H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:30

winnythepooh schreef:
Laura schreef:
Ik vind dit een hele ongezonde ontwikkeling, als we maatje 48 al als normaal gaan beschouwen...! Het moet niet gekker worden.....!

Dus ik ben in jou ogen ongezond bezig, ik heb jaren medicijnen moeten slikken waardoor ik aardig wat ben aangekomen en daar kan ik niets aan doen ik geef heel eerlijk toe dat het niet alleen aan de medicijnen ligt en dat ik er ook zelf aardig aan mee hebt gesnoept maar ik zit nu heerlijk in mijn vel ik ben een modieuze dame met maatje 46/48 en ik schaam me er niet voor iedereen moet mij nemen zoals ik ben en doe je dat niet dan kan je voor mij ophoepelen.. Ik vind het een beetje een banketstaaf opmerking dat je zegt dat het niet erger moet worden, waar slaat dit op als iemand zich nou gewoon prettig voelt waar maak jij je dan druk om.....

Ik denk dat je haar verkeerd begrijpt. Volgens mij heeft ze er geen probleem mee dat er mensen zijn met een maatje meer, maar dat de nederlandse bevolking het als normaal gaat zien dat er mensen zijn met een maatje meer. Oftewel, dat er steeds meer mensen komen met een maatje meer en het daarom maar als normaal wordt beschouwd. Dat is een ongezonde ontwikkeling. "ow, iedereen heeft ineens een maatje meer? Weet je wat, dan veranderen we 44 in 42 en is iets pas vanaf 50 een grote maat ipv vanaf 46 dan lijkt het niet zo er." Dat is een foute ontwikkeling.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:30

Ik geloof nooit dat de kleding industrie ervan uitgaat dat dik de maatstaf is, anders zouden ze bij de boutiques nooit XL gaan verkopen waar je met je arm nog niet eens inpast...

Ze heeft ook een keer een rek van een kledingwinkel wat dr niet zint zeg... gelijk de hele bevolking is te zwaar...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:32

Laura schreef:
´Wat forser´ a la... maar maat 46 (dus gelijk aan een 48)?
Toen ik vijftien kilo zwaarder was en dus echt overgewicht had, paste ik een maatje 42, 44. Wat nu dus een 40/42 zou zijn(?!). Dan zou er dus kleidng bijhangen die drie maten groter zou zijn als 48. Dat is niet ´wat forser´!

Als het zo zou zijn dan er maar twee maatjes 46 over waren omdat de rest op was zou je mij niet horen. Maar dit was gewoon een heel REK van 44/46ers... Kijk, dat ze die in het assortiment hebben vind ik geen punt. Maar wat mij tegen de borst stuit is dat de maat steeds verder opschuift. De Large afdeling van Hennes (wat ik een heel goed inititaief vind!) was ´vroeger´ vanaf 44. nu vanaf 50! Daramee wordt een signaal afgegeven dat de gemiddelde vrouw dus steeds dikker wordt. En dat vind ik geen goede ontwikkeling. Een ongezonde ontwikkeling ja. Want ik heb het nog niet eens over de esthetisch aspecten, maar over de gezondheidsaspecten!

Er zijn ook meer mensen met stofwisselingsziekten die er niks aan kunnen doen en dat zijn voornamelijk vrouwen. Gelukkig is jou dat (nog) niet overkomen! Gelukkig zijn we niet allemaal zo uiterlijk gericht als jij!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:33

Citaat:
Bij de H&M hebben ze trouwens ook niet gedacht aan vrouwen met grote borsten

Bij veel winkels niet
Het was toen "in" om je borten te laten vergroten, maar aan kleding wordt niet gedacht....

Ik ben gezegend met 36-38 maat maar wel met een cub 75 d (niet laten vergroten hoor)
Dus bij een leuk shirt zit iedereen naar mijn boezem te kijken óf het shirt is te groot dat het lubbert
en ook met een colbert past slecht

ach waar maak ik me druk om - het kan erger.....

lijkt me vreselijk als je mollig of dik bent en een meisje met maat 36 zegt dat ze moeite heeft met kleding zoeken.........
Laatst bijgewerkt door superwoman op 24-11-05 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:33

Ja maar Cer wat maakt dat nou uit ..... Lekker belangrijk dat je eerst 42 had en nu 44 sorry ik maak me daar niet druk om hoor... En waarom zouden mensen het niet als normaal moeten zien.. zijn wij dan abnormaal?

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:34

Ik ken je probleem, maar dan in iets extremere vorm.
Ik heb maatje 34, en probeer daar maar eens iets te vinden
Ik kom altijd uit bij de merken zoals Replay, Freesoul, LTC enz. dat zijn de enige broeken die mij goed zitten. Shirtjes gaat nog wel, maar ik heb geloof ik nog nooit kleding in de uitverkoop gekocht

Er word ook van de 10 keldingstukken geloof ik maar 1 maatje XS en 2 S besteld.. en dan is zo ongeveer de rest L. .

