Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en het geld wat je er mee verdient is natuurlijk ook niet weg. Zo kun je ook nadenken over wat voor studie je nu precies wilt doen, wat je met je paard wilt, en ondertussen zelfs nog een cursus volgen ofzo. Nu studeer ik economie en dit is helemaal wat ik wil! Succes! Disa schreef:Ik zou zeggen, paard verkopen frisse start maken met een studie die je leuk lijkt en niet verdrietig of wanhopig gaan zitten doen.
Nu even 4/5 jaar knallen, daarna een leuke baan zoeken en het geld stroomt binnen. Er zijn paarden genoeg op de wereld en na je studie ben je van alle middelen voorzien om een geschikte te kopen.
De paar jaar van je studie zijn wel heel erg bepalend voor hoe de rest van je leven eruit gaat zien. Paarden blijven er altijd wel, de mogelijkheid om te studeren wordt steeds minder naarmate je ouder wordt.
Sorry maar ik vind het altijd wat kortzichtig als mensen een studie zwaar laten leiden onder de hobby. Een studie kan er ook juist (in de toekomst) aan bijdragen dat je een hobby met veel meer plezier kan uitvoeren. Door de extra verdiensten kun je dan denken aan een stal bij huis, fraai gefokt dier etc. etc.
ps. ik studeer zelf in Tilburg (organisatiewetenschappen) en ken de studie personeelswetenschappen. Je krijgt behoorlijk wat statistiek en de studie rechten is zeker niet moeilijker. Let dus op waar en hoe je ergens aan begint. Succes!

Wat mijn paard betreft is alleen iets wat ik helemaal zelf wil beslissen, en jullie kunnen daar nog een veel beter advies in geven dan die studie-adviseurs 
En dan een studie die ik niet leuk vind, het is allemaal zo veel. En ik hoop ook echt niet dat ik rechten niet leuk vond omdat mijn hoofd überhaupt niet naar leren staat, dat zou wel echt küt zijn.. maar volgens die studentendecaan wees alles erop dat ik het niet leuk vond, om alles wat ik zei. En nou heb ik ook al elke week een andere beslissing zitten maken en ikword er zo moe van. Eindelijk de beslissing genomen om een andere studie te doen, wordt de toegang je geweigerd
Terwijl ik toen ook nog eens vreselijk ziek was waardoor ik de tentamens voor rechten ook gemist had. Toen stond ik dus met lege handen. Toen zei ons pap dan ga je rechten toch een beetje aankijken, altijd leerzaam. Oke, dat besloten, toch maar naar de decaan gegaan omdat ik mn tentamens gemist had, raadt hij het me helemaal af om door te gaan met rechten en zegt hij: bezwaar indienen dat je niet over mag stappen of anders stoppen. Kreeg ik 1 dag om na te denken want er moesten knopen doorgehakt worden. Toen heb ik voor dat bezwaarschrift gekozen maar nu denk ik dat het misschien beter is om te stoppen om volgend jaar een frisse start te maken als ik idd de dingen wat beter op orde heb.

) Maar kijk ook alsjeblieft naar je studiekeuze.. Echt je bent niet dom als je HBO gaat studeren. Als jou dat rust en ruimte geeft om gelukkig te zijn en een fijne studie te doen! Dan zou ik zeggen, gaan met die banaan!!
Justy schreef:Mijn advies is eigenlijk dat je vooral naar jezelf moet proberen te luisteren.