Gamer pleegt zelfmoord..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:41

Marye78

Re: Gamer pleegt zelfmoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:42

Ik kan niet geloven dat dit echt is.... en dat komt vooral door de reacties op zijn brief op dat andere forum. Iedereen reageert alleen maar met RIP. Niks meer, niks minder. Alsof het doodnormaal is!! (sorry voor de woordkeus). Je schrikt je toch rot? Je probeert iemand toch tegen te houden?? maar er wordt gewoon met een simpele afkorting als RIP gereageerd, net als dat iemand jarig is en iedereen reageert met ' gefeliciteerd'.

Of misschien kan ik het gewoon niet beseffen dat dit wel een modeverschijnsel lijkt de laatste tijd. Jonge kinderen die zich maar van het leven beroven.

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:44

Gossie, dat dit hierop staat...
het is de vriend van het broertje van de beste vriendin van miemserik (@ bokt) en dat is mijn vriendin... (snappen jullie het nog )
maar goed het is echt zielig!! dat broertje had nauwelijks vrienden en nu heeft hij zijn beste verloren....
arme moeder... hij was naar beneden gevallen ofzo...

het was best even slikken voor me, er is laatst ook al een meisje op mijn school overleden door een ongeluk, en dan hoor ik dit ik dacht echt wat gaan er veel mensen dood....

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:45

niet alle posts op dat forum zijn negatief, er zijn ook mensen die proberen hem te begrijpen, die zeggen dat het spel voor hem belangrijk was maar dat er meer zaken meespeelden.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:50

De school heeft een mooi afscheidswoord geschreven. Knap om zulke woorden te kunnen vinden bij zo'n verbijsterende gebeurtenis.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:03

Ik kende hem... ik heb in groep 5 bij hem in de klas gezeten en het was de beste vriend van het broertje van mijn beste vriendin..
Het broertje van me beste vriendin is nu helemaal kapot omdat hij op school maar 1 vriend heeft en hij heeft er nog een paar van de basisschool maar het zijn er niet veel, waarvan hij er nu een kwijt is. Ik wil nog wel even zeggen dat wat daar staat dat ze beste vriend hem had gehackt niet klopt.. hij dacht dat maar dat heeft hij helemaal niet gedaan.. ik weet ook niet wie het wel gedaan heeft maar mijn vriendin vertelde dit. zo dit moest ik even kwijt^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:11

Runscape...wat voor spel is dat eigenlijk?

Het zal wel de bekende druppel zijn.....Ik wens de
nabestaanden heel veel sterkte toe.

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:14

Jeetje dat is echt erg!
Veel sterkte aan de nabestaanden.

Debsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:24

pff ik ben er even helemaal onder de indruk van

zelf speel ik WoW.. een online spel waarin mensen zich helemaal inleven in die wereld en waar je werkelijk waar viendschappen mee opbouwd..

het laat je wel even nadenken

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden van Maarten

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:26

Sterkte aan de nabestaande..

Ik kan me heel goed voorstellen hoe die persoon zich gevoeld moet hebben.

Ben zelf ook tijd depressief geweest en helemaal opgegaan in een online RPG.. als er toen iets banketstaaf gebeurde (in dat spel of wat er mee te maken had) dan stond ik zelf ook op het punt van zelfmoord plegen.

Als je zo down bent en veel problemen heb dan kan een klein ding in een spel gewoon de druppel zijn..

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 01:44

WildWings schreef:
Perzik schreef:
Ik vind het wel raar dat hij doordat dingetje uitelkaar barst..
Maar het is wel heel tragisch.

Raar, juist niet vind ik. Het is zelfs heel goed mogelijk als je erover nadenkt. De druppel die de emmer deed overlopen.

