wat zou jij doen moest je 15 miljoen € winnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_winsor

Re: wat zou jij doen moest je 15 miljoen € winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:04

Ja ik zou het wel weten hoor!! een mooie boerderij kopen met een luxe bak en 'te' mooie stallen en natuurlijk ook een paar erg mooie vooral liefe paarden! en wat aan mijn familie geven ( wat ze graag willen ofsow) en een dag gaan winkelen zonder te kijken wat het kost! Zugt... Naja dat was t denk k wel weer. wel verlijdelijk toppic zeg!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:21

mooooi groot huis kopen.. mn moeder de uitkering uithelpen..
een paar leuke auto's voor op de oprijlaan, anders is die ook zo leeg
een leuk paard..
bedrijfje opzetten waar je weer winst uitmaakt
en dan dehele dag winkelen zonder limiet.
en dan rentenieren.

edit : en moooooie motor
Laatst bijgewerkt door Vue op 22-09-05 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:22

ow dat is voor mijn geen moeilijke vraag...
heb je even dan zal ik het even typen

* Eerst een mooi huis voor mezelf kopen, boerderijtje met stallen, bak en een hoop weiland en het bos moet naast huis zijn (veluwe bv )
* kattenhalsbandje met diamantjes
* Droompaard kopen
* M'n ouders hun huis laten verbouwen
* Nieuwe auto + motor voor m'n ouders en ze genoeg "zakgeld"geven voor de rest van hun leven
* Mooie auto + motor voor mezelf kopen (dodge ram pickup )
* M'n camera even uitbreiden met wat betere lenzen
* Famile en vrienden die het nodig hebben ook wat geven uiteraard.
* verder een vast bedrag (2 miljoen bv) vast zetten ergens of het gaan beleggen zodat er inprecipe altijd geld binnenkomt en je niet zonder komt te zitten.

Kan nog wel veeeel meer gaan verzinnen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:36

Van het bedrag wat er overblijft na de afdracht aan de belasting, gaat een heel groot deel naar verschillende goede doelen.

Een deel wordt op een spaarrekening gezet.

Van de rest wat er over blijft, ga ik allereerst een mooie auto voor mezelf kopen (die een paardentrailer kan trekken), en een dressuurzadel voor mijn paard. Oh ja, en als ik klaar ben met m'n studie koop ik een huis voor mezelf en mijn vriendje.
Voor familie en vrienden ga ik een groot feest geven ofzo.
Mijn ouders, broertje, zusje en d'r vriend krijgen ook allemaal mooie dingen of gewoon geld, net wat ze willen.

Tja, en zo zijn er nog talloze dingen die ik zou willen maar als ik dát allemaal op ga noemen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:45

Ohh,die droom heb ik al zo vaak gehad.
Maar goed,zo heb je er wel goed over nagedacht,als het ooit nog eens zou gebeuren
Ik zou:

-Een mooie boerderij kopen met genoeg land,binnen en buitenbak en natuurlijk mooie stallen,het liefst op de Veluwe.

-Dit natuurlijk helemaal opnieuw inrichten.

-Een supermooie jeep met een bijpassende trailer.

-Helemaal los gaan in de ruitersport zaak.

-Voor mijn man een mooie fries met een superdeluxe kar.

-Het nodige schenken aan mensen die mij dierbaar zijn en aan wat goede doelen.

-De rest wat overblijft houden als appeltje voor de dorst en als een stukje zekerheid voor mijn kinderen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:46

Marijn4045 schreef:
Na afdracht van de belasting, gaat de helft naar goede doelen.

Ben ik dan 1 van je goede doelen

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:13

Ik zou het niet weten. Iets aan een goed doel geven..! Mara voor de rest

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:22

Ik zou:
eerst mn ouders uit de schuld helpen.
vervolgens de huur tot einde contract klaar hebben liggen zodat ze zich om de huur niet hoeven te bekommeren.
het huis op laten knappen

en dan voor mezelf:
een leuk huisje voor mij en mn vriend (niet zo villa, gewoon groot genoeg)
daarbij een paar stalletjes (max. 10)
een leuke binnebak/buitenbak/springweide/paddock aanleggen ^^
en een mooi vrachtwagentje kopen ^^
dat was het wel zo'n beetje denk ik.

en ja als ik dan nog genoeg geld over heb, dan ga ik gewoon vrijgevig zijn naar mn familie toe

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:44

Ik zou een deel aan mijn ouders, en de moeder van mijn vriend geven.
Dan zou ik een boerderij kopen, en een stuk of 2,3 paarden! En natuurlijk nieuwe kleren, schoenen en dat soort dingen kopen zonder naar het prijskaarte te hoeven kijken.
Ook zal ik de ruiterwinkel leegkopen

Voor de rest weet ik het eerlijk gezegt nog niet.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:46

Prima schreef:
Ellende schreef:
Lekker lux op vakantie gaan...

