Jong zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LPtjuh

Re: Jong zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:56

het zou me nu niet echt uitkomen om heel eerlijk te zijn ...
maar of ik het dan zou laten weghalen????
mijn moeder staat achter mij wat ik ook zou beslissen ( hoewel ze liever heeft dat ik het hou en dat ze me steunt met geld , tijd , opvoeding enz.)
ik wil over 2 jaar toch wel zwanger worden (als het lukt)
ben nu 18

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:59

Tja ligt eraan wanneer, en wie de vader is.

Ik ben nu zeventien, en wanneer ik nu zwanger zou raken zou ik achttien zijn wanneer ik het kind op de wereld zou zetten, mocht ik het houden.
Mijn Havodiploma heb ik dan als het goed is, maar een opleiding niet. Ik heb wel een baan, maar die is (nog) niet voor onbeperkte tijd. Daarvoor moet ik eerst nog door een verlenging, wat dus onzekerheid meebrengt.

Maar, laat ik eerlijk zijn.. Mocht ik zwanger raken (wel van mijn vriend welteverstaan, dus niet door verkrachting o.i.d.) dan zou ik het denk ik willen houden. Maar dan alleen in goed overleg met de vader, mijn ouders en met de financiële kant ook goed in het oog gehouden.

Het zal uiteindelijk dus een gazamelijke beslissing worden, maar ik zou voor houden zijn.. Tenzij het door de situatie echt niet anders kan.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:16

persoonlijk denk ik, als je als vrouw zijnde (logisch mannen worden niet zwanger ) dat er een gevoel in je open gaat, dit is mijn kind, daar ga ik voor. Een soort van oergevoel. Toen ik merkte dat ik zwanger was, was dat gevoel er bijna direct als de uitslag van de zwangerschaps test. Het is toch fantastich dat jij een kindje op de wereld mag zetten. dat er zoiets unieks in je groeit. En geloof me, zie je het nu niet zitten, overal is een oplossing voor, ook voor de toekomst van jou kindje, in welke situatie je mag zitten.
Snap wel dat we allemaal het allerbeste voor ons kindje willen: huisje, boompje, beestje, warm, gelukkig gezin.
Word je door verkrachting zwanger dan is de situatie wel anders, maar gewoon omdat jij zonodig sex wilde, tja. ben je oud genoeg om sex te hebben, dan draag je ook maar de gevolgen (hihi 9 mnd lang )

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:42

Mama_Suus schreef:
Duke schreef:
.....Maar het een beslissing die ieder voor zich moet maken. Ik kan me goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij zowel moeder als kindje beter af zijn bij een abortus. Wat dacht je van incest (kan het woord amper intikken, zo erg vind ik dat) of verkrachting of een jonge meid waarvan de ouders haar op straat zetten in plaats van haar te helpen.

Mijn mening ook, behale van dat op straat zetten, is bij mij ook gebeurt, maar alles is ook goed gekomen met mij en de kleine

Dat klinkt wel super goed! Maar als je erg jong bent en je staat op straat zonder vaste verblijfplaats, geen werk, een halve opleiding en zwanger en je ziet het echt niet meer zitten, kan ik me voorstellen dat je een abortus wil laten plegen.

In minder ernstige gevallen:

Ik vind dat sommigen die hier reageren wel erg makkelijk er dit onderwerp denken: 'Ik moet naar school, ik wil stappen, ik wil dit, ik wil dat.' Mensen waar is de ethiek gebleven? Het leven draait niet om wat jij wilt. Moet koste wat het kost dan maar ieder leventje (kindje) wat je leuke, zorgeloze leventje in de weg zit dan maar worden verwijderd? Omdat je zonodig wilt stappen? Egoïstisch hoor. Er zijn zat oplossingen te vinden voor die probleempjes (anders kan ik het even niet noemen). Als je zwanger bent kunnen je hormonen en moederinstinct wel eens anders reageren. Wie, weet denk je er dan heeeel anders over.

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:52

Er zijn opvanghuizen oor zwangere meiden die op straat zijn gezet, een pretje zal het daar niet zijn, maar je krijgt wel de rust die je op dat moment nodig hebt. Gelukkig heb ik het zelf niet nodig gehad..

maar ik begrijp je punt wel en ook (soms) de redenen wel van mensen die abortus laten plegen, maar overal is een excuus voor te verzinnen,

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:58

Ik vind de opmerking: " Oud genoeg voor sex voelen, dus de gevolgen ook ondergaan " wel wat ver gaan.

