Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lizzy2 schreef:Ik denk dat het respect tussen leraar - leerling ongelofelijk veel te maken heeft met het respect dat de desbetreffende leerling voor zijn/haar ouders heeft.. In een heel groot aantal topics op bokt komt dit naar voren, en ik denk dat dit op school voor een groot deel tot uiting komt.
Ik vind het dus meer een aspect tussen ouders-kinderen, dan tussen leraren-leerlingen.
Urielle schreef:Dank je wel. Ik ben trouwens in opleiding voor geschiedenis. Echt een vak dat leerlingen of heel leuk vinden of de pest aan hebben. Misschien ligt het er ook wel aan, ik ben pas 27, ik kan goed overweg met de computer dus ik begin eerder met een klas aan een ICT-opdracht. Ik heb geen angst om met video of DVD te werken, dus filmopdracht kan. Ik kan op internet op zoek naar creatieve opdrachten of muziek om iets mee te doen. Ik heb ook nog niet zo verschrikkelijk veel klassen dus ik kan er tijd in steken om dingen op te zoeken waarvan ik denk dat het leuk is. Voor de oudere generatie is dat toch wat minder vanzelfsprekend. Zo schrijft mijn stagebegeleider steeds op wat ik doe zodat ze dat volgende jaren ook eens kan doen met de klassen.
] Maar onze docent geschiedenis die is dus super streng. Maar kan wel ontzettend leuk dingen brengen, en vaak besteed die meer tijd aan ons 'opvoeden' [alleen heeft niet iedereen dat door, omdat het net lijkt of die 'gewoon' over z'n verleden vertelt of 'gewoon' vertelt wat er toen en toen gebeurde] maja.
Dat vind ik wel weer leuk.
Dat houd het ook leuk.
Ghani schreef:Wow!
Bij mij op school hoef je het echt niet in je hoofd te halen om asociaal te doen tegen een leraar! Dan mag je linea recta naar de rector toe, en worden meteen je ouders ingelicht.
Nu is het bij mij op school ook niet zo dat een leerling een grote mond geeft tegen een leraar. Bij ons gaan leraren en leerlingen eigenlijk heel goed met elkaar om!!
Het ligt heel sterk aan de school denk ik.
(Nee, ik discrimineer niet! , maar ik vind het toch opvallen dat dit soort dingen het meest gebeuren op scholen waar of veel allochtone jongeren zitten, of een school met voornamelijk VMBO leerlingen. )
Weet niet of het in dit geval ook zo is, maar dat merk ik wel heel erg in Rotterdam.
) Jaduuh schreef:Op school heb ik wel respect voor de leraren enzo, maar soms floept er wellis wat uit en dat heb ik thuis niet.
), deze mensen wisten precies hoe ze met mij om moesten gaan, om mij te krijgen waar ze me wilden hebben. Die mensen hadden mijn respect verdiend (in mijn ogen) en bij die mensen in de les was ik ook altijd relatief braaf. En dat had niets met het vak te maken.Urielle schreef:Jaduuh schreef:Op school heb ik wel respect voor de leraren enzo, maar soms floept er wellis wat uit en dat heb ik thuis niet.
Misschien omdat je thuis naar je kamer kunt lopen als je te boos wordt?
En toen stond ik al bij de deur want ik wilde naar bed gaan en toen ben ik ook gegaan toen ze zeiden dat ik niet mocht, maar dat is de enige keer geweest.
Urielle schreef:Jaduuh, ik vind zelf dat er echt wel iets groots moet gebeuren om ouders te bellen met een klacht. Ik ben overigens wel blij om te horen dat jij respect hebt voor je ouders en dat zij je school serieus nemen. Ik heb al zoveel ouders gezien die zich of niks van hun kinderen aantrekken, of zeggen dat hun kind zoiets niet doet, ofwel geen baas meer zijn over hun kinderen en dus ook niks kunnen zeggen. Ik vind dat altijd een hele trieste situatie. Die kinderen zijn ook vaak heel erg moeilijk in de omgang. En logisch.
M'n ouders zijn wat dat betreft wel heel streng [ook wel op punten van alcohol en alles en op tijd naar bed
] maarja, ben nu [achteraf] wel blij dat ze zo boos waren, anders had ik echt niet ingezien dat het zo slecht ging. [want ik dacht steeds 'ach, haal ik makkelijk op'] En nu ook als ik iets niet snap helpt m'n moeder me gewoon ookal heeft ze het zelf super druk met dr studie.
Vind ik wel tof van dr. 

