Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ShirleyA schreef:Ik zou t prima vinden als geestelijk of lichamelijk gehandicapten geen kinderen geen kinderen zouden mogen hebben! Het opvoeden v kinderen is n taak die je niet licht moet nemen. Het is misschien voor die ouders dan wel 'leuk' om n kind te hebben, maar of het voor n kind zo leuk is????? Ik kan wel n heel rijtje nadelen voor n kind noemen, maar iedereen die even na denkt kan dat zelf ook.
Komt bij dat vaak de oma's en opa's opdraaien voor de opvoeding van hun kleinkind. Of de overheid moet helpen. Het is nu eenmaal n feit dat de meeste gehandicapten het niet zelfstanding kunnen.
Ik ben dus v mening dat je het n kind niet aan kan doen! En liefde alleen is lang niet genoeg.
sylvia2003 schreef:ze kunnen gewoon kinderen krijgen
mijn broertje is geestelijk gehandicapt
1 ding weet ik als me ouders hem niet meer kunnen verzorgen neem ik hem in huis hij gaat echt niet naar zo´n tehuis ofzo
en als hij een vriendinnetje krijgt en ze willen kindjes help ik hem graag mee ik vindt dat je het ze niet af kunt nemen het ouderschap is een mooi iets ik kan het weten ben 18 en heb een kindje van 2 en een half en als mijn broertje kinderen wilt sta ik voor 100procent achter hem
Eliane schreef:Om eerlijk te zijn klinkt jouw verhaal mij in de oren als een schoolvoorbeeld waarom geestelijk gehandicapten precies géén kinderen zouden moeten krijgen
sylvia2003 schreef:wat je nu zegt is echt gewoon te dom voor worden ja ik was 16 ja en ik kreeg een kindje je kan niet zomaar over iemand oordelen ik kan goed voor me kindje zorgen en ik heb me jeugd niet nodig gehad als je de jeugd van tegenwoordig ziet 9 van de 10 zit aan de drugs ben ik blij dat ik een kindje heb gekregen en niks met die mensen te maken heb en nog 1 ding me moeder is ook geestelijk gehandicapt en heeft 4 kinderen we hebben het allemaal naar onze zin met onze moeder en wij zijn al slimmer dan me moeder maar dat vinden wij niet erg we helpen haar gewoon en nog wat weet je hoe liefde vol die mensen zijn je kan beter een gehandicapte moeder/vader hebben dan een normale ze hebben wel hulp nodig maar ik durf te wedden dat ze meer van je houden dan een ander iemand in ieder geval ze geven je meer liefde want het zijn liefdevolle mensen
sylvia2003 schreef:wat je nu zegt is echt gewoon te dom voor worden ja ik was 16 ja en ik kreeg een kindje je kan niet zomaar over iemand oordelen ik kan goed voor me kindje zorgen en ik heb me jeugd niet nodig gehad als je de jeugd van tegenwoordig ziet 9 van de 10 zit aan de drugs ben ik blij dat ik een kindje heb gekregen en niks met die mensen te maken heb en nog 1 ding me moeder is ook geestelijk gehandicapt en heeft 4 kinderen we hebben het allemaal naar onze zin met onze moeder en wij zijn al slimmer dan me moeder maar dat vinden wij niet erg we helpen haar gewoon en nog wat weet je hoe liefde vol die mensen zijn je kan beter een gehandicapte moeder/vader hebben dan een normale ze hebben wel hulp nodig maar ik durf te wedden dat ze meer van je houden dan een ander iemand in ieder geval ze geven je meer liefde want het zijn liefdevolle mensen
0OMeryltjuOo schreef:Ik ben ook tegen deze stelling,
Wat jij al aangeeft,
Zou je deze mensen een kind ontnemen zou het eingelijk discriminatie zijn.
