lindsey schreef:Pfoe je zit in een lastige situatie. Je kan door omstandigheden niet bij je vader wonen schrijf je. Je bent nog te jong om op jezelf te wonen. Je moeder is verliefd op die man en wil waarschijnlijk niet zonder hem wonen. (en al zou ze dat onderhand stiekem wel willen door al die onenigheid tussen jou en haar vriend. Dan heeft ze nog niet zo 123 een ander huis)
Probeer nieuwe vriendinnnen te maken zodat je zoveel mogelijk met hen kan optrekken ipv van thuis te zitten.
Probeer of je niet bij je oma kan gaan wonen. Waarschijnlijk is daar tot nu toe niet serieus over gesproken omdat je moeder je natuurlijk het liefst thuis heeft maar als de irritatie tussen jou en haar vriend zo groot is moet je dit toch maar eens serieus overleggen.
Je kan natuurlijk ook met de maatschappelijk werkster overleggen of je in een pleeggezin geplaatst kan worden maar dan weet je ook niet bij welk soort mensen je terecht komt.
Nou, bij mijn oma gaan wonen is sowieso geen optie, want er heerst een ruzie tussen haar en mijn moeder (heeeeel lang verhaal) en verdere familie heb ik niet, aan mijn moeders kant.
Ik heb nieuwe vriendinnen maken nooit moeilijk gevonden, maar hier ik Rotterdam is de mentaliteit zó verschrikkelijk anders!! En door al die dingen (ook op school en tussen mijn klasgenoten) ben ik zelf ook veranderd en trek minder snel mn *bek* open tegen leeftijdsgenoten. Ze zijn hier een stuk harder en denken totaal anders dan ik. Hebben niet dezelfde interesses. Ik heb heel lang een masker opgehad en gedaan of het me niet boeide dat ik geen **soortgenoten** vond, maar het komt me nu écht de keel uit dat níemand uit mijn klas of andere 2e klassers ook onder paardrijden zit oid.. kortom, contact leggen hier is voor mij moeilijker dan ooit.