Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Soda schreef:En als iemand écht een kinderwens heeft en heel goed weet waar hij/zij aan begint, wie zijn 'wij' dan om het te verbieden?
gianlucka schreef:De rest van je verhaal ben ik het helemaal mee eens, behalve deze zin....
Wij (de maatschappij) betalen wel mee aan de kosten voor een maatschappelijk werker enz...... ik zal niet zeggen dat we het moeten verbieden want ik vind dat een moeilijk keuze, maar ik denk dat het wel zinvol is om te proberen om het zoveel mogelijk te "voorkomen" idd door onder andere te praten.....
_Anke_ schreef:Ik ben van mening dat verstandelijk gehandicapten geen kinderen mogen krijgen.
Mijn mening is gebaseerd op het feit dat ik mijn hele leven al geconfronteerd word met verstandelijk gehandicapten. Mijn zus is namelijk verstandelijk gehandicapt en woont op haar zelf, maar wel in een complex met allemaal verstandelijk gehandicapten. Mijn zus heeft een administratieve baan op een middelbare school en functioneert redelijk normaal in de maatschappij.
Echter waar zij woont zij er genoeg met een nog lager niveau en die kunnen amber voor zich zelf zorgen laat staan voor een kind.
Ik geloof best dat ze goed kunnen houden van een kind, maar dit kind begeleiden in de opvoeding, daar geloof ik niet in. De meeste hebben zelf een verstand van een kind van een jaar of 8. Zij kunnen het kind niet helpen bij school, maatschappelijke ontwikkeling.
Ik vind dat ze gehandicapten met een partner, allemaal de prikpil moeten toedienen om narigheid te voorkomen
Tessebes schreef:Grondwet of niet ik vind dat mensen met een verstandelijke handicap geen kinderen mogen krijgen. Ze kunnen soms al amper voor zichzelf zorgen, laat staan voor een kind.
LilyLuna schreef:
En dat je dan voor god speelt? Tja, je moet ergens een lijn trekken.
Dat moet met alles in het leven, alles draait om keuzes maken, en soms is dat niet makkelijk, maarja..
Anoeska schreef:Geen mening, maar meer een overweging....
Zelfs al gaat het goed, en groeit een 'gezond' kindje goed op bij één of twee verstandelijk gehandicapte ouders. Dan zal zo'n kindje nooit de steun van z'n ouders kunnen krijgen als een kind met twee gezonde ouders. De gesprekken over moeilijke keuzes in mijn leven, die ik af en toe met mijn ouders heb, zullen niet mogelijk zijn, omdat het kindje que verstandelijk niveau z'n ouders snel voorbij gaat. Lijkt me heel moeilijk om als volwassen te leven met een verstandelijk gehandicapte ouder.
Aan de andere kant ben ik van mening dat DE verstandelijk gehandicapte niet bestaat, en er te veel verschil is tussen deze mensen om het zomaar, zonder meer, te verbieden. Ik denk dat het van geval tot geval bekeken moet worden, door familie en zorgverleners om deze mensen heen.
Citaat:die opmerking over die spastische vrouw ..
maar hoe doe je dat met een ouder die gezond was ten tijde vd bevalling en door een ongeval of beroerte niet meer geetelijk helemaal top is ,,mag je daar dan inene ingrijpen ,
eng idee he ..
napie schreef:Dat zijn ook mensen die zwakbegaafd zijn. Waar leg je de grens van zwakzinnig? Kunnen geestenzieken wel goed voor hun kind zorgen, de zwakbegaafden, asocialen, jonge moeders enz. Tja, als je een kind adopteerd wordt je geheel getest, maar een kind maken kan iedereen
Robyn schreef:Vier arrestaties na dood baby
Uitgegeven: 22 november 2005 18:48
Laatst gewijzigd: 22 november 2005 20:30
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft dinsdag vier mensen aangehouden na de dood van een zes dagen oude baby. Het zijn de verstandelijk gehandicapte ouders, de opa en zijn vriendin. Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam laten weten.
De baby stierf eind september door mishandeling. De zuigeling was gewond naar het AMC in Amsterdam gebracht en overleed korte tijd later. Justitie verdenkt alle vier verdachten van zware mishandeling van de baby, als gevolg waarvan het kindje is overleden. De verdachten zitten "in beperking", waardoor ze geen contact met de buitenwereld mogen onderhouden.
Hulpverleners van onder meer Bureau Jeugdzorg in Amsterdam begeleidden het gezin volgens justitie al een jaar na problemen rondom het zevenjarige halfzusje. Het meisje is na de dood van de baby uit huis geplaatst.
Citaat:wo 23 nov 2005, 16:41
Ouders dode baby niet zwakbegaafd
AMSTERDAM - De ouders van de baby die kort na de geboorte door mishandeling overleed, zijn niet verstandelijk gehandicapt. Dat liet een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Amsterdam woensdag weten.
De ouders zijn dinsdag opgepakt door de Amsterdamse politie op verdenking van zware mishandeling van de baby, als gevolg waarvan de zuigeling overleed. Ook de grootvader en diens vriendin zijn aangehouden op verdenking van mishandeling. Alle vier verdachten zitten nog vast, aldus het OM. Zij zitten 'in beperking', waardoor ze geen contact met de buitenwereld mogen onderhouden.
De pasgeboren baby stierf eind september. De zuigeling was gewond naar het AMC in Amsterdam gebracht en overleed korte tijd later. Het gezin stond al een jaar onder begeleiding van maatschappelijk werkers en Bureau Jeugdzorg in Amsterdam na problemen rondom het zevenjarige halfzusje. Het meisje is na de dood van de baby uit huis geplaatst. Bureau Jeugdzorg is een intern onderzoek begonnen naar de zaak.
Baileys_22 schreef:ik vind het jammer dat jullie alle verstandelijk gehandicapten over 1 kam scheren..
denk eens na over de mate van de handicap..
of hebben jullie zo iets van verstandelijk gehandicapt zijn is slecht dus een kind krijgen mag niet?