Een soort van vakantie met veel zon?

Jij snapt het Heb er nu het geld niet voor, maar even bijzomeren in een land waar een hittegolf pas een hittegolf is als het over de 40C is lijkt me geen verkeerd plan

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:11

Als ik 15 miljoen zou winnen.... Pfoe! Dat is ff lekker dagdromen.
Als eerste zou ik mijn vriend vrijkopen van het leger in Turkije.
Dan absoluut even lekker een dagje gaan shoppen...
En verder moet ik er goed overna denken denk ik.
Als ik vandaag 15 miljoen zou winnen dan neem ik ontslag en blijf ik ipv 8 dagen in Turkije, zo lang als ik wil.
En daarna even verder kijken hoe mijn leven loopt.

Maar ik zal absoluut ook een deel aan mijn ouders geven, en aan mijn zus, want die heeft het financieel niet altijd even makkelijk als alleenstaande moeder.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:55

eerst er eens lekker tussen uit met de familie (ja tog geld zat )

dan zorgen dat ik Cleo de mooiste stal kan geven (met alle luxe), zoals solarium, binnenbak, megaweide natuurlijk en en en... natuurlijk een veulen van de duurste hengst zo kan denk ik nog wel even doorgaan

en het landhuis niet te vergeten

volgens mij heb ik dan nog heel veel over, dus begin ik ook maar een ruitersportzaak

nee gekheid.. dat voor Cleo dan nog wel.. maar wat ik in godsnaam met de rest doe

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:34

Met 15 miljoen kan ik in ieder geval mijn familie allemaal van een kwart miljoen voorzien. Ik zou wel blijven werken maar ik weet niet hoe dat in de praktijk uitpakt. Ik vind mijn werk veels te leuk om er helemaal mee te stoppen. Ik denk dat mijn man zou stoppen met werken. Nou, dan moet er natuurlijk een huis worden aangeschaft waar we de pony's kwijt kunnen en dat wil ik toch zeker een vierspan kunnen formeren. Mijn schulden aflossen.
Voor de rest... op de bank, verstandig beleggen en hopen nog rijker te worden.

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:43

jeetje !!
ik zou eens goed gaan winkelen..normale kleren,paardrijspullen,nieuwe kamer. Ik zou op reis gaan met het hele gezin en mn vriend. naar een land waar je normaal gesproken nooit naar toe was gegaan.
uhhmm tsjaa een huis kopen is toch iets te vroeg. dus ik denk dat ik dat toch op de bank ga zetten:P lekker saai

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:48

eerst een groot deel op een bank in het buitenland zodat ik van de rente kan leven.
een koophuis zoeken in het buitengebied.
twee nieuwe paarden kopen: een ervaren leerpaard en een jong paard met superveel talent. Daarmee lessen bij de beste instructeur die ik kan vinden.
Vrachtwagen kopen met living etc en een mooie trailer.
Onze ene auto inruilen tegen iets nieuwers, de andere is net nieuw dus dat hoeft niet.
Een keer uitgebreid gaan shoppen voor kleding en in ruitershops.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:03

ik zou voor mezelf een nieuwe Mini kopen en een mooie boerderij met weiland. Er voor [***] een vriendinnetje bijkopen en nog ander dieren om de boerderij op te vullen Mn E rijbewijs halen, trailertje kopen. Mooie menwagen aanschaffen voor mn nieuwe tweespan
En een dagje lekker gaan stadten

Voor mn zusje zou ik een huis en autootje kopen. Voor mijn ouders een huisje in frankrijk, een boot en genoeg centjes zodat mijn vader leker vroeg met pensioen kan!
En al mn vriendinnen zou ik een mooi kado geven.

En verder op de bank zetten en 3 daagjes gaan werken.

Zucht... klinkt goed zeg

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:36

Nou dan zou ik als eerste samen willen wonen met mijn vriend, mooi huisje kopen met stallen en wei, leuk paardje kopen om serieus mee te rijden en verder zou ik er paardjes neerzetten die wel een beter huisje zouden kunnen gebruiken.

Ooh en ik zou een deel doneren aan proefdiervrij en aan stichtingen die manegepaarden opvangen en ze een goede oude dag geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:50

Verdelen onder de armen dat zou ik er mee doen.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:21

Oww... ik zag de titel en begon gelijk te dromen!

Ik zou per direkt mijn baan opzeggen en op zoek gaan naar een simpel authentiek boerderijtje in het noorden.. lekker knus met veel land erbij. Ik zou er ook mooie, ruime en lichte boxen willen hebben voor de ziekenboeg.. ik zou dan namelijk een opvang willen voor bejaarde en afgedankte (zielige) paarden.
Ik zou dan ook een veewagentje willen om deze paardjes op te halen en eventueel weg te brengen.
Mijn ouders en broertje mogen dan dingen kopen die ze altijd al gehad zouden willen hebben..

