paardensport alleen interessant voor vrijgezelle vrouwen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:17

Heb je het mooi mis!

Heb al drie jaar verkering maar laat mijn paardjes echt niet vallen!

pol013

Re: paardensport alleen interessant voor vrijgezelle vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:37

Mijn paard was er eerder. Mijn vriend (sinds drie jaar) heeft voor mij gekozen MET paard. Het paard is al 7 jaar in mijn leven. Nu zal hij ook moeten leven met een vriendin met paard. It come's with the package!

Ik zal niet zeggen dat het niet lastig is om beide te combineren maar het lukt me al heel wat jaartjes. De volgende hindernis die we moeten nemen is samenwonen en een paard.
De situatie is nu eenmaal zo dat ik vreselijk gehecht ben aan mijn knol en hem dus ook niet het veld ga laten ruimen. Ik zeg niet dat ik mijn paard verkies boven mijn vriend maar mijn vriend kan voor zichzelf zorgen als ik er een keer (een paar dagen) niet ben. Mijn paard heb ik in een stal staan waar hij een paar uurtjes per dag uit komt. Ik ben verantwoordelijk voor de rest van zijn 'vertier'.

Een slimme vent denkt: 'heerlijk; twee uur per dag helemaal voor mezelf'

Nu moet ik ook zeggen dat een vent die niet ziet dat paarden mijn lust en mijn leven zijn, geen kans bij mij maakt. Ik rij al vanaf kleins af aan en werk bij een bedrijf 'in de paarden'. Het is wel duidelijk dat ze onlosmakelijk met mij verbonden zijn.
Mijn vriend gunt het me ook wel. Hoe kan hij ook anders als hij ziet hoeveel plezier ik er in heb. Ach ja, een zucht en een mopper hier en daar komen er heel soms toch wel aan te pas.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:40

nou voor mij en de meeste die ik zelf ken echt niet vent of geen vent paarden blijven actief in ons leven..voor mij zijn paarden een van mijn grootste passie en wil dr verder mee of het nu alleen particulier is of ook als eigen bedrijf...als ik een relatie heb of getrouwt ben ga ik dat niet laten vallen als ik kinderen heb ook niet! zo simpel is het...al weet ik wel dat veel ruzie's en jalozie onstaat bij mannen waarvan de vrouw een eigen paard heeft omdat daar veel geld en tijd in gaat zitten... maar dat heb je ook al als een hond heel veel aandacht krijgt...nouja is die van mij zo (ik zorg zowiezo altijd voor genoeg tijd met zijn 2 dus echt voor hem) en is het moeilijk gaat hij toch lekker mee...(paardjes staan dan toch achterom bij ons) desnoods leer ik hem rijden als hij da wilt...maar een dierenvriend is zo verkocht als hij een aantal veulentjes ziet....

ach ja ik ben het er iig niet mee eens

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:43

tevens vind ik paarden zijn eerder in mijn leven leer ik iemand kennen vertel ik ze ook welke dingen mij in mijn leven bezighouden en wat mijn plannen zijn ofzo...dus bv paarden bedrijfje hondjes enc...
dus voor we ergens aan beginnen weet hij hoe het er voor staat bevalt hem dat niet tja dan word het zowiezo niks!

het is alles of niets he

wolf359

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 01:32

Als er zo veel vrijgezelle dames rijden dan kom ik ze toch echt te weinig tegen!!!!!!!!! Als je nou zegt dat er veel vrouwen in de paardensport actief zijn dan heb je gelijk het lijkt soms wel dat mannen het niet durven toegeven dat ze de sport beoevenen of ze durven niet te beginnen bang dat ze voor mietje worden uitgemaakt, best wel jammer nou ik durf dit wel en ik zou het leuk vinden om 1 van die vrijgezelle dames tegen te komen .

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 02:11

Ik heb al bijna 4 maanden een vriendje.
Maar me verzorgknollie gaat altijd voor

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:43

wolf359 schreef:
Als er zo veel vrijgezelle dames rijden dan kom ik ze toch echt te weinig tegen!!!!!!!!! Als je nou zegt dat er veel vrouwen in de paardensport actief zijn dan heb je gelijk het lijkt soms wel dat mannen het niet durven toegeven dat ze de sport beoevenen of ze durven niet te beginnen bang dat ze voor mietje worden uitgemaakt, best wel jammer nou ik durf dit wel en ik zou het leuk vinden om 1 van die vrijgezelle dames tegen te komen .

Dan zou ik zeggen, plaats eens een foto van jezelf (en niet onbelangrijk natuurlijk, je paard ) hier, misschien kunnen we je nog aan een vrijgezelle boktvrouw helpen

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:47

ontopic:

paarden zijn mijn lust en mijn leven. Ik ben begonnen met rijden op mijn 9e, en inderdaad, zo rond mijn 15e is het hele clubje meiden waar ik toen mee reed (we hadden allemaal een verzorgpaard in schinveld, en de weides grensden aan elkaar, dus altijd dikke pret en met zijn allen rijden enzo) uit elkaar gevallen, en ik ben de enige die nog altijd rijdt. nu heb ik nog geen eigen paard (is in productie ) maar vriendlief weet dat het voor mij de enige echte uitlaatklep is die ik heb, en hij gunt me dat heel erg, ook al heeft hij zelf helemaal niets met paarden. Maar als ik zou moeten kiezen dan ruimde vriendje toch eerder het veld dan de paarden- iemand die me zo'n keuze zou laten maken begrijpt duidelijk helemaal niets van mij