Waarvoor gebruikt bijna iedereen dan anticonceptie? Dat is toch ook het voorstadium van de MaP of een abortus. Tuurlijk is het in een minder gevordert stadium, maar het zijn allemaal maatregelen tegen 'ongewenste' zwangerschap.

Als je altijd de juiste maatregelen neemt en er gaat eens iets mis of inderdaad door verkrachting.... Als je er dan niet aan toe bent om moeder te worden moet het kunnen. Huisje, boompje beestje situatie zou van mij niet hoeven, maar je moet een kind wel zekerheid kunnen bieden en de tijd/aandacht/liefde die het nodig heeft zich goed te kunnen ontwikkelen.

Vind overigens wel dat sommige mensen wat verantwoordelijker om moeten gaan met hun anticonceptie enzo!

Wat betreft mijzelf, ik weet niet of ik het zou houden. Maar ik denk dat ik als ik zwanger ben het niet over mijn hart kan verkrijgen om het weg te halen Dus ik zou het wel houden.
Maar makkelijker wordt het er niet op. De paarden kunnen de deur uit, studie moet dan maar deeltijd ofzo! Je hele leven staat op z'n kop en je mist gewoon een heel deel van je 'jeugd'.

Gelukkig is de kans mij bij voorlopig nihil dat ik zwanger word

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:01

Las toevallig in de krant (AD) een stuk over moeders die hun baby's hadden vermoord. Waren, op enkele uitzonderingen na, allemaal jonge moeders. Zegt ook wel iets denk ik.
Moet er zelf nu ook absoluut niet aan denken.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:02

Ik heb 1 keer morning after pil gehaald en zou het zo weer doen.
Moet het nu niet hebben, zon kleine!

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:07

Mama_Suus schreef:
maar ik begrijp je punt wel en ook (soms) de redenen wel van mensen die abortus laten plegen, maar overal is een excuus voor te verzinnen,

Dat ben ik met je eens. Een excuus is snel gevonden en tegenwoordig hebben de mensen weinig ruggegraat en gooien al snel de handdoek in de ring. Ik bedoel met mijn argument ook de extreme gevallen. Meiden die labiel zijn en amper voor zichzelf kunnen zorgen en verder weinig hulp kunnen verwachten.

Ik vind de opmerking 'oud genoeg voor sex, dus ook oud genoeg voor de gevolgen' eerlijk gezegd wel goed. Wel erg onomwonden en gaat niet voor iedereen op. Ik wil niet op en bokt-moeder (nieuwe term ) lijken, maar sommige meiden zijn er wel erg vroeg bij. Ik wil de opmerking dan ook iets anders omschrijven: 'Kun je op een volwassen manier omgaan en nadenken over de gevolgen van sex aan, dan ben je er oud genoeg voor.'

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:11

Duke schreef:

Ik vind de opmerking 'oud genoeg voor sex, dus ook oud genoeg voor de gevolgen' eerlijk gezegd wel goed. Wel erg onomwonden en gaat niet voor iedereen op. Ik wil niet op en bokt-moeder (nieuwe term ) lijken, maar sommige meiden zijn er wel erg vroeg bij. Ik wil de opmerking dan ook iets anders omschrijven: 'Kun je op een volwassen manier omgaan en nadenken over de gevolgen van sex aan, dan ben je er oud genoeg voor.'

Ja zo kan je het ook omschrijven inderdaad, maar het is in elk geval niet iets om licht op te nemen en zeker wel eerst alles te overdenken.

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:11

Houden als je situatie erna is.
en dan heb ik het niet over een vaste relatie wie zegt dat dat stand houd?
Maar mensen waar je echt wat ana hebt zoals ouders en goede vrienden, als je daar op terug kan vallen abslouut houden.
Ik ben zelf ook jonge moeder, toen mijn dochter anderhalf was zijn we uit elkaar gegaan. Sta er nu alleen voor en dat gaat prima.
Heb naast mijn werk, eigen huis ook nog mijn paarden.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:14

kristie schreef:
Ik zou denk ik een abortus plegen, heb absoluut geen moeder gevoelens, vind kinderen helemaal niet leuk. {en dan druk ik me nog netjes uit }

Heb je een zus of zusje?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:18

Abortus.

Ben ik 100% zeker van!!!