Ik zou (zeker in het begin)wel iemand erbij brengen die ze begleid.
sylvia2003 schreef:het is ook gewoon oneerlijk om te bepalen dat je die mensen geen kinderen laat krijgen als ze het zelf nou willen met begeleiding gaat het heus wel
sylvia2003 schreef:het is ook gewoon oneerlijk om te bepalen dat je die mensen geen kinderen laat krijgen als ze het zelf nou willen met begeleiding gaat het heus wel
delerium schreef:sylvia2003 schreef:het is ook gewoon oneerlijk om te bepalen dat je die mensen geen kinderen laat krijgen als ze het zelf nou willen met begeleiding gaat het heus wel
En wie draaien er weer op voor die begeleiding?
En wie betalen die begeleiding?
De rest van de maatschappij dus ja.
En nee, de maatschappij is niet ongelofelijk hard en niet alles draait om geld. (hoewel die uitvlucht wel lekker makkelijk is).
Hoe denken jullie trouwens over de erfelijkheid van IQ/sociale redzaamheid? Tuurlijk spelen er meer zaken mee als omgevingsfactoren en sociaal milieu en al die zooi, maar als we het hebben over puur IQ is het toch werkelijk een eind erfelijk, wat bij aangeboren zwakbegaafdheid bij beide ouders zo'n 100% kans (?) geeft om een zwakbegaafd kind...
ArwenLune schreef:Nu geen zin om op te zoeken wat ik hier de vorige keer over gezegt heb, maar... laat ik samenvatten...
Hoe kan het zo zijn dat we mensen die onder curatele staan, dus door de rechter niet in staat worden geacht om op te komen voor hun eigen belangen en/of niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen, NIET het recht af kunnen nemen om kind na kind op de wereld te zetten? Dit terwijl ze in bijna alle gevallen ernstig te kort schieten in de verzorging en opvoeding?
Die 30% waarin het niet ongelofelijk fout gaat is praktisch altijd te danken aan de omgeving die alles op alles zet om de zaken goed te laten verlopen. Dat 1 op de 3 kinderen niet uit huis geplaatst word wil nog niet zeggen dat het in een fijne situatie zit, maar gewoonweg dat er geen sprake is van accuut gevaar of een kompleet uit de hand gelopen situatie. Het recht van het kind gaat voor.
Een blinde weet dat hij nooit een functionerende taxi-chauffeur zal worden. Een dove weet dat hij het nooit gaat maken als radio-DJ. Die kunnen er misschien over dromen, maar die weten dat het bij dromen moeten blijven.
Een geestelijk gehandicapte weet NIET dat hij nooit een kind op een goede manier groot zal kunnen brengen, en omdat hij GG is beseft hij niet dat dat dus een droom zal moeten blijven. Aan de omgeving en desnoods de hulpverlening om duidelijk te maken dat mensen nou eenmaal niet altijd krijgen wat ze willen in het leven. En als dat niet voldoende is, dan maar gedwongen anticonceptie of sterilisatie. Het recht van het kind gaat voor.
ArwenLune schreef:Niemand heeft overigens RECHT op kinderen. Een kind heeft wel RECHT op ouders die het kunnen geven wat het nodig heeft - en met alleen liefde kom je er echt niet.
sylvia2003 schreef:ik heb een hele goede baan en ik heb een goede toekomst voor mij en me kindje en ja als mijn broertje een kindje wilt dan help ik hem het kan me niet schelen dat het druk wordt bij mij thuis ik hou van mijn broertje en ik zou net zo veel om zijn kind geven als je van iemand houd heb je alles over voor die gene en ja ik ben veel blijer met een gehandicapte moeder en dat meen ik ze houd meer van me dan wie dan ook me vader is een eikel en die houd echt niet zoveel van mij als me moeder voor me doet jullie zijn gewoon triest jullie denken dat jullie net als hitler of wie dan ook kunnen beslissen of iemand wel of niet een kind kan nemen en mijn moeder had ons niet beter kunnen verzorgen hoor en ik weet zeker dat mijn broertje een goede vader zal zijn ongeacht dat ie geestelijk gehandicapt is