Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Disa schreef:Ik zou zeggen, paard verkopen frisse start maken met een studie die je leuk lijkt en niet verdrietig of wanhopig gaan zitten doen.
Nu even 4/5 jaar knallen, daarna een leuke baan zoeken en het geld stroomt binnen. Er zijn paarden genoeg op de wereld en na je studie ben je van alle middelen voorzien om een geschikte te kopen.
De paar jaar van je studie zijn wel heel erg bepalend voor hoe de rest van je leven eruit gaat zien. Paarden blijven er altijd wel, de mogelijkheid om te studeren wordt steeds minder naarmate je ouder wordt.
Sorry maar ik vind het altijd wat kortzichtig als mensen een studie zwaar laten leiden onder de hobby. Een studie kan er ook juist (in de toekomst) aan bijdragen dat je een hobby met veel meer plezier kan uitvoeren. Door de extra verdiensten kun je dan denken aan een stal bij huis, fraai gefokt dier etc. etc.
ps. ik studeer zelf in Tilburg (organisatiewetenschappen) en ken de studie personeelswetenschappen. Je krijgt behoorlijk wat statistiek en de studie rechten is zeker niet moeilijker. Let dus op waar en hoe je ergens aan begint. Succes!
Justy schreef:Mijn advies is eigenlijk dat je vooral naar jezelf moet proberen te luisteren.