Roken???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeroen_

Re: Roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:50

Helemaal mee eens.
roken is vies, ik zou het zelf nooooit doen, dat mensen willen roken prima, maar ik vind dat ze dat dan maar thuis moeten doen en niet waar niet rokers bij zijn want die roken als het ware gewoon ,mee

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:06

Monchique schreef:
En trots op mijn man dat hij rookt ??? Het is een flinke man die zelf de keuze heb gemaakt.

Monchique schreef:
Ik rook zelf en mijn man ook,die heb ik aan het roken gezet
en dan met name die smiley erachter.....

Ja ik had beter moeten weten, en ik wist ook beter, maar net als jij verzon ik allerhand smoesjes en uitvluchten om het roken goed te praten..... en in het verzinnen van smoesjes, verklaringen en uitvluchten om je verslaving goed te praten daar is een verslaafde heel erg goed in.....

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:07

...tja..laat de horeca/discotheken zelf kiezen hoe ze dit oplossen!Gooi een nog grotere sticker op de ramen of er wel of niet gerookt kan worden zodat de mensen zelf kunnen kiezen of ze daar gaan stappen ja of nee...dan heeft iedereen een keuze!..en de eigenaren ook!..

roken onder werktijd.....mmmmm, als er iemand is die 3 keer per dag ga zitten poepen heb je dezelfde tijd....vind wel dat je hier ook wel wat meer sociaal mag zijn....we kunnen elkaar wel overal op aanspreken maar we zijn allemaal mensen, dadelijk hebben we al een afzuiginstallatie als we teveel knoflook hebben gegeten, de collega die maar 1 keer per weer onder de douche duikt en met een kater op het werk verschijnt...

vind regels prima en hou me daar ook zeker aan, rokersgedeeltes en nietrokersgedeeltes vind ik prima, als een discotheek met de oplossing komt om in een aparte ruimte te roken vind ik ook prima..maar laten we wel een beetje aan elkaar tegemoet komen...

en het verhaal dat je in de stad loopt dat je daar ook vervuilde longen van krijgt is wel degelijk waar, ben zelf eens bij een sectie geweest op een vrouwenlichaam waarbij de arts vroeg wat er aan de longen was te zien, iedereen dacht dat de vrouw rookte..was niet het geval...ze leefde in de stad...wat niet het roken wil goedpraten, het is gewoon slecht

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:11

Alane schreef:
Monchique schreef:
En trots op mijn man dat hij rookt ??? Het is een flinke man die zelf de keuze heb gemaakt.

Monchique schreef:
Ik rook zelf en mijn man ook,
die heb ik aan het roken gezet

en dan met name die smiley erachter.....

Ja ik had beter moeten weten, en ik wist ook beter, maar net als jij verzon ik allerhand smoesjes en uitvluchten om het roken goed te praten..... en in het verzinnen van smoesjes, verklaringen en uitvluchten om je verslaving goed te praten daar is een verslaafde heel erg goed in.....

Mee eens en nooit te oud om te leren zegt mijn moeder altyd dus als ik een gedachte heb om weer een kind te nemen zal ik idd eerst stoppen met roken en koffie drinken dan kun je maar beter alles in 1 doen toch

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:13

ow.wilde nog ff zeggen dat sommige rokers niet rokers ruimte echt geen kontje voorstellen....je zit gewoon naast elkaar!....en voor degene die het idee had dat niet rokers in een hoekje worden gezet(bijv. met eten)..dat gevoel hebben de rokers ook hoor

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 10:22

Sommige restaurants doen echt hun best maar denken niet na
Moet je door het rokersgedeelte met ingehouden adem rood aangelopen hoofd naar achteren lopen.

Nu eindelijk in Hardenberg een tentje ontdekt , eerst het niet roken deel en achteraan met scheiding het rookgedeelte.

Dus je ziet het kan wel

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:33

maar hoe doen niet rokers het dan als ze bij vrienden op visite gaan en die roken wel??...hebben jullie dan zoiets "dat kunnen nooit vrienden van mij zijn"...."ze houden rekening met ons dus roken niet in eigen huis"....of "we nemen het maar voor lief!"...of "daar gaan we niet langs"

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:42

Ik ga overal langs en bij mag gerookt worden, van de andere kant houd ik en heb ik altijd gedaan rekening met mensen die bijv. astma hebben ....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 10:45

Je leert wie je echte vrienden zijn.
Die luchten het huis al een uur van tevoren en roken allemaal niet als ik er ben.

Ook als we op wedstrijd zijn en ze komen buiten bij mij zitten dan roken ze niet.