Hij geeft in zijn brief toch al aan dat hij meerdere problemen heeft, stel dat zoiets allemaal opgekropt wordt en ook blijft. (de volle emmer) Dan kan iets als een beste vriend die je bedriegt (de druppel die de emmer deed overlopen) ontzettend hard aankomen, zelfs zo hard dat je al je opgekropte woede en verdriet ineens allemaal tegelijk naar boven komt.. en wat nou als dat zo erg is, dat je je op dat moment helemaal niet meer wilt leven.. en denk dat je dat eigenlijk nooit meer wilt?

Hier ben ik het volledig mee eens.
Je weet immers nooit wat de jongen (hoe jong ook) allemaal al heeft mee moeten maken, thuis, school zoals hij al schreef.
We kunnen idd niet over zijn situatie oordelen.
Het zal ook zeker niet aan het spel liggen, maar aan de dingen die om hem heen gebeurde.
En idd dat laatste wat zijn beste vriend deed, was voor hem de druppel.
Hij voelde zich waarschijnlijk alleen en onbegrepen, dat vind ik heel naar voor de jongen.
Mja R.I.P. en natuurlijk voor de nabestaanden heel veel sterkte.

Avanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 01:57

Debsey schreef:

zelf speel ik WoW.. een online spel waarin mensen zich helemaal inleven in die wereld en waar je werkelijk waar viendschappen mee opbouwd..

Ik speel ook WoW, maar dat is idd een social spel. Verder merk ik wel dat het erg verslavend is, zit er altijd langer achter dan geplant. Maar wel heel erg leuk.

Ik denk wel dat buitenspelen en stuk beter is voor die kids. Heel triest wel dat zoiets gebeurt.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 02:46

Idd kan het internet gevaarlijk zijn.

Ik betrek het even op mezelf:
Door het moeten beantwoorden van mails en het adverteren voor mijn bedrijf ben ik al noodgedwongen er uren per dag achter te ziten.
Daarnaast krijg je een soort verslavingseffect:
Dit nog kijken en dat.
Je moet alles zien want je loopt zo achter.

Als ik dan een totaal botte reactie krijg van iemand via mail of op een forum, kan ik ook helemaal ontdaan zijn.

Je vergeet de realiteit.
Want die persoon van de botte reactie durft dat niet te doen als ie je ziet of spreekt.Daar sta je dan niet meteen bij stil, maar t werkt wel zo.

Mensen zijn soms oneerlijk en vals van achter hun pc.

Natuurlijk zal deze zm actie van Maarten niet om dit spel zijn gebeurd.
Maar dat het de druppel was, waarna hij tot zijn actie overging, moet ons eigelijk wel aan t denken zetten.

Maarten is zeer zeker niet laf, ik vind iemand HEEL HELDHAFTIG als ie zoiets DURFT te doen.
Getuigt ook van intelligentie.

Maar wat zonde dat zon talent verloren is gegaan , verloren althans, op deze aarde.

Veel sterkte voor iedereen die er iets mee van doen heeft.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:07

Dit vind ik wel heel opvallend. Dat iemand daarom zelfmoord pleegt. Ik heb een deel gelezen van zijn verhaal, maar jeetje. Dat dit tot dit soort dingen kunnen lijden. Ongelooflijk

Missy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:21

Debsey schreef:

Zeker, helemaal mee eens. Speel het zelf ook en ik weet hoe sommige mensen er in worden opgezogen

Maar ik begrijp heel goed dat dit de druppel was. Als je echte leven zo erg is, met zoveel problemen, en je vlucht naar internet, naar een spel. Stel je voor dat je denkt goede vrienden daar te hebben gemaakt, en je leven daar geen puinhoop is. En dan verraad een van die vrienden je.

Sterkte aan de nabestaanden..

(Ik mag hopen dat alle mensen dit ook echt zullen lezen, en niet meteen opspringen en schreeuwen "OMG over een spelletje wat dom"
Er staat toch duidelijk in dat er meer achter zat in het echte leven. Dit was gewoon de druppel)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:50

Leo_ke schreef:

Ach weetje.. Ik ken Runescape van vrienden.. En ik weet hoe die er in opgaan... Die leefden er gewoon in, deden haast niets anders meer en hadden het al helemaal over niets anders meer. Ik weet niet wat het is met dat spel, maar het is blijkbaar nogal wat.. En het is gewoon pure verslaving. In negatieve zin.