Er zijn zat dikke mensen die vinden dat ik niet mag klagen, mn mond dicht moet houden want ik ben dun.
Zal best, maar ik wil ook leuk kleding kopen.
Ik denk soms wel eens dat je tegenwoordig beter af bent als je dik bent mbt kleding kopen..

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:35

Laura schreef:
Nou dat is super voor je, maar jij bent met je medicijngebruik dan een uitzondering op de regel. Super dat er kleding is die voor jou geschikt is, maar niet dat er dus van de kledingindistrie vanuit gegaan wordt dat jij een maatstaf bent!

Edit: Ik wil ook helemaal niet zeggen dat je je NIET goed moet voelen, maar WEL dat als mensne dit als ´gewoon´ gaan accepteren door bv de maatvoering die kant op te schuiven, de acceptatie omhoog gaat, wat voor je gezondheidsaspect gewoon niet goed is omdta je minders nel gewezen wordt op het gezondheidsrisico. Net zo goed als dat de magere latten op de catwalk anorexia in de hand werken!

Jij bent zeker miss perfect....... je trapt mensen regelrecht in de grond hier. Als jij de h&m z'n klote winkel vindt dan moet je daar niet meer kopen punt.

Cer

winnythepooh schreef:
Ja maar Cer wat maakt dat nou uit ..... Lekker belangrijk dat je eerst 42 had en nu 44 sorry ik maak me daar niet druk om hoor... En waarom zouden mensen het niet als normaal moeten zien.. zijn wij dan abnormaal?

Volgens mij begrijp ik je niet zo goed?

winnythepooh

Re:

superwoman schreef:
Citaat:
Bij de H&M hebben ze trouwens ook niet gedacht aan vrouwen met grote borsten

Bij veel winkels niet
Het was toen "in" om je borten te laten vergroten, maar aan kleding wordt niet gedacht....

Ik ben gezegend met 36-38 maat maar wel met een cub 75 d (niet laten vergroten hoor)
Dus bij een leuk shirt zit iedereen naar mijn boezem te kijken óf het shirt is te groot dat het lubbert

ach waar maak ik me druk om - het kan erger.....

lijkt me vreselijk als je mollig of dik bent en een meisje met maat 36 zegt dat ze moeite heeft met kleding zoeken.........

NOu daar heb ik dus moeite mee als iemand met maatje 36 zegt dat ze bijvoorbeeld te dik is dan kan ik me daar kwaad om maken omdat ze zich dan maar eens in mij moeten verplaatsen ik ben dik en niet hun maar die mensen willen gewoon horen dat ze niet dik zijn ik vind die mensen zielig....

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:37

Nou was dat wel het geval bij dire Hennes en Mauritsen die ik de laatste tijd heb bezocht, geldt het dan wel als representatief? Falona, you get my point.

Net zo goed als dat ze op een bepaald moment van de Viva tegen de catwalkmodellen in wilden gaan. Enig streven, maar wat doen ze dan? Ze zetten een Big is Beautifull modellenwedstrijd op. Met modellen vanaf maatje 48/50. Wat is er gebeurd met de gezonde hollandse meid? Het maatje 40/42? Waarom moet de tegenhanger van een catwalkmodel meteen een hele dikke dame moeten zijn? Waarom moet het zo uiterst?

Faye, JUIST, er zijn uitzonderingen net als de reactie van de dame met medicijnen. En mensen met stofwissleingsziekten. Dat zijn dus UITZONDERINGEN. Waarvoor leuke winkels en large afdelingen zijn. Daar hoor je me niet over. Maar van die uitzonderingen moet je niet de regel maken zeg!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:39

En zolang het als uitzonderingen wordt gezien zal het moeilijk blijven leuke kleding te kopen als je dik bent. Daarom vind ik het JUIST wel een goede ontwikkeling! Nu wordt het tenminste geaccepteerd, dat was een aantal jaren geleden wel anders!

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:39

ninja2 schreef:
Laura schreef:
Nou dat is super voor je, maar jij bent met je medicijngebruik dan een uitzondering op de regel. Super dat er kleding is die voor jou geschikt is, maar niet dat er dus van de kledingindistrie vanuit gegaan wordt dat jij een maatstaf bent!

Edit: Ik wil ook helemaal niet zeggen dat je je NIET goed moet voelen, maar WEL dat als mensne dit als ´gewoon´ gaan accepteren door bv de maatvoering die kant op te schuiven, de acceptatie omhoog gaat, wat voor je gezondheidsaspect gewoon niet goed is omdta je minders nel gewezen wordt op het gezondheidsrisico. Net zo goed als dat de magere latten op de catwalk anorexia in de hand werken!

