Wie kan mij van mijn kinderwens afhelpen? ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:02

Quellian schreef:
Coby schreef:
Wat vinden je ouders ervan? Omdat je immers nog steeds minderjarig bent. Overigens assecoire is verkeerd
gespelt

Dat heb je helemaal goed gespelD zeg

juiste spelling volgens de dikke van Dale:

ac·ces·soi·re (het ~, ~s)
1 attribuut dat als aanvulling dient

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:13

Aah dan zat ik er nog niet zo ver naast

Naja iedereen maakt weleens een spellingsfoutje, merk je wel weer, zelfs een pabo studente

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:15

Coby schreef:
Wat vinden je ouders ervan? Omdat je immers nog steeds minderjarig bent. Overigens assecoire is verkeerd
gespelt

Oja wat mn ouders er van vinden, ja dat weet ik niet echt, ik weet wel dat mijn moeder het niet zou accepteren en mij niet zou steunen als ik zwanger word.
[/quote]

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:36

lindsey schreef:
Je toekomst heeft niet alleen met stappen lol maken te maken.
Maar ook met scholing en de mogelijkheid om zelf in je onderhoud te voorzien.

Het gaat ook niet alleen om het uitgaan enzo, ik ben ook geen uitgaanstype. Ik heb nog geen concrete ervaring maar ik ben er dus ook op voorbereid dat:
* Ik niet meer zomaar spontaan naar de paarden toe kan. Ik moet wachten tot de papa thuis is die kindlief naar bed kan doen. Dat houdt dus in dat ik 's avonds nog mijn paarden moet rijden terwijl ik (zeker 's winters) veel liever er ben voor het bedritueel en nog een stukje avond voor mijn vent.
* Ik voor concoursen moet gaan regelen dat de kleine een dagje naar opa en oma kan of een extra groom moet hebben. Vriend kan niet meer helpen want die moet dan de kleine in het oog houden (die zich grenzeloos gaat vervelen de hele dag)
* Er pas weer een verre vakantie in zit als mijn kind tegen de puberteit aan zit. En dan maar hopen dat we genoeg verdienen!
* Ik bij bijna elke planning van een vergadering op mijn werk straks paniekerig moet gaan roepen 'Dat kan niet, het is dan mijn beurt om de kleine van het KDV/school af te halen!' Wat natuurlijk enorme wrevel ten gevolge gaat hebben onder mijn collega's.
* Ik mijn ideeen van dingen die ik ooit nog zou willen doen, zoals in de zomervakantie een paar maanden op een ranch in Amerika te gaan werken, wel in de ijskast kan zetten tot een volgend leven want zolang weg van mijn kinderen kan gewoon echt niet.
* Ik damn veel geluk heb met een heeeele lieve man die nog steeds open staat voor mijn ideeen om een huis met grond erbij te kopen, om een pensionstalletje te beginnen in plaats van te zeggen: 'Doe niet zo idioot. Daar hebben we geen geld voor en bovendien zijn er ook dingen die IK wil in het leven.'
* Ik tevens heel veel geluk heb dat er een fonds is op de hogeschool waardoor ik (doorbetaald) studietijdverlenging kan krijgen want a) ik lig er een half jaar uit met de bevalling en de kraamtijd en b) studeren met een huilend kind of een kind dat aandacht wil of een kind dat ziek is of een kind dat tandjes krijgt (....), gaat niet altijd evident zijn. Ik lig er nu tijdens de zwangerschap al een half jaar uit omdat die dus niet zo fijn verloopt.
* Ik de komende tien jaar geen paar uur achter elkaar meer kan Bokken

Wat ik hiermee wil zeggen: ik ben niet het type mama dat haar leven helemaal aan de kant smijt voor de kinderen. Ik wil mijn paarden blijven rijden, op concours blijven gaan en er liggen dromen die ik echt nog ga proberen te realiseren (zoals mijn pensionstal) maar als moeder moeten de kinderen wel op de eerste plaats komen en dus ben ik wel ernstig beperkt in mijn doen en laten.
Dat heb ik er graag voor over maar ik ben blij met die jaren dat ik wel mijn eigen ding heb kunnen doen: jobhoppen om uit te zoeken waar ik wilde werken, mijn laatste geld uitgeven aan een paard, een baan in de paarden waarmee ik alleen ervaring kreeg maar nauwelijks geld, allerlei cursussen zoals de ORUN, zanglessen nemen etc. etc.
Dat kan dus niet meer als je op je 16e al er aan begint.

Super van degenen die onverwacht zwanger raakten en de moed hebben gehad om hun kind te houden maar om er bewust aan te beginnen zou ik nog even uitstellen.

Debsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:40

Joyckuh schreef:
Nadelen van kinderen:

- ze worden altijd ziek net als je een weekendje weg of een dagje uit hebt gepland
- juist als jij heel veel slaap hebt besluiten ze 's nachts te gaan spoken
- bij belangrijke proefwerken zijn ze ook ziek en vervelend waardoor jij dus niet kan leren en je dus weer een onvoldoende haalt
- als je hoofdpijn hebt rennen ze de hele dag door zonder middagdutje en moet jij er natuurlijk ook achteraan rennen omdat anders die mooie nieuwe vaas door de kamer heen vliegt of de waterbak van de honden geleegt wordt
- ze kunnen heel erg zeuren
- je kan ze niet straffen als ze iets fout doen want dan gaan ze heel zielig en lief kijken waardoor je niet boos kan blijven en kind dus gewoon weer hetzelfde doet
- peuterpuberteit, ook erg leuk! Heel de dag nee roepen, bijten, schoppen en slaan vinden ze dan erg leuk. Ook heel erg vervelend zijn en expres dingen doen ze niet mogen doen horen daar bij.
- je kan nooit uitslapen en als kind in een keer besluit wel tot een uur of 9 door te slapen ben jij boos omdat hij jou zo heeft laten schrikken omdat je dacht er iets ergs gebeurt was.
- als kind ergens gaat logeren denk jij blij te zijn dat je kan uitslapen, het tegendeel is waar, je staat alsnog braaf om half 7 naast je bed omdat je dat zo gewent bent.

- je hoort ze overal huilen, ook al zijn ze niet eens in de buurt

- je wordt overbezorgd!
- de bevalling is inderdaad ook geen pretje!
- je lichaam ziet er na het krijgen van een kind nou ook niet meer zo strak uit...
- als je naar de stad gaat om een keer kleren voor jezelf te kopen kom je terug met een heleboel kleren! Alleen zijn die allemaal voor je kind en niet voor jou...

tja, deze nadelen kon ik zo gauw bedenken

Urielle: Whahahaha, gelukkig heb ik niet zo'n zwangerschap gehad

vooral dat dikke stukje

ik ben zelf ook jong moeder. was 21 toen ik kindlief kreeg en nu is hij 2,5 jaar

zwangerschap was een eitje.. de bevalling heb ik ook overleefd...
maar na de bevalling werd de roze wolk even flink hard voor mijn neus weg getrokken ( kind was gezond hoor)

geniet nog even lekker van je jeugd... kinderen krijgen kan best nog wel wat jaartjes wachten

al ben ik apetrots op mijn zoontje en ik zou geen leven zonder hem kunnen voorstellen

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:46

Citaat:

* Er pas weer een verre vakantie in zit als mijn kind tegen de puberteit aan zit. En dan maar hopen dat we genoeg verdienen!

Hoeft niet hoor, toen ik een paar maanden oud was zat ik ook al in zuidfrankrijk met mn ouders.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:56

Zuid-Frankrijk is ook niet zo ver (ga er zelf in juli nog naar toe voor een laatste vakantie met zijn tweeen)
maar het is zonde dat ik niet naar Amerika, de Dominicaanse Republiek, Kenia, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland etc. etc. ben geweest. Als we het al aan gaan durven met een kleine zo ver te gaan, gaat het heel duur worden, en moet je je vakantie toch anders inrichten dan je zou doen als je met zijn tweeen was. Gelukkig zijn we geen echte backpackers maar meer luxe-hotel-diertjes dus wie weet met een makkelijk kind?

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:31

Urielle: toch heb ik over een jaar of 5 een verre vakantie naar Thailand gepland mocht het gaan lukken met de financien

Echt, als je een beetje een actief kind hebt moet dat lukken, mijn buurmeisje was ook een jaar of 6 en die wandelde al vrolijk met haar ouders mee door de bergen in Oostenrijk!

School en dergelijk lukt ook als je het wilt, maar nu ga ik eerlijk zijn, ik kan uit ervaring spreken he , ik was 16 toen mijn zoontje geboren werd, als het een ongelukje is, ga ervoor! Vind ik dan he Maar als je kan kiezen, wacht dan een paar jaar! Ten eerste word het echt niet geaccepteerd door deze maatschappij dat je jong moeder bent verder zijn er allerlei instanties die moeilijk gaan doen, school en kind is ook niet altijd even makkelijk, financieel gezien wil het ook niet altijd lukken en een eigen huis heb je dan meestal ook niet.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:17

Ach ik was 1,5 toen mijn ouders mij meesleepten naar amerika.. al was een deel ervan wel bij (vage) kennissen, dus dat scheelde erg in de kosten, maargoed het werd er niet minder ver om

jarrah

Re: Wie kan mij van mijn kinderwens afhelpen? ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:40

Hahahaha, ik ken dat gevoel ja, had dat eerst ook heel erg.....
Nu heb ik laatst 3 weken op de boerderij bij mijn paard gelogeerd en op de kamer geslapen bij een heeerlijk ventje van bijna 4......
Zolang je er niet middenin zit heb je niet door hoeveel energie die kinderen van je vreten....maar toen.......
Dan hadden we twee nachten achter elkaar bevallingen van de paarden gehad, (weinig slaap dus) en de volgende nacht ging 1 van de kids heerlijk lopen spoken.....zeg maar gerust tegen je luie leventje
Ik snap nu pas dat mijn ouders het af en toe best zat zijn met 4 kids
Nee....ik wil nu lekker alles voor elkaar krijgen, huisje boompje beestje, en dán komen er wel een stuk of wat kids
Ik ga eerst genieten van mijn leven!!!
Laatst bijgewerkt door jarrah op 23-05-06 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:45

Het is best mogelijk om je kinderen mee te nemen op reizen e.d. het vergt echter veel stress bestendigheid van de ouders en dat is niet mijn idee van vakantie toch een voordeel van gescheiden ouders voor de ouders zelf, gescheiden vakanties zonder wroeging

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:55

denk eraan wat je allemaal weggooit.een vriendin van mij was ook 16 nou dat wil ej echt niet,stoppen met school wat ze later weer moest oppakken,je kan haast nergens meer heen,je hobby's,je vrienden en je zegt ook dat je ouders je niet zullen steunen dus lijkt me al helemaal een reden om je nog een keer te bedenken

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:13

Urielle en Marreke: geweldige verhalen! Als ik al een kinderwens had voor in de verre toekomst, dan is die nu al helemaal in de ijskast beland Haha.

Ik denk dat de TS ondertussen genoeg redenen heeft gehoord om (voorlopig) niet aan kinderen te beginnen. Maar zo te horen heeft de TS al een keuze gemaakt..
Persoonlijk denk ik ook dat je beter een aantal jaartjes kunt wachten: lekker nog wat geld sparen voor een mooie toekomst en nog even van je onbezorgde jaren genieten nu het nog kan.

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:29

Ja maar ik zou zeker weten wachten omdat ik dit keer mijn verstand boven mijn gevoel kies

Als ik perongeluk zwanger word houdt ik het wel.

@ Joyckuh: Ik heb heel veel bewondering voor je hoe je dat allemaal opgepakt hebt!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:32

Je hebt geen baan waarschijnlijk je zit nog op school en zo'n kleine kost veel geld.. je kan beter een paar jaar wachten als het nu zou gebeuren verlies je je vriend (teminste dat haal ik uit je verhaal) als je een paar jaar wacht heb je een hoger inkomen leef je op jezelf en sta je er niet alleen voor maar helpt je vriend je gewoon.. je moet nu lol maken uit gaan met je vriendinnen afspreken enz.. dat kan allemaal niet meer als je een kind hebt he.. en mensen zullen je waarschijnlijk raar aan kijken met een baby je moet je natuurlijk niks van andere mense aan trekken maar toch.. ik denk dat je er meer van zal genieten als je nog een paar jaar wacht suc6 er mee meis;)

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:55

Wat betreft kids en een verre vakantie: het kan wel, prima zelfs. Wel denk ik dat je je af moet vragen wie zo'n vakantie leuker vindt en dat zijn meestal de ouders. Ergens tussen 5 en 12 maak je de meeste kids wel blij met een camping/waddeneiland/whatever vakantie - lekker spelen.

Ik heb zelf geen kinderen en die zitten er voorlopig ook nog niet in, dus kan ik de TS verder niet uit de droom helpen.

Denk dat de stukjes van Urielle met genoeg humor en realiteitszin zijn geschreven om je wel even 3x te bedenken wat het inhoudt om een kindje op de wereld te zetten.

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:14

Kinderen zijn een fulltime baan, waar je flink veel voor moet betalen.. Dus de meeste leuke dingen voorjezelf kun je dan wel vergeten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:11

Fem007 schreef:
1. Je wordt iedere nacht wel een keertje gewekt. Dat is een paar weken wel te doen maar probeer je voor te stellen dat het de eerste 5 jaar zo gaat.
2. Je wordt iedere ochtend om half 7 gewekt (altijd, ook als je een kater hebt)
3. Je hebt veel minder tijd voor vrienden, je paard en je werk/school.
4. Je lichaam wordt er niet mooier op.
5. Je hebt vaker ruzie met je vriend (omdat je altijd oververmoeid bent).
6. Een baby krijgt de eerste 3 maanden zo´n 10 borstvoedingen per dag. Tussendoor hebben ze buikkramp of willen ze gewoon aandacht. }>
6.b. Jij wilt gewoon slapen maar dat ´mag´ niet...
7. Je onderschat de impact van een baby op je leven, echt waar.
8. Dit heb ik ervaren op mijn 29e, kun je nagaan hoe het op je 16e is...

