Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:In mijn slaap of euthahasie. Zou ik zelfmoord plegen, zou ik dit doen door middel van een overdosis (mijns inziens de "meest prettige" manier met de minste troep), zou ik vermoord worden, doe me dan maar een hoeveelheid kogels naar aanleiding waarvan ik direct zou overlijden.
jacimatho schreef:Het valt me op dat heel veel mensen in hun slaap willen sterven, of snel en pijnloos...zodat ze het niet merken...zodat het maar snel voorbij is.
Ik zou niet in vreselijke pijnen willen sterven, of na een lange lijdensweg.....maar ik zou het sterfproces wel heel bewust willen meemaken.
Wat dat betreft heb ik geen angst voor de dood.
Wat me wel vreselijk lijkt is sterven in alle eenzaamheid, in de wetenschap dat het eenzame gevoel het laatste is wat je meekrijgt, dat er niemand is , dichtbij of ver weg, die om je geeft.
Of sterven in spijt, dat je weet dat je geen tijd meer hebt om sommige dingen te zeggen, of te doen.....
Daarom vind ik het ook zo belangrijk om in het "NU "te leven, en dingen te doen in plaats van uit te stellen....
En dan doel ik niet alleen op een of andere blitse berg te beklimmen bij wijze van spreken, maar ook om te zeggen dat je van iemand houdt, of je excuses aan te bieden...of eindelijk die stap te nemen waar je al zo lang tegen aanhikt.
De mooiste dood voor mij zou zijn als ik nog midden in het leven sta, volop geniet van wat de wereld te bieden heeft, in de wetenschap dat er mensen zijn die van me houden en in wiens hart ik voortleef.
Tyrza schreef:Ik wil als een kwieke oma, in het bijzijn van haar familie, rustig inslapen