Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizzy2 schreef:Ik denk dat het respect tussen leraar - leerling ongelofelijk veel te maken heeft met het respect dat de desbetreffende leerling voor zijn/haar ouders heeft.. In een heel groot aantal topics op bokt komt dit naar voren, en ik denk dat dit op school voor een groot deel tot uiting komt.
Ik vind het dus meer een aspect tussen ouders-kinderen, dan tussen leraren-leerlingen.
Urielle schreef:Dank je wel. Ik ben trouwens in opleiding voor geschiedenis. Echt een vak dat leerlingen of heel leuk vinden of de pest aan hebben. Misschien ligt het er ook wel aan, ik ben pas 27, ik kan goed overweg met de computer dus ik begin eerder met een klas aan een ICT-opdracht. Ik heb geen angst om met video of DVD te werken, dus filmopdracht kan. Ik kan op internet op zoek naar creatieve opdrachten of muziek om iets mee te doen. Ik heb ook nog niet zo verschrikkelijk veel klassen dus ik kan er tijd in steken om dingen op te zoeken waarvan ik denk dat het leuk is. Voor de oudere generatie is dat toch wat minder vanzelfsprekend. Zo schrijft mijn stagebegeleider steeds op wat ik doe zodat ze dat volgende jaren ook eens kan doen met de klassen.
Ghani schreef:Wow!
Bij mij op school hoef je het echt niet in je hoofd te halen om asociaal te doen tegen een leraar! Dan mag je linea recta naar de rector toe, en worden meteen je ouders ingelicht.
Nu is het bij mij op school ook niet zo dat een leerling een grote mond geeft tegen een leraar. Bij ons gaan leraren en leerlingen eigenlijk heel goed met elkaar om!!
Het ligt heel sterk aan de school denk ik.
(Nee, ik discrimineer niet! , maar ik vind het toch opvallen dat dit soort dingen het meest gebeuren op scholen waar of veel allochtone jongeren zitten, of een school met voornamelijk VMBO leerlingen. )
Weet niet of het in dit geval ook zo is, maar dat merk ik wel heel erg in Rotterdam.
Jaduuh schreef:Op school heb ik wel respect voor de leraren enzo, maar soms floept er wellis wat uit en dat heb ik thuis niet.
Urielle schreef:Jaduuh schreef:Op school heb ik wel respect voor de leraren enzo, maar soms floept er wellis wat uit en dat heb ik thuis niet.
Misschien omdat je thuis naar je kamer kunt lopen als je te boos wordt?
Urielle schreef:Jaduuh, ik vind zelf dat er echt wel iets groots moet gebeuren om ouders te bellen met een klacht. Ik ben overigens wel blij om te horen dat jij respect hebt voor je ouders en dat zij je school serieus nemen. Ik heb al zoveel ouders gezien die zich of niks van hun kinderen aantrekken, of zeggen dat hun kind zoiets niet doet, ofwel geen baas meer zijn over hun kinderen en dus ook niks kunnen zeggen. Ik vind dat altijd een hele trieste situatie. Die kinderen zijn ook vaak heel erg moeilijk in de omgang. En logisch.
Urielle schreef:Wauw, ik denk zelf altijd 'Ach, ik geef geschiedenis, geen Nederlands' Dan zijn dus leerlingen die slecht zijn in spelling en grammatica al enorm in het nadeel op jullie school?
_Inga schreef:Ja Jade, die opmerkingen bedoel ik dus, en daar hebben ze mijn brugklas jaar op het Gym zo mee verpest dat ik maar naar HAVO ben gegaan
Urielle schreef:_Inga, imo mag je het zeker zeggen als er iets beter kan! Wat mij betreft zelfs graag, zolang het op een respectvolle manier gaat en je niet ineens door een hele klas wordt overvallen!
Die opmerking van je aardrijkskundeleraar vind ik ook niet door de beugel kunnen
Over de stagiaires: ik weet niet in welk jaar ze zat?