Verbeter Bokt.nl, begin bij jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 23:06

Klopt inderdaad!

Ik kom zo vaak tegen dan mensen tegen de slof, martingaal, thiedemann, nh etc. etc. zijn. Respecteer inderdaad andermans manier van denken en rijden! Respect wordt de laatste tijd zo ontzettend veel mee gegooit, maar als je er goed over nadenkt is het ook wel nodig!

StalDoorstap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 02:36

Sammie schreef:
Maar waarom zou zij niet bekritiseerd mogen worden? Is zij heilig?

En dan alleen de reden waarom zij niet, niet over rijtechnisch onderdelen oid.

Omdat Anky het op alle fronten wel bewezen heeft.
En als het resultaat goed is, is de weg er naartoe nooit verkeerd geweest.

Dom van niet- profs om een Anky af te breken.
Jaloezie kan t ook zijn.

Verder krijg ik zelfs een hekel aan mensen die op internet van alles durven roepen, vergaande kritiek hebben op iedereen.
Maar dat alleen durven op internet.
Als je ze in het echt spreekt , zijn ze stil.

Als je ze om een open telefoon gesprek vraagt krijg je een nee, want dat durven ze niet.
Ik vind dat oneerlijk, stiekum, en misbruik maken van het medium internet.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:20

En daar heb je helemaal gelijk in, zo hebben wij ooit een gesprek via de telefoon gehad waardoor het voor allebei een stuk duidelijker was wat we bedoelden
Dat zou wat vaker moeten gebeuren, gewoon elkaar rechtstreeks kunnen spreken, dan praat je toch anders met elkaar.
Het valt me op dat er op bokt toch een paar mensen zitten die altijd een stellige mening hebben waardoor er soms mensen behoorlijk gekwetst kunnen worden.
Dat je "daar maar tegen moet kunnen" of dat ze "niet kunnen zien hoe oud iemand is en daar ook geen rekening mee gaan houden" snap ik niet.
Begin je in het dagelijks leven ook een kind van 10 meteen af te blaffen als ze je niet begrijpen?
Tegenwoordig is de maatschappij ook hard, dat weet ik ook wel, maar waarom zou je dan juist niet af en toe wat begripvoller zijn.
Niet iedereen is zo doorgewinterd als die topruiters hier op bokt die altijd hun antwoord klaar hebben.
En niet iedereen heeft dezelfde mening, ondertussen heb ik het ook al opgegeven om de mijne over een aantal onderwerpen te verkondigen.
Maar doe wat ik doe en denk, ik heb ten minste nog een leven naast bokt

whoopylover

Re: Verbeter Bokt.nl, begin bij jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:28

Nog een tip: het HaBa systeem.
Een Ha is positief
Een Ba is negatief
Bij iedere Ha mag een Ba, maar bij iedere Ba, MOET een Ha.
Dus als je alleen maar iets negatiefs (Ba) hebt, mag je het niet noteren, TENZIJ je een positief (Ha) iets hebt te melden.
(even wiskundig) Ha =/> (is gelijk aan of groter dan) Ba

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:10

Whaha. Dus commentaar geven is eigenlijk iets wiskundigs.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:56

hopen dat iedereen goed is in wiskunde :p

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:59

Natasha schreef:

euhm...deze logica ontgaat me en lijkt me dus ook helemaal niet per definitie juist

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:11

Klinkt een beetje als 'het doel heiligt de middelen' en daar kan ik het inderdaad niet mee eens zijn...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:20

ik ben zo een verguiste bokker. Bokkers haten mij of lopen met me weg.

Ik kan critiek heel goed geven, kan het ook heel goed hebben daarin tegen. Maar heb ook nul comma nul moeite om pluimen uit te delen.

een ding kan je altijd in je achterhoofd houden......... Nooit met de slechte bedoeling..... altijd heb ik het beste voor met paard en ruiter.

dat mijn inbreng niet in een straatje past........kan ik niks an doen

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:41

Toch ben ik van mening dat sommige wel extreem streng commentaar geven (en vaak ook nog geen eens opbouwend commentaar). Tuurlijk ik maak ok fouten en ik denk dat ik ook best wel eens wat heb gezegd waar bij iemand nog wel eens moet slikken. Aan sommige mensen (kinderen van 10 bijv.) probeer ik zoveel mogelijk goede dingen uit het topic te halen i.p.v. foute dingen ik weet zelf dat dat een veel beter gevoel geeft dan dat je alleen de negatieve dingen zegt.

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:55

MayraS2 ik ben het helemaal met je eens

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:15

Ik ben het wel met Natasha eens, maar dit is niet in alle gevallen zo. In dit geval vind ik van wel, want Anky gunt ons wel een kijkje in haar manier van trainen. Gebeurt dit niet, valt erover te twijfelen. Als je dieper over de betekenis na gaat denken, kan je de stelling erg makkelijk ontkrachten. Toch ben ik het in dit geval volkomen met Natasha eens.

StalDoorstap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 02:42

faye schreef:
Natasha schreef:

euhm...deze logica ontgaat me en lijkt me dus ook helemaal niet per definitie juist

Als iemand succes heeft in iets, langdurig, dan is de weg die ie daar naartoe heeft bewandeld niet verkeerd.
Anders zou ie het succes niet kunnen behouden.

Een voorbeeld:
Iemand die van zijn rijke pa een boel geerfd heeft, en het "niet waard "is, verbrast t vermogen snel en is daarna weer dezelfde als voorheen.

