zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per dag)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:31

vandaag bij de dokter geweest.. Denken aan pfeiffer.. Bloed laten prikken.. Ging alleen niet helemaal goed..

vrijdag of volgende week krijg ik de uitslag..

voor de rest.. rust en gezond eten...

Nou verveel ik me echt dood als je continue moet liggen....

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:46

Renske20 schreef:
@ Vonnie84
ik ben geprikt voor oa vit B tekort, maar slik al Becoforte, dat zijn vit. B pillen van dagravit(heb 9 nov pas de uitslag van het bloedonderzoek)

Renske, hier toch even de symptomen van vitamine B12 tekort. Ik vond namelijk dat er best veel dingen overeen komen met wat jij vertelt.

De klachten komen niet altijd en niet in dezelfde volgorde en mate voor. Onderstaand lijstje geeft aan welke mogelijk zijn, in de volgorde die het meest voorkomt:

-Glossitis (pijnlijke tong, z.g. biefstuktong, vooral bij scherp en gekruid eten en zure dranken; bij tandenpoetsen)
-Raar gevoel in de voeten (gevoel van op vilt, watten of kussentjes te lopen, "mieren lopen", het oppervlaktegevoel is verstoord)
-Psychische problemen (ook prikkelbaarheid)(organisch psychosyndroom)
-Concentratie problemen (niet helder meer kunnen denken, sufheid)
-Tintelingen (eerst in de voeten en handen en later ook in benen en armen ("onder stroom staan"); ook doof gevoel in handen en voeten)
-Bloedarmoede, soms weinig of niet (duizeligheid, flauwvallen, droge huid, geelverkleuring huid en oogwit)
-Moeheid(soms heel erg moe)
-Slaperigheid(veel slaap nodig hebben)
-Benauwdheid op de borst(angineuze pijnen, hartkloppingen, versnelde hartslag, kortademigheid)
-Het koud hebben(soms ook een branderig gevoel op de huid)
-Zwaar en stijf gevoel in de benen (pijn in de heupen)(soms spontane blauwe plekken op de benen)
-Spierpijn (spierpijn, is na inspanning erger dan voorheen, soms ook spierkrampen, krachtverlies)
-Fasciculaties (spiertrillingen, samentrekking van een klein deel van een spier)
-Pijn (o.a. in handen, polsen, heupen en knieën)
-Ontstekingen in het spijsverteringskanaal(tot aan darmperforatie toe)
-Misselijkheid (geen trek, onbestemd gevoel in de maagstreek)
-Diarree (met enige regelmaat)
-Ataxie, verminderde positiezin(onstabiele gang, dronkemansgang, tot helemaal niet meer kunnen lopen)
-Gewichtsverlies
-Afasie (problemen met spreken, verkeerde woorden gebruiken)
-Problemen met de ogen (oogzenuw, wazig zien)
-Gehoorproblemen (oorsuizingen, vervormd geluid) Is enkele keren gemeld.
-Haaruitval,brokkelige nagels (beide zeldzaam)
-Hypertone blaas (plas niet op kunnen houden)
-Infecties (een verhoogde kans op vaginale- en urineweginfecties)
-Dementie(geheugenverlies)

Het lijkt erop dat mensen na de ziekte van Pfeiffer in een aantal gevallen te maken krijgen met een B12-tekort. De symptomen lijken ook wel op elkaar. Dus dan is meten op B12 ook noodzakelijk.

http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/index.html

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:03

Zo'n periode heb ik ook gehad ik sliep 16 uur aan een stuk. Vreselijk, vooral omdat we niet konden vinden waar het vandaan kwam. Ik kwam er bij toeval achter toen ik stopte met de pil, dat het daarvan kwam.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 18:13

Vonnie, de symptomen klinken idd erg hetzelfde!
tekort aan foliumzuur geeft trouwens ook dit soort klachten en gezien mn eetparoon zou ik zowel vit B12 als foliumzuur tekort kunnen hebben, 9 nov. komt de uitslag want dit is gelukkig meteen allemaal meegetest met bloedprikken

ik hou jullie op de hoogte

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:24

Jeetje, dit klinkt wel heftig! 1e wat ik dacht was meteen naar de dokter maar dat ben je al geweest...

Iig heel veel sterkte...

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:32

ik dacht zelf in eerste instantie ook aan narcoleptica ofzo, maar b12 tekort is ook vergelijkbaar