intolerantie en onverdraagzaamheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:18

Desiree schreef:
dat was inderdaad precies wat ik bedoelde Napoleon. en daarnaast is het ook nog eens zo, dat ze bij een bepaald persoon helemaal niet meer kunnen relativeren wegens een eerder meningsverschil en dan is plotseling alles wat die persoon zegt per definitie fout. Ik vind dat je dan toch echt verkeerd bezig bent.

Daar irriteer ik me nog het meeste aan, dat sommige mensen idd iemand steeds willen pakken op de woorden die iemand gebruikt. Maarja dat is een hele grote zwakte en een "vuile" manier van vechten. Heb het idee dat mensen dat ook alleen maar doen om er zelf beter van te worden en daar hou ik al helemaal niet van.

Je bent dan als persoon echt verkeerd bezig idd, maar daar komt de rest vanzelf wel achter............

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:25

Het grappige hiervan is ook nog eens dat degene die beschuldigt, zichzelf juist schuldig maakt aan "intolerantie" en dat soort zaken.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:28

chrico schreef:
He Stef, dat is de juiste toon die de muziek maakt. Ik vind ook dat je niet zomaar alles kan/mag zeggen wat je denkt. Je kan er een ander giga hard mee op zijn ziel trappen. Als jij vind dat je dat recht heb, ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Vind dat zelfs een beetje egoistisch. Vaak zijn de harde schoppers zelf erg snel aangebrand als zij tegengas krijgen. Ook irl zal je het niet ver schoppen en kom je keer op keer jezelf tegen.
Ook hier is het geven en nemen. Als ik denk dat een discussie op niets uit gaat lopen dan meng ik me er niet verder in, omdat ik mij niet wil verlagen tot hetzelfde niveau. Ook ik heb een uitgesproken mening over dingen en als ik reageer probeer ik eerst te kijken of ik het zo kan schrijven dat iemand niet meteen op zijn pik getrapt is. Als je mij aanvalt probeer ik je verder te negeren omdat ik dan denk dat je niet wijzer bent. De lol is er dan snel af.

kijk hier nog eens naar Napoleon, misschien begrijp je het dan

Bedankt Chrico, dit is precies het juiste antwoord, op wat hier nogal eens gebeurd en waarom dit topic denk ik is opgestart

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:31

VLEUTIE schreef:

kijk hier nog eens naar Napoleon, misschien begrijp je het dan

Bedankt Chrico, dit is precies het juiste antwoord, op wat hier nogal eens gebeurd en waarom dit topic denk ik is opgestart

Ik geef toch ook aan hoe ik denk dat je het kan oplossen of heb je daar overheen gelezen? Verward en ik zeg toch ook dat iedereen het wat luchtiger zou kunnen opvatten?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:31

Na alle topics de afgelopen tijd doorgespit te hebben kan ik toch de neiging niet onderdrukking om me er ook in te mengen Knipoog

We hebben hier in dit land vrijheid van meningsuiting, we mogen op dit forum PF van alles toedichten maar als iemand iets zegt over een allochtoon mag dat opeens niet?
Desiree heeft haar eigen mening, het is pas onverdraagzaam om haar die mening niet te gunnen.
Ongeacht hoe je er zelf over denkt kan je niet anders dan andermans mening te respecteren hoe fout die in jouw ogen ook is.

De discussies hier zijn inderdaad vaak fel en ik hou er ook niet van als ze heel erg op de persoon gespeeld worden maar als ik met vrienden discusieer gaat het er ook wel eens hard aan toe, heel hard.
Voordeel van die discussies is dat je daarna de fles wijn opentrekt en vrolijk verdergaat, dat is op een forum wat moeilijker.

Ik vind het juist heel interessant om al die verschillende meningen hier te lezen ook al druisen sommige lijnrecht tegen mijn eigen mening in.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:33

ja maar vleutje, je kunt hier alleen maar typen, schrijven. En dan is er geen sprake van een toon, en dat is nu juist de moeilijkheid. Vandaar dat mensen moeten proberen niet alles zo hard of negatief op te pakken van wat iemand schrijft. De woorden die in mijn hoofd klinken als ik ze hier neerzet, klinken waarschijnlijk op een rustigere toon dan in het hoofd van iemand die ze aan het lezen is. Misschien moeten we proberen daar aan te denken: alles lezen op een rustige toon. dAn komt het misschien minder hard over? Dit is gewoon een nare bijkomstigheid bij dit medium waar we rekening mee moeten houden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:35

Ik lees nu al een tijdje mee op Bokt, reageer her en der wat en zie en lees weer een aantal nieuwe dingen.

