vriend van m'n moeder......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 21:50

lindsey schreef:
Pfoe je zit in een lastige situatie. Je kan door omstandigheden niet bij je vader wonen schrijf je. Je bent nog te jong om op jezelf te wonen. Je moeder is verliefd op die man en wil waarschijnlijk niet zonder hem wonen. (en al zou ze dat onderhand stiekem wel willen door al die onenigheid tussen jou en haar vriend. Dan heeft ze nog niet zo 123 een ander huis)
Probeer nieuwe vriendinnnen te maken zodat je zoveel mogelijk met hen kan optrekken ipv van thuis te zitten.

Probeer of je niet bij je oma kan gaan wonen. Waarschijnlijk is daar tot nu toe niet serieus over gesproken omdat je moeder je natuurlijk het liefst thuis heeft maar als de irritatie tussen jou en haar vriend zo groot is moet je dit toch maar eens serieus overleggen.

Je kan natuurlijk ook met de maatschappelijk werkster overleggen of je in een pleeggezin geplaatst kan worden maar dan weet je ook niet bij welk soort mensen je terecht komt.

Nou, bij mijn oma gaan wonen is sowieso geen optie, want er heerst een ruzie tussen haar en mijn moeder (heeeeel lang verhaal) en verdere familie heb ik niet, aan mijn moeders kant.
Ik heb nieuwe vriendinnen maken nooit moeilijk gevonden, maar hier ik Rotterdam is de mentaliteit zó verschrikkelijk anders!! En door al die dingen (ook op school en tussen mijn klasgenoten) ben ik zelf ook veranderd en trek minder snel mn *bek* open tegen leeftijdsgenoten. Ze zijn hier een stuk harder en denken totaal anders dan ik. Hebben niet dezelfde interesses. Ik heb heel lang een masker opgehad en gedaan of het me niet boeide dat ik geen **soortgenoten** vond, maar het komt me nu écht de keel uit dat níemand uit mijn klas of andere 2e klassers ook onder paardrijden zit oid.. kortom, contact leggen hier is voor mij moeilijker dan ooit.

Misz_J

Re: vriend van m'n moeder......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 21:52

lindsey schreef:
In heel nederland staan scholen dus leerplicht hoeft je niet tegen te houden om ergens anders te gaan wonen. Misschien kan maatschappelijk werk bemiddelen tussen je moeder en de persoon bij wie je wil gaan wonen. Tenzij het een ouder vriendje is bij wie je wil gaan inwonen. Denk niet dat ze dan accoord gaan.

is waar, maar wie gaat mijn school betalen????

iCkee schreef:
Misschien is het slecht wat ik nu ga zeggen, maar ik zal gaan "dreigen".

Tja, ben al een keer weggelopen, zonder succes want ik zit nu dus nog hier.. maar dreigen loopt uit op geschreeuw en weer een vakantie niet naar 'mijn vrienden' in Uden.. dus veel nut heeft dreigen gewoon niet meer...

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:01

Je ouders zijn op jouw leeftijd verplicht om je te onderhouden.

Dreigen met weglopen tegen je moeder of haar vriend heeft inderdaad niet zoveel zin. Zorgt alleen maar voor ruzie. Je kan beter met maatschappelijk werk overleggen wat zij voor je kunnen regelen. Dat je moeder ruzie heeft met je oma wil niet altijd zeggen dat je oma ook geen contact met jou zou willen. Misschien toch het proberen waard. Maar goed ik weet niets van jouw verdere gezinssituatie dus het kan best wezen dat dit geen optie is.

Mentaliteit in Rotterdam zal vast heel anders zijn dan waar je vandaan komt maar Rotterdammers zijn ook mensen en er zullen er vast wel een paar zijn met dezelfde interesses als jou.

Dus Rotterdamse bokkers meld u aub.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 22:09

het gaat niet alleen daarom, het is (ondanks de harde manier van met elkaar omgaan hier) moeilijk om te zien dat vele elkaar al kennen van járen geleden.. terijl ik al vaak ben verhuisd en eigenlijk pas net mijn plekje gevonden had, heb er jaren over gedaan. En dan word je er weer weggesleurd zonder normaal afscheid.
En nee, als ik naar mijn oma zou gaan zou dat in de ogen van mijn moeder verraad zijn, dit is geen normale ruzie. Het ligt veel en veel dieper. En ik baal er verschrikkelijk van, want ik ben mijn opa al kwijt, maar nu ook mijn oma..
weglopen heeft geen zin, en dat weet ik heel goed. Heb er niks mee bereikt. Maar als het me teveel word, en dat gaat heus een keer gebeuren.. (niet dat ik dat wil, hoop eigenlijk dat ik gewoon zonder problemen in Uden kan gaan wonen, maakt niet uit waar) zie ik dat tot nu toe, als enige oplossing.