(vrij naar LuvdaTossa op p1 )

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:19

Ik ben het er overigens ook mee eens dat je als je jezelf volwassen genoeg vindt voor seks je ook volwassen met de gevolgen om moet kunnen gaan.

Sommige mensen zijn zo naïef.. En ja, daar heb ik dan geen medelijden mee..
En sommigen zijn er ook veel te vroeg bij. Een kind van 13/14 hoort niet tussen de lakens met een jongen, die hoort nog gewoon 'buiten te spelen'.
(Nou dat is dus ook weer overdreven, maar iets in die zin)

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:28

Vind ik ook tegenwoordig zijn ze er al veel jong mee bezig....
Meisje mocht pas met mij mee stappen, toen heeft ze met 6 jongens staan zoenen!
En ze is pas 13.....

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:38

Zoenen is wat anders dan zwanger worden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:50

Nou ik als oude doos kan mee praten ik ben 44 en mijn dochter (de oudste bijna 23) en had het geen dag willen missen..

Nou ligt het idd aan de situatie met wie je een kind krijgt .
En ook om medische redenen om een abortus te doen.

Maar denk er ook eens bij na dat sommige mensen in hun leven maar 1 kind kunnen krijgen (en daarna nooit meer zwanger kunnen worden).
En net dat ene kind heb je laten weghalen,Daar moet je toch niet aan denken,

En geloof me bijna iedereen krijgt moedergevoelens als ze hun eigen kind vasthouden.

ushi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:53

Ik denk dat ik dan compleet zou doordraaien, zit in pre-examen jaar. Dus volgend jaar examen en nu al een hoop vakken afronden. Ook denk ik dat mijn ouders mij zouden vermoorden. En het is toch iets waar je je hele leven verwantwoordelijk voor bent. En ik denk niet dat als ik nu zwanger zou raken dat tot ik overlijden zegmaar vol kan houden. Ook zou ik helemaal niet voor een kind kunnen zorgen, ik woon thuis en verdien ook niet genoeg.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:59

Ik zou het gehouden hebben, mijn ouders zouden me daar echt wel mee helpen en steunen zodat ik mijn diploma had kunnen halen etc.
Gelukkig is het toen niet gebeurd, maar helaas gaat het nu ook zo gemakkelijk niet

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:00

Als ik nu zwanger zou worden zou ik het kindje wel willen houden.
Ik ben bijna 17 en als het kind er is heb ik igg een havo diploma, ik denk ook als ik het kindje weg zou laten halen dat ik er later heel veel spijt van ga krijgen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:07

Ik zou het niet weten! een paar jaar terug zou ik hebben gezegd weghalen! Maar ben wat ouder geworden! Maar ja hangt net van de situatie af denk ik!

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:45

Esmeralda schreef:
persoonlijk denk ik, als je als vrouw zijnde dat er een gevoel in je open gaat, dit is mijn kind, daar ga ik voor. Een soort van oergevoel.

Maar niet bij iedereen, dus. Ik ken meerdere mensen die alleen maar een gevoel van hele diepe paniek hadden.

Citaat:
maar gewoon omdat jij zonodig sex wilde, tja. ben je oud genoeg om sex te hebben, dan draag je ook maar de gevolgen

Dit dus eigenlijk 'had je maar geen sex moeten hebben', wat je zegt. Maar vind jij werkelijk dat het goed is voor een kind om geboren te worden als 'gevolg', als 'had je maar geen sex moeten hebben' ?

Een kind hoort geen straf te zijn. Ik vind dat kinderen recht hebben op ouders die ze voor 200% willen en kunnen liefhebben, voorzien in behoeften, en opvoeden tot functionerende volwassene. Is die situatie er niet dan is dat kind (leven in potentie) waarschijnlijk beter af als het niet tot bestaan komt.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 10-01-06 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:49

stalechwel schreef:
En geloof me bijna iedereen krijgt moedergevoelens als ze hun eigen kind vasthouden.

Vandaar dat kinderbescherming bijna ontbonden kan worden omdat ze niets te doen hebben

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:56

Licht er ook aan van wie het is!
Nu zal ik het weglaten halen, maar als het echt goed klikt enzo dan wil ik het misschien wel laten houden

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:59

Hoewel het nu absoluut niet uit zou komen, zou ik het wel houden. En er verschrikkelijk blij mee zijn, mijn ouders zullen mij steunen. Ondanks zoiets vóórlopig niet gepland staat