Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura schreef:Samantha, ligt aan je verzekering, maar ik meen dat me meesten Chiropractie wel degelijk vergoeden. Vijf bezoeken ofzo.
Kimberley77 schreef:Laura schreef:Nu ben ik misschien bevooroordeeld omdat mijn vriendje Chiropractor is, maar waarom hoor ik dat woord hier nergens vallen?
Als je een hernia hebt, zit het probleem hem in je ruggenwervels. Een fysiotherapeut is iemand die met zacht weefsel werkt, dus die zal een hernia nooit kunnen verhelpen. Een Chiropractor bekijkt waar het probleem zit, corrigeert dat en zorgt er ook voor dat de oorzaak weggenomen wordt (verkeerde houding, verkeerde belasting, etc)
Mijn advies: ga langs de Chiropractor.
samantha23 schreef:Laura schreef:Samantha, ligt aan je verzekering, maar ik meen dat me meesten Chiropractie wel degelijk vergoeden. Vijf bezoeken ofzo.
zilveren kruis, particulier.
Heb het al opgezocht maar zag alleen fysio en mensendieck enzo staan.
iwayalover schreef:Hier nog een Hernia patientje
Ik moet nu gaan eten maar zal straks even mijn verhaal vertellen.
phannie schreef:marye78; het waren er 9 hihiuiteindelijk, als de pijn nooit weggaat, dag en nacht, dan ga je er geestelijk ook aan onderdoor als t zo doorgaat. ik zou ook zo graag eens willen weten hoe mn spieren in mn rug ervoor staan, niemand kan me dit vertellen, bij verschillende therapeuten geweest....
Citaat:iwayalover: hai lotgenootje. Moest jij stoppen met werken van de arts? tegen mij is nl niks gezegd daarover en ik werk gewoon mijn 9 uur per dag. (met moeite!!) maar ja...niemand zegt tegen mij dat dat niet kan..
krijg ook geen pijnstillers trouwens!!
en ja, kantoorwerk is niet te doen met een hernia, maar ik doe dat nu eenmaal en kan niet ineens ontslag nemen vanwege die hernia....
Marye78 schreef:
ja ik heb dus ook heel veel last van mijn spieren, voornamelijk mijn rugspieren! heeft dat er mee te maken? volgens mij zit de hernia nl beneden en ik heb erg last van mijn nek en schouder spieren, die zitten altijd vast.
phannie schreef:ja psies, ik ben bij therapeuten geweest, neurochirurg, orthopedisch chirurg, maar ik wil zo graag ergens naar toe waar ze mijn spieren kunnen nakijken, weet iemand waar?? ik heb zo verschrikkelijk veel pijn! al bijna 6 jaar nu, en na 9 operaties wordt je er ook niet echt beter van
iwayalover schreef:Marye78 schreef:
ja ik heb dus ook heel veel last van mijn spieren, voornamelijk mijn rugspieren! heeft dat er mee te maken? volgens mij zit de hernia nl beneden en ik heb erg last van mijn nek en schouder spieren, die zitten altijd vast.
Dat heeft er zeker mee te maken. Juist door de pijn gaan jou spieren extra gespannen staan om de pijn te onderdrukken. Niet dat 't helpt maar dat is een automatische reactie van je spieren heeft mijn fysio verteld. Bij mij was het zelfs zo erg dat er een reactieve scoliose ontstond. (kronkel in de ruggengraat doordat je spieren de pijn proberen te onderdrukken en je rug scheef gaat staan). Die hebben ze weer recht gezet door het te kraken.
Daarom is het ook belangrijk om wel iets tegen de pijn te nemen. Mijn HA heeft me dat dan ook aangeraden om een volgende reactieve scoliose te voorkomen.
En waarom jou schouder- en nek spieren dan vast zitten? Dat is niet zo vreemd. Ik heb dat zelf ook, mijn Hernia zit rechtsonder. Je hele rug staat met elkaar in verbinding waardoor je de pijnen overal kan voelen.
Marye78 schreef:phannie schreef:ja psies, ik ben bij therapeuten geweest, neurochirurg, orthopedisch chirurg, maar ik wil zo graag ergens naar toe waar ze mijn spieren kunnen nakijken, weet iemand waar?? ik heb zo verschrikkelijk veel pijn! al bijna 6 jaar nu, en na 9 operaties wordt je er ook niet echt beter van
de reumatoloog misschien?
de neuro vroeg ook aan mij of ik al eens getest ben op Reuma ivm mijn andere klachten. maar daarvoor moet ik weer eerst een afspraak met mijn huisarts maken.
iwayalover schreef:Hahadan is t bij jou wel heel erg Marije
Ik heb het ook mijn hele leven al een klein beetje gehad maar als ik pijn in mijn rug heb verergerd dit wel.
phannie schreef:er zijn bij mij tot nu toe 2 tussenwervelschijven uit gehaald en vervangen, zitten met schroeven en platen vast, ben benieuwd wanneer de 3de gaat, heb er nog 1 die niet perfect is.
Marye78 schreef:phannie schreef:er zijn bij mij tot nu toe 2 tussenwervelschijven uit gehaald en vervangen, zitten met schroeven en platen vast, ben benieuwd wanneer de 3de gaat, heb er nog 1 die niet perfect is.
jeetje wat een eng idee, voel je dat nu zitten?
phannie schreef:soms wel, als ik tegen een harde rugleuning zit, maar gewoonlijk niet nee, en ik piep gelukkig ook niet door de poortjes van schiphol, het is titanium hahahaha