Mama_Suus schreef:Duke schreef:
.....Maar het een beslissing die ieder voor zich moet maken. Ik kan me goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij zowel moeder als kindje beter af zijn bij een abortus. Wat dacht je van incest (kan het woord amper intikken, zo erg vind ik dat) of verkrachting of een jonge meid waarvan de ouders haar op straat zetten in plaats van haar te helpen.
Mijn mening ook, behale van dat op straat zetten, is bij mij ook gebeurt, maar alles is ook goed gekomen met mij en de kleine
Dat klinkt wel super goed! Maar als je erg jong bent en je staat op straat zonder vaste verblijfplaats, geen werk, een halve opleiding en zwanger en je ziet het echt niet meer zitten, kan ik me voorstellen dat je een abortus wil laten plegen.
In minder ernstige gevallen:
Ik vind dat sommigen die hier reageren wel erg makkelijk er dit onderwerp denken: 'Ik moet naar school, ik wil stappen, ik wil dit, ik wil dat.'
Mensen waar is de ethiek gebleven? Het leven draait niet om wat jij wilt. Moet koste wat het kost dan maar ieder leventje (kindje) wat je leuke, zorgeloze leventje in de weg zit dan maar worden verwijderd? Omdat je zonodig wilt stappen? Egoïstisch hoor. Er zijn zat oplossingen te vinden voor die probleempjes (anders kan ik het even niet noemen). Als je zwanger bent kunnen je hormonen en moederinstinct wel eens anders reageren. Wie, weet denk je er dan heeeel anders over.