Nu denk je vast dat dat bij jou allemaal anders zal gaan... Nou, ik kan je vast vertellen dat dat helaas niet zo is.

Als je 10 jaar ouder bent moet je me nog maar herinneren via PB want dan stuur ik je de lijst met 1000 voordelen.

Maar nog veel plezier in je jonge leven, verplichtingen krijg je nog genoeg de komende jaren!

En dit is nog maar als je een gezond kindje krijgt, je wil niet weten wat er op je af komt als er iets niet goed zou zijn.

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:30

Kilian schreef:
Kilian schreef:

Ik ga hier niet mijn verhaal neerzetten,
maar moet zeggen dat ik van de opmerkingen:
"Je vergooit je leven" toch heel erg misselijk wordt.

het is maar hoe je het ziet he !!!!

als je verder leest weet je wat ik daarmee bedoel !
als je 16 bent en je wilt een kind ...........ja dan vergooi je je toekomst ja !

En als je 17 bent en je krijgt een kind.. vergooi je je toekomst dan ook?
Wie ben jij om te zeggen dat dat zo is. Misschien heeft die persoon wel een andere toekomst voor zich dan stappen en lol maken?

ga je mij nu aanvallen ??? doe eens ffe normaal zeg ....

de meeste die hier posten zeggen dat je "als je kan dat je beter een paar jaar kan wachten "!!! zo is mijn bedoeling ook hoor ..
ik bedoel ..als je onverwacht zwanger raakt kan je er niks aan doen (tot zover) ,maar als je kan kiezen om nog een paar jaar te wachten zou ik dat adviseren .je hebt immers nog een heel leven voor je !!!
[quote]

Beeniebrenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:59

kinderen janken, schijten, schreeuwen, zeuren, plassen, kotsen, spugen, stinken, trekken aandacht, pesten, etteren enz. enz.

do I have to say more? noooit aan beginnen! haha

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:07

Vrienden van mij hebben ook nong kinderen gekregen(21 en 26) Ze hadden een huisje, jaar later getrouwd en weer een jaar later een kindje. Elke keer als wij op stap gingen konden zij niet mee, moesten op tijd naar huis, oppas kost ook geld!

Ik ben nu 26, heb ook een sterke kinderwens. Maar wil nog zoveel!! Af en toe komen mijn neefjes van 5 en 8 bij ons logeren, ben ik weer helemaal genezen!!

Als we bij vrienden van ons op visite gaan dan loop ik weg met de kinderen en gaat het weer jeuken, totdat zij mij vertelt dat ze erom half al uit was om haar een schone luier te geven ed. Terwijl ik pas om 8 uur wakker werd en lekker ben gaan rijden!!

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:21

ik was 15 en raakte zwanger.
Vondt er echt niks aan.
Alles inleveren voor een kindje.
Maar ik ben nu 19 en heb een dochtertje van 2 en un half.
Ze is een schat en ik zou haar niet meer kwijt willen. Maar soms denk ik toch echt wel terug aan die tijd dat ik alles kon doen en met niemand rekening hoefde te houden.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:26

Misschien is het een idee om een oppasbaantje te zoeken?

Dat helpt je gelijk van alle idealen af

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:43

kijk een paar keer "de bevalling" en hoe vaak die vrouwen uitscheuren. Die gedachte geneest mij keer op keer als ik die kinderwensdrang weer op voel komen.

Ben nu 23, heb die drang vanaf mijn 19e, heb een vriend die ook heel graag kinderen wil, maar allebei roepen we heel hard: eerst die studie af, dan een paar jaar werken en genieten van dingen die je met kinderen niet kunt doen. Tegen de tijd dat ik 28 ofzo ben kunnen we er eens aan gaan beginnen.

en alsjeblieft vergeet niet 'per ongeluk expres' de pil. Zit dat risico erin, doe dan net als ik: een spiraaltje, voor de eerst komende 5 jaar genezen.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:04

neem mijn broertje en zusje van 1 en 3 een keer in huis.. dan is je kinderwens meteen over

baby's huilen, poepen, kotsen, stinken , eten en de rest van de tijd slapen ze dus moet je zachtjes zijn.
je kan de deur niet meer zomaar uit, je hebt altijd oppas nodig.
als ze ouder zijn gaan ze je behang onder kleuren, dan komt de ' ik wil ik wil ' fase, en de ' wat is dit wat is dat ' fase.

je moet op je woorden letten en je hebt een heeeeleboel kinderspullen nodig die een heeeleboel geld kosten.

plus dat ze je ook nog eens met veel pech 's nachts tien keer op laten staan.

en natuurlijk die pijnlijke bevalling..

nee kinderen, niks voor mij