit ziet, ten tweede omdat ik een verwachting heb van wat er moet gebeuren. Laat maar..........

Nee, als ik pijn heb slik ik ibuprofen, soms het dubbele als wat toegestaan is, maar dan helpt het wel. Ik heb gelukkig een hele sterke maag, die alles verdraagd. Ookal poets ik elke dag 2 keer, soms heb ik nog steeds last van kiespijn of een ontsteking in mijn kaak..

Nee, ik weet nog niet wanneer ik ga... misschien wel nooit... en misschien heel snel..

lot genoot. je hebt het dus net zo erg te pakken als ik

Suusel19

Re: Kiespijn-----> bang voor de tandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:20

Ik ben 3 weken geleden heel hard gevallen op mijn tanden.
Ik moest toen wel naar de tandarts. De tandarts heeft toen mijn mond gehecht, ik moest 4 hechtingen en mijn tanden waren afgebroken. Vroige week moest ik weer bij de tandarts zijn...en wat bljkt?? Mijn wortel is waarschijnlijk gebroken. Nu krijg ik morgen een kanaalbehandeling en waarschijnlijk wordt die tand eruit gehaald...en krijg ik een neptand...Ik kijk echt op tegen morgen...maar normaal was ik nooit bang, nu toch echt wel!!!

wendyelstJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:26

hmm ik durf ook niet meer ben nu al anderhalf jaar niet meer geweest en schaam me er echt voor maar ik wil echt gewoon niet meer!

karin1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:30

Ik ben ook niet zo gek op de tandarts! Maar als ik ga wil ik altijd als eerste dan heb ik het maar weer gehad! En als ze moeten boren dan denk ik altijd van het het doet even pijn, maar het houd ook gelijk weer en duurt maar heel even! En dat heb ik veel liever 2 keer per jaar dan een jaar lang zeurende kiespijn! De laatste jaren heb ik gelukkig geen gaatjes meer, maat vroeger was het echt elke keer raak. Ik doe ook nooit met een verdoving (tenzij het een kanaalbehandeling is) en ik moet zeggen dat mijn pijngrens wel steeds hoger wordt!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:00

bij mij het zelfde ,

ik moet binnenkort een flap op operatie hebben ,omdat mijn tanden en kiezen los zitten en dat is al meerdere malen (in 9 jaar gebeurd ) en ik ben als de dood ..nu wees mijn vriendin op een site ..

http://www.narcosetandarts.nl

Valerie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:09

Heeij,,
Ik ben ook echt bang van de tandarts...
mijn tandarts is ook gewoon een normale/aardige vent hij kan er niets aan doen dat ik bang van hem ben maar ik vind het gewoon en en akelig en pijnlijk soms...
Groetjes,,

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 19:37

Wat een lotgenoten!!!
Normaal spreek ik hier nooit over, zo zie je maar weer!

_Bolero_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:21

Hey lau, zoals je weet moet ik de 29ste weer terug om mijn verstandkies te laten trekken. Ik zal gelijk een afspraak voor je regelen! Dan ga ik wel met je mee!

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:46

Wendos85 schreef:
Hey lau, zoals je weet moet ik de 29ste weer terug om mijn verstandkies te laten trekken. Ik zal gelijk een afspraak voor je regelen! Dan ga ik wel met je mee!

Oh neeeeeee!!
Als ik het doe, doe ik het zelf!!

Als je het doet nou! Dan klik in het schermpje van de tandarts stiekem een andere kies aan zodat hij de verkeerde trekt!!!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:51

Okee ik geef het ook maar toe, ben inmiddels 38 en ben nog steeds als de dood voor de tandarts de bevalling van mijn twee kinderen vond ik minder erg dan dat ik naar de tandarts moet

Loop nu o.a. al weer langer dan een jaar met een ontsteking in m'n kaak, in het begin kreeg ik hem nog weg met opgespaarde antibiotica kuurtjes (oh wat ben ik erg) maar nu ga ik kiespijn voelen in de kies er schuin onder (die er onder heb ik al een wortelkanaalbeh. gehad dus toen voelde ik er niks van) maar vrees duizend vrezen want straks gaat het echt pijn doen en dan krijg ik een stamp ruzie met m'n man haha.

Waarom ik bang ben voor de tandarts??? Heb m'n leven lang al een slecht gebit en werd op 8 jarige leeftijd geplombeerd met de knie van de tandarts op m'n borst, m'n moeder hield m'n hoofd vast, de assistente en m'n tante alletwee een arm. En dat was het begin van m'n lijdensweg.

Heb jarenlang geleden ik had altijd gaatjes, heb 4 wortelkanaalbehandelingen gehad waarbij zelfs een keer de zenuw eruit gehaald werd zonder dat de verdoving werkte *staat ook heel groot in het computerscherm "mevrouw is niet te verdoven" nou lekker dan. Twee jaar terug zat m'n voortand in m'n broodje shoarma, heb die ernaast ook laten trekken en heb nu dus neppers en zelfs daar heb ik nog fantoompijn in.

Zo'n flapoperatie heb ik ook al jaren een verwijsbrief voor, echt niet hoor dan laat ik ze nog liever allemaal trekken.

Zo dat lucht op..........

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:02

Oh tandarts!
Ik moest toevallig vandaag op controle en ben dan gewoon heel de dag zenuwachtig...
Sinds dat hij een paar jaar geleden 2 tanden heeft getrokken (waarvan er eentje afbrak dus dat deed super pijn) en toen dus na 3 kwartier begon de verdoving uit te werken dus lag gewoon te janken op die stoel van de pijn.

Nou hoef ik gelukkig geen beugel enzo, maar als hij zegt dan brengen we even een laklaagje aan of fluor wil ik precies weten wat hij gaat doen..

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:25

brrr ben nog steeds niet geweest!!
Heel slecht ben ik.. heb net weer een paracetamolletje op..

Mijn ouders zitten op de camping in Italie, en zaten toevallig op dezelfde camping als de tandartsassistente!

Als ze een afspraak maken.. nou!!!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:45

Spoelen met cognac, helpt ook nog wel eens (als je lang genoeg blijft spoelen is je hele hoofd verdoofd)

Als ik de assistente aan zie komen in de supermarkt of zo ga ik altijd snel een ander pad in.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:19

ieeehhll...tandartsen

Ik ben ook als de dood voor spuiten! De eerste keer dat ik gaatjes had heeft hij het ook zonder verdoving gedaan. Hij zei dat als het niet ging ik het maar aan moest geven, dan zou hij verdoving geven. ik: Echt niet!! Geen spuit in mijn mond.

Laatst verdween mijn halve kies in een pinda...damn..ik moest gewoon naar de tandarts!! Ik hele week in de rats, maar ik durfde gewoon niet meer te eten! De tandarts zei dat ik nu toch echt een verdoving moest (kies was helemaal uitgehold ). Ik dacht er niet over.....

Laatst had ik ook weer gaatjes...ook zonder verdoving. Hij zegt al niks meer en gaat vlug aan de gang...

nee..voordat ik ga duurt het ook nog wel even