Lisetje schreef:Maar laboum of renske maakt niet uit.
Hoe kan je jezelf aandoen? Dat honger gevoel gaat op een gegeven moment toch ook pijn doen? of als je andere mensen lekkere dingen ziet eten?
Deze ziekte vind ik ook heel moeilijk om te begrijpen.
Ik ben heel onzeker, veel gepest vroeger en heel veel andere problemen naast de eetstoornis. Het is een soort iets bij mij van waar ik nog wel controle over heb en dat ik weet van mezelf dat ik kan afvallen. Dat kan ik tenminste wel. Honger voel ik niet meer, ik weet gewoon niet meer wanneer ik honger heb of niet, ik voel dat echt niet meer. Het maakt mij heel sterk om andere mensen lekkere dingen te zien eten. Het geeft me heel veel kracht dat ik het niet neem. Ik ben er (tot grote ergenis van veel mensen) ook een ster in om andere met veel eten en vaak vette dingen vol te stoppen. Of dingen klaar te maken voor hun. Zelf eet ik er niks van. Probeer nu af en toe toch kleine beetjes van iets wat ik eng vind om te eten toch te eten. Dit omdat ik het toch wil. De kracht in me om beter te worden is zo sterk dat ik echt heel hard mijn best doe om toch wat te proberen ervan te eten. Bijvoorbeeld dan maar een een half chocoladekoekje, het is een begin.
Goed trouwens dat je die vraag hebt gesteld!