Verder zou ik 2 duitse herderpups kopen en als de tijd rijp is zou ik daar een nestje van willen en alle pups houden

Oh ja.. en mijn oude autootje die zou dan niet weg hoeven, die wil ik er dan nog bij houden.

Van het geld wat dan nog over is wil ik de beesten goed kunnen verzorgen en zelf wat makkelijker willen leven

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:44

oei 15 miljoen....

1: woningbouw gedag zeggen en dan richting Drenthe gaan, woninkje aanwijzen: doet u mij die maar
2: mijn ouders/broers en schoonmoeder/zusje/vader wat geven
3: de belanstingdienst natuurlijk
4: een aantal goede Shetlandfokmerrie kopen (allen 1e premie) en een goedgekeurde dekhengst
5: samen met iemand die ik ken oude, afgedankte Shetlanddekhengsten een goede oude dag geven
6: nieuwe flat voor de caafjes
7: nieuwe auto
8: shoppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
9: lekker op de bank zetten en daarnaast toch gaan werken (20 uur ofzo) om toch iets te doen te hebben

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:48

Denkdenk, mijn ouders een nieuwe keuken geven, mijn pa en broertje een nieuwe auto, vriendje nieuwe auto.
Opa en oma die speciale auto voor gehandicapten die zo duur is maar zo fijn omdat opa dan weer gewoon overal zelf naartoe kan gaan.

Mijn oma tsja....zou wel van alles voor haar willen kopen, maar die is niet zo veeleisend, dus denk dat ik die gewoon een lekkere dag beautyfarm zou geven en nieuwe kleertjes en een leuk zakcentje

Daarna zou ik een boerderij hier in de buurt kopen, emt land en stalletjes, bakje etc.
Lekker luxe maken
Drie paardjes heb ik al, dus nog 1 erbij, tsja waarom?
Zou wel halve dagen gaan werken, zodat ik smorgens lekker stalletjes en paardjes kon doen, misschien wat pensionklanten erbij voor de gezelligheid.

Denk dat ik voor Spokie een paard zou kopen
Dan mag ze bij me komen staan

De rest zou op een aparte rekening gaan en zou denk ook weer voor het eerst in jaren lekker 2 weken luxe op vakantie gaan

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:21

Oh heerlij, t zal je maar gebeuren, hihi.

Wat ik zou doen? Mn vader en mn moeder hun huis laten opknappen. Voor mn zusje een huisje kopen. Al mn vrienden mee op vakantie nemen en uitgebreid winkelen. Wat geld zelf brengen naar bv Afrika, naar de tehuizen waar aidskindjes zijn en daar medicatie etc kopen en ze helpen iets op te starten waar ze zelf mee aan de slag kunnen, of een ander project wat me op dat moment aanstaat.

Een pand in Amsterdam kopen om dat te verhuren aan bedrijven(met geld maak je geld he).

Oh en voor mezelf, een mooie nieuwe auto en shoppen denk ik en de rest op de bank vastzetten en rente trekken.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:53

Mmmmm ik zou allereerst mijn vader helpen om zijn drukkerij nieuw leven in te blazen

Vervolgens het bedrijf kopen waar mijn vriend nu mee bezig is te kopen (gaat wat makkelijker als je ineens het bedrag kan neerleggen (

Dan een oud grachtenpandje kopen in centrum Amersfoort, aan het water met een tuin wat ik zelf helemaal naar smaak kan inrichten.............

Daarna een leuke auto kopen (begin volgend jaar komt er een nieuwe VW coupe uit )

Denk dat ik na al die aankopen heerlijk eerst een week of 2 a 3 met mensen die me dierbaar zijn een tropische vakantie zou willen maken en vervolgens zou ik lekker gaan shoppen met vriendlief om onze garderobe wat uit te breiden.

Verder gewoon blijven werken, niet fulltime maar wel bijvoorbeeld 25 uur in de week en genieten

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:54

Ik zou zeker weten m'n eigen stal beginnen
eerst koop ik m'n leasepaardje, een boederij. En een paar leuke paardjes waar ik lekker mee kan gaan springen
* het leven kan zo goed zijn *

En ik denk dat ik geen geld zou gaan storten naar goede doelen, maar zelf naar een arm land gaan. Helpen scholen bouwen, enz

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:31

Hm waar zal ik beginnen ; ik zou een kleine dressuurstal opzetten, met alles erop en eraan, en dan daarnaast m'n studie in deeltijd afmaken. Verder nog een leuk grachtenpandje kopen in Utrecht en ergens een leuk huis voor m'n ouders. Een Saab/Volvo Cabrio (idem voor ouders). En ik maak dan ook nog wat vrienden blij door ze ook in m'n grachtenpand te laten wonen .
En flink shoppen op de PC Hooft .

Ik denk dat het dan intussen wel op is?? Dan zou ik tot slot nog een beleggingsadviseur inhuren zodat het geld weer wat meer wordt...
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 25-09-05 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt