Wicca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 04:47

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:21

Ik ben niet zo fan van Msn-groepen, die doen het zo langzaam en er zitten zo weinig mogelijkheden bij.

@Vjelko: Ik ga helaas niet mee naar de meeting. Ik zou wel graag willen, want ik zie een hoop interessante dingetjes langs komen en natuurlijk wil ik de mensen achter de berichten weleens ontmoeten, maar Appelscha is voor mij gewoon onbereikbaar. Het is voor bij meer dan 4 uur reizen met het Openbaar Vervoer en de kosten zitten ruim over de 35 euro en dan wordt het natuurlijk wel een beetje een dure meeting. Ik wens jouw in ieder geval wel heel veel plezier en ik verwacht natuurlijk wel een uitgebreid verslag he! Overigens hebben we bij het Witchwhitelightheksenforum ook geregeld meetings, ik geloof dat we een beetje moeilijk zonder elkaar kunnen. Aanstaande zaterdag gaan we naar de Dungeon in Amsterdam en in begin mei is er een grote, weekend Beltane-meeting.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:04

ow jammer jo! ik rij wel maar er rijden 2 mensen mee dus we kunnen de kosten fijn verdelen
ik zal jouw forum van de week ook eens bekijken

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:53

Is niet mijn eigen forum helaas, maar die van een vriendin van me. Ik ben er moderator van.

Is inderdaad wel fijn dat je zo de kosten kunt verdelen. Voor jouw ligt Appelscha ook niet echt om de hoek!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:22

Ik ben nog nooit op een meeting geweest, wat moet ik daarvan denken..???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:01

in juni gaan we met mensen van het forum naar appelscha, daar hebben ze soort van herberg gehuurd. Er zijn allemaal workshops te volgen en er is een ritueel zaterdagavond.

Flower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 02:15

In hoeverre zijn jullie hiermee bezig, en waar intresseren jullie je vooral in?

Misz_J

Re: Wicca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 04:46

mijn interesse is héél breed. Ik wil alles wel leren en uit mijn hoofd kunnen, maar ik ben niet echt iemand die alles snel opvat.
Ik vind spirituele dingen hel interessant (voornamelijk door de vraag waar we nou eigenlijk naartoegaan), divinatie,runen.. uhms..alles!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 04:49

Vjellko schreef:
in juni gaan we met mensen van het forum naar appelscha, daar hebben ze soort van herberg gehuurd. Er zijn allemaal workshops te volgen en er is een ritueel zaterdagavond.

Wat jammer dat dat 211,4 km ver van mijn huis is!!
Ik heb op een forum ook over een beltane-meeting gelezen, en ik wou dat we nog in Uden woonde. Die meeting is namelijk in Schajk, en dat is mega dichtbij waar ik 4 maanden geleden woonde.
Ach, alles op zn tijd.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:28

voor mij is het gewoon een geloof dat goed voelt. Vanuit mijzelf deed/doe ik al veel dingen die in de Wicca/Moderne hekserij voorkomen. Voel me gewoon erg goed er bij, een soort van thuiskomen gevoel. Het diepe respect voor de natuur, het geloof dat alles uit energie bestaat en met elkaar in verbinding is, het volgen en vieren van de maanstanden en seizoenen. Het gebruik van meditatie, visualisatie. Zelf verantwoordelijkheid nemen, je eigen pad kiezen... alles bij elkaar is dit voor mij iets wat bij me hoort. ben er dus al jaren mee bezig, maar begin dit jaar voelde de tijd rijp 'officieel' voor dit geloof te gaan

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:12

Heb je mooi gezegd!

@Misz_J: Die meeting in Schajik is van het forum waar ik moderator bij ben. Deze meeting ziet er ook ongeveer hetzelfde uit als die van het Magisch forum. Op de vrijdagavond gaan we elkaar leren kennen, bijkletsen, samen eten, bij het kampvuur zitten en op de zaterdag komen de leden die de dag ervoor niet konden komen en dan zijn de workshops. 's Avonds is dan het Beltane-ritueel. Wat we op de zondag gaan doen is nog een verrassing. Een verrassing waarvan de beheerster mij zelfs niet van op de hoogte heeft gesteld.

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:17

@ Vende: Voor mij is hekserij mijn leven zeg maar. Ik heb altijd al op een bepaalde manier gedacht en geleefd, ik wist alleen niet dat daar ook een naam voor was en dat dat ook als een religie en levenswijze bestond. Toen ik hier dus achterkwam, voelde ik me eindelijk op mijn plaats en meteen ben ik begonnen met het vieren van de jaarfeesten en het uitbreiden van mijn kennis. Wat ik vooral zo mooi vind aan hekserij is de vrijheid. Je moet niets, niets is goed of fout, zolang je maar je gevoel volgt, want met je koppie alleen kom je er niet bij hekserij.
Waar ik me op dit moment voor intresseer (dit verandert om de zoveel tijd) is reiki. Ik ben drie weken geleden ingewijd in de Tera Mai-traditie en door middel van reiki heb ik gemerkt dat ik weer een grote stap voorwaarts heb gedaan. Ik kan mezelf nu onder andere beter in balans brengen, ik ben rustiger, ik neem geen emoties van anderen meer over en wat ik ook erg mooi meegenomen vind is dat ik mijn diertjes en andere mensen kan helpen.

Veseosunce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:46

Hmm,, dit topic ga ik volgen.

Ben er erg geintreseerd in ...

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:41

Ik wilde me aanmelden op het magisch forum maar ik ben helaas nog geen 16
Vinden jullie dat terecht dat je 16 voor dat forum moet zijn?? Want ik ben hier wel erg geintresseerd in en ik wil er heel graag meer over leren/weten enzo
(ben nu trouwens bijna 15)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:39

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:00

Hoi,. ik lees heel de serie wicca boeken, (is wel fictie maar de wicca dingen erin niet, cirkels trekken etc) en ik ben er ook erg geintereseerd in

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:56

cubby, het magischforum heeft een jeugdonderdeel
daar kun je terecht. als je enkel magischforum.nl intoest kom je bij die splitsing volgens mij.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:56

_Cubby_ schreef:
Ik wilde me aanmelden op het magisch forum maar ik ben helaas nog geen 16
Vinden jullie dat terecht dat je 16 voor dat forum moet zijn?? Want ik ben hier wel erg geintresseerd in en ik wil er heel graag meer over leren/weten enzo
(ben nu trouwens bijna 15)

Zie hier het junior forum ervan:

http://www.bwebbed.nl/juniorheks/

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:11

Er zijn genoeg juniorforums te vinden of forums waar je wel lid van mag worden als je onder de 16 bent.