Ben ze echt heel dankbaar

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:48

Ik rook al een poosje niet meer, dus zou het niet erg vinden als er een algeheel rookverbod komt in uitgaansgelegenheden. Vooral in restaurants kan ik me de ergernis van sommigen goed voorstellen.
Verder stoor ik mij niet aan rokers, ik ruik het alleen wel erg goed. En idd, het stinkt. Behoorlijk. Ik heb me dat nooit gerealiseerd toen ik nog rookte.

Wel vind ik dat sommigen hier erg overdrijven. Iemand schreef dat hij/zij op een terrasje (aan zee!! notabene) zich ergerde aan rokers een tafel verderop. Kom op zeg, dat zit écht wel tussen je oren!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 10:50

Ik denk dat het als overdreven word gezien maar het dat niet altijd is.

Als ik door de stad loop en er rookt iemand en ik dreig in de rook te komen duwt een van mijn gezinsleden mij altijd de andere kant op.

Ik hoef maar één teug in te ademen en moet aan de ventolin.

Gelukkig heb ik altijd één van mijn waakhonden bij mij.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:59

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:32

Dimitri schreef:
maar hoe doen niet rokers het dan als ze bij vrienden op visite gaan en die roken wel??...hebben jullie dan zoiets "dat kunnen nooit vrienden van mij zijn"...."ze houden rekening met ons dus roken niet in eigen huis"....of "we nemen het maar voor lief!"...of "daar gaan we niet langs"

De ouders van mijn vriend roken en dat is eigenlijk de reden waarom ik daar zo min mogelijk kom.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:45

MMaxje schreef:
De horeca gaat falliet als mensen niet meer mogen roken, daarom zal dit verbod er ook niet doorkomen in NL. Ik als verstokte roker vind dat ook helemaal niet erg ook.
Bij een drankje hoort een sigaret, bij het borrelen (voor de mannen) een sigaar, en als dat wegvalt kom ik liever helemaal niet meer. En er zijn VEEL mensen die zo denken.

Oowja...? Is dat zo? Denk je echt dat de horeca failliet gaat als er niet meer gerookt mag worden...?
Dat ben ik namelijk helemaal niet met je eens!

Je gaat toch uit voor de gezelligheid, en niet alleen maar om te roken??? (En de opmerking die veel mensen maken dat roken 'gezellig' is begrijp ik niet helemaal). Ik ga uit om mensen te ontmoeten, lol te maken met m'n vriendinnen, omdat ik wil dansen, .... maar ik rook niet... En toch altijd een leuke avond (helaas met stinkkleren...).

Ik ben VOOR rookvrije uitgaansgelegenheden en er zijn een heleboel mensen gelukkig die NIET roken, dus zo'n vaart zal het niet lopen met failliete uitgaansgelegenheden...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:46

Ik ben roker.... Wij moeten buiten roken. Ik rook hier 3 sigaretten. 1 om 10 uur (koffiepauze) 1 om 13 uur (lunchepauze) en een om 16.00 uur (koffiepauze) Ik heb dus evenveel tijd als een ander en misbruik deze tijd niet.

Mijn schoonouders roken niet, ik rook daar dus ook niet, als ik wil roken ga ik naar buiten. Zij vinden dat achterlijk en willen dat ik binnen rook. Als ik daar dan wel binnen rook dan let ik er echt op dat het maar 1 of 2 sigaretjes zijn.

Een vriendin van mij rookt niet, ik rook daar dus ook niet... Als er kinderen zijn rook ik niet. In de stallen rook ik niet. Als iemand er last van zou hebben wanneer ik rook en ze melden dat op een normale manier maar ik direct mijn peuk uit. Dus ik pas me denk ik echt goed aan.

Ik denk dat er zo veel meer sociale rokers zijn, dus ik vind het best vervelend dat de rokers onderhand als criminelen worden afgeschilderd. Aparte ruimtes voor rokers en niet-rokers, prima, dat er een beter sociaal beleid moet komen, prima.....

Maar ik ben toch geen crimineel ??? Met alcohol en drugs wordt veel meer schade aangedaan, en wat doen ze daar concreet mee ?? Softdrugs legaliseren, en op partys pilletjes vanuit de overheid controleren, een dronke automobilist die iemand dood rijdt een taakstrafje geven..... Dát vind ik belachelijk, dan ben ik de crimineel toch niet ???

Rekening houden prima, en nu er steeds meer niet-rokers komen moet er meer rekening gehouden worden met, maar erg wordt ook wel wat overdreven...

