dagje weg met klas, kind vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: dagje weg met klas, kind vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:19

Bij ons telden ze echt overal.
Op het verzamelpunt, bij de in/uitgang, in de bus en weer op school.

Maar goed, dit is wel banketstaaf

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:25

Op mijn stageschool tellen we de kinderen ook altijd 2x na, voor alle zekerheid.
Maar een kind vergeten is echt een blunder zeg.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:40

Delias schreef:

@ Roosmarijn: ik geloof dat je Bert Visscher moet hebben, die heeft een show op een treinstation en verteld dan dat hij door zijn ouders is achtergelaten op zomerkamp tot december enz.

Ik weet het echt niet meer. Het gaat iig over een schoolreisje naar Oud-Valkeveen en op de terugreis is er nog maar een kind, die zich dan maar onder de banken verstopt omdat zo hoort. De rest is tijdens de dag verongelukt. Klinkt heel cru maar het is echt een heel grappig stuk.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:54

Slechte zaak is het hoor dat kind kon desnoods daar wel hele dag nog blijven staan /...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:59

Omg! Wat een domme lerares! Je telt toch voor je vertrekt! Pff.. Hoop dat het kind niet in paniek is geraakt!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:00

Jeetje wat erg!
Zelfs als wij op excursie gaan (MBO-ers), controleren ze meerdere keren de bus of iedereen er is!
Erg onverantwoordelijk

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:48

Het is niet handig , maar je wete niet precies hoe het gegaan is...zijn ze hem echt vergeten of is het een etterbakkie dat er slinks tussenuit gepiept is ...? Ze merkten het tenminste voordat ze terug bij school kwamen en er na het uitladen 1 moeder over bleef

Nee handig is het niet inderdaad , mag niet gebeuren.
Kind zal er voortaan vast wel voor zorgen om goed bij de groep te blijven , hihi.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:21

haha! sorry. Dat is best slecht ja!
Bij ons op school krijgt meestal iedereen een buddy en dan wordt er gevraagd of iedereen zn buddy nog heeft. (beetje jammer als je dr samen met je buddy van door bent, maar toch)
X

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:25

Ben ook eens vergeten MET een klasgenootje, was in verkeerspark Emmen met schoolreisje. Groep 3 geloof ik

Hij heeft me toen maar verkering gevraagd Zijn we samen op een bankje gaan zitten en werden we gelukkig nog gevonden, anders hadden we daar nog gezeten

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:30

Vreemde situatie zeg, arm kind! Ik zou zo ongelooflijk kwaad worden op die juf, zoiets mag gewoon niet gebeuren... als juf is dat toch dé taak op een reis als dit.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:50

Heel onverantwoordelijk Zoals Delias ook al zegt werd er ook bij ons geteld met instappen en zodra iedereen zat (en alleen de deur voor open was). Ook op de middelbare werd zo geteld. Als dan de bus begon te rijden werd er soms nog een keer... Dan heb je de situatie die pmarena schetst ook niet...

En dat van dat 13-jarige meisje is behalve enorm onverantwoordelijk ook ontiegelijk onbeschoft. Die hadden echt een rechtszaak aan hun broek gehad als dat mijn dochter was geweest.

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:55

Jeetje raar.
Bij ons was het zo tellen voordta ze de bus ingingen.
En als ze zaten nog een keer tellen

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:01

Dit is idd een beetje dom ja!
Je kan beter koppen tellen bij het instappen, dat de juf naast de deur gaat staan.
Je moet nooit pas gaan tellen als de bus al rijd..

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:00

hoop dat ze hiervan geleerd hebben dan!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:09

mijn zijn ze in januari dit jaar vergeten....totaal vergeten.....
Ik wist vanwege langdurige ziekte niet dat er een excursie was, was weer net op school (weekje ofso).
Kom ik op school, niemand daar. Ik gaan zoeken en zoeken. Uiteindelijk de directeur van Gymnasium gevonden die mij kon vertellen dat iedereen van HAVO5 ckv op excursie was...
Oke, ik met een andere klas lessen gevolgd, de volgende dag spreek ik mijn mentor (begeleider excursie) en vraag zo hoe het was, en of iedereen aanwezig was : 'Ja hoor!'
meneer...ik zat hier op school......reactie:nee, je houdt me voor de gek, iedereen was er hoor !!!!!

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:03

echt stom een kind vergeten ze hadden moeten tellen toen ze klaar waren daarna weer bij de deur en toen nog een keertje in de bus voor het wegrijden stelletje malloten

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:08

Haha LOL!
Zie hier de humor wel van in eigenlijk...
Tis toch eind goed, al goed...???