Jij bent zeker miss perfect....... je trapt mensen regelrecht in de grond hier. Als jij de h&m z'n stinkmodder winkel vindt dan moet je daar niet meer kopen punt.

Laura je moet mijn verhaal veder lezen ik ben niet alleen door de medijcijn gebruik dikker geworden ik heb er zelf ook hard aan mee gewerkt maar wat is nou jou probleem... Maar waarom ben jij aan het klagen ga dan bij cool cat kijken er zijn genoeg zaken waar je met jou maatje terrecht kunt er zijn meer zaken met jou maat dan met mijn maat... Ik vind dat ninja 2 groot gelijk hebt..... Jij maakt mij zo kwaad he laura wat maakt het uit de er een modellen wedstrijd is voor grotere dikke mensen wij hebben toch ook leuke kleren nodig.... of ben ik nou achterlijk ik vind het juist goed dat er ook aan dikkere mensen word gedacht

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:40

Die verhandeling gaat nergens over Laura. Hele dikke dames (mt 50) is niet te vergelijken met mt 44. En jij doet het nu overkomen alsof mt 42/44 nijlpaarden zijn.

Ik denk dat de standaard de andere kant op verschoven is. Wat vroeger met mt 36 een 'gezonde' vrouw was, is nu een wandelend geraamte geworden, moet dat dan de standaard zijn?
Om over die catwalkmodellen maar niet te spreken zeg, wandelende cokestokjes..bah... Nee dat is lekker gezond.

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:41

Nee laura die anorexia patientjes met die lelijke lichaampjes dat is mooi op zo'n catwalk hahaha laat me niet lachen is juist goed dat ze tegenwoordig ook de forse mensen denken ...

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:42

Volgens mij snapt de helft hier mij punt nog niet. Iedereen heeft wel eens moeite bij een winkel met zijn maat, bouw of lengte. Niet meer dan normaal. Daarom heb je (zoals ik in eerder topic al zei) zoveel verschillende winkels met verschillende pasvormen en verschillende collecties. Maar als ze in de ´gemiddelde Nederlander´ winkels de maten naar beneden gaan stellen zoals ze bij Hennes gedaan hebben, en veeel meer grotere maten verkopen waarbij de gemiddelde nederlander maten ondersneeuwd raken, dan lijkt mij dat een ongezonde ontwikkeling omdta je dik als normaal gaa bescouwen.

Nou kan je je natuurlijk afvragen of de Hennes reageert op de trens van de samenleving of andersom maar dat terzijde....

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:44

Laura schreef:
Volgens mij snapt de helft hier mij punt nog niet. Iedereen heeft wel eens moeite bij een winkel met zijn maat, bouw of lengte. Niet meer dan normaal. Daarom heb je (zoals ik in eerder topic al zei) zoveel verschillende winkels met verschillende pasvormen en verschillende collecties. Maar als ze in de ´gemiddelde Nederlander´ winkels de maten naar beneden gaan stellen zoals ze bij Hennes gedaan hebben, en veeel meer grotere maten verkopen waarbij de gemiddelde nederlander maten ondersneeuwd raken, dan lijkt mij dat een ongezonde ontwikkeling omdta je dik als normaal gaa bescouwen.

Nou kan je je natuurlijk afvragen of de Hennes reageert op de trens van de samenleving of andersom maar dat terzijde....

Wat is nou het probleem dat mensen dik als normaal gaan beschouwen vind jij mij abnormaal dan ???

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:44

Nou kan je je afvragen of dat toevallig die ENE dag in die ENE H&M gold, of dat je het gelijk moet doortrekken op alle kledingzaken door het hele land???
H&M is de standaart toch niet, of wel?

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:45

faye schreef:
En zolang het als uitzonderingen wordt gezien zal het moeilijk blijven leuke kleding te kopen als je dik bent. Daarom vind ik het JUIST wel een goede ontwikkeling! Nu wordt het tenminste geaccepteerd, dat was een aantal jaren geleden wel anders!

Ah! Juist. Daar doel ik dus precies op. En daar ben ik het niet mee eens. Want in mijn ogen is acceptatie, iets waar je mee zegt ´het is goed zo´ en ´waarom zou je er iets aan doen´? En als je het dan over een maatje 46+ hebt (Want Cer, ik heb het hier over de 44/46 van de Hennes, die in oude maten dus een 46/48 waren) dan heb je het in het meetse geval over overgewicht. Wat niet gezond is. Wat dus niet als zijnde wel gezond geaccepteerd zou moeten worden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:46

Mensen worden steeds langer en als je een beetje breed gebouwd bent hoef je echt niet ongezond te zijn als je maat 46 hebt. Ik vind je erg kortzichtig laura, valt me tegen van je.

