hondje verscheurd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:51

Een heel goed voorbeeld van hoe een eigenaar kan zorgen dat het fout gaat tussen honden.
Zoals jullie weten heb ik twee giga schatten van grote honden. De een is aardig domimant en de ander alleen in het spel. Ze waren aan het spelen met een pup van 17 weken en dat ging aardig hard. Beessie hing bij die van mij in hun staart als hij te weinig aandacht kreeg en het was gewoon leuk om te zien. Komt er nog een vrouwtje aan met een dog, dus het was een leuk zooitje en je moest jezelf in veligheid brengen als zij in de buurt kwamen. Op een gegeven moment zie ik aan de honden dat er iemand aankwam. Andere vrouwtje zegt oh dat is die en die en op het moment dat hij in beeld kwam zie ik zijn hondje. Dus ik al mopperen over die onopgevoede jack russels (beest ging hysterisch te keer). Dus ik geef mijn honden vrij en die gaan kijken bij dat gillende ding. Die man schrikt van mijn honden en tilt dat gillende ding hoog boven zin hoofd en zorgt dat hij mijn honden aan de voorkant van zijn lijf heeft. Het was heel banketstaaf wat ik deed maar ik riep mijn honden niet terug. Die man kwam langs, nog steeds dat ding boven zijn hoofd, en ik begon met hem te praten.

-Mijnheer, wat heeft u nu boven uw hoofd?
+door jouw rothonden kan de mijne niet rustig lopen.
-Mijnheer, beseft u wel dat u nu van uw hond een prooi maakt?
+Hou dan je honden bij je.
- Mijnheer, mijn honden zullen die van u niets doen, maar een ander
misschien wel en dat komt door uw gedrag.
Eindelijk drong het tot mijnheer door en hij zette zijn hondje op de grond. Scar verkocht hem een mep met zijn poot en het hondje hield zijn bek eindelijk dicht. Wij begonnen die man uit te leggen wat voor een invloed zijn gedrag kon hebben op honden die een klein beetje agressief waren. Eigelijk was die man een beetje onder de indruk, want dat had hij nooit verwacht. Het einde van het verhaal was dat dat kleine pokkeding voorzichtig pogingen deed om mee te spelen. Dit had dus ook verkeerd af kunnen lopen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:34

Het klopt inderdaad Chrico wat jij zegt. Maar mijn hond is bang geworden nadat ze als toch al bange hond (ze was als pup al bang, misschien wel mede door het feit dat ze met haar 5 weken uit het nest is gehaald en een week later al in het asiel belandde) een paar keer is aangevallen, gedraagt ze zich als een prooidier, door op de vlucht te slaan. Dus rest mij niets anders dan haar op te tillen voordat ze als een bezetene er vandoor rent en daardoor aangevallen wordt. Misschien had die man van dat verscheurde hondje ook beter dat beestje op kunnen tillen en dan had het misschien nog geleefd..... dus ik begrijp die man ook wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 01:20

Wat ik zo vreemd vind ik dat in het topic van de hond die een kind doodbijt er nogal wat reacties staan waarin wordt gezegd dat het de schuld van de hond was terwijl in dit topic overwegend de baas de schuld wordt gegeven.

Ik denk dat het inderdaad soms aan de eigenaar ligt maar er zijn ook heel wat honden gefokt met karakterfouten. Broodfokkers fokken vrolijk door met deze honden want zolang het geld oplevert vinden zij het best. Als je dan nietsvermoedend zo'n dier koopt kan je bedrogen uitkomen.

En soms is het zo dat honden door een bepaalde gebeurtenis opeens heel agressief kunnen reageren in een situatie.
Zo is mijn buurhond sinds kort bijzonder agressief naar mij toe. Hij wilde mij laatst zelfs aanvallen. Dit gebeurde kort nadat hij had gevochten met mijn hond (notabene zijn zoon). Hij associeert mij nu met dat incident en is gewoonweg doodsbang voor me geworden. Aangezien voor een hond soms de aanval de beste verdeding is reageert hij waarschijnlijk nu zo op mij.

Inmiddels is de vechtpartij alweer enige tijd geleden maar nog steeds gaat hij vervaarlijk grommen als hij mij ziet. Ik waag me niet meer dicht in zijn buurt wat voor buurvrouw heel vervelend is omdat zij wel eens weggaat en ik dan haar hond uitlaat.

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 07:53

Ik ben van mening, dat als jij je hond bij een broodfokker vandaan haalt, dat je bij voorbaat al vraagt om problemen. Er zijn niet voor niets rasverenigingen. De meeste mensen denken toch wel na voor zij een hond aanschaffen en gaan info bij zo een rasvereniging vragen. Als jij dus een rashond weghaald bij een broodfokker dan bespaar je op de verkeerde dingen. Dan heb je kans dat je een totaal doorgefokte hond in huis haald en daarbij, het zijn vaak modehonden. Neem nu de Jack (ja die beesten hebben het bij mij echt gedaan). Het zijn altijd honden geweest die bij paarden hoorden. Een stoere gave hond van miniatuur formaat. Nu een tig aantal jaar verder, zijn het de meest irritante honden die je je maar kan bedenken. En waarom? Iedereen kwam er ineens achter hoe leuk deze hond was en de verkeerde mensen met een verkeerd beeld namen deze hond in huis en zagen er brood in. Als je goed om je heen kijkt zijn er maar weinig mooie jacks die er rondlopen. Er moesten ineens in korte tijd honderden van die hondjes bijkomen, dat kan nooit goed gaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:52

Nog meer van die populaire dus kapotgefokte rassen; husky's (want ze waren ze mooi), dalmatiers (want ze waren zo schattig), herders (net zo slim als commisaris Rex), rotweilers (die staan zo stoer he), retrievers (want die zijn zo mooi en lief), moet ik doorgaan? Mensen doen hier zelf aan mee.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 23:30

Daar hebben jullie helemaal gelijk in maar sommige mensen zijn gewoon niet bepaald kritisch waar ze hun hond kopen. Daar hebben ze niet alleen zichzelf mee maar ook hun omgeving en in feite ook het ras zelf.
Sommige zijn echt, ook al is het moeilijk te geloven, onwetend. Broodfokkers presenteren zich natuurlijk ook niet als broodfokker. Als ik die gratis advertentiekrantjes doorkijk zie ik toch zeer regelmatig dezelfde telefoonnummers staan bij het "nestje van particulier".

Maar ik snap inderdaad ook die mensen niet die zonodig een ras willen hebben omdat er een hond van op tv komt of zoiets Lips are sealed
Tja, en als de goede fokkers dan wachtlijsten hebben wordt de verleiding voor deze mensen toch wel erg groot. Straks is die serie afgelopen en hebben ze nog niet zo'n beest Extreme duivel