Volgens mij is dit een onderwerp wat al vaker aan de orde is geweest en het blijkt elke keer weer een behoorlijke discussie te geven. Hotdog begon naar mijn mening toch heel normaal en dus ook in de hoop normale reacties op te krijgen (nee, ik beweer niet dat sommige reacties niet normaal zijn Haha! )
Iedereen beleeft dingen anders dan de ander. Waar ik me wel over verbaas is het feit dat het er op lijkt alsof jullie elkaar nu weer finaal aan het afmaken zijn en je elkaar eigenlijk al negatief benadert alleen door een discussie op dit forum. Je kent elkaar nog geen eens echt, weet niet hoe mensen zijn in het dagelijkse leven en wat mensen beweegt om bepaalde uitspraken te doen.

Iedereen zou zijn zegje met een goed gevoel op Bokt moeten kunnen plaatsen zonder daar 20x van te voren over na te moeten denken. Tuurlijk vind ik sommige reacties erg fel en ook niet altijd even fair, maar het moet geen persoonlijke strijd worden om elkaar te moeten overtuigen van je mening. Ieder is een eigen mening toegedaan en moet die kunnen ventileren. Soms schrik ik er ook wel van terug hoe direct sommigen kunnen mailen en vraag me dan af hoe dat bedoelt is of met welk "toontje"dit bedoeld is.
Maar goed, hebben we daar de smilies niet voor ? Knipoog

Het zou zonde zijn van deze site als er mensen wegvluchten door dit soort onderwerpen.

En tja, in het dagelijkse leven kan een discussie ook niet altijd naar ieders tevredenheid verlopen..................
Life is a like a box of chocolat...........You neer know what you're gonna get Cool

have fun!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:42

Desiree schreef:
Het grappige hiervan is ook nog eens dat degene die beschuldigt, zichzelf juist schuldig maakt aan "intolerantie" en dat soort zaken.

Ik neem aan dat je mij bedoeld. Intolerant? Of probeer ik de andere kant te laten zien? Dat het niet in je straatje past en daarmee voor jou intolerant is, is niet mijn probleem lijkt me.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:46

Desiree schreef:
ja maar vleutje, je kunt hier alleen maar typen, schrijven. En dan is er geen sprake van een toon, en dat is nu juist de moeilijkheid. Vandaar dat mensen moeten proberen niet alles zo hard of negatief op te pakken van wat iemand schrijft. De woorden die in mijn hoofd klinken als ik ze hier neerzet, klinken waarschijnlijk op een rustigere toon dan in het hoofd van iemand die ze aan het lezen is. Misschien moeten we proberen daar aan te denken: alles lezen op een rustige toon. dAn komt het misschien minder hard over? Dit is gewoon een nare bijkomstigheid bij dit medium waar we rekening mee moeten houden.

Desiree het is dus Vleutie, maar dat terzijde
ik vind dat jij best wel genuanceerd te werk gaat, hier en daar verlies je het iets, dus mijn mening gaat niet over jou stukjes.
Maar helaas zijn hier een aantal anderen die blijkbaar niet zonder irritatie en persoonlijke opmerkingen kunnen discussieren, dat is wat ik naar vind, dat je een toon niet hoort, snap ik ook, daarom probeer ik 10 x te lezen wat ik schrijf, het is niet nodig te trappen en te vermorzelen, wat ik nu ook weer zie gebeuren, jammer

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:57

he hotdog dit is niet l*llig bedoelt ofzo en ik wil je hierbij ook ZEKER NIET aanvallen , maar ik heb nu een paar topics gelzen en ik heb daarbij opgemerkt dat jij je heel erg snel aangevallen voelt Verward niet doen meid ! er is hier niks om je druk over te maken , er zijn echt veel ergere dingen in de wereld! groetjes en a u b niet boos zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:03

Grappig, ik voel mehelemaal niet aangevallen. Door kritische vragen te stellen probeer ik de dingen van een andere kant te laten zien. Heeft niks met aangevallen voelen te maken. Ik vind ook niet dat het niveau naar beneden haal door denigrerende opmerkingen te maken. Ik ben juist een heel tolerant persoon die de dingen graag ruim ziet. De kortzichtigheid die ik op dit forum zie ind ik gewoon jammer. Maar misschien heb je gelijk en is het verspilde moeite om me in te zetten voor meer tolerantie tegenover elkaar. Ik ben een normale discussie begonnen en lees nog eens goed vanaf het begin. Al snel kwamen de lange tenen antwoorden weer op de proppen, gesterkt door elkaar. Jammer. Een ander woord heb ik erniet vor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:35

Iedereen vindt zichzelf kennelijk tolerant Hotdog, wij kunnen elkaar niet overtuigen. MAar we kunnen elkaar wel laten. DAarbij liggen tolerantiegrenzen bij een bepaald persoon op het ene vlak weer hoger dan op het andere om allerlei mogelijke redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:36

Zit wat in Desiree, maar als mensen gaan roepen dat hun mening DE waarheid is haak ik wel af. Dat heeft niks meer met open staan voor anderen te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:46

voor jou is jouw mening de waarheid, en dat is ook logisch, want anders had je wel een andere mening. En mijn mening is voor mijn waarheid. Iedereen ervaart dingen anders, maar maakt ook andere dingen mee, die hun mening beinvloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:51

Dat klopt, maar ik roep niet dat mijn mening de waarheid is, en dat is het verschil.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:02

Als je je mening kunt baseren op feiten, dingen die echt gebeurd zijn, dan is dat wel een waarheid. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:42

Dat ligt eraan. Als er dingen gebeuren, gebeuren die in een bepaalde context. Er is daarbij nog een verschil tussen vaststaande feiten en perceptie. In elke situatie tussen bijvoorbeeld mensen is er actie en reactie. Als je bijvoorbeeld vooroordelen hebt tegen bijvoorbeeld een katteneigenaar, zal jij die persoon anders tegemoet treden dan iemand die die vooroordelen niet heeft. Jouw beleving van een situatie, en dus jouwwaarheid, hangt dus veel meer af van perceptie dan van feiten.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:45

Ach ignorance is bliss, zeg ik altijd maar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:56

Oke, mening gebaseerd op vooroordelen, maar wat als die vooroordelen steeds bevestigd worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:04

Ja dat is nou precies het probleem met vooroordelen. Die zul je dus bevestigd zien omdat het je verwachting is dat je het zult zien. Selectieve perceptie dus.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:07

maar je kunt het ook andersom stellen. dingen niet WILLEN zien, dat is toch ook perceptie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:12

Tuurlijk dat kan ook. Voorbeeld katten in je tuin Haha!
Als je dat heel erg vind zul je je hevig verzetten en veroordelen. Als je helemaal gek van katten bent en vind dat katten buiten horen en het in Nederland nu eenmaal zo is dat een kat een zeer beperkt territorium tot zijn beschikking heeft sluit je je ogen daar misschien voor. Maar je kan het ook zien, maar begrijpen en daardoor minder hard oordelen. Dus beide kanten van de situatie in ogenschouw nemen.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:25

NANZA schreef:
niet doen meid !

Hotdog is van het mannelijke geslacht Knipoog Heb die fout ook al eens gemaakt Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:32

Vinden jullie mij dan helemaal niet lief dan? Ik probeer altijd krachtig mijn statement te maken. Anders komt het niet aan. Desiree is vaak dezelfde mening toe gedaan als ik (in meer of minder mate), maar zegt het anders. Ik weet ook zeker dat als ik hotdog of buitenzorg of weet ik veel wie zou ontmoeten irl, dat ik die het hardste zijn/haar hand zou schudden. Ik maak me niet gauw druk, ook al lijkt dat soms anders. Wel irriteer ik me soms aan de antwoorden en denk ik dat sommige mensen een geintje zitten te maken, om speciaal te stangen ofzo.

mmm zit net een heerlijke tosti op te peuzelen... Vork

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:37

Prima je bent best lief hoor Lovers maar juist omdat je af en toe krachtig over wilt komen gaat dat bij sommige mensen een eigen leven leiden en wordt je bekeken als halve nazi, kakker, kattenhater of weetikveel wat Haha! Dat zal vast jouw bedoeling niet zijn, je standpunt komt wel duidelijk over maar iets té en daar benadeel je jezelf mee.

Heerlijk weertje he, wat dat al niet doet voor je humeur Haha! Lovers