Desiree schreef:Maar vooruit dan maar: wat dacht je van: De islam is een achterlijke cultuur (dit heeft hij later overigens iets bijgesteld).
1. Als je kijkt naar islamitische landen, lopen ze op gebied van cultuur, politiek, economie en vooral emancipatie toch ook achter? Hij zei het ongenuanceerd, maar het is toch waar.
En dat het discriminatieverbod uit de grondwet moet?
En iedereen betrekt dat natuurlijk weer op de allochtonen. En het ging helemaal niet alleen over allochtonen, het ging net zo goed OOK over seksediscriminatie en homodiscriminatie. Dit verbod was van toepassing over meningsuiting van de bevolking onderling, niet van de overheid naar de bevolking toe. En deze wet is ook nutteloos, als marokanen nederlandse vrouwen voor prutsmuts uitschelden, of iemand noemt iemand anders "turk!", dan wordt er toch niets aan gedaan? Daarom was die wet zinloos en daarom vond Pim dat hij dan ook net zo goed afgeschaft kon worden.
Ik zeg helemaal niet dat dit over allochtonen gaat?
Ik ben ook tegen sekse-discriminatie hoor.
Snap niet wat je hiermee nu wilt impliceren.
Dat je het net zo goed kunt afschaffen omdat toch niemand er zich aanhoudt vind ik onzin!
Ten eerste geloof ik niet dat discriminatie iets gewoons in onze samenleving is.
En ten tweede: er zijn veel mensen die door rood rijden, conclusie: laten we de verkeerslichten maar afschaffen! Klinkt toch ook niet echt logisch toch?