Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misz_J

Re: Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:20

Guinevere schreef:

In Amerika op een handelstal werken is zeker een mooie droom, maar bedenk je wel dat het vrijwel onmogelijk is daarvoor een verblijfsvergunning te krijgen. Je krijgt eigenlijk alleen een greencard als je een beroep uitoefent waar in Amerika vraag naar is EN je een werkgever hebt die je sponsort. Wel kan je vrij makkelijk voor een korte tijd een visum krijgen om op een ranch o.i.d. te werken. Als je serieus wil emigreren en je verder geen studie hebt gedaan waarmee je een baan kan vinden waar hier vraag naar is, is het waarschijnlijk een goed idee om elk jaar met de
Diversity Lottery

mee te doen. Inschrijving voor dit jaar is al voorbij, maar er gaat flink veel tijd overheen dus ik zou als ik jou was gelijk de volgende keer meedoen, als je wint krijg je dan in 2008 een greencard. De kans is natuurlijk vrij klein, maar ik ken wel iemand die gewonnen heeft ... het kan dus wel.

Ben je eigenlijk wel eens in de VS geweest?

ThanxX voor de link
Ja, ben 1x in Amerika geweest, en ik ben meteen overdonderd kan er niks aan doen. En ik heb veel naar site's gezocht van grote handelstallen en ranches.. pff.. wat is het landschap daar mooi
Ik weet ook dat het moeilijk is om daar goed en wel, zonder al teveel problemen te kunnen gaan wonen. Maar is dat nou echt zo'n probleem? Als je wel meteen van al het gezeur hier af bent?? Voor mij niet, ik heb het ervoor over. En ga trouwens opleiding paardenhouderij doen

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:31

Wat laag zeg, om iemand in z'n gezicht te slaan. Vooral iemand van 14 die nog veel jonger is dan jou.

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:42

mischien moet hij eerst respect voor jouw krijgen voordat jij het voor hem krijgt?

slaan in het gezicht (eigenlijk zoiezo) vindt ik zwak, ik vindt dit een teken dat die bang is dat die je niet met woorden aan kan. ik zou het er met je moeder overhebben want slaan hoort gewoon niet!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:47

ik had al een miniem beetje respect voor hem, maar die is voorgoed verdwenen. Ik heb al moeite om iemand te vertrouwen, en dan gaat hij me in mijn gezicht slaan,reden of net. Mijn respect krijgt hij nimmer nooit niet meer.

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:55

Misz_J schreef:
tja, hij heeft die borstel al een paar keer tegen zijn hoofd gehad, en nog blijft hij het doen.

Dat zijn dus ook geen handige dingen hé... Maar dat snap je zelf ook wel als HAVO-er, toch?

Vraag om een slot op je kamerdeur Kan hij jou en je spulletjes daar niet meer lastig vallen... En verder stel je jezelf gewoon in op de negeer- modus: zeg braaf goedemorgen, zeg braaf slaap lekker en trek je verder niks aan van wat hij doet of zegt.

Overigens: als je moeder het eens was met deze tets, ben je misschien een keer gewoon écht te ver gegaan. Iemand sprak over een vuistslag: overdrijven is ook een vak hoor!

In Charlois zit toch een manege?

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 02:13

Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten. Gelukkig had ik de optie om op het moment dat het allemaal gebeurde mijn echte vader te bellen. Die is me komen halen, onder politiebegeleiding.
Ik ben vanaf dat moment bij mijn vader gaan wonen. Was toen wel ietsje ouder dan jij.

Zorg iig dat je er zelf bovenstaat. Je klinkt als een slimme meid. Geweld is idd een teken van zwakheid, maar gebruik het dan zelf ook niet. Je moet zo denken, hij is de volwassene dus hij zou zich beter moeten opstellen. Jij als kind hoort niet alles te weten en kan je soms nog misdragen. Hoort bij je leeftijd. Maar een volwassene hoort daar boven te staan.

