Wat nu?? Problemen, slaan, ruzie...*UPDATE MODTEAM*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:11

het gaat erom dat als je 17 bent en nog maar 31 kilo weegt dat je niet meer op je benen kunt staan, dus twijfelt een groepje ook aan de geloofwaardigheid van de rest van haar verhaal, vind ik niet zo gek eigenlijk

Desiree

Re: Wat nu?? Problemen, slaan, ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:13

Tjaldur schreef:
Dit meisje wordt mishandeld! Ze maakt al genoeg ellende mee! Of ze nou 31 kilo of 131 kilo weegt, verandert niks aan de situatie. Ze wordt geestelijk zwaar mishandeld. Dat is echt het ergste wat een kind mee kan maken.
En ik ben ook in drie weken 13 kilo aangekomen, dus ik denk dat je, onder deze omstandigheden, ook gemakkelijk 17 kilo af kan vallen. Laat dit meisje in haar waarde, het is al erg zat!

Ik wil haar graag geloven. MAar niet van die 31 kilo. En ik kan er niets aan doen dat het volgende door me heen gaat "als ze liegt over het een, zal ze dan ook niet liegen over de rest?".

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:18

[/quote]
Een dokter die een mager meisje niet serieus neemt? Lijkt me stug hoor. Zelfs als overdrijft ze 10 kilo, dan zou ze 43 kilo moeten wegen en dat is met haar lengte nog altijd te weinig. Een beetje arts signaleert dat en trekt aan de bel. ZEker als ze haar problemen beschrijft.
[/quote]

Nou idd, heb dit topic steeds gelezen, vindt het heel naar te moeten zeggen, maar ik persoonlijk trek mn twijfels aan dit verhaal. Als het een typefout was had ze voor haar vorige post dit al kunnen aanhalen, want daar werd al gezegd dat 31kg erg weinig is.
Spijt me voor de TS voor mijn twijfels.
Blijft angstaanvallig stil.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:24

Desiree schreef:
Tjaldur schreef:
Dit meisje wordt mishandeld! Ze maakt al genoeg ellende mee! Of ze nou 31 kilo of 131 kilo weegt, verandert niks aan de situatie. Ze wordt geestelijk zwaar mishandeld. Dat is echt het ergste wat een kind mee kan maken.
En ik ben ook in drie weken 13 kilo aangekomen, dus ik denk dat je, onder deze omstandigheden, ook gemakkelijk 17 kilo af kan vallen. Laat dit meisje in haar waarde, het is al erg zat!

Ik wil haar graag geloven. MAar niet van die 31 kilo. En ik kan er niets aan doen dat het volgende door me heen gaat "als ze liegt over het een, zal ze dan ook niet liegen over de rest?".

Tjaldur; jij hebt je ongetwijfeld pas geregistreerd na het Miep verhaal hier op bokt... Dit meisje ZEGT dat ze mishandeld wordt... of het ook daadwerkelijk is is een 2e... Ik wil best geloven dat je onder bepaalde omstandigheden 17 kg af zou kunnen vallen binnen 2 weken... maar ik geloof echt niet dat dat kan van 48 naar 31 (van zeg 77 naar 60 kan ik me misschien nog een voorstelling bij maken, maar van 48 naar 31 kan ik me echt niet voorstellen). Ik ga dit verhaal zeker niet op voorhand geloven, te meer omdat er ook nog een 2e partij in het spel is (de ouders) die wellicht een heel ander verhaal te vertellen hebben. Nee, ik heb helaas wel geleerd dat je iemand niet zonder meer kan geloven. Als het waar is is het heel erg voor de TS... maar ik twijfel helaas erg aan het waarheidsgehalte van dit topic en als het niet waar is, dan vind ik het heel erg voor de ouders dat dit topic geplaatst is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:57

Ik las dit topic gister al toen het er nog maar net stond en toen had ik er al mijn vraagtekens bij, maar er waren alleen nog maar "oh wat erg" reacties en dus heb ik het er maar bij gelaten en dacht ik weer eens te zwaar over iets nadacht.

