Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lovely schreef:Over de partijprogramma's wil ik nog iets zeggen. Er is een partij die speciaal iets zegt over toelating van vrouwelijke vluchtelingen die slachtoffer zijn geweest van lichamelijke en/of sexuele mishandeling en mutulatie (besnijdenis bijvoorbeel) in hun land van herkomst. Deze vrouwen zouden een aparte behandelingsstatus krijgen.
Persoonlijk vind ik dat een goed streven!

ruiterinrust"]
Zoals ik zelf al eerder aangaf geloof ik niet in de rest van de mensen die Pim op zijn lijst had capabel zijn.
[/quote]
Dat denk ik dus ook...
Maar geeft dat ze minder recht om te regeren??? het systeem is zo dat er in 1e instantie wordt gekeken naar behaalde stemmen en niet naar de capaciteiten van de mensen op de lijst. Stel dat Fortuyn nog had geleefd dan hadden diezelfde mensen in de Kamer gezeten dus ik snap niet waarom daar nu ineens bezwaren tegen zijn! Het nederlandse parlementaire stelsel kent een verbod van last. dit wil zeggen dat de mensen op de lijst Fortuyn bij een stemming in de 2e kamer mogen afwijken van de stem van de fractievoorzitter! Hiermee wil ik wijzen op de mogelijkheid van een kamerlid om zijn eigen weg te gaan. (denk ook aan de nacht van Wiegel).
[quote="ruiterinrust"]
Wat ik alleen wil aangeven is dat het misschien wel goed is dat de aanhang van Fortuyn gehoord blijft.
[/quote]
Dat denk ik niet. De wil van Fortuyn en zijn familie en vrienden om de lijst op te heffen moet gehoord worden naar mijn mening. Dat had hij gewild, en die laatste wens moet je waarmaken.
zie boven!
[quote="ruiterinrust schreef:Wat je ook van zijn standpunten vind, je kunt en mag je ogen nietsluiten voor het feit dat hij de mening van een groot van de bevolking vertolkte.

Lovely schreef:Nee, NL was te druk volgens Pim, niet vol.

Lovely"]
[quote="Desiree schreef:Ik hoop dat de mensen die van plan waren om op hem te stemmen, dat gewoon blijven doen. Ik hoop zowiezo dat iedereen gaat stemmen op DIE partij waar hij voor het gebeurde ook van plan was om op te stemmen. Als mensen om emotionele redenen nu gaan stemmen op Pim, krijgen ze in Den Haag geen duidelijk beeld wat voor gevoel er in Nederland speelt, en dat krijgen ze evenmin als mensen nu terugkeren naar de gevestigde partijen als ze eerst op Lijst 15 wilden stemmen. En dat vind ik nu juist heel belangrijk. De mensen die nu de kar moeten gaan trekken binnen Lijst 15 zijn wellicht onervaren, maar Paars was wel ervaren en ik ben niet echt tevreden met wat die gebrouwd hebben. en ik ben niet de enige.
Jolande"]
Ik ben het met je eens Desiree, ik hoop ook dat mensen die op LPF wilden stemmen het nog steeds doen en dat de genen die dat niet wilden het niet doen. Het is inderdaad belangrijk dat de mening van de mensen eindelijk eens duidelijk wordt daar in den haag en dat ze hun kop uit het zand halen. Het is beter te stemmen op de mening van een man die dan wel vermoord is, maar waar je achter staat, dan om niet te stemmen. Zo wordt je stem in elk geval gehoord.
[/quote]
Jolande, ik blijf het een misvatting vinden om op LPF te stemmen om een punt te maken, daar is je stem nu eenmaal niet bedoeld.
[quote="Jolande"]
Lovely, je beweerd dat het simpel is voor Desiree om maar wat mensen na te praten. Dat wat Desiree hier schreef dacht ik ook al voor het gezegd werd op tv of radio. En dat waar je haar hier van beschuldigd over napraten is mede de oorzaak van de haat tegen Fortuijn. De media riep Pim is een gevaarlijke man en prompt hoor je dit door heel Nederland na gepraat worden.
[/quote]
In de media zie ik heel weinig haat tegen PF. Er wordt heel veel aandacht aan hem besteed en ook respectvol. Even voor alle duidelijkheid, ik denk dat PF als mens enorm veel respect verdiende, maar in zijn politiek geloofde ik niet en dat doe ik nog steeds niet.
[quote="Jolande schreef:Nee, ik denk dat door te stemmen op LPF je kunt laten weten wat je mening is en was. Maar natuurlijk er niet er op stemmen als je het niet met LPF eens bent uit sentimentele gronden.