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:48

Dimitri schreef:

De meeste van mijn vrienden en vriendinnen roken niet. Mijn ouders roken niet, mijn schoonouders roken niet... Hmm het lijkt er bijna op dat ik alleen niet-rokende vrienden uitzoek haha! Ik heb 1 hele goede vriendin die wel rookt maar als ik bij haar kom dan rookt ze veel minder en/of buiten. Als er bij mij thuis rokers komen dan moeten ze buiten roken, ik wil geen stinkende huiskamer, bah!

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:51

Lieke schreef:

De ouders van mijn vriend roken en dat is eigenlijk de reden waarom ik daar zo min mogelijk kom.

en dat weten ouders en vriendlief ook???....ik herken het wel hoor...mn ouders roken ook, ik zelf ook..maar merk(en nu ga ik tegen schenen trappen)...dat het lijkt dat 'oudere'mensen zich daar toch minder willen aanpassen..Ik heb zelf een zus die niet rookt en haar kinderen komen ook bij me langs...in huis steek ik dan geen peukkie op...buiten wel moet ik eerlijk zeggen..maar goed, ik sta ook echt de rook niet in hun gezichten te blazen..dus daar ben ik nog nukkig in.....de oudste komt elke week bij me paardrijden en dan staan we buiten...moet zeggen dat ik mn zus daar ook nog nooit over heb gehoord..denk dat ze het er zo ook mee eens is(anders had ze het echt wel gezegd..hahahaha)

Ik wil echt niet dat iemand anders last krijgt van mijn peukkie..maar kan wel op sommige momenten boos worden door overdreven gedrag..maar leef en laat leven, elke gek heeft zn gebrek...toch?!..we kunnen over de kleinste dingen wel vallen...

Ik schaam me er niet voor dat ik rook, zit wel weer een aanloop te nemen om te stoppen..maar goed, dat moet echt de juiste tijd zijn, met de juiste mentaliteit...het gevoel van IK WIL HET EN IK KAN HET...ben ik nog even naar op zoek..maar die vinden we wel!!!....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 12:00

Ik ben in de rook opgegroeid vroeger wist men niet beter, op verjaardagen stonden de sigaretten op tafel.
De gezegdes een tevreden roker is geen onruststoker en , er is geen man die niet roken kan, stammen uit die tijd.

Mijn moeder inmiddels tegen de 80jaar heeft een diep schuldgevoel dat ik zo zwaar astma heb, maar is het haar kwalijk te nemen ?

Nee, toen ik zwanger was van de eerste zei ik mijn ouders niet roken waar de baby bij is, waarop mijn vader heel boos werd en riep ik ga niet het roken laten voor jou.
Mijn antwoord was je doet het voor je kleinkind en toen rookte hij alleen nog maar buiten als wij er waren.

Mijn astma heeft zich op mijn 26ste geopenbaard , daarvoor had ik als kind wel exceem enz, maar het verband was toen nog niet gelegd tussen astma en huidaandoeningen.

Oudere mensen zijn na de oorlog geconfronteerd met een bevrijder die sigaretten uitdeelden dus ze konden er niets aan doen dat ze gingen roken.

Ik ben dus eigenlijk verslaafd opgegroeit en zelfs mijn huisarts gaf als advies omdat ik zo zat te trillen op school( afkickverschijselen) steek op school maar een sigaretje op dan gaat het over,

Ik heb dus tussen mijn 14de en 16de af en toe gerookt maar in een heel andere tijd en met een heel ander besef als tegenwoordig....

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:04

mies7: er zijn toch een hoop mensen die alleen maar roken als ze gaan stappen of naar de kroeg gaan..gewoon een peukkie voor de gezelligheid!...raar maar waar....

uuhhm , ik denk ook niet dat ze failliet gaan..maar er zullen een hoop minder mensen gaan stappen...of hoe doe je dat als je dan met een grote vriendengroep gaat???...en er roken er een paar van??..gaan die dan maar niet mee????...lekkere vriend ben je dan zeg.....of selecteer je ze op rookgedrag???

Geef ze gewoon een rookruimte, zo moeilijk is dat toch niet!..en wat hierboven al werd gezegd, voorste gedeelte rookvrij, achterste gedeelte is dampvriendelijk

maar dat doordraven van alles en dat als crimineel behandeld worden dat komt inderdaad wel eens mn neus uit hoor..iedereen zal gewoon wat meer rekening met een ander moeten houden, ook de niet rokers..als we dat niet doen, krijgen we nog meer regels in n'land en zijn we over 50 jaar een stel robotten die niet te hard kunnen rijden, elke dag via een muurtje afgepast eten krijgen, want te dik of te dun is ook niet gezond..en dan nog niet te praten over stevige mensen die op hun paard zitten, want dat is ook zielig en slecht voor je paard(dit bij wijze dan he)..dus moeten we dat ook maar aan banden gaan leggen, want dat barkrukje waar iemand van 100 kilo heb opgezeten, wiebelt ook onder mijn kont dus ook gevaarlijk!!..en dan niet te spreken over die bezopen mensen die het toilet onderkotsen en waar ik dus met mn twee drankjes wel boven moet gaan hangen....misschien dit ook verbieden???...