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 01:42

Mijn ouders zijn me ook eens een keer 'vergeten' op vakantie.
We waren in Zwitserland gestopt bij een parkeer/picknickplaats, en mijn broertje en ik waren nadat we gegeten hadden verderop gaan spelen. Toen mijn ouders weer wilden vertrekken zat mijn broertje alweer in de camper, en mijn moeder vroeg aan hem waar ik was. Mijn broertje zei dat hij het niet wist, maar toen zag mijn moeder een bult dekens liggen op het bed in de camper en dacht dat ik weer eens een 'leuk' geintje uithaalde en onder de dekens zat, en dat mijn broertje in het complot zat. Ze heeft zelfs nog voor de grap gezegd (terwijl ze dus dacht dat ik het hoorde) 'Nou Alice is er nog niet, dan moet ze maar hier blijven!'
Toen ze na een kwartier nog niks onder de dekens vandaan had zien komen zei ze tegen mijn broertje 'Haal nu Alice maar onder de deken vandaan, nu is het leuk geweest.' Waarop mijn broertje van toen 5 jaar oud zei 'Alice zit helemaal niet onder de deken...'
Ik was dus gewoon nog blij aan het spelen, en toen ik terug kwam bij waar de camper stond waren ze weg..... Ik was ervan overtuigd dat ze me achter gelaten hadden en heb uiteraard de hele boel bij elkaar gebruld. Dat was toch wel een zeer traumatische ervaring, want het duurde een half uur voor mijn ouders weer terug waren....
Intussen was in opgevangen door een duits echtpaar, toen mijn ouders terug kwamen rijden zetten ze me net in de auto om me naar het politiebureau te brengen. Ze waren dus nog net op tijd, anders was het helemaal een puinhoop geweest.
Maar inmiddels ben ik er wel overheen

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 02:07

Meetje22 schreef:
Mijn man is buitenlandchauffeur en zijn collega heeft een keer een meisje van 13 meegenomen uit duitsland naar nederland toe.
Zij was een dag weg met school en ze was betrapt op blowen door een leraar.
Vervolgens hebben ze besloten dat ze niet meer mee terug mocht naar nederland en zelf maar moest zien hoe ze thuis kwam.
Nou sorry hoor maar dat kan dus echt niet.
Als het mijn kind was geweest had ik korte metten gemaakt met die school en mn dochter kreeg bij thuiskomst een schop onder der hol vanwege liften en blowen!!!

Ja bij ons werden leerlingen op de trein naar Amsterdam gezet.. (vanaf buitenland)
En dan moesten ze ook maar zelf zien hoe ze van Amsterdam naar huis kwamen (OOsten van het land)
Als mensen betrapt werden met dier of drugs.

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 02:17

Amigotjuhh schreef:
Och... Silvaantje....! Je zal het maar meemaken..!
Het lijkt me zo erg voor zo'n klein kindje, ik denk dat als het mij gebeurd zou zijn toen ik zo klein was ik helemaal in paniek zou zijn geraakt....!

was ik ook, denk dat ik daaraan m'n lichte vorm van claustrofobie aan heb over gehouden..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:53

Mies7 schreef:
Haha LOL!
Zie hier de humor wel van in eigenlijk...
Tis toch eind goed, al goed...???

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:55

haha en dan vergeten ze een keertje helemaal te tellen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:34

Ik doe PABO en heb SPW gedaan. EN je moet toch de kinderen tellen VOORDAT ze wegrijden..maarja sommige mensen denken daar blijkbaar niet aan

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:10

Tammietjeeh schreef:
Cloverdale schreef:
dat is wel heel erg Kiwiko
ik vind het al uit den boze dat ze een kind vergeten bij school laat staan je eigen kind

ik vind het trouwens zowieso dom om een baby mee te nemen naar een pub waar heb je die hersens dan zitten

Sorry dat ik het zeg; maar engelsen heh. verder geen vooroordelen
Best ernstig allemaal....

waar slaat dit nou weer op?? de nederlanders zijn nog erger in het zuipen..

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:15

Ik ken een hoop mensen hier in Limburg die hun kroost ook meeslepen de kroeg in hoor, en wel tot diep in de nacht... Dat is niet voorbehouden aan de Engelsen

Ik ben als kind van een jaar of 5 eens achtergebleven in de bus. Mijn moeder was al uitgestapt en wilde mij van het trapje tillen, en toen deed de buschauffeur de deur dicht Dat was inderdaad behoorlijk traumatisch, ik ben jaren bang geweest in de bus.