En op deze persoon heeft dat hacken van zijn account echt inslag gehad. Het hacken van een Runescaper kan zéér zwaar opgevat worden. Zo heb ik het ervaren tenminste. Dus die vriend dacht misschien een geintje te maken. Misschien deed hij dat omdat de jongen er zo verslaafd aan was.. Hoe dan ook, het werd ontzettend zwaar opgenomen.

Ik vind het in en in droevig dat een jongen zo'n beslissing heeft genomen op zijn 14e..

(En ik blijf dat verdomde spel bannen uit mijn persoonlijke leven. Ik weet wat het met mensen doet/kan doen.)

Op school hebben ze het ALTIJD over RuneScape..
Runescape dit,Runescape dat..
Of dat ze bijvoorbeeld geld hebben geleend van iemand op school voor een snoepje oid,en het dan terugbetalen op RuneScape

Jammer dat het zo had moeten lopen

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:57

Pff, jeetje wat erg zeg. Wat er al niet om kan gaan in het hoofd van zo'n jong iemand. Wat triest zeg.

Die afscheidsbrief van school is wel erg mooi verwoord.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:57

wat onzettend tragisch ook de afscheidsbrief die geschreven is op de site is heel tragisch.

Heel veel sterkte aan familie vrienden en kennissen

Dioxide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:16

Debsey schreef:

Hier nog een fervent WoW'er, en zelfs in dat spel zie je mensen die helemaal geobsedeerd zijn door de wereld Azeroth.. Zoiets is levensgevaarlijk imo, die mensen zien al snel de verschillen tussen IRL & ingame niet meer.

Denk dat bij Maarten het de druppel is geweest dat zijn vriend hem gehacked heeft in Runescape, waarschijnlijk niet direct de verslaving aan dat spel. Heel veel sterkte voor de nabestaanden gewenst

Cuddle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:37

Tjee wat een verhaal zeg......

Maarre wat is WoW? Kunnen jullie eens een link neerzetten. Ik ben ( misschien niet terrecht) nieuwsgierig geworden. Ik wil wel eens kijken hoe dat in zijn werk gaat.....

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:40

Wat naar zeg. Die reacties in de chat zijn ook wel erg kort inderdaad.

Hij spreekt trouwens redelijk engels voor een 14 jarige valt me op.....da's dan weer een voordeel van internet.

Dioxide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:45

Cuddle schreef:
Tjee wat een verhaal zeg......

Maarre wat is WoW? Kunnen jullie eens een link neerzetten. Ik ben ( misschien niet terrecht) nieuwsgierig geworden. Ik wil wel eens kijken hoe dat in zijn werk gaat.....

www.wow-europe.com, en even reclame maken voor m'n eigen Guild (op Dreanor) www.coy-guild.net.

Maargoed, laten we ontopic blijven. Wil je meer weten, PM me dan maar Cuddle.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:53

Jeetje wat vreselijk zeg..
Wat moet dat een enorme klap zijn voor alle nabestaanden,
Wat een ontzettend mooi stuk heeft zijn school geschreven.
Sterkte voor alle nabestaanden

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:57

Jeetje wat een verhaal..

Eerst dacht ik ook,VANWEGE een spel??
Maar toen ging ik verder lezen en realiseerde ik me dat deze jongen al veel langer in de knoop moet hebben gezeten met zichzelf..
Vreselijk zeg..

Sterkte voor alle Nabestaanden!

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:27

Wat erg ,
ik stel me altijd voor als ik zo'n nieuws hoor van een zelfmoord , misschien waren alle problemen (waardoor ze zichzelf moorden) een tijd later van de baan en konden ze gewoon een gelukkig leven leiden met een gezinnetje en alles wat ze wilden ..
Ik vind het echt zo triest als ik zo'n nieuws hoor ..
Sterkte nog aan de nabestaanden ..