Iemand kan van de andere kant geen succes behouden als ie er op een onjuiste/ oneerlijke manier aangekomen is.

Om in de paarden te blijven:
een paard blijft niet ontspannen in de top lopen als zijn ruiter niet op de beste/ eerlijkste manier als mogelijk is, met hem traint.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:19

Beetje rare aannames hou jij erop na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:37

Citaat:
Als iemand succes heeft in iets, langdurig, dan is de weg die ie daar naartoe heeft bewandeld niet verkeerd.
Anders zou ie het succes niet kunnen behouden.

Hmm raar idee.

Even een voorbeeld.

Een man werkt al jaren bij een baas. Dit bedrijf loopt lekker en de baas gaat 3 keer per jaar op vakantie, heeft een mooi huis en een gelukkig gezinnetje.

De man gaat stoken in het goede huwelijk van de baas, pleegt op zeer grote schaal fraude en gaat er uit eindelijk na jaren weg met een klein miljoen. Gestolen.

Het bedrijf gaat failliet, het huwelijk van de baas strand en de beste baas beland op straat met inmense schulden.

De man start zelf een bedrijf op met het gestolen geld. Het wordt een doorslaand succes. Binnen drie jaar gaat het bedrijf naar de beurs. De man heeft een kast van een huis en daarbij nog twee in het buitenland. Met zijn voormalige baas gaat het steeds slechter, aan de drank, tonnen schuld en geen gezin meer.

Kortom hij heeft geweldig veel succes met zijn nieuwe bedrijf, en zijn oude baas zit aan de afgrond.

Natasha als ik jouw quote even neem, keur jij dus de manier van handelen van de man goed omdat hij uiteindelijk succes heeft?!?!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:39

Nee Sorane, in de wereldperceptie van Natasha lopen de dingen niet zo en zou deze man geen succes kunnen hebben. Hij zou betrapt zijn, in de gevangenis beland en zijn baas zou doorslaand succes hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:01

SHI T hoe kan ik dat nou vergeten...
STOM STOM STOM.
Even mijn oude buurman opzoeken in de goot en zeggen dat het allemaal niet waar is en dat zijn oude werknemer toch in de bajes zit

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:03

hihi ik dacht al, dit MOET echt gebeurd zijn......... dit kan je niet verzinnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:04

Is het helaas ook.
Maar waar twee vechten hebben twee schuld gaat in dit geval wel op hoor.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:29

ik vindt het voorbeeld van de man wel een beetje overdreven anky heeft iets bereikt wat je alleen maar bereikt als er een goed pad heen is als je paard in de krul trekt en hem slaanderwijs alle oefeningen leerd kom je nooit zo ver.......

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:34

Laura schreef:
2. Er staat wel een enorme dt fout in de eerste zin
3. Als je daar moeite mee hebt, gebruik ''t kofschip' regel

Uuhhm... koffschip heeft niks met dt te maken hoor, kofschip regel heeft te maken met voltooid deelwoord...

DT is gewoon dat mensen vergeten dat er bij hij/zij en jij (als het voor het werkwoord staat) een t achter het woord moet... OOK als het op een d eindigd (ik zweer het ik ben er dramatisch in en NEE heb ook niet mijn bericht gecontroleerd en JA er zal vast veel fouten in staan, maar de regels ken ik wel

Verder goed stukje...
Vind het echt triest dat mensen in hun eerste bericht moeten zetten "commentaar mag, maar houd het netjes." "Of doe een beetje lief want ze rijdt er voor het eerst op" etc.

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 14:37

Denk dat Natasha het zo bedoelt als Sanne uitlegt.

Wat ik wel jammer vind is dat in dit topic alsnog zoveel commentaar is op voorbeelden uit een tekst. Maargoed... ik kan het in dit geval wel aardig hebben. Zitten best wat mensen bij die samen met mij op een lijn zitten qua denken

Geaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:55

Ik vind het wel goede punteb, want sommige reactie vind ik echt niet kunnen.
Maar, je kunt natuurlijk commentaar krijgen, maar het ligt eraan HOE de ze het brengen, als het beetje normaal brengt, komt het meestal ook vriendelijker over.
En sommige mensen voelen zich meteen aangevallen door sommige opmerkingen, en zo krijg je discussie's.

Maar verbeter bokt, begin bij jezelf ben ik het mee eens.

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 15:13

Dat is waar, maar je zal je niet zomaar aangevallen voelen. Nu moet ik toegeven dat de een gevoeliger is dan de andere. Een commentaar als:
"Je moet je paard niet zo in de mond zitten blablabla.."
Zou ik niet tegen kunnen, vooral als je zeker weet dat je dat niet doet. Een commentaar als:
"Het lijkt op de foto dat je je paard nogal in de mond zit, is dit het geval, probeer er dan op te letten want.. blablabla"
daarentegen zou ik wel tegen kunnen, want dat is makkelijker te ontkennen.
Vaak wordt het commentaar ook veel te hard gebracht, meestal komt dat door tijdgebrek. Je wilt wel commentaar leveren, maar wil dit snel doen, omdat je graag meer wilt bekijken en om ... achter de computer weg moet. Etc. Als je commentaar wilt leveren neem er dan ook de tijd voor! Anders wordt het vaak verkeerd opgevat, en krijg je discussies die helemaal nergens voor nodig zijn.

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:15

_/-o_
hoop dat mensen er ook wat mee gaan doen.
zal een verbetering zijn