Hoelang doorrijden bij zwangerschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:51

ik heb 2 kindjes en met geen een zwangerschap gereden.
vond het niet verantwoordelijk omdat te doen.
Ik was veel te bang dat er wat kon gebeuren en dan moet je er niet aan beginnen.
en als je eraf donderd vergeef ik het mezelf noooooooit meer

blackpegasus

Re: Hoelang doorrijden bij zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:23

ikzelf heb tot 5,5 maanden gereden. toen kreeg ik mijn rijbroek niet meer dicht en ging het zeer doen met draven enzo. heb nog wel tot 7 maanden op mijn verzorgpaard gezeten. lekker een beetje stappen zonder zadel. maar die is dan ook wel superbraaf. verder heb ik daarvoor gewoon alles gedaan met rijden, zoals buitenritten met rengalop, springen( niet hoog meer natuurlijk) enz. met de bevalling ook geen last gehad van ontsluiting die uitblijft.
ben je nu zwanger dan? zo ja gefeliciteerd en geniet ervan.

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:33

Het enige risico wat je inderdaad loopt is als je er vanaf valt!
Ik heb mijn paard tot de allerlaatste dag! gereden. De laatste 3 weken niet meer intensief maar gewoon lekker hobbelen met veel stap er tussendoor. ' s Morgens was ik nog bij hem geweest en om kwart over 7 's avonds was mijn meisje geboren.
Het ligt er maar net aan wat jij voelt wanneer je rijdt of er op stapt, en natuurlijk of je een betrouwbaar paard hebt. Andere paarden heb ik toen ik 2 maanden zwanger was niet meer gereden maar mijn eigen paard dus wel.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:50

knightloekie schreef:
Lame schreef:
Ik ben trouwens in mijn zwangerschap er wel afgevallen (ook dom.. minstens 3 jaar niet gevallen.. zwanger..hup.. daar lag ik..). Maar niks aan ondervonden hoor.. Je moet alleen wat voorzichtiger zijn..

jaa dat had ik ook! Nog nooooooooooooit in mijn hele leven van een paard gevallen en dan ben je zwanger hoplakee vloog ik door de bak

Hmmzz...lekker dan Zou het misschien komen omdat de paarden dan toch vernemen dat je anders zit?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:48

Kweet niet, ik zou denk ik zodra ik wist dat ik zwanger was niet meer rijden, bang dat ik val en t kindje zou verliezen..

Ik weet natuurlijk niet hoe het in het echt zou gaan,misschien krijg ik mega afkickverschijnselen

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:49

RUBYWHITE schreef:

Hmmzz...lekker dan Zou het misschien komen omdat de paarden dan toch vernemen dat je anders zit?

Tuurlijk, wat denk je! Je zwaartepunt verandert vrij veel en dat merkt je paard direct! Je zit wordt onstabieler en wellicht ga je onbewust ook wat voorzichtiger rijden. Al-met-al kan je paard daar erg onzeker van worden en ook anders reageren op je.

knightloekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:25

RUBYWHITE schreef:

dat denk ik niet .. Tenminste niet in mijn geval omdat ik het eigenlijk nog niet eens wist
[/quote]

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:38

Ik heb doorgereden t/m 26 weken. Toen moest ik tijdens het ridjen steeds naar de wc. En aangezien mijn paard. 1.83m is was het niet al te makkelijk om elke keer op en af te stijgen. Tot die tijd had ik ook bijna geen buik. Toen ik stopte groeide het sneller. Als het had gekunt was ik zeker doorgegaan. Maar vanwege het vele plassen ging het niet. Ook niet fijn voor het paard als de ruiter 5 keer op en afstijgt in 45 min.
Nu ben ik 13 weken zwanger van de 2e en rijd nog steeds. Ik rijd tot eind februari nog 3 wedstrijden en dan stop ik met wedstrijden. Eind maart stop ik met lessen en neemt mijn instructrice 1 dag over.
Ik ga dan rustiger aan doen.

Van de verloskundige en gyno mocht ik gewoon rijden. als je paard rijd heb je hele sterke buikspieren en dat is goed tijdens de bevalling.
Ik had bijna geen weeen en toch is mijn zoontje via de natuurlijke weg geboren.
Alleen je ontsluiting kan wat langer duren.

Lekker blijven rijden en luister naar je lichaam.
Geniet er van

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:01

ik ben meteen gestopt
ik vond het niet verantwoord

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:42

Mijn paard heeft al die tijd geen stap verkeerd gezet hij was nog nooit zo rustig geweest met rijden. Ik vertrouw hem voor 100%. Ik heb niet meer gesprongen en ook geen buitenritten gemaakt toen ik zwanger was. Alleen dressuur.

Het ligt er ook helemaal aan wat voor paard je hebt. Ik heb hem nu ruim 10 jaar en ken hem door en door.

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:25

khorizon schreef:

Van de verloskundige en gyno mocht ik gewoon rijden. als je paard rijd heb je hele sterke buikspieren en dat is goed tijdens de bevalling.
Ik had bijna geen weeen en toch is mijn zoontje via de natuurlijke weg geboren.
Alleen je ontsluiting kan wat langer duren.

dat vertelden ze mij ook maar ze konden mijn dochter "nog net opvangen"

ijspeert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:44

Heb regelmatig gereden tot ik 7 maanden zwanger was van mijn tweeling
Mocht niet van de verloskundige"want je kan eraf vallen"
De genicoloog heb ik het later pas verteld toen ik gestopt was.
Hij vondt het ook niet goed.
Bij het 3e kind heb ik niet zo lang doorgereden omdat ik toen geen eigen paard meer had ,en vondt het op ander mans paard niet verandwoord voor mijn zelf toen ben ik gestopt na 3,5 maand.

Heb alleen toen ik zwanger was van de 2ling een westernzadel gekocht omdat ik op een engelszadel konstant dacht dat ik moest plassen.
Op het westernzadel wegens andere bekkenstand geen last van.

Ga gewoon op je eigen gevoel af je merkt zelf wanneer het te veel wordt.

Succes ermee

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:03

Ja idd ik denk ook echt dat je goed naar je eigen lichaam moet luisteren, en je verstand moet gebruiken, overal kan wat gebeuren kan ook van de fiets vallen