Maar nu zie ik dus dat ik toch niet de enige was die dacht dat 31 kilo veel te weinig is en ook nog eens binnen 2 weken. Ben dan ook erg benieuwd hoe de TS er op dit moment uitziet. Met 31 kilo heb je totaal geen laagje vet meer en zou je in theorie niet eens meer kunnen lopen. Het lijkt me dan ook erg sterk dat je ouders je dan gewoon zo rond laten lopen...

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:59

Cayenne schreef:
Ik las dit topic gister al toen het er nog maar net stond en toen had ik er al mijn vraagtekens bij, maar er waren alleen nog maar "oh wat erg" reacties en dus heb ik het er maar bij gelaten en dacht ik weer eens te zwaar over iets nadacht.

Maar nu zie ik dus dat ik toch niet de enige was die dacht dat 31 kilo veel te weinig is en ook nog eens binnen 2 weken. Ben dan ook erg benieuwd hoe de TS er op dit moment uitziet. Met 31 kilo heb je totaal geen laagje vet meer en zou je in theorie niet eens meer kunnen lopen. Het lijkt me dan ook erg sterk dat je ouders je dan gewoon zo rond laten lopen...

dat was precies wat ik dus bedoelde te zeggen in mijn eerdere reacties

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:04

zonder raar te willen doen hoor..
maar wat maakt het precies uit of het waar is of niet?

de schrijfser vraagt toch om tips over een/ de omschreven situatie?
en als zei er niet mee te maken zou hebben, dan kunnen er mogelijk nog wel meelezers zijn die er wél iets mee kunnen!

waarom maken jullie er drukte om of het waar is of niet?

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:11

Omdat ik het nogal ziek vind om zoiets te verzinnen. Ik vind door zo'n verhaal te verzinnen en op die manier aandacht wil krijgen, dat je geen respect toont voor mensen die ECHT in zo'n situatie zitten. Die echt mishandeld en geslagen worden, die ECHT extreem mager zijn of anorexia hebben. Je steekt de draak met dingen die ontzettend serieus zijn...

bovendien maak je door verhalen te verzinnen dat andere mensen steeds meer gaan wantrouwen en dan misschien verhalen die wel ECHT zijn, niet gaan geloven. Wat ontzettend sneu is voor iemand die ECHT in zo'n situatie zit...

Iemand haalde al miep aan, wellicht als miep er niet was geweest dat iedereen op bokt een stukje naïver was en het sneller zou geloven... liegen maakt mensen wantrouwig. (al weet ik niet zeker of als miep er niet was geweest of ik dan 31 kilo bij 1.70 wel had geloofd...)

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:13

Of het verhaal waar is laat ik in het midden.

Maar meisje je hebt hoe dan ook hulp nodig !!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:32

en met die noot zet ik dit topic even op slot, om verdere speculatie te voorkomen en voor overleg met andere mods.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:54

Het modteam heeft voldoende bewijs gekregen van familie dat het verhaal op waarheid berust - zij het dat TS in haar gemoedstoestand het verhaal hier en daar wat aangedikt heeft.

Het gaat hier ook niet om een schaduwaccount. TS bedoelde gewoon een alias. Onbekendheid met fora en goedbedoeld advies van iemand die wél met bokt bekend was, heeft gemaakt dat zij de term SA gebruikte.

De TS ligt momenteel in het ziekenhuis en wordt voorlopig onder narcose gehouden wegens een zeer slechte lichamelijke conditie.

Om privacyredenen fungeert het modteam als contact. De topics worden niet heropend, maar indien er nieuws is wordt dat hier gepost.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:05

Er is een gastenboek aangemaakt om jullie goede wensen in kwijt te kunnen. Je kunt het HIER vinden