Alleen houden gelukkig niet alle leraren zich eraan. [waarschijnlijk ook omdat ze er snel overheen lezen
]
' Dan zijn dus leerlingen die slecht zijn in spelling en grammatica al enorm in het nadeel op jullie school? Urielle schreef:Wauw, ik denk zelf altijd 'Ach, ik geef geschiedenis, geen Nederlands' Dan zijn dus leerlingen die slecht zijn in spelling en grammatica al enorm in het nadeel op jullie school?
Bij hem is het ook echt onmogelijk een 10 te halen. Ik had pas aan hem gevraagt of er al iemand een x een tien had gehaald. En já dat was 1x in de [hoeveel was het ookalweer
] 25 jaar [?] dat die les gaf.
En dat was nog bijna allemaal meer keuze vragen .. Echt erg.
Serieus, wij zijn toch ook gewoon leerlingen die wel is wat fout hebben 
Echt zulke leraren moet je meer hebben, na een paar woorden voelde ik me echt véél beter naar die 2e 3.3 in 2 dagen voor duits.
[leestekst en luistertoets
]
_Inga schreef:Ja Jade, die opmerkingen bedoel ik dus, en daar hebben ze mijn brugklas jaar op het Gym zo mee verpest dat ik maar naar HAVO ben gegaan

) gebeurt dit nogal vaak.. Hangt er ook vanaf bij welke leraar maar het is wel meerdere keren gebeurt dat een leraar bijna gillend of jankend de klas uit is gerend. Ik irriteer me dood aan die kinderen want als we een toets hebben delen ze pas uit als iedereen stil is maar bij ons is er altijd wel iemand die een opmerking maakt, waarop iemand anders weer een opmerking maakt en waar een hels geschreeuw uit voorkomt. Waardoor meer dan de helft van de klas er de dupe van is en een laag cijfer haalt wegens tijdgebrek
We hebben ook een leraar voor scheikunde maar hij vraagt er gewoon om.. als iemand fluistert ofzo word hij al helemaal paranoide, en als je iets niet snapt en je vraagt of hij het uit wilt leggen dan zeg hij ja zoek het maar uit. Als iemand dan zegt maar u bent een leraar u hoort het uit te leggen zegt hij ja ga je maar melden, en als je daar tegen in gaat van waarom moet ik me gaan melden ik vraag alleen maar wat zegt hij nu meteen anders breng ik je (soms pakt hij je gewoon bij je kraag en sleurt je de klas uit).. Als je daar tegenin gaat met ''ik ben je hond niet'' dan zegt ie woef woef dat ben je wel en nu oprotten met je grote bek...


Dus wij naar onze mentor van ja dat kan niet blabla. Uit eindelijk niet door gegaan. Hebben we woensdag les 'ja door jullie is dat hele gezeik begonnen over dat proefwerk ook voor 3Q [onze parallel klas] dus ik zo van 'ja hoor het is weer allemaal onze schuld' 'ja heb je goed gedacht jade'
Ik zal Jade niet zijn als ik er niet tegen in zal gaan dus hij zo van jaa ga maar lekker door zo kom je nog is ergens. naja ik er dus helee tijd op in. [nu bedenk ik me gewoon dat die me aan het uitlokken was en het is hem gelukt.
maja] Dus wijz o van naja we gaan wel weer naar onze mentor toe, ja is goed doemaar. Maja onze mentor te lui om weer naar die man toe te gaan dus wij toch maar dat proefwerk gemaakt vrijdag. Begon die ergens ove ren daarna van ja jullie zijn een stelletje zeikstralen meer woorden heb ik er niet voor ! Dus vriendin zegt tegen mij 'zullen we de klas uitlopen? Ik hoef me niet door hem uitgescholden te laten worden' dus ik zo van 'ach, schelden is een teken van zwakte' [ik had voor mezelf al 'gewonnen'] en dat hoorde die dus. Vet boos ja en wil je eruit? 'uhh nee' [want we hadden proefwerk] Nou dan houd je je kiezen stijf opelkaar het hele uur !! En ik moest heel hard lachen.
maar hield m'n kiezen echt stijf opelkaar zegt die ook nog 'ach ja lach maar als een boer met kiespijn'
Maja .. vervolgens kregen we wel even een heel hoofdstuk huiswerk op [10 basisstoffen + opdrachten] en nog 2 basistoffen van een ander hoofdstuk.
Urielle schreef:_Inga, imo mag je het zeker zeggen als er iets beter kan! Wat mij betreft zelfs graag, zolang het op een respectvolle manier gaat en je niet ineens door een hele klas wordt overvallen!
Die opmerking van je aardrijkskundeleraar vind ik ook niet door de beugel kunnen
Over de stagiaires: ik weet niet in welk jaar ze zat?