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:09

Ik ben nu pas 2 maanden gestopt met roken maar merk nu pas hoe vervelend het is als je de rook niet kunt ontwijken. Bij het uitgaan heb ik geirriteerde ogen en last van mijn luchtwegen terwijl ik hier veel minder last van had toen ik zelf rookte

De horeca gaat niet failliet als er een rookregel over het algemeen voor heel Nederland zou komen, je hebt dan namelijk niet anders dan dat en uitgaan blijven mensen dan doen. Aparte rookgedeeltes lijkt mij een prima oplossing
Als heb ik er waarschijnlijk niet veel aan... al mijn vriendinnnen roken.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:15

Dimitri, je snapt wat ik bedoel.....

Ik heb zeker respect voor niet-rokers, voor mensen met een aandoening die er dus niet tegen kunnen en van de ex-rokers.... Maar als ik dat respect geef verdien ik het wel een beetje terug, ook al heb ik een stinkende verslaving...

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:18

Wat ik ook vaak zie op straat, zijn moeders die gewoon lopen te roken achter de kinderwagen
Het goede voorbeeld voor hun kinderen, en lekker ongezond toen ze zwanger waren. Als de moeders het niet eens kunnen opbrengen om te stoppen met roken als ze zwanger zijn, dan vindt ik ze erg zwak en erg triest.

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:26

Van mij mogen ze restaurants gerust rookvrij maken, ik vindt het onder het eten niet prettig als er mensen zijn die roken.
En een reactie op iemands mening; ik denk als je alle uitgaansgelegenheden rookvrij zou maken dat deze uitgaansgelegenheden heus wel winst maken! Je gaat toch niet uit ómdat je kunt roken? Althans ik niet..en ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen zijn die dat wel daarom doen.
Van mij hoef het verder niet persé dat discotheken etc rookvrij worden, maar als daardoor dus wel astma-mensen uit kunnen gaan, nou kom maar op dan met dat rookverbod.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:54

Ik vind idd ook dat hier verschrikkelijk overdreven wordt.. Van astmapatienten geloof ik het nog wel maar de rest???
De meest egoistische mensen zijn de NIETrokers die wel hebben gerookt.. Mijn moeder is er een van en ze geeft het ook toe..
Voordat ik rookte heb ik nog nooit ergens een punt van gemaakt.. behalve als er werd gourmet en gerookt.. Dat gaat pijn doen aan je ogen..
Ik denk wel degelijk dat de horeca falliet gaat als er niet meer mag worden gerookt.. Al mijn vrienden roken dus als er niet meer mag worden gerookt gaan we wel bij een van allen thuis zitten.. Uitgaan is ontspanning en roken ook.. Ik denk dat heel veel rokers er zo over denken.. Ik houd wel altijd rekening met mensen die niet roken.. maar zoals een algeheel verbod gaat wel heel ver.. Houd er ook rekening mee dat de meeste rokers niet allemaal door meelopen er aan begonnen zijn.. Ik bijv heb heel wat meegemaakt voordat ik begonnen ben. Het is als een soort ontspanning begonnen door heel veel stress..
Op mijn werk heb ik evenveel pause als alle anderen dus ook als de NIETrokers.. Het is belachelijk als een wergever mensen selecteerd op rokers en nietrokers want deze kan zelf bepalen wanneer de wernemers pause mogen hebben, toch?
Bovendien kunnen alle rokers best een paar uurtjes zonder.. ik rook niet als ik bij de paarden ben, dat gaat niet samen vind ik.. dus kan dat op het werk ook..

Maar zeg nou zelf.. als er rookgedeeltes en nietrookgedeeltes in restaurants zijn is het toch prima? met een goed afzuigsysteem? Voor beide partijen is het probleem dan opgelost en de horeca verliest zijn klanten niet..

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:14

Ludora schreef:
Dimitri, je snapt wat ik bedoel.....

Ik heb zeker respect voor niet-rokers, voor mensen met een aandoening die er dus niet tegen kunnen en van de ex-rokers.... Maar als ik dat respect geef verdien ik het wel een beetje terug, ook al heb ik een stinkende verslaving...

absoluut!...en dat moeten ook de niet rokers gaan inzien..dat we met zn alle er best wel uit kunnen komen, als er maar duidelijke gebieden komen....(en dan sta ik ook in de rokersgedeelte