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:48

Laura schreef:
faye schreef:

Ah! Juist. Daar doel ik dus precies op. En daar ben ik het niet mee eens. Want in mijn ogen is acceptatie, iets waar je mee zegt ´het is goed zo´ en ´waarom zou je er iets aan doen´? En als je het dan over een maatje 46+ hebt (Want Cer, ik heb het hier over de 44/46 van de Hennes, die in oude maten dus een 46/48 waren) dan heb je het in het meetse geval over overgewicht. Wat niet gezond is. Wat dus niet als zijnde wel gezond geaccepteerd zou moeten worden.

Laura je maakt me pissig ik heb maat 44/46 en ik ben een gezond mens.. Ik sport veel werk veel voel me goed geniet van het leven dus waar ben ik dan abnormaal ( zoals jij het zegt ) je maakt me echt boos met je opmerkingen...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:49

winnythepooh schreef:
NOu daar heb ik dus moeite mee als iemand met maatje 36 zegt dat ze bijvoorbeeld te dik is dan kan ik me daar kwaad om maken omdat ze zich dan maar eens in mij moeten verplaatsen ik ben dik en niet hun maar die mensen willen gewoon horen dat ze niet dik zijn ik vind die mensen zielig....

Waarom zou jij je daar kwaad over maken? Ben je stiekum toch jaloers ondanks dat je je zo goed voelt?'

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:50

Ik ben blij dat er nu ook wat vollere damens op catwalks staan, zo praat je niet de helft van de tieners een complex aan. Dat is wat er namelijk jarenlang is gedaan. Je moet maatje 32/34 hebben anders ben je niets. En mensen als laura helpen daat ook heel erg goed aan mee. Ik denk dat de mensen die "dikker"zijn dat zelf wel weten en niet de hele dag willen horen dat het zo ongezond is bla bla. Roken is ook ongezond en dat doe ik ook niet. Ik ga toch ook niet de hele dag lopen verkondigen dat niemand meer mag roken want het is zo ongezond. Ik heb daar ook van te leiden hoor al die mensen die rook in mijn gezicht blazen.

Laat iedereen in zijn waarde dan wordt het leven een stuk leuker en gezelliger.
En eerst maar eens naar je zelf kijken en dan pas naar een anders.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:51

Even zonder het hele topic gelezen te hebben Ik vind het juist prettig dat maat 42/44 wat meer 'normaal' wordt. Er zijn zat mensen (waaronder ikzelf) die hun best doen wat af te vallen, maar maatje 38 zal ik nooit worden. Alleen al vanwege mijn bekken, dat is niet de smalste zeg maar. Ik ben te zwaar, geef ik meteen toe. Maar wel gezond. Mijn bloeddruk, cholesterol, suiker etc etc zijn allemaal perfect in orde, wat ik van veel dunnere collega's niet kan zeggen...

Ik heb ooit eens, een jaar of 4 terug in een winkel met hartstikke leuke kleren gestaan. Ik kon echter maar 2 broeken vinden met maat 40 en verder allemaal 34 tot 38. Uiteindelijk maar gevraagd of ze misschien ook maat 42 hadden... Ik kreeg een lekker arrogante blik toegeworpen en de melding dat dat niet hun doelgroep was... Dan voel je je echt knap l*llig met je 17 jaar...

De maten een maat kleiner maken zoals jij zegt vind ik ook niet juist, dat moet ik wel zeggen... Ik denk dat dat ook een beetje een wisselwerking oproept; maat kleiner = afgevallen = een keer zondigen mag wel.

Wat ik wel apart vind is dat je dik abnormaal vind - heel cru gezegt. Je beschouwd dik niet als normaal; maar wie zegt dat maat 36 normaal is? Wie bepaald wat er normaal is en wat niet?

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:51

even een ander praatje, als we 'niet gezond' niet mogen promoten, weet ik nog wel heel wat andere dingen die niet moeten kunnen, in het kader van gezondheid.
Kledingwinkels is dan het laatste waaraan ik denk

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:52

Lieve Faye, ik ben 1.80 met een borstkasomvang van 85 cm dus qua breed en lang heb ik wel ervaring ja Daarom spreek ik ook over ´In de meeste gevallen´ (bodybuilders uitgezonderd )

Ik las laatst een onderzoek over maatvoering, en ik geloof dat in de jaren 60 maatje 38 nog ´gemiddeld´ was, dat is inmiddels al 40/42.
In Amerika paste ik als gezonde grote Nederlandse meid ook overal maatje XS. Dat is gewoon absurd. Ongezond en absurd. En ik hoop ECHT niet dat we ons hier echt gaan ontwikkelen als daar. Want dan is over een paar jaar doodsoorzaak nummero 1 overgewicht, waar nu in de US ook al voor gewaarschuwd wordt.
Laatst bijgewerkt door Laura op 24-11-05 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt