Een heel goed voorbeeld van hoe een eigenaar kan zorgen dat het fout gaat tussen honden.
Zoals jullie weten heb ik twee giga schatten van grote honden. De een is aardig domimant en de ander alleen in het spel. Ze waren aan het spelen met een pup van 17 weken en dat ging aardig hard. Beessie hing bij die van mij in hun staart als hij te weinig aandacht kreeg en het was gewoon leuk om te zien. Komt er nog een vrouwtje aan met een dog, dus het was een leuk zooitje en je moest jezelf in veligheid brengen als zij in de buurt kwamen. Op een gegeven moment zie ik aan de honden dat er iemand aankwam. Andere vrouwtje zegt oh dat is die en die en op het moment dat hij in beeld kwam zie ik zijn hondje. Dus ik al mopperen over die onopgevoede jack russels (beest ging hysterisch te keer). Dus ik geef mijn honden vrij en die gaan kijken bij dat gillende ding. Die man schrikt van mijn honden en tilt dat gillende ding hoog boven zin hoofd en zorgt dat hij mijn honden aan de voorkant van zijn lijf heeft. Het was heel banketstaaf wat ik deed maar ik riep mijn honden niet terug. Die man kwam langs, nog steeds dat ding boven zijn hoofd, en ik begon met hem te praten.
-Mijnheer, wat heeft u nu boven uw hoofd?
+door jouw rothonden kan de mijne niet rustig lopen.
-Mijnheer, beseft u wel dat u nu van uw hond een prooi maakt?
+Hou dan je honden bij je.
- Mijnheer, mijn honden zullen die van u niets doen, maar een ander
misschien wel en dat komt door uw gedrag.
Eindelijk drong het tot mijnheer door en hij zette zijn hondje op de grond. Scar verkocht hem een mep met zijn poot en het hondje hield zijn bek eindelijk dicht. Wij begonnen die man uit te leggen wat voor een invloed zijn gedrag kon hebben op honden die een klein beetje agressief waren. Eigelijk was die man een beetje onder de indruk, want dat had hij nooit verwacht. Het einde van het verhaal was dat dat kleine pokkeding voorzichtig pogingen deed om mee te spelen. Dit had dus ook verkeerd af kunnen lopen.