Maar de vriend van mijn moeder kon dat ook niet. Die had zelf geen kinderen en wist helemaal niet hoe hij ermee om moest gaan. Had zelf het ontwikkelingsniveau van een 12 jarige en lost alles op met geweld.

Uiteindelijk heb ik besloten om boven hem te gaan staan. Maar dit lukt me alleen zolang ik er niet woon.

Ik kreeg van mijn moeder vaak te horen dat ik geen respect toonde e.d Maar hij deed dat ook niet naar mij!!!

Maar nu heb ik een manier gevonden om het te controleren: poeslief doen. Als ik hem behandel zoals ik behandeld wil worden, dan doet hij dat! Hij doet dat omdat hij denkt eindelijk respect te krijgen, maar eigenlijk is het gewoon manipulatie.

Toch voelt iedereen zich er beter door.

Zo heb ik voor vaderdag een cadeau gekocht voor hem. Geloof me het was moeilijk om dat te doen voor iemand die ik absoluut niet vader-waardig vind. Maar het resultaat was er naar. Hij werd zelfs emotioneel. Sindsdien is hij ook poeslief. Maakt hij mijn auto enzo.

Dit zou jij ook kunnen proberen (koop bijvoorbeeld een borstel voor hem en geef deze als cadeautje) maar je moet dan wel echt doorzetten. Het moet niet sarcastisch overkomen.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Ohja en voor een adres in Amerika: www.knollfarm.com

anouksel

Re: Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 03:00

pff lastig.
Vind het wel makkelijk om alles er op te gooien dat je een puber ben.
Ja en dan hoef je nog niet geslagen te worden en corrigerende tikjes op een leeftijd van 14 kom op. Dat doe je op een leeftijd van 4 die zijn we al gepasseerd hoor!
Als je blijft slaan leer je je kinderen alleen maar geweld aan. of je traumatiseerd ze. Nee logisch dat je geen respect hebt als je geslagen wordt.
En je bent niet op de leeftijd om al compromissen te maken.
Je zou op school contact kunnen maken met maatschappelijk werk die kunnen je verder helpen met evt. jeugdzorg ofzo.
Weglopen zou ik niet doen je bent nog geen 16 dus je komt dan linia recta weer terug. En weglopen voor problemen is niet goed.

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 03:39

brabbelt iets over praten moeder en kiezen tussen hem en jou. maar nvermind, tis maar gebrabbel.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:02

ik ben het helemaal met je eens, dit kan niet.
een man van 1.90, 110 kilo tegen een meisje van 14 jaar.
en slaan is NOOIT de goede oplossing.
ik heb je andere topic ook gelezen, en het is gewoon respectloos hoe hij met je omgaat.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:44

Als ik jouw verhaal zo hoor, denk ik dat je maar eens contact op moet nemen met de kindertelefoon. Zij kunnen je helpen, je kunt nergens terecht bij andere familie, maar er bestaat wel zoiets als een pleeg gezin. Misschien is het moeilijk om je moeder en zus achter te laten, maar ik kan me niet voorstellen dat je deze situatie wil of dat deze gunstig is voor je concentratie op school. Het lijkt me niet verstandig om nog 2 jaar in deze situatie te blijven zitten. Misschien wordt je moeder ook eens wakker als je 'uit huis' bent. Probeer zo lang mogelijk op school te blijven (doe daar je huiswerk bijvoorbeeld), spendeer zoveel mogelijk tijd niet thuis. Er is altijd tijd voor dromen maar je diploma halen geeft je veel meer mogelijkheden in je leven dan nu op een stal te gaan werken. Je kunt ook proberen een jaar High School in Amerika te doen, als dat tegenwoordig nog kan? Steek ook een haar borstel in je schooltas.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:14

