"Verslaafd" aan neus-spray...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:50

Marye78 schreef:
Kimberley77 schreef:
Haha Faas, idd, wist iet dat er zoveel verslaafde rondlopen

Die Flixonase helpt wel wat, kun je op recept krijgen bij je huisarts, net als nasacorte. Ook heb ik icm die spray aerius. Het wordt allemaal stukken minder, nu de honden ook niet meer op bed slapen en laminaat op mn slaapkamervloer heb.
Grotendeels bij mezelf heb ik gemerkt dat de paniek van de druppels niet in de buurt hebben ook psychisch is. Helemaal over gaat die verstopte neus nooit natuurlijk en weiger een operatie, kans van slagen is minimaal en ook erge pijn schijnt het te doen.

flixonase en aerius heb ik hier ook nog liggen, maar dat is puur een anti-allergie middel.
en stomen werkt ook alleen bij mensen die 'alleen' een verkoudheid hebben...
helaas ben je met sinusitis en scheef tussenschot etc afhandelijk van bovenstaande middelen...

Dat klopt zeker, ik ben ook allergisch dus vandaar dat het mij wel grotendeels helpt, maar ja, de otrivin of oid werkt nog altijd het beste he, haha.

Dianta

Re: "Verslaafd" aan neus-spray...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:58

Ik had overlaatst ook last van een zware verkoudheid. Neusspray, vicks op men rug en borst, thee (god wat was die lekker ) en zo'n druppeltjes van een straf middel uit China (jawel) in heet water gedaan en dit allemaal voor ik ging slapen. En toen was die verkoudheid wel weg hoor. Wat ik ook dikwijls doe is zoutwater opsnuiven en ja dan kan je al je snot lopend terug verwachten. Heb je van de verkoudheid ook geen last meer van hoor!

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:19

Marye78 schreef:
flixonase en aerius heb ik hier ook nog liggen, maar dat is puur een anti-allergie middel.
en stomen werkt ook alleen bij mensen die 'alleen' een verkoudheid hebben...
helaas ben je met sinusitis en scheef tussenschot etc afhandelijk van bovenstaande middelen...

Hmm...ik heb ook chronische sinusitis maar ik heb nasacorte en dat helpt altijd wel. Heb iig geen otrivin nodig (gelukkig!)

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:48

Eliane schreef:
Hmm...ik heb ook chronische sinusitis maar ik heb nasacorte en dat helpt altijd wel. Heb iig geen otrivin nodig (gelukkig!)

Ja maar heb jij ook een scheef tussenschot erbij?

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:36

Nee, dat gelukkig dan weer niet. Maar ik wou alleen even duidelijk maken dat het niet zo is dat je met sinusitis per sé afhankelijk bent van de otrivin

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:04

Brrrr, gelukkig heb ik een hekel aan neussprays!

Op het moment ben ik flink verkouden, mijn man is speciaal naar de drogist gegaan om een homeopatische neusspray te kopen. Die voelt wat fijner aan vind ik.

Mijn neustussenschot staat ook scheef. Minder scheef als vroeger trouwens, ik heb tot mijn 18e rondgelopen met een megascheef neustussenschot, aan 1 kant kwam er geen lucht door, aan de andere kant wel. Resultaat, als ik verkouden was dan was dat echt vreselijk. Uiteindelijk moest ik s'nachts/'s ochtends en soms overdag wel 30x achter elkaar niezen... Tot grote frustratie van mijn ouders die geen oog meer dichtdeden door mijn genies. Naar de dokter gegaan en daar bleek dat aan 1 kant dus gewoon geen lucht doorkwam. Ik ben ervoor naar het ziekenhuis geweest en die hebben de boel wat ruimer gemaakt, het tussenschot enigszins rechtgezet. Sindsdien gaat het veeeeeel beter!! De ene kant laat nog altijd veel minder lucht door dan de andere kant, maar het is echt aanzienlijk verbeterd.

En neusspray? Nee, liever niet, ik haat het echt als ik iets in mijn neus moet sprayen.

Hopelijk komen de "verslaafden" er snel vanaf, ik denk dat het net zo lastig is als met alle verslavingen, dus heel veel succes gewenst met......... ehm?? Afkicken??

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:07

Gooi die neus spray in de prullebak.!!

Of koop je dan gewoon weer een nieuwe.. ?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 21:13

Ik koop voorlopig geen nieuwe meer.
Ik moest een nieuwe labelo hebben.
Nou, ik mocht dus echt niet mee de DA in he, van mijn man

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:13

Ohh ik ben ALTIJD verkouden.
Ik gebruik geen neusspray, maar heel soms gebruik ik er een die aan mn moeder was voorgeschreven. Het is geen neusspray die je zo bij de drogist kunt halen. Ik weet niet of het slecht is om die te gebruiken, maar het is de enige neusspray die helpt bij mij.
Kan iemand me alsjeblieft vertellen of dit echt slecht voor me is?

Ik durf geen Otrivin te gebruiken nu

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:36

Maak je geen zorgen; gewoon otrivin gebruiken is helemaal niet slecht. Je moet het alleen niet vaker dan 2/3 keer per gebruiken, en niet langer achter elkaar dan 2 weken. En na een maand de oude weggooien, dan is er helemaal geen probleem

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:41

Neusspray kan inderdaad verslavend zijn als je het lang gebruikt.

M'n moeder heeft het zelf gehad, maar echt vrij extreem ook. Ze is naar de huisarts gegaan ermee en ook gewoon weer er vanaf gekomen.
Het klinkt stom, maar neusspray kan gewoon écht verslavend zijn.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:48

Inderdaad, maar je kan er dus ook gewoon weer vanaf komen. Je zult een week met een dichte neus moeten leven, maar dan is het ook over. Door die troep te blijven sprayen houd je zelf het probleem in stand.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 03:02

Ja ik heb het ook echt erg, nu heb ik het niet en dan merk ik gewoon dat ik minder lekker slaap.
Heb weer last van verstopte neus etc.
Wil gewoon me neusspray terug

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:05

Oew ja, ik heb het ook lang gehad. Gelukkig alleen in de winter.
Idd de hele dag (bijna) geen last, totdat je ging liggen.
Mooi dat je ermee gestopt bent.