_Quiksilver_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:14

Of zie het even anders: en kies een vriend die net als jijzelf evenveel van paarden houdt. Lekker handig, ik spreek uit ervaring!!!

horsegiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:35

Mijn vriend houdt niet van paarden, maar heeft er geen probleem mee als ik ernaa toe ga ..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:39

Ik heb al 3.5 jaar een relatie... Woon nog samen ook. Maar heb nu 2 paardjes en volgend jaar 4. Mijn kerel heeft het er maar mee te doen... anders pech hebben. 1 van mijn paarden heb ik al 10 jaar en die gaat ook nooit niet weg ook.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:26

Ik ga nooit paardrijden inruilen voor mijn vriend, Ik heb bijna een jaar een vriend en de paarden gaan bij mij voor en dat weet hij

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:47

Pjotr schreef:
ik kom maar zo binnenvallen hier op het forum. Heb geen paard rij geen paard. Mijn verloofde heeft wel ooit gereden. Ik zal het maar gelijk neerleggen hier. Paardensport is volgens mij vooral een sport voor vrouwen. Nou hoorde ik ooit eens een theorietje en in mijn geheugen gravend denk ik dat yvonne kroonenberg er mee te maken had. Namelijk dat paardensport vooral voor jonge vrouwen en meisjes interessant is zolang ze nog geen vaste verkering hebben of getrouwd zijn. Klopt dat beeld?

Wat zou dat betekenen?

(sorry ik heb de kop boven het stukje zo geplaatst dat het de aandacht trekt)

Midas Dekker heeft daar eens wat over geschreven. De onbeantwoorde liefde van 13 jarige meisjes, die ze nog niet bij jongens kwijt kunnen omdat die meisjes stom vinden. De paarden zijn goede vervangers omdat deze grote dieren de liefde wel op prijs stellen.
Vaak stoppen dit soort meisjes tijdens de pubertijd ook met paardrijden en wordt paardlief vervangen door een opgroeiende jongen.

the_nollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:59

K ben het compleet eens met je stelling, aangezien ik vrijgezelle man ben... ff serieus, volgens mij niet hoor. Paardensport valt als man en vrouw makkelijk te combineren in een relatie. Heb dat zelf 2jr gedaan, zie het enkel als voordeel als je beide actief bent in de sport.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:10

Ik heb op dit moment geen vriend maar als er eentje komt zal hij mijn paard moeten accepteren. Misschien heb je wel gelijk, want het is vaak moeilijk te combineren, een vriend, paard, huishouden enzo. Misschien dat daarom meer vrijgezelle vrouwen paardrijden? Ik weet niet of het zo is hoor.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:28

Ik ben het oneens met je stelling. Een hobby heeft in mijn ogen niets met burgelijke status te maken.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:44

Ik ben het er niet mee eens heb dan wel geen vriend maar wil niet zeggen als ik er 1 heb dat ik mijn paard op geef.
hij kan kiezen opstappen of mij acepteren en mijn paard acepteren.
hij hoefd niet te rijden of iets met paarden te hebben maar hij zal mij moeten nemen met paard

nicolientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:06

nu ik een vriend heb (1,5 jaar) is mijn intresse in paarden niet minder geworden!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:11

Ach ja, ik heb alweer 4 jaar met mijn vriendin. Had eerst een verzorgpaard en nu een eigen. Het leuke is dat ik eerst niet zo geïnteresseerd was in paarden maar nu wil ik er zelf 1

Mijnviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 02:02

Ik heb Viera nu 3.5 jaar,
en heb haar van mijn ex gekregen.
Hij zeurde wel vaak dat ik meer tijd aan Viera besteed dan aan hem,
maar dat heb je als je een paard hebt.
Mijn huidige vriend is heel lief en blij met Viera,
hij heeft zelfs veel intresse in mijn hobby.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 02:08

Yep, paardrijden is alleen interessant voor vrijgezelle vrouwen. Misschien heeft het er mee te maken dat 80% van de vrouwen wel eens klaarkomt op hun paard.
En dát is dan weer de reden dat alle mannen vreemdgaan.

Heel simpel te verklaren allemaal!

moonsparkle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:37

Paraat schreef:
Yep, paardrijden is alleen interessant voor vrijgezelle vrouwen. Misschien heeft het er mee te maken dat 80% van de vrouwen wel eens klaarkomt op hun paard.

80%? dan mis ik zeker iets, verkeerd zadel misschien ?haha

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:50

Hoi,

Ik denk het ook niet ik ben ook een aantal jaren gelukkig getrouwd en heb ook twee kinderen,

Als je er echt voor gaat dan moet het goedkomen?

Groetjes

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:53

Paraat schreef:

Dan mag jij me eens uitleggen hoe je dat moet doen hoor...

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:56

nop ik vind van niet ik heb nu al bijna 2 jaar een vriend en ik rijd nog steeds gewoon paard... en ik heb me vriend ook leren rijden dus voorlopig ben ik niet van plan om te stoppen met paardrijden!