weet je wat nou het erge is? door het hele huis liggen borstels van hem, werkelijk overal, zelfs op zolder. Maar nee, hij gaat naar mijn kamer, om de borstel uit een laatje te halen zijn haren te doen en dan weg te lopen.
En nee, ik heb geen respect voor mensen die slaan, en al helemaal biet, wanneer je de lafheid in je hebt om dat in het gezicht te doen.
En natuurlijk ben ik een puber, geef ik allemaal toe, ik ga heus wel een keer te ver. Maar deze keer gaf hij hij mij een lel omdat ik zij dat hij niet met een ziekte moet gaan schelden, en doorgaan,doorgaan en nog meer.. dat pik ik ook niet. Ik heb familie van mij eronderdoor zien gaan, ik hoef er niet op zo'n manier mee geconfronteerd te worden.
Daarentegen, ik vind dat je op een normale manier met elkaar om moet kunnen gaan. En manipulatie zou ik bij leeftijdsgenoten nog wel kunnen als het niet anders kon. Maar komop, een volwassen vent? Hij zou beter moeten weten. Maar ik kan natuurlijk wel vragen aan iemand of hij misschien een ontwikkelingsachterstand heeft.
En het idee van een pleeggezin vind ik eng, heel naar. Hoe kan ik op zo'n plek mijn droom werkelijkheid laten worden?
En de kindertelefoon, waar? Ik wil wel, maar ik wil niet dat mijn moeder op de rekening ziet dat dat nummer gebeld is. Zulke nummers vallen geheit op.

Niki_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:33

Ten eerste; Wát ontzettend zwak van die man om je te slaan!
Met praten zou hij veel verder komen...Snap dat dit een vervelende thuissituatie is.
De Kindertelefoon bellen is anoniem en gratis, je moeder zal niet zien dat jij ernaar toe gebeld hebt.
Sterkte!

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:38

ja sorry hoor maar als ik jou moeder was en mijn vriend kwam met zijn po... aan mijn dochter kon hij meteen zijn spullen pakken en op sodemieteren.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:07

Je droom werkelijkheid? Begin maar eerst met de werkelijkheid te verbeteren. Je huidige situatie zal er niet voor zorgen dat je je droom werkelijkheid kunt maken, lijkt mij. Een pleeg gezin is bedoeld voor kinderen met moeilijke thuis situaties, om te helpen en te ondersteunen. De kindertelefoon kun je ook vanuit een telefooncel bellen Je moet stappen ondernemen om jezelf te helpen, als je dat niet doet dan kunnen wij hier ook niks voor je betekenen. Je kunt ook aangifte doen van mishandeling, naar de huisarts je na laten kijken en vertellen wat er gebeurd is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:18

Ik vroeg me af of er op school geen vertrouwenspersoon is aan wie je je verhaal kwijt kunt, en anders idd de kindertelefoon oid bellen. Naast iemand om simpelweg je verhaal aan te doen, denk ik dat het heel belangrijk is dat je nu begeleiding krijgt om je school hier niet onder te laten leiden. Dat is namelijk heel erg bepalend voor de rest van je leven, als je straks volwassen en zelfstandig bent en je leven niet meer door de vriend van je moeder te laten beinvloeden. Het zou heel erg jammer zijn als je nu een diploma misloopt wat je straks veel meer mogelijkheden geeft voor vervolgopleidingen etc.

Wat dat werken op een ranch betreft: ik zou eens beginnen met tijdens je zomervakantie ergens intern stage te gaan lopen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:22

Zep schreef:

Wat dat werken op een ranch betreft: ik zou eens beginnen met tijdens je zomervakantie ergens intern stage te gaan lopen

Dat vind ik eigenlijk een heel goed idee op die manier zit je niet de hele zomer met hem in je maag, en werk je ook alvast aan praktijkervaring. Een vriendin hier op bokt zoekt toevallig nog iemand voor intern, misschien iets voor jou? viewtopic.php?f=69&t=592152&hilit=

Sorry als dit niet mag, het is behulpzaam bedoelt