stadstv rotterdam - na dood fortuyn lachende buitenlanders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:24

Ik zou best om de redenen die Lis noemt willen emigreren. MAar zo simpel ligt dat niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:30

Waar moet je naartoe gaan, Desiree? Waar is het in jouw ogen beter dan in Nederland? Ben echt benieuwd waar je naartoe zou willen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:39

Een beetje in de buurt blijven, Duitsland of Belgie. Alhoewel het klimaat daar niet zoveel beter is. Frankrijk dan? GEwoon, naar een land met een westerse cultuur, waar nog ruimte is zodat ik een huis met wei kan kopen, waar ik niet gediscrimineerd word omdat ik een blanke westerse vrouw ben, en waar mensen niet zo bedillerig t.o.v. elkaar zijn en met minder overheidsbemoeienis bij iedere stap die je wilt zetten. Dat beperkt je vrijheid namelijk heel erg.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 11:00

lis, ik zal wel blond zijn, maar als je iets schrijft, kna je dat op verschillend emanieren oppakken, en dat van jou zqal ik dan wel verkeerd hebben opgepakt...
Dat krijg je als je er geen toon bij hoort...
Heb jij daar nooit last van???
Ik heb dat nl. wel een svaker gehad. Ik probeer het altijd op een zo positief mogelijke manier op te pakken, maar dat is dus niet altijd goed...
Omdat ik vind dat het hier niet goed is betekent btw niet dat ik gelijk ga emigreren....ik probeer er juist het beste van te maken...
En ik zei niet dat mijn berichtje geniaal was, ik zei alleen dat het niet nutteloos was, omdat er een discussie op gang kwam, waar iedereen wat aan heeft...
Ik heb het woord geniaal nooit getypt.....dat pak jij verkeerd op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:06

Desiree schreef:
Een beetje in de buurt blijven, Duitsland of Belgie. Alhoewel het klimaat daar niet zoveel beter is. Frankrijk dan? GEwoon, naar een land met een westerse cultuur, waar nog ruimte is zodat ik een huis met wei kan kopen, waar ik niet gediscrimineerd word omdat ik een blanke westerse vrouw ben, en waar mensen niet zo bedillerig t.o.v. elkaar zijn en met minder overheidsbemoeienis bij iedere stap die je wilt zetten. Dat beperkt je vrijheid namelijk heel erg.

Doet me denken aan een liedje van hoeheetieookalweer, in het liedje werd het uiteindelijk ook België. In België kan ook niet zomaar alles hoor, behoorlijk wat overheid daar ook hoor.

Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor Liechtenstein of Monaco.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:20

Prakkie nogmaals; het was cynisch bedoeld.

In Frankrijk is het ook niet veel beter als hier, Desiree.
Ik denk dat je (wij allemaal dus) blij mogen zijn dat we in nederland zijn geboren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:26

Nou Lis, veel nederlanders geven hoog op over ons land. Ik denk dat dat onterecht is. In andere westeuropese landen is ook alles goed geregeld. Sommige dingen zijn in NEderland beter geregeld, andere dingen zijn weer te goed geregeld. En daar staat in Belgie dan weer tegenover dat je op bepaalde vlakken weer meer vrijheid hebt. Het is waar je voor kiest. Ik ben blij dat ik in Nederland geboren ben en niet in Afghanistan, dat wel. Maar ik denk niet dat Nederland het beste land is, en ik krijg van veel nederlanders de indruk dat ze dat wel hebben.
Vind dat liedje dat jij bedoelt niet zo'n mooi liedje Lovely. Mijn argumenten zijn ook iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:39

Desiree schreef:
En daar staat in Belgie dan weer tegenover dat je op bepaalde vlakken weer meer vrijheid hebt.

En JUIST PF wist te vertellen dat je in België met handen en voeten gebonden bent wat betreft je mening en dingen die je wilt bewerkstelligen, geloof je hem niet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:47

Ik weet niet of het waar is wat hij zegt op dat vlak. Zo goed ken ik de belgen nu ook weer niet, hoewel ik er niet ver vandaan woon. MAar wie zegt dat ik het op alle fronten met hem eens was? Trouwens, ik ken niemand waarmee ik het op alle fronten eens ben.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:49

In België ben je verplicht om te gaan stemmen. Is dat nou democratie?

Verder geef ik niet hoog op over nederland, ik zeg wel dat het niet hier niet zo slecht gaat als jij en anderen (oa Pim) het afschilderen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:51

ieder land heeft foute en goede dingen. En ik weet dat jij op het vlak van politiek niet met me eens bent. Veel mensen vinden dat paars het goed heeft gedaan. ik vond van niet.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 13:19

ik had ondertussen wel door dat je het cynisch bedoelde, lis, dat hoef je me geen twee keer te vertellen. Ik zeg...euh...schrijf alleen dat jij gelijk vind dat dat kinderachtig is, dat je het helemaal moet uitleggen en ik geef daar als antwoord op dat het in sommige gevallen juist wel nodig is om uit te leggen, omdat je het op verschillende manieren kan opvatten. Zo ook in dit geval...althans dat is mijn mening.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 18:14

lis"]
[quote="Desiree"]O, en Lis, jij bent dus ook geen voorstander van vrijheid van meningsuiting he, dat je blij bent dat iemand in belgie woont om wat ze zegt. Dan had je zeker graag gewild dat ik ook ergens anders had gewoond dan in nederland.
[/quote]

Als je het stukje goed gelezen hebt, kan je zien dat die griet (punkie) gewoon ronduit zit te discrimineren. Ik zal het stukje even verduidelijken:

[quote="Anonymous"]
Een beetje allochtoon met verstand treurt om het feit van gisteren
[/quote]

waarop punkie antwoordt;

[quote="Punkie schreef:
bestaan die dan?????

moeten we hier maar gewoon om lachen dan?
Als jij het met haar eens bent, wens ik jou idd ook naar een ander land of evt planeet, mag ook.
[/quote]

HAHAHAHAHHAHAHAHAHA Haha! Haha! Haha!
alleen al dat jij zo reageert GRIET
ik ben NIET tegen buitenlanders MAAR het is wel zo dat de islaam vrouwendiscriminatie is EN WAAROM wat mag een vrouw doen van de islaam NIETS HELEMAAL NIETS ja 50 meter achter hun VENT lopen Boos! , je gezicht nog niet eens laten zien, alleen maar thuis zitten en DOEN wat je vent zegt Boos! JA KOM NOU, WE LEVEN WEL IN 2002 ZEG ! Boos! Extreme duivel Boos!

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 18:26

EN daarbij, er is wel een GROOT verschil tussen buitenlanders en buitenlanders!
zelf ben ik ook buitenlander in belgie! Cool

ik heb NIETS tegen buitenlanders,
maar je hebt ook mensen die hier naar toe komen om hun handje op te houden. Boos!
dat zijn zo'n mensen die goed weten hoe het gaat bij de SOCIALE DIENST.
EN DAAR HEB IK IETS OP TEGEN. Extreme duivel Extreme duivel

DUS SORRY LIS!!!!!!

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 18:57

divana"]
[quote="Yentl schreef:
zo... geen respet voor mensenlijkras zeg je??

dacht je dat pim dat wel had?? Boos! lekker buitenlanders buitensluiten, als er iemand word geboren in NL stuur je die er toch ook niet uit omdat het vol wordt in het land?

dat de buitenlanders niet meer binnen mochten komen enzow

nou nee daar was ik het dus echt niet mee eens

dit klopt ook niet van die buitenlanders, maar denk je dat hun het leuk vonden wat PF over hun zei?? maar pf klopte ook niet!
hij zei ik ben geen racist maar het was er wel een, want ze komen niet voor niets hier heen hoor.. denken ze ooo ik ga ff naar NL verhuizen?
NEE, om problemen in hun eigen land, problemen die wij niet hebben
en nu moet je niet denken dat alleen ik dit denk want zo denken meer van mijn familie erover. en een canadees bv zal wel binnen kunnen komen, dit klopt niet!
ik haat racisten

nu hij dood is doet iedereen alsof hij echt geweldig is!het is heel erg wat er is gebeurd,echt heel erg! maar daarmee verander het mens niet

ik kan me hier zo boos ommaken! ja geef maar de buitenlanders de schuld, oke dat is erg,dat ze gingen dansen maar dat denk jij? wat zou jij doen?!denk es na.. Boos!
oke wel enig respect tonen maar dat deed PF ook niet echt tegen de echte buitenlanders (die niet in NL wonen)

ZUCHT!!!!ik kan me hier zoooo boos ommaken Frusty

EN IK KAN ME HIER DUS EGT HEEL KWAAD OM MAKEN!! DIE MAN (PIM) DIE DURFDE TENMINSTE TE ZEGGEN WAAR T VOOR STOND EN AL DIE ANDERE SCHIJNHEILIGE *PIEEEEEEEEEEEEP*MENSJES IN DIT poedersuiker DIE HEBBEN ALLEMAAL GEEN LEF IN HUN DONDER OM HET TE DOEN!!! DIT NOEM IK GEEN DEMOCRATIE MEER!!!

Nederland is een vrij land en dus mag je zeggen wat je wilt...... Niemand doet dat.. dan doet iemand het een keer en word ie meteen neergeknalt..... nouw ik hou voortaan me bek ook wel hoor!! En ik kan er dus egt nie tegen dat jij pim nou zow gaat lopen afzeiken.....Ik kan daar egt nie tegen sorry het spijt me, die man was mijn voorbeeld en zelfs dat durf ik niet eens meer te zeggen, zometeen worden er bij mij ook kogels door mn kop heen gejaagd!
[/quote]

idd ik ga met laura mee..
ik geef nu mijn mening dat ik het niet met hem eens was en jij 'schiet ook de kogels door mijn kop' om het zo maar ff te zeggen;
want jij word boos om mijn mening, dat jij zo denkt oke..
maar het is een vrij land dat zeg je zelf

Slapen ga iemand anders vervelen Dromen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 19:33

Punkie; jij bent 29??

Ach laat ook maar zitten, ik neem verder niet eens de moeite om op je te reageren. Je maakt jezelf volslagen belachelijk.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 20:10

Eyes schreef:
Citaat:
Ik vind het behoorlijk naïef dat jij denkt dat die jongen niet weet waar het om gaat.

Heb jij ergens gelezen dat ik beweer dat die jongen niet weet waar het om gaat dan? Verward Tuurlijk weet hij dat. Maar kent hij ook het gewicht van zo'n uitlating? Dacht je dat hij daar stil bij stond? Dacht je dat er geen 'Hollandse' 12 jarigen zijn die zeggen "Flikker alle buitenlanders eruit"? De meningen van zulke kinderen worden wel gevormd door het milieu waarin zo'n kind zich bevindt. Kinderen doen wel vaker 'ondoordachte' uitspraken die ,hoewel op dat moment gemeend, onderhevig zijn aan de indoctrinatie van zijn omgeving.

Ik ben vroeger op school ook door hele horden kinderen achterna gezeten die in koor "Pinda Poepchinees" riepen. Dacht je dat die kinderen niet wisten waar ze mee bezig waren?
Naderhand zijn enkele van die kinderen mijn grootste vrienden geworden.

Wat ik hiermee wil zeggen; Val niet het kind inhoudelijk aan op zijn uitspraken maar bekritiseer het milieu waarin zo'n kind zulke uitlatingen heeft leren maken.

In mijn eerste bericht heb ik ook gezegd dat het idd aan de opvoeding lag.

Off -topic:
Ik woon tussen NL en België in en ik moet eerlijk zeggen dat België me ook wel bevalt, ik ga er iig vaak stappen & het zijn leuke mensen Haha!

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:14

lis schreef:
Punkie; jij bent 29??

Ach laat ook maar zitten, ik neem verder niet eens de moeite om op je te reageren. Je maakt jezelf volslagen belachelijk.

nu kan ik hierop reageren en zeggen: zoiets heeft een kind! Frusty

maar die moeite neem ik me niet, ik hou de eer aan mezelf! Lips are sealed
als we nog niets meer mogen zeggen wat we denken(of het nou goed of slecht is), waar zijn we dan mee bezig Slapen
wij zijn uitgepraat lis, slaap maar verder Slapen Slapen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:26

Punky schreef:

als we nog niets meer mogen zeggen wat we denken(of het nou goed of slecht is), waar zijn we dan mee bezig Slapen

Zucht...

Hebben mensen wiens IQ lager ligt dan 80, eigenlijk wel stemrecht?

btw; leuk al die smilies zeg, staat hartstikke melig. Heb jij de nieuwe Tina al uit?

.........

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:35

lis schreef:

Zucht...

Hebben mensen wiens IQ lager ligt dan 80, eigenlijk wel stemrecht?

NEE jij zeker niet,

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:37

O lis maar neem mij niet kwalijk jij hebt zeker een IQ tje van......................... wat zullen we eens zeggen 82! Frusty Frusty Misselijk

heb je niets beters te doen Verward Verward Verward Verward

speciaal voor jou lis Slapen Misselijk Koe Frusty
Laatst bijgewerkt door Andrea_ op 09-05-02 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:39

punky"]
[quote="lis schreef:
Punkie; jij bent 29??

[/quote]

Als jij je mening wilt geven, zul je ook moeten accepteren dat een ander dat ook doet.
Elkaar daarom beledigen heeft geen zin en is niet de bedoeling.

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:45

Lovely schreef:

Als jij je mening wilt geven, zul je ook moeten accepteren dat een ander dat ook doet.

daar heb jij helemaal gelijk in, en het was ook niet mijn bedoeling, ik acepteer daarbij ook kritiek van andere mensen, maar iedereen mag zijn mening geven dat is een feit!

ik hou de eer aan mezelf en geen reactie meer geven, dan krijg ik ook met niemand ruzie!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:55

punky schreef:
O lis maar neem mij niet kwalijk jij hebt zeker een IQ tje van......................... wat zullen we eens zeggen 82! Frusty Frusty Misselijk

heb je niets beters te doen Verward Verward Verward Verward

speciaal voor jou lis Slapen Misselijk Koe Frusty

Oef, wat ben je adrem zeg! (oja, even voor jou de betekenis;
ad ´rem (bn.)
1 snedig, ter zake => gevat)

Je schrijft dat iedereen zijn mening mag geven, maar waar het om begonnen is (jij vroeg je af of er buitenlanders met verstand bestonden), dat pik ik niet van jou. Van niemand, trouwens.

Ben blij dat je bent uitgeblaat, heb ik weer tijd voor nuttige dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 15:02

punky"]
[quote="Lovely schreef:

daar heb jij helemaal gelijk in, en het was ook niet mijn bedoeling, ik acepteer daarbij ook kritiek van andere mensen, maar iedereen mag zijn mening geven dat is een feit!

ik hou de eer aan mezelf en geen reactie meer geven, dan krijg ik ook met niemand ruzie!
[/quote]

Je mag je mening geven, maar je hoeft daar niemand mee te beledigen. Geen ruzie